Türk Telekom Arena Facebook Bugün Aslantepe'deydi. Aslantepe'de Çalışmalar Devam Ediyor. | 14 Mayıs
Dünyanın sayılı stadumlarından biri olan Türk Telekom Arena 15 Ocak'ta resmi olarak açıldı. Ancak bu, tüm çalışmaların bittiği anlamına gelmiyor. Türk Telekom Arena Facebook ekibi olarak seçim heyecanının yaşandığı bu güzel günde Aslantepe'deydik. Çalışmaları yerinde inceledik yetkililerle görüştük. Neler yapılmış neler yapılıyor ve neler yapılacak incelemelerde bulunduk.
Türk Telekom Arena'da çalışmaların birinci ayağını metro istasyonu oluşturuyor. Stadyum hizmete girmeden önce sporseverlere merhaba diyen Seyrantepe metro istasyonunda seyircilerin kullanacağı asıl peron tamamlanmış durumda. Test çalışmaları yapılan peronda güvenlik maksimum seviyede düşünülmüş, uzmanlar hiç bir hataya yer vermek istemiyorlar. Olası bir panik anında seyircileri tren yolundan koruyacak olan yeni sistem Avrupa'daki benzer peronlar örnek alınarak tasarlandı. Yeni peronun çok kısa bir süre içerisinde hizmete girmesi umuluyor.
Metro ağında yapılacak ve sefer sürelerini kısaltacak olacak yeni sinyalizasyon sistemi ise Türk Telekom Arena'nın saatte yolcu taşıma kapasitesini en az iki katına çıkaracak. İstanbul metrosunun Aksaray bağlantı çalışmalarının tamamlanması sonrası devreye alınması hedeflenen yeni sistemde sefer süreleri 4 dakikadan 70 saniyeye düşecek.
Aslantepe'de devam eden çalışmaların ikinci ayağını ise stadyum ile ilgili çalışmalar oluşturuyor. Temmuz-Ağustos ayları içerinde açılır kapakların monte edilmesinin plandığı arena'da dış kaplama ile ilgili soru işaretleri mevcut durumda. Yetkililerden aldığımız bilgilere göre öncelikle dev kolonlar kaplanacak ardından beton görünümlü kısımlarla ilgili proje hazırlanacak. Söz konusu projelendirme için ise yeni yönetimin göreve gelmesi bekleniyor çünkü bu çalışmalar yüklenici firmaların sorumluluğuna girmiyor.
Seyircilerden gelen ikinci katlar soğuk uyarısı dikkate alınmış durumda ancak hemen çözülmesi gereken sorunlar kategorisinde ilk sıralarda bu madde yeralmıyor.
Işıklandırma konusu için UEFA heyeti bekleniyor. Eğer iyileştirme istenirse upgrade yapılacak ancak yetkililer şuanki ısıklandırmanın yeterli olduğu konusunda hem fikirler.
Tribünler arası bloklara yerleştirilmesi düşünülen reklam panoları için şuan hiç bir bilgi yok. Bu konu yeni yönetimin gündeminde muhtemelen olacaktır ancak bunun için bir sponsor firma bulunması gerektiğini gözden kaçırmamak gerekiyor.
Stadyum ve Seyrantepe otobüs durağı arasına yapılması düşünülen yayayolu için metro sinyalizayon sistemi bekleniyor. Yeni sistem en az 30 bin kişiyi rahatlıkla tasıyabilirse ara yayayollarından vazgeçilecek. Yetkililer sporseverlerin sadece metroya kanalize olmalarının onları huzursuz ettiğin farkındalar ancak etrafta akıcı bir otobanın olması yayayolu fikrini ikinci plana atıyor. Diğer taraftan Cendere yoluna yapılacak vadi yayayolu bekleniyor. Yeni yolun geliş gidişlere katacağı zenginlik güney cephe için düşünüle planları başka bahara kesin olarak erteleyebilir.
Yetkililere kale arkasına örülen ağı sorduk bunun UEFA'nın yeni kritelerinde yeralan bir güvenlik kuralı olduğunu öğrendik. Türk Telekom Arena Avrupa'nın tribünleri oyun alanına en yakın stadyumlarından biri olarak bu kriteride yerine getirmenin huzurunu yasıyor gibi olsa da seyircilerin bu duruma ne kadar zaman içerisinde alışacakları merak konusu.
Stadyum dışı yeşillendirilmiş ancak bu durum dısardan bakanları olduğu gibi yetkilileride memnun etmemiş kısa sürede ağaçlandırma çalışmalalarına hız verilecek.
Aslantepe'deki çalışmaların ücüncü ve en önemli bacağını stadyumu cendere yoluna bağlayacak olan otoyol ve yayayolu olusturuyor. Koca vadinin oyulması zaman almış, burada görüştüğümüz inşaat yetkilileri süre vermekten çekinseler de çalışmalarıın bitmesi 2011 yılının sonunu bulur gibi görünüyor. Hastane inşaatı ile beraber aslantepe vadisi tamamen bir kazı bölgesi durumuna gelmiş, otoyolun setleri bitmek üzere yer yer kazık çakma çalışmaları devam ediyor. Cendere yolu üzerinde bağlantı yolunun bir bölümü kendini göstersede diğer bağlantı alanlarının hazırlanması detaylı bir çalışmayı gerektiriyor. Bu da uzun bir zaman dilimi anlamına geliyor. Yol yapım çalışmalarının tamamlanmasının ardından burada gösterişli bir ağaçlandırma çalışması bekleniyor. Her nekadar toprak kayması için gerekli set çalışmalaları tamamlanmış olsada dikilecek ağaçların hem görüntü hemde arazi sağlamlığı açısından cok ciddi faydalar getireceği kesin.
Türk Telekom Arena; Türkiye'de bilinen bütün o stadyumların aksine kendine özgü modern mimarisiyle Türk futbolunun geleceğine heybetli bir tepeden güvenle bakarken biz de dünyada en çok resmi çekilen, inşaatı en çok ilgi gören bu devasa yapıyı yerinde ziyaret etmenin gururunu yaşadık bir kez daha. Ortaya muhtesem bir eser çıkmış ama yapılacak işler hiçte az değil. Şuana kadar yapılanlar bundan sonraki yapılacakların teminatı mutlaka bundan hiç şüphemiz yok.
Eğer birileri bizden bir tarih isterse her ne kadar yetkililer o kadar sürmez deselerde 2012'nin Mart ayı herşeyin yerli yerine oturması için ideal bir tarih gibi görünebilir. Çünkü stadyum çok fonksiyonlu ve bir stadyumda olması gereken herşey planlanmış bu da ister istemez uzun soluklu bir süreç demek oluyor. Yinede herseyi zaman gösterecek ve bizde hep birlikle olanları izleyip göreceğiz.
14.05.2011 tarihli Aslantepe ziyareti ile ilgili toplam 60'a yakın fotoğrafı burdan izleyebilirsiniz
Bu ziyarette bizlere destek veren tüm Türk Telekom Arena stadyum ve Aslantepe bölgesi çalışanlarına tesekkürü bir borç bilirken yeni bir aslantepe ziyaretinde siz değerli okurlarımızla yeniden birlikte olmayı ümit ediyoruz.
Türk Telekom Arena Facebook
14.05.2011 Cumartesi
Dünyanın sayılı stadumlarından biri olan Türk Telekom Arena 15 Ocak'ta resmi olarak açıldı. Ancak bu, tüm çalışmaların bittiği anlamına gelmiyor. Türk Telekom Arena Facebook ekibi olarak seçim heyecanının yaşandığı bu güzel günde Aslantepe'deydik. Çalışmaları yerinde inceledik yetkililerle görüştük. Neler yapılmış neler yapılıyor ve neler yapılacak incelemelerde bulunduk.
Türk Telekom Arena'da çalışmaların birinci ayağını metro istasyonu oluşturuyor. Stadyum hizmete girmeden önce sporseverlere merhaba diyen Seyrantepe metro istasyonunda seyircilerin kullanacağı asıl peron tamamlanmış durumda. Test çalışmaları yapılan peronda güvenlik maksimum seviyede düşünülmüş, uzmanlar hiç bir hataya yer vermek istemiyorlar. Olası bir panik anında seyircileri tren yolundan koruyacak olan yeni sistem Avrupa'daki benzer peronlar örnek alınarak tasarlandı. Yeni peronun çok kısa bir süre içerisinde hizmete girmesi umuluyor.
Metro ağında yapılacak ve sefer sürelerini kısaltacak olacak yeni sinyalizasyon sistemi ise Türk Telekom Arena'nın saatte yolcu taşıma kapasitesini en az iki katına çıkaracak. İstanbul metrosunun Aksaray bağlantı çalışmalarının tamamlanması sonrası devreye alınması hedeflenen yeni sistemde sefer süreleri 4 dakikadan 70 saniyeye düşecek.
Aslantepe'de devam eden çalışmaların ikinci ayağını ise stadyum ile ilgili çalışmalar oluşturuyor. Temmuz-Ağustos ayları içerinde açılır kapakların monte edilmesinin plandığı arena'da dış kaplama ile ilgili soru işaretleri mevcut durumda. Yetkililerden aldığımız bilgilere göre öncelikle dev kolonlar kaplanacak ardından beton görünümlü kısımlarla ilgili proje hazırlanacak. Söz konusu projelendirme için ise yeni yönetimin göreve gelmesi bekleniyor çünkü bu çalışmalar yüklenici firmaların sorumluluğuna girmiyor.
Seyircilerden gelen ikinci katlar soğuk uyarısı dikkate alınmış durumda ancak hemen çözülmesi gereken sorunlar kategorisinde ilk sıralarda bu madde yeralmıyor.
Işıklandırma konusu için UEFA heyeti bekleniyor. Eğer iyileştirme istenirse upgrade yapılacak ancak yetkililer şuanki ısıklandırmanın yeterli olduğu konusunda hem fikirler.
Tribünler arası bloklara yerleştirilmesi düşünülen reklam panoları için şuan hiç bir bilgi yok. Bu konu yeni yönetimin gündeminde muhtemelen olacaktır ancak bunun için bir sponsor firma bulunması gerektiğini gözden kaçırmamak gerekiyor.
Stadyum ve Seyrantepe otobüs durağı arasına yapılması düşünülen yayayolu için metro sinyalizayon sistemi bekleniyor. Yeni sistem en az 30 bin kişiyi rahatlıkla tasıyabilirse ara yayayollarından vazgeçilecek. Yetkililer sporseverlerin sadece metroya kanalize olmalarının onları huzursuz ettiğin farkındalar ancak etrafta akıcı bir otobanın olması yayayolu fikrini ikinci plana atıyor. Diğer taraftan Cendere yoluna yapılacak vadi yayayolu bekleniyor. Yeni yolun geliş gidişlere katacağı zenginlik güney cephe için düşünüle planları başka bahara kesin olarak erteleyebilir.
Yetkililere kale arkasına örülen ağı sorduk bunun UEFA'nın yeni kritelerinde yeralan bir güvenlik kuralı olduğunu öğrendik. Türk Telekom Arena Avrupa'nın tribünleri oyun alanına en yakın stadyumlarından biri olarak bu kriteride yerine getirmenin huzurunu yasıyor gibi olsa da seyircilerin bu duruma ne kadar zaman içerisinde alışacakları merak konusu.
Stadyum dışı yeşillendirilmiş ancak bu durum dısardan bakanları olduğu gibi yetkilileride memnun etmemiş kısa sürede ağaçlandırma çalışmalalarına hız verilecek.
Aslantepe'deki çalışmaların ücüncü ve en önemli bacağını stadyumu cendere yoluna bağlayacak olan otoyol ve yayayolu olusturuyor. Koca vadinin oyulması zaman almış, burada görüştüğümüz inşaat yetkilileri süre vermekten çekinseler de çalışmalarıın bitmesi 2011 yılının sonunu bulur gibi görünüyor. Hastane inşaatı ile beraber aslantepe vadisi tamamen bir kazı bölgesi durumuna gelmiş, otoyolun setleri bitmek üzere yer yer kazık çakma çalışmaları devam ediyor. Cendere yolu üzerinde bağlantı yolunun bir bölümü kendini göstersede diğer bağlantı alanlarının hazırlanması detaylı bir çalışmayı gerektiriyor. Bu da uzun bir zaman dilimi anlamına geliyor. Yol yapım çalışmalarının tamamlanmasının ardından burada gösterişli bir ağaçlandırma çalışması bekleniyor. Her nekadar toprak kayması için gerekli set çalışmalaları tamamlanmış olsada dikilecek ağaçların hem görüntü hemde arazi sağlamlığı açısından cok ciddi faydalar getireceği kesin.
Türk Telekom Arena; Türkiye'de bilinen bütün o stadyumların aksine kendine özgü modern mimarisiyle Türk futbolunun geleceğine heybetli bir tepeden güvenle bakarken biz de dünyada en çok resmi çekilen, inşaatı en çok ilgi gören bu devasa yapıyı yerinde ziyaret etmenin gururunu yaşadık bir kez daha. Ortaya muhtesem bir eser çıkmış ama yapılacak işler hiçte az değil. Şuana kadar yapılanlar bundan sonraki yapılacakların teminatı mutlaka bundan hiç şüphemiz yok.
Eğer birileri bizden bir tarih isterse her ne kadar yetkililer o kadar sürmez deselerde 2012'nin Mart ayı herşeyin yerli yerine oturması için ideal bir tarih gibi görünebilir. Çünkü stadyum çok fonksiyonlu ve bir stadyumda olması gereken herşey planlanmış bu da ister istemez uzun soluklu bir süreç demek oluyor. Yinede herseyi zaman gösterecek ve bizde hep birlikle olanları izleyip göreceğiz.
14.05.2011 tarihli Aslantepe ziyareti ile ilgili toplam 60'a yakın fotoğrafı burdan izleyebilirsiniz
Bu ziyarette bizlere destek veren tüm Türk Telekom Arena stadyum ve Aslantepe bölgesi çalışanlarına tesekkürü bir borç bilirken yeni bir aslantepe ziyaretinde siz değerli okurlarımızla yeniden birlikte olmayı ümit ediyoruz.
Türk Telekom Arena Facebook
14.05.2011 Cumartesi