Her ucak modelinde o opsiyon yok.
Burdaki ucaktada yokmus anlasilan.
aynen şimdi biraz daha araştırdım olayı. uçak tipi a330muş. bu uçakta da bu sistem opsiyon olarak sunuluyormuş. firmalar uçak siparişi verirken ekstra para ödeyip bu özelliği ekletebiliyorlarmış. gerçi thy bu uçağı satın almamış, kiralıkmış. eğer ki bu özellikli bir uçak olsaydı iniş süresi kısalacaktı. aslında thy gibi sektöründe kafaya oynayan bir şirkete bu tarz uzak uçuşlarda opsiyonlu bir uçak kullanmak yakışırdı.
onun haricinde 7 saat havada durmuş bu nasıl aciliyet sorusuna verilen cevap ise kar zarar hesaplanması. içeride aciliyeti olan bir hasta var ama aynı şekilde güvenli iniş ağırlığı üzerinde o uçağı indirmeye çalışıp yaşanacak bir aksilik durumunda hayatı riske girecek yüzlerce insan var. uçakta bir doktor varmış. muhtemelen devamlı iletişim halinde olmuşlardır. 7 saat tur atılmasının sebebi de belki budur. ilk anda hayati tehlike görülmemiştir. ama epilepsi atağı tekrarlayabilen bir şey. uzun ve dirençli epilepsi atakları müdahale edilmediği durumunda hastayı öldürebilir. başka bir havalimanına gidilmemesinin sebebi de bu olabilir. atıyorum hesaplamalar yapıldı 7 saat sonra güvenli iniş yapabilecez dendi ve o sırada gerekli işlemler yapılıp inilecek havalimanı belirlendi. peki yolda dirençli bir epilepsi atağı gelişti ve atak 1 saate dayandı, hastanın durumu gitgide kötüleşiyor. belki bu tarz bir durumda acil iniş riski göze alınıp uçağı en kısa sürede indirmek için 7 saat landing yapılmış olabilir. 7 saat uçuk bir süre gibi geliyor ama bunun gibi bir durum ile karşılaşılırsa en kısa sürede iniş için landing yapılması daha mantıklı. tabi böyle bir olay oldu diyelim gene de acil iniş kararı verilip diğer yolcuların güvenliği tehlikeye atılır mıydı. orası soru işareti.
XT1650 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi