Atatürkçü ve Kemalist değilim pek de sevmem ideolojilerini. Atatürkçülerin kendi ideolojilerini eleştirenlere yaptıkları liboş suçlamalarına faşist ya da otoriter suçlamaları ile de karşılık verilebilir ama nedense hep boş tartışma gibi gelir bunlar bana..Artık gına getirmiştir bana bu tür tartışmalar Türkiye'de.. İdeolojiler kişi kabullendikten sonra tek gerçek doğruya dönüşür, insanın özgür düşünmesini kısıtlar. A_B_C ideolojisi olması da çok farketmez.. Artık karşı tarafın ne dediği çok önemli değildir önemli olan tek şey senin ideolojine ya da düşünce sistemine uygun mudur ya da değil midir karşı tarafın söyledikleri. Şöyle mantıksız bir döngü vardır aslında. Kabe: Anıtkabir, Hz. Muhammet: Atatürk, Nutuk: Kuran.. İroni şeklinde bir benzetme oldu hemen böyle şey olur mu ya dine hakaret etme falan demeyin lütfen. Yani aslında bu ikisinin de sorgulanamaz doğruları olduğunu belirtmek için böyle bir ironi. Atatürkçü ya da dinci olmaları ne kadar farklı gibi görünse de düşünce metodolojisi olarak çok yakınlardır birbirlerine..