Bu sene araç boyu uzatıldı ve ciddi şekilde resmen riske girildi tamamen geçen seneden farklı bir araç yapıldı hatta testlerde 1000 beygire kadar çıktığı söyleniyordu ki güç olarak Mercedesle kafa kafaya gelmiş olabilirler geçen sene rahatlıkla min 10 beygir fark varken bu sene bu seviyeye gelmek önemliydi. Tabi testlerdeki 1000 beygire sezon içinde adım adım ulaşmak gerekiyor bir anda o seviyelere çıkılamıyor Avustralya'daki yarışta Ferrari hız ve tempo olarak Mercedes'in arkasındaydı ama bir şekilde şansları yanındaydı ve sanal güvenlik aracıyla beraber harika bir pitstop sonrası Hamilton'un önünde çıkıp Vettel liderliği aldı sonra ki süreçte Hamilton zorlasa da Vettel'in 2-3 sn arkasında olduğu sürece hem lastik hem de motor olarak ciddi şekilde zorladı ve bir süre sonra bu yarışta geçemeyeceğini fark edince vazgeçti.
İlk yarışta Avustralya'da hız olarak Mercedesler çok avantajlıydı hatta ilk 2 olmaları sürpriz olmazdı ama şans faktörüyle 1-3 olup duble yaptık ki takım morali ve geri kalan süreç için çok önemliydi. Bu sene Ferrari aracının hem güncellemeler konusunda hem de güç olarak her geçen yarış üstüne koymaya devam ediyor sezon başında Mercedes'in net favori olur dendiği Çin GP'de Ferrari sıralama turlarında yarım saniye farkla ilk 2 sırayı kapattılar ki ben bunun tesadüf olduğunu düşünmüyorum. Ferrari bu sene araç boyunu uzattığı için geçen seneye göre daha çok güncelleme getirecektir çünkü uğraşacağı ve geliştirebileceği alanlar var bir de Vettel - Raikkonen / Hamilton - Bottas gibi iki takım arasındaki en büyük fark Raikkonen ve Vettel teknik ekiple araç konusunda geri bildirim olarak Mercedes'e göre çok daha iyiler.
Düzlükte sadece hız olarak bakarsak yanılgıya düşebiliriz fakat aerodinamik gibi bir çok konuda eğer ki araç iyiyse işte o zaman max hıza çıkıldığı zaman daha etkili olunuyor diğer türlü araç bu kötüyse virajlarda savrulacağı için zaman kayıpları olacaktır ki o hızın hiçbir anlamı olmayacaktır. Ferrari burada neredeyse tüm konularda iyi o yüzden ciddi rekabet edecekler
Bu yarışta Ferrari'nin strateji açısından ilk 2 alması çok önemliydi bir de Redbull'larla araya mesafe koymak daha iyi çünkü yarış startında Redbull'ardan korkulur kaybedecekleri bir şey olmadığından dolayı fazlasıyla agresif tutum sergiliyorlar mesela ilk virajda önündeki mercedesleri geçebilir veya ortalığı karıştırabilirler.
Bir de Ferrari lastik kullanımı konusunda sıcak havaları severken Mercedes'de tam tersi soğuk havaları seviyor yarın ki yarışta havanın sıcak olacağı bilgisi vardı bu durumda Mercedes'de lastikleri çok iyi koruyamayacaktır yarın ki yarış start anında Vettel - Raikkonen ikilisi 1-2 şeklinde ilk virajı dönerse Ferrari kesin olarak duble yapar ama araya biri girerse hem pitstop stratejisi olarak hem de tempo olarak Mercedes zorlayacaktır.
Ferrari'nin ilk viraj sonra 1-2 olurlarsa 2 pitstop yapacağını düşünüyorum S-M kullanacaklardır Redbull'da US'lerle başlayıp start anında bir şeyler kovalayacaklardır onlarda 3 pitstop yapabilirler US - S - US şeklinde ama güzel bir yarış bizleri bekliyor.