Daha ilk cümlede onun cevabını verdim aslında.Materyal perspektiften bakarsan evet insan da bir hayvan.Peki bu mudur yani,her şeye bu uç perspektiften bakmak doğru mudur?İnsanın varoluşundan bu yana gelişimi,sonradan ortaya koyduğu değerler,olgular ortada.Hangi hayvanda böylesi bir gelişim var mesela?Doğayı bu kadar kendine göre şekillendiren 2. bir hayvan örneği yok.O yüzden insan da bir hayvandır diyip ortaya koyduğu sosyal olguları silip atmak doğru bir yaklaşım değil.
Hayatimda bir gun materyalizm ile ilgili bir kitap acip okumadim.
Sorun su. Sen diyorsunki materyalizmden ote kafanda canlandirdigin hikayelerin daha buyuk bir nedeni olmali. Bunlara sadece materyalizm diyerek silip atmak dogru degil. bende senden quote edip diyorumki "İnsanın varoluşundan bu yana gelişimi,sonradan ortaya koyduğu değerler,olgular ortada' ve o deger ve olgular hayatta insandan baska canliyi zerre ilgilendirmiyor. O olgular ivir zivir ortada dedigin cisim veya hikayelerin degeri sadece kafanda.
Gokdelenlere guvercinler sicmiyor mu? sen gun boyu camlarini siliyorsun.
kopeklere bir pahali markayi anlatabilir misin?
paha nedir? marka nedir?
gercekte olmayan, sadece senin ve diger insanlarin kafasinda olan birsey.
Bugun dunya uzeri insanlarin hepsi olse tum tarih ve hikayelerin, kitaplarin ve binalarinda seninle birlikte yok olur.
Hic bir geri gelmez.
Ileride baska bir canli evrilir, belki atesi yeniden bulur. gelgit olayi yeniden kesfedilir. ne bileyim belki muzik yeniden canlanir. cuinku hepsi hayatin gercegi. kendisi. parcasi.
Hayatin gerceginin insan beyninde ne kadar yanlis algilandigini anlaman icin herhangi bir oto yikama yerine gidip bakman yeterli.
Arabasinin cantlarini parlatirken fosur fosur sigara icen baska gerizekali bir canli gordun mu dunyada?
Mistik dunyanin ortaya koydugu bu yan etkileri ne yapalim o zaman?