Kayserispor Başkanı Ali Çamlı'nın Cip ile Çarptığı Elektrikli Bisiklet Sürücüsü Hayatını Kaybetti

Motorcu hatali

Ama ölümle sonuclanmasi sikinti

Normal sartlarda bunun cezasi ne tartisilmasi gereken konu bu bence

Bence arabayla gelenin bir hatasi yok kendi yolunda ilerliyor,asiri hiz da yok cünkü olsa daha fazla savururdu motoru

Allah kimsenin basina vermesin böyle bir durumu sucsuzken suclu duruma düsülecek bir durum
Volva birde kesin fren de yapmıştır
 
motorcudaki rahatliga bak yav

yok yere kac tane insani psikolojik olarak etkiledi
 
Ali Çamlı sağ şeritten hiç durmadan geliyor sanki. Demek istediğim o daha ışıklara yaklaşmadan yeşil yanmış o yüzden hiç hız kesmeden devam etmiş. Adamın suçu yok gibi. Çünkü o ekranda belirdiği sırada diğerleri de harekete başlıyor.

Tek sıkıntı şu olur. Şehir içinde kavaşaklara yaklaşmadan önce “50” tabelası koyulur genelde. Şehir dışındaki kavşaklardan önce de “70”

Hızı 55ten fazlaysa o başına bela olabilir belki.
 
Hukuk olmadigi icin ulkede tartismaya deger bir konu degil de

Objektif sorumluluk diye bisey yok mu kanunda?
 
Ali Çamlı sağ şeritten hiç durmadan geliyor sanki. Demek istediğim o daha ışıklara yaklaşmadan yeşil yanmış o yüzden hiç hız kesmeden devam etmiş. Adamın suçu yok gibi. Çünkü o ekranda belirdiği sırada diğerleri de harekete başlıyor.

Tek sıkıntı şu olur. Şehir içinde kavaşaklara yaklaşmadan önce “50” tabelası koyulur genelde. Şehir dışındaki kavşaklardan önce de “70”

Hızı 55ten fazlaysa o başına bela olabilir belki.

Aynen öyle ben de ilk paragrafı yazacaktım..
 
Sen bunu diyince bir daha kontrollü baktım da motorsiklet sürücüsü yolun başından beri iki yola da tamamen bodoslama atlamış.
Ben sağ taraftakiler için yeşilden sonra kırmızı yanarken oldu diye algıladım ilkinde. O nedenle eylemini tamamlamamış bir trafik sürücüsü var gibi gördüm.

Şimdi tekrar detaylı inceleyince motorlu tamamen trafik kurallarını altüst ederek önce kendisinin geçiş hakkı olmayan süreçte 1. yola atlamış sonra da devam ettiği yolda sağ taraftakiler zaten duruyor geçiş soldan gelip yukarıya dönenlerde diye hareketini devam ettirmiş.

Kayseri başkanının burada tek kusuru kesişim yerlerine, yaya geçitleri gibi yerlere yaklaşırken hızını düşürmemesi olarak görünüyor.
 
Suriyeli dingil durduk yere adamın kafasını ağrıtmış. Bende olabilirim o arabayı süren. Tüm yol kendinin gibi ışık yok gibi çıkarsan olacağı bu. Birde çarpan aracın solunda ki araba suriyeliyi perdelemiş bence, vurana kadar görememiştir adam.
 
Volvo'nun otomatik fren sistemi olmasa o araba çabuk duramazdı. O panik ile kolay değil frene basmak. Zaten adamın geldiğini görmemiş bile. Ölen metrelerce süreklenirdi.
 
Herif bir kere yaya geçidinin olduğu yere gelmeden hız düşürme gibi şey uygulamamış olduğu gibi dalmış.
İkincisi olay sarı-kırmızı ve diğer tarafa da sarı-yeşil ışık geçiş saniyelerinde olmuş. Motorlu o araçla zaten zart diye duramaz da diyelim motorlu olmasın ışıktan yaya geçerken tam ortadayken diğer tarafa yeşil yanıyor olsun hiç çevre kontrolü yapmadan dalıp yine yayayı ezecekti herif.
Nereden baksan bak büyük kusur araç sürücüsünde.
TR'de bir tarafa kirmizi yandigi anda diger tarafa yesil mi yaniyor? Yoksa bi bekleme suresi var mi? Burada 2.5 saniye var mesela.
 
Benim sorum yaya isiklariyla ilgili degil ama.
Burada akıllı sisteme geçmeyen yerlerde tamamen operatör tarafından ayarlamayla oluşuyordu. Bazı yerlerden çok saçma senkron sorunu vardı uzun zamandır rastlamadım diyebilirim.

Kendi şehrimde gördüğüm bazı yerlerde gecikme sürecini hissetmiyorum. Bizim şehirde de merkezi yollar sensörlerle donatılmış akıllı kavşak şeklinde. Biri durduğu anda diğeri harakete geçiyor ve inan hiç saniye tutmayı düşünmedim bile. Ama tahminime göre aynı anda sarı ışık süreçleri yaşanıyor burada. Biri sarı olduğunda diğeri de sarı oluyor gibi.

Çoğu şehir büyük kavşaklarda akıllı kavşak sistemine geçti olayın olduğu yerde de muhtemelen akıllı kavşak sistemi var çünkü dönel kavşak yok ve bağlantı yerlerinde yollar geniş. Buralarda geçiş ayarlaması tamamen akıllı yönetim sistemleri tarafından yapılıyor diye biliyorum. O da trafik lamba gecikme süreçlerini senkron tamamen otomata yazılımı ayarlıyor.
 
Burada akıllı sisteme geçmeyen yerlerde tamamen operatör tarafından ayarlamayla oluşuyordu. Bazı yerlerden çok saçma senkron sorunu vardı uzun zamandır rastlamadım diyebilirim.

Kendi şehrimde gördüğüm bazı yerlerde gecikme sürecini hissetmiyorum. Bizim şehirde de merkezi yollar sensörlerle donatılmış akıllı kavşak şeklinde. Biri durduğu anda diğeri harakete geçiyor ve inan hiç saniye tutmayı düşünmedim bile. Ama tahminime göre aynı anda sarı ışık süreçleri yaşanıyor burada. Biri sarı olduğunda diğeri de sarı oluyor gibi.

Çoğu şehir büyük kavşaklarda akıllı kavşak sistemine geçti olayın olduğu yerde de muhtemelen akıllı kavşak sistemi var çünkü dönel kavşak yok ve bağlantı yerlerinde yollar geniş. Buralarda geçiş ayarlaması tamamen akıllı yönetim sistemleri tarafından yapılıyor diye biliyorum. O da trafik lamba gecikme süreçlerini senkron tamamen otomata yazılımı ayarlıyor.
2 yon arasinda ara beklemesuresi cok kritik. Eger bir yere kirmizi yandigi anda diger tarafa yesil yaniyorsa buyuk sorunlara yol acar.
 
Herif bir kere yaya geçidinin olduğu yere gelmeden hız düşürme gibi şey uygulamamış olduğu gibi dalmış.
İkincisi olay sarı-kırmızı ve diğer tarafa da sarı-yeşil ışık geçiş saniyelerinde olmuş. Motorlu o araçla zaten zart diye duramaz da diyelim motorlu olmasın ışıktan yaya geçerken tam ortadayken diğer tarafa yeşil yanıyor olsun hiç çevre kontrolü yapmadan dalıp yine yayayı ezecekti herif.
Nereden baksan bak büyük kusur araç sürücüsünde.
Işıkta gectigi için suç direk motorun malesef renktaş. Demek istediğini anladım ama şoförde kusur var sadece suç şoförde değil
 
Işıkta gectigi için suç direk motorun malesef renktaş. Demek istediğini anladım ama şoförde kusur var sadece suç şoförde değil
Benzer bı olay daha geçen gün oldu, motorlu yaya geçidinden karşıya geçmeye çalışınca(orta refujden) minibüsün altında kalıp can verdi. Giden can olunca ister istemez üzülüyoruz ama motor kullanan kardeşlerim, trafikte bı araç kullandığızin farkına varıp kullanın. Ben arabayla öyle bir manevra yapamayacağım gibi sizde yapmayın, 500 MT uzasın yol, candan kıymetli degil
 
Benzer bı olay daha geçen gün oldu, motorlu yaya geçidinden karşıya geçmeye çalışınca(orta refujden) minibüsün altında kalıp can verdi. Giden can olunca ister istemez üzülüyoruz ama motor kullanan kardeşlerim, trafikte bı araç kullandığızin farkına varıp kullanın. Ben arabayla öyle bir manevra yapamayacağım gibi sizde yapmayın, 500 MT uzasın yol, candan kıymetli degil
Aynen öyle üzücü maalesef ancak diğerinin de yapabilcek biseyi pek yok. Yazık Kuryeler filanda hep kaza yapiyo. Üzülüyorum.
Bir keresinde yemek istemiştim. Yazık kurye kaza yapmış geldi dizleri filan kanamis pantolonu yırtılmış. Aldım iceri sargı yaptık. Beraber yemek yedik. Anlattı biraz zamanla yarışıyorlar insalar geç kalınca trip atiyo. Şikayet yaziyo. Bizim millet cidden adam olmaz. Dışarıdan istiyosan geç gelmesinide göze alacaksın.Hemen şikayet hemen ekmeği ile tehdit. Yaptığım iş gereği bir çok milletten insanla çalışıyorum. En çok şikayet yazanlar hep Türk. Dunyanin dogusuna dogru gittikce medeniyet seviyesi dusuyo maalesef. Birde eften püften şeyler. Tipini beğenmiyo şikayet yaziyo. Neyse derin konular.
 
Ali Çamlı sağ şeritten hiç durmadan geliyor sanki. Demek istediğim o daha ışıklara yaklaşmadan yeşil yanmış o yüzden hiç hız kesmeden devam etmiş. Adamın suçu yok gibi. Çünkü o ekranda belirdiği sırada diğerleri de harekete başlıyor.

Tek sıkıntı şu olur. Şehir içinde kavaşaklara yaklaşmadan önce “50” tabelası koyulur genelde. Şehir dışındaki kavşaklardan önce de “70”

Hızı 55ten fazlaysa o başına bela olabilir belki.
Şehir içi olduğu için sağ veya sol (şerit)farketmez bu arada
 
Geri
Üst Alt