Alper Yılmazlar

Berlin Panteri
Katılım
21 Nisan 2013
Mesajlar
45.689
Tepkime puanı
15.629
Puan
2.108
y%C3%84%C2%B1ld%C3%84%C2%B1zl%C3%84%C2%B1.jpg

1- İddia ettiğiniz 28 şampiyonluğun 3’ü Türkiye Futbol Birinciliği şampiyonluğu. Bu organizasyonun Türkiye Kupası’ndan farkı yok. İkisi de eleme usulü kupa organizasyonu. Türkiye Kupası’nı neden yıldızlara ekleyemiyorsunuz?

2- Türkiye Futbol Birinciliği tek ulusal organizasyon olduğu için Türkiye Kupası’ndan farklıymış. 1940 yılında Fenerbahçe Milli Küme, Eskişehir Demirspor da Türkiye Futbol Birinciliği şampiyonu oldu. Hani tek organizasyondu? Neden yalan söylüyorsunuz?

3- İtalya’da Federasyon’un kuruluş tarihinden itibaren tüm şampiyonluklar yıldızlara dahil ediliyormuş. Almanya’da da Türkiye’deki sisteme benzer bir şekilde yıldız hesaplamasında Bundesliga’nın (1963) kuruluşu baz alınıyor. Onu neden söyleyemiyorsunuz?

4- Fransa’da Şampiyonlar Ligi zaferi için bir yıldız takan Marsilya’yı, İngiltere’de 2 Şampiyon Kulüpler Kupası zaferi için ikişer yıldız takan Nottingham Forest'i neden örnek gösteremiyorsunuz? Ki basketbol armasına Euroleague yıldızını ekleyen sizken.

5- “İtalya’da tüm şampiyonluklar sayılıyor!” de, yıldız hesabını Bundesliga ile başlatan Almanya’yı görmezden gel. “Türkiye Kupası sayılmaz!” de, başka kupa organizasyonunu yıldızlara ekle. Yahu Harvard mezunusun, nelerle uğraşıyorsun; hiç mi utanmıyorsun?

6- Bugün herhangi bir takım sıfırdan başlayarak Süper Lig’e çıkabilir, örnekleri var. Milli Küme’ye ise dünyanın en iyi topunu da oynasan eğer büyük bir şehrin yerel liginde ilk iki-üç sıraya giremediysen çıkamıyordun. Böyle bir lig nasıl “ulusal lig” oluyor?

7- Lefter’in, Metin‘in şampiyonlukları yok sayılıyor diyorsunuz. Bir kupa yıldızlara eklenmeyince yok mu sayılıyor? Örneğin Atatürk anısına düzenlenmiş tek kupa olan ve Galatasaray’ın Fenerbahçe’yi yenerek kazandığı Gazi Büstü yok hükmünde mi? Ya UEFA Kupası?

8- Fenerbahçe yöneticisi Metin Sipahioğlu diyor ki “Henüz hukuki girişim başlatmadık. Önce kamuoyunu ikna etmemiz gerekiyor." Bir şey hukuken hakkınsa kamuoyunu ikna etmene lüzum yok beyefendi. Buyur mahkemelere. Korkmayın bu kadar, taraftarınızı oyalamayın.

9- Süper Lig, Milli Küme’nin ardılı değildir. Türkiye Futbol Şampiyonası bir lig bile değildir! Tek ulusal lig Süper Lig’dir. Dolayısıyla “28 şampiyonluğumuz var.” diyemezsiniz; kazandığınız tüm resmi kupaları toplayıp “xx kadar kupamız var.” diyebilirsiniz.

10- Yalnızca “elmaların” toplanmış hali günümüzdeki yıldız sisteminin temelini oluşturuyor. Buna göre Fenerbahçe’nin “gerçek” şampiyonluk sayısı 19, Galatasaray’ın da 21’dir. Resmi kupa şampiyonluklarının HEPSİ yıldızlara eklenecekse de durum şu şekildedir:

Galatasaray: 21 Süper Lig, 17 Türkiye Kupası, 15 Süper Kupa, 5 Başbakanlık Kupası, 1 Milli Küme = 59 şampiyonluk.

Fenerbahçe: 19 Süper Lig, 6 Türkiye Kupası, 9 Süper Kupa, 3 Türkiye Futbol Birinciliği, 6 Milli Küme, 8 Başbakanlık Kupası = 51 şampiyonluk.

1942 Milli Küme maçları, İstanbul Ligi maçlarının Nisan aynı sonuna kadar uzaması nedeniyle oynanmadı. Yerine Ankara-İstanbul karma maçları düzenlendi. İstanbul Ligi bu ligin önüne gecti.

1944 Milli Küme sezonuna Galatasaray saha ve hasılat konusundaki anlaşmazlıklar nedeniyle katılmadı.

1942 yılından itibaren Milli Küme'nin adi Milli Eğitim Kupası olarak değiştirildi. Ancak bugun hala Milli Küme adıyla anılıyor. Oysa o yıllardaki adi Maarif (Milli Eğitim) Kupası’ydı.

1946 yılında Milli Eğitim (Milli Kümeye) katılacak takim sayısı 8'den 6'ya düşürüldü.

1948 Milli Eğitim Kupası (Milli Küme), 1948 Londra Olimpiyatlarına hazırlık gerekçesiyle düzenlenmedi.

1949 yılında düzenlenmeme sebebi ise Doğu Akdeniz Kupası maçları. Milli Eğitim Kupası, 1950 yılında son kez düzenlendi. Türkiye'yi kapsayan bir Türkiye Kupası düzenlemek amacıyla lavedildi.

Türkiye Futbol Şampiyonası ise 1924-1951 yılları arasında düzenlendi. Eleme usulu oynanan bir nevi Türkiye Kupası formatlı bir lig.

1927’deki şampiyonayı Muhafızgücü kazandı. Finalde Galatasaray'i 3-2 yedişer. Ama o dönem Galatasaray’ın oyuncusu olan Ali Gençay askerde olduğu için Muhafızgücü formasıyla finalde Galatasaray’a karşı oynadı.

1933 yılında Fenerbahçe, Bursa grubuna verildi. İlk maçta Adapazarı İdman Yurdu'nu 12-0 yenip, ikinci maçında Bursa Sanatkarlar Gücü maça çıkmayınca final grubuna kaldı ve şampiyona oldu.

1937 yılından itibaren ise hem bu kupa var, hem Milli Küme (Maarif Kupası). Bugünkü ligin muadili olmayan bu iki şampiyona ayni yıllarda oynanırken Fenerbahçe’nin ikisinden de şampiyonluk ekleme iddiasında bulunması çelişkidir. Milli Eğitim (Milli Küme) ve Türkiye Futbol Şampiyonaları mutlaka bir şampiyonluk listesine eklenecekse, Türkiye Kupasının da yıldız tablosuna eklenmesi gerekir.

Lefter'leri, Baba Gündüz'leri, Baba Hakkı'ları üne kavuşturan 1904-1959 yılları arasında düzenlenen İstanbul Ligi'dir. (1951'den itibaren profesyonel, öncesinde amatör) İstanbul Amatör Ligi'nde Galatasaray ve Beşiktaş 11, Fenerbahçe ise 13 şampiyonluk almıştır. İstanbul Profesyonel Liginde ise (1951-1959) Galatasaray ve Fenerbahçe 3, Beşiktaş ise 2 şampiyonluk kazanmıştır. Bu ligler bu takımları günümüze kadar getiren liglerdir. Ancak sadece İstanbul’u kapsar.
 
Bence versinler 28 olsun bunlarin sayisi... Hic umrumda degil...
Sonra yine gecelim bunlari...
 
Adamlar çok zeki yanliz.Ozamanlar 1 sezonda 2 lig oynaniyor bunlar 1 tanesinde sampion digerinde 2.oluyorlar.Tabikide Sampiyon olarak kayda geçiriyorlar o yillari.Aptal herifler 50 yildir bu konuyu hic gündeme getirmezler ne zaman arayi acmaya basladik ezik gibi bizim 28 sampiyonlugumuz konusunu açiyorlar hemen.O saydiklari sampiyonluklarin bircogunda bjk ile bizle oynamadan olmuslar zaten.Öylesine saçma sapan bir şey.
 
eziklik psikolojisi böyle bir şey işte. eğer 22 şampiyonlukla önde olan onlar olsaydı konu bile etmezlerdi böyle bir safsatayı.
 
Bence versinler 28 olsun bunlarin sayisi... Hic umrumda degil...
Sonra yine gecelim bunlari...


Haha. Hani dandik bir araba arkadan selektor yapar sen de yol verirsin bi gecer mutlu olur ama 10 saniye sonra gelir tekrar gecer gidersin ya, bunlar da ayni hesap!! ;)
 
Üzerinde durulmayacak, konuşulmayacak bir konu.
 
ALINTI: eksisozluk, dictum sapienti sat est

galatasaray ve beşiktaş'ın olmadığı bir turnuvada 1935'te şu maçları yaparak kupa kaldırmış fenerli arkadaşlar:

grup aşaması:
fenerbahçe 8 - 0 çanakkale türkgücü
balıkesir spor yurdu 1 - 5 fenerbahçe

çeyrek final:
fenerbahçe 9 - 0 adana torosspor

yarı final: yok *- fenerbahçe yarı final oynamadan kura ile finale kaldı.

final:
fenerbahçe 3 - 1 altınordu

ve adamlar bunu süper lig şampiyonluğu olarak yazmak istiyorlar.

gerçekten kelimelerin kifayetsiz kaldığı bir noktadayız.
 
Arkadaşlar Fenerbahçeli yöneticilerin taraftarların beyinlerini uyuşturmak için ortaya atılmış bir senaryo. Niye ciddiye alıyorsunuz!
 
Bu herifler bu kafayla gittikçe bir halt olmazlar. Bizim Uefa'ya 20 yıl geçti hala aynı şeyi konuşuyorlar diye söyleyip 60 yıl önceki amatör ligin şampiyonluklarını saymaya çalışıyorlar. 3 milyon borçları var, elde arazi kalmadı, tüm kıtada şikeci damgası. Bu kadar şey olurken taraftarı uyutmak için meşgale lazım tabii. Ben ŞL'ye direkt gitme fırsatı olmasa bugünkü ligi bile kaale almam, herifler 60 sene önce kesilmiş karpuzun derdinde. Vizyon parayla satın alınmıyor demek ki.
 
Galatasarayımızın şampiyon olduğu sezonlar; 1908-1909, 1909-1910, 1910-1911, 1914-1915 1915-1916, 1921-1922,1924-1925, 1925-1926, 1926-1927, 1928-1929, 1930-1931 1948-1949, 1954-1955, 1955-1956, 1957-1958

#Hedef38
 
iyide herkezin bunun nekadar abzurt ve sacma birsey oldugunu bilirken niye kimse (federasyon mesela) kalkipta bunlara sacma sapan seyler pesinde kosmayi birakin oyle sey olmaz diyip konuyu kapatmiyor. Bu ezikler surekli bir suni gundem yaratma cabasi icindeler gercekten inanilmaz birsey.
 
Geri
Üst Alt