Cevap: Daha Ne Bekliyorsunuz Yönetimden ? Haydi Store'lara !
Bugün gittim GS Store'a uzunca bir süre alacak ürün aradım, üstüme denedim falan, neyse yani baya vakit geçirmiş oldum. Öyle aman aman bir akın yoktu ama gelen giden sanki eski günlere göre daha fazlaydı. Mesai saati olduğunu düşünürsek fena sayılmazdı.
Transferin de verdiği istekle takıma destek olması amacı ile gittim. Niyetim forma almaktı. Ben bu seneki formalar arasında en çok parçalıyı beğendim açıkçası ve bunun üstüne arkasındaki Ülker yazısının bir tek o formada bizim kendi kırmızımız ile yazılarak formaya uygun olması, diğer formalarda cart Ülker kırmızısı olması (hele mor formada çok kötü duruyor) sonucu parçalı almaya karar verdim. Maddi durumum pek elvermediğinden önce taraftar formasına baktım ama malesef onun kalitesinin eski taraftar formalarına göre çok düşük olduğunu açıkça gördüm. Benim üzerimde evvelki seneki parçalı taraftar forması, arkadaşımın üzerinde de geçen seneki taraftar forması olduğu için aradaki farkı kıyaslayarak görme şansım da oldu. Pazarda satılan sahte forma gibiydi nerdeyse. Bu sebeple şartlarımı da zorlayarak orjinal parçalı almaya karar verdim. XL'sini denedim, bu seneki modeller dar kesim de olunca XL'si bana biraz dar geldi. XXL'sinin de daha sonra belirsiz bir tarihte geleceğini öğrendim. Forma almak için hem XXL'sinin, hem de maddi açıdan daha uygun bir zamanın gelmesini beklemeye karar verdim. Ancak, oradan elim boş çıkmak istemediğim için beğendiğim tişörtlerden birini aldım.
Onun dışında dükkanda çalışan sadece 1 kişi vardı ve biraz yorgunluktan sıkılmış ve bunalmış bir hali vardı, bu sebeple suratsız bi satıcı konumundaydı ve biz biraz uzun kalınca bizden "Arkadaşlar, bugün tek çalışıyorum, kısa süreliğine kapatıp tuvalete gideceğim, biraz acele eder misiniz?" diye gitmemizi rica etmek zorunda kaldı.
Çıkardığım sonuçlar:
1. Elano transferi satışlarda az bir hareketlilik yaratmış gibi.
2. Organizasyon ve kalite anlamında bazı sıkıntılar devam ediyor. Yine de tişörtlerin dizayn ve kalitelerinin geçen seneye göre düzeldiğini de söylemeden edemeyeceğim. Öte yandan; bedenime göre forma bulamamak, fontların daha gelmemiş olması, taraftar formasının kalitesinin çok düşmesi, mağazada tek ve yorgun bir çalışan olması gibi durumlar satışları düşürecek faktörler.
3. O sırttaki Ülker yazısını ne olur ama ne olur forma rengi ile uygun hale getirsinler. Parçalıda yapıldıysa diğerlerinde de yapılabilir. Bunun için kulübe bolca posta falan göndermek lazım. Özellikle mor formada berbat duruyor. Beyazda da bir hayli kötü.
4. Ürün çeşitliliği artmış diyorlardı ama ne kadar artmış emin olamadım ben. Emin olmadan bu konuda eleştiri getirmek istemem ama ben pek farkedemedim yelpazedeki genişliği. Buradan yola çıkarak, özellikle her yerde giyilebilecek, kaliteli, sade ama yine de göz alıcı ve orjinal tasarımların artması gerektiğini düşünüyorum. Yani küçük bir arma veya yakada küçük bir sarı kırmızı çizgi veya onun gibi birşey ile Galatasaray ürünü olduğu anlaşılacak ürünlerin yelpazesi genişlemeli. Orada bu tanıma uyan sadece 1 seri tişört vardı, onun 3 rengi vardı. Yani toplam 3 çeşit ürün var. Onun dışındakiler sade olsa bile ya günlük olarak kullanılabilecek ama heryere giyilemeyecek kesim ve tarzdalardı, ya da illa ki sağında solunda kocaman sarı kırmızı işlemeler, işaretler, yazılar vardı. Kısaca oradaki 10 ürünün 8-9 tanesi sanki maça gitmek veya "ben galatasaraylıyım" diye forma giymiş gibi ilan etmek için tasarlanmış gibiydi. İnsan her yere maça gider gibi gitmek istemez ve bu sebeple aldığı her Galatasaray tişörtü öyle cafcaflı sarı-kırmızı donatılmış, yazılar yazılmış olsun da istemez. Ancak öyle gitmek istemediği yere daha usturuplu, daha sade, daha klasik kesim bir Galatasaray tişörtü veya gömleği ile gidebilir. Satışları artırmak için bu tarz ürünler arasında da çeşit artırılmalı.