Çin DTÖ'ye Başvurdu: "Türkiye ek vergiyi derhal kaldırmalı"

Alper Altun

Haber ve Medya Sorumlusu 📺
Yönetici
Administrator
Katılım
16 Haziran 2010
Mesajlar
190.863
Tepkime puanı
133.575
Puan
6.478
1728461690190.png

Çin, Türkiye'nin geçtiğimiz yıldan itibaren uygulamaya aldığı ek vergi kısıtlamasını Dünya Ticaret Örgütü'ne bildirerek derhal kaldırılmasını talep etti.

Devlet sübvansiyonlarını arkasına alan Çinli otomotiv üreticilerinin yükselişi devam ederken, Türkiye, getirdiği ek vergi uygulaması ile önlem alan ilk ülkelerden bir tanesi olmuştu. Buna karşı süredir sessizliğini koruyan Çin tarafından ilk karşı ilk adım atıldı.

Konuyu Dünya Ticaret Örgütü'ne (DTÖ) taşıyan Çin, ayrımcı önlem olarak nitelendirdiği ek vergilerin kaldırılmasını şu sözlerle talep etti: "Türkiye'nin aldığı ayrımcı önlem, DTO kurallarına aykırıdır ve korumacı niteliktedir. Türkiye'yi DTÖ kurallarına uymaya ve önlemlerini derhal düzeltmeye çağırıyoruz."

Neler yaşanmıştı❓

Çinli markaların birbiri ardına gelmesi üzerine Türkiye ilk olarak Mart 2023'te Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara ilave gümrük vergisi getirmişti. Bu yılın Temmuz ayından itibaren de bu ek vergi Çin'den gelen tüm araçlar (benzin, hibrit vs.) için geçerli hale getirildi.

Çinli üreticilerin elini kolunu bağlayan tek uygulama ek vergi değil. Çin'den elektrikli araç ithal eden şirketlerin satış yapabilmek için kendi yatırımıyla (bayilere ait değil) en az 20 adet servis açma zorunluluğu bulunuyor. Hatırlanacak olursa bu kısıtlama kısa süre önce PHEV yani şarj edilebilir hibrit araçlar için de geçerli hale getirildi.

Elbette Çin'e karşı ek vergi uygulayan tek pazar Türkiye değil. Kuzey Amerika ve Avrupa'da da Çin'den ithal edilen elektrikli araçlara ek gümrük vergisi uygulanması söz konusu. Bu durum, kendi ülkesinden çıkıp denizaşırı pazarlara açılarak başarılı olmak isteyen Çinli üreticileri köşeye sıkıştırmış durumda.

Öte yandan, ek vergi gibi çeşitli kısıtlamalar devreye alınmasına karşın BYD, Türkiye'de üretim için kolları sıvadı ve fabrika yapımına başlandı. Fabrikanın 2026 yılında üretime başlaması planlanıyor. Chery için de görüşmelerde son aşamaya gelindiği belirtilirken MG de Türkiye'de üretim yapmak istediklerini açıkladı.

[DH]
 
ek verginin ek vergisi ne olacak
 
Insallahta kalkar, ali koç gibiler araç satsin diye çin'e ek vergi getirmek ahlaksizdir.

Halk ucuz olan neyse ona erisebilmeli
 
Valla karşıtı da çok olur muhtemelen ancak açıkça ifade etmek gerekirse, yıllara yayılmış planlamayla, yavaş yavaş açılacak kapalı sistem ekonominin, bu ülkenin ekonomik açmazına tek çare olarak düşünülmesi gerektiğine inanıyorum.

Çünkü ulke üreticisi öldü, toprağa koyulmayı bekliyor.

Ha bu akp nin aldığı kararın ülke faydası için olduğunu düşünmediğim gibi, muhtemelen siyasi, kendi sermayesini koruma çabası ve aynı anda tepelerinde sallandirdigi kılıç olduğu fikrimin değişmesine sebep değil.
 
ChatGPT:

Çin'in Türkiye'nin uygulamaya aldığı ek vergi kısıtlamasını Dünya Ticaret Örgütü'ne (DTÖ) bildirerek kaldırılmasını talep etmesi, uluslararası ticaret ilişkileri açısından önemli bir gelişme. Bu tür vergi kısıtlamaları, ticaretin serbest akışını etkileyebilir ve ülkeler arasında gerginliklere yol açabilir.

Çin, Türkiye'nin bu kısıtlamalarının haksız rekabet yarattığını ve dünya ticaretine olumsuz etkileri olduğunu savunuyor olabilir. DTÖ, uluslararası ticaretin kurallarını belirleyen ve ülkeler arasındaki ticaret anlaşmazlıklarını çözmeye yardımcı olan bir platformdur. Bu tür bir başvuru, iki ülke arasındaki ekonomik ilişkilerin yanı sıra, daha geniş kapsamlı ticaret politikalarını da etkileyebilir.

Bu durum, Türkiye'nin ticaret politikalarının gözden geçirilmesi ve uluslararası normlara uyum sağlaması açısından önemli bir fırsat sunabilir. Aynı zamanda, ülkelerin kendi ekonomik çıkarlarını koruma çabalarının, uluslararası işbirliğini nasıl etkileyebileceği üzerine de düşünmemizi sağlıyor. Özellikle büyük ekonomilerin bu tür anlaşmazlıkları nasıl yönettiği, dünya ticaretinde önemli sonuçlar doğurabilir.
 
Elin memleketleri vatandaşa yapılan haksızlıklara vatandaştan daha çok tepki gösteriyor.

Inlesin Tüm Ülke Zaferinle Şanlı GALATASARAY
 
bizi düşündüğünüz için sağolun sayın başkanım


1728482158035.png
 
rezil bir vergi politikası, vergileri yüksek olan gelişmekte olan bir ülke, gelişmiş bir ülke olamaz. ekonomiyi büyütmenin en temel yolu 1) merkez bankası tam bağımsız olacak, özerk falan değil
2) vergileri düşürmek.

bunu yapmayı becerip de kalkınamayan bir ülke örneği yok. ancak sorun şu ki, gelişmekte olan ülkelerin yöneticileri kalkınmayı istemiyor. yani sermayenin halka yayılmasını istemiyorlar. bir de ekonomiye devlet müdehalesi olmadığında ekonomi hızla büyür. ekonomiye dokunamadığın zaman zaten devlet yöneticisi olmanın anlamı kalmıyor çünkü memurdan bir farkın kalmayacak o zaman. ekonomiye müdehale edebilmeleri gerekiyor parayı cukkalamak için. o yüzden yolsuzluk ve ekonomiye müdehale işlerine geliyor.

yani, küçük olsun benim olsun kafasındalar. yoksa bir devletin ekonomisini büyütmek hiç de zor değil. sıradan bi üniversitenin ekonomi bölümünü okuyan bir elemana bu çerçevede çizilmiş bir devletin idaresini ver 10 yılda yüksek gelirli ülkeler grubuna sokar. bu tüm ülkeler için geçerli, afrikada susuzluktan ölen bir ülkeyi bile kalkındırabilirsiniz, kolayca. zaman alır ama bunlar kolay şeyler

ispanya bile 30-40 yılda gelişmekte olan ülkeden, gelişmiş ülke statüsüne geçti. koskoca türkiye 80 yıldır yerinde sayıyor. 25 yıldır da geriye gidiyor. bu inanılmaz bir şey.
 
Geri
Üst Alt