Kontrollü Orta Saha Mı? Zevk Veren Orta Saha Mı?

Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



3 tane kazma önliberoyla kontollü oynarsın oynamasına ama gol atamassın yada gol atman mucizelere kalır çünkü topu ileriye taşıyacak alan ortasahadır. zaten defans malum umulmadık kötü bir takım olmadığı sürece karşında her maç en az 1-2 gol yedirir sana, e ne kaldı geriye hiç. ortasaha da top oynamasını bilen dikine gidebilen oyuncular şart elanodan ne yapıp edip bir önlibero yaratmak lazım yoksa havaya gidicek tüm paralar. yanına linderoth bide sarp ı yerleştirirz. eh işte bişeye benzer biraz. topal bu haliyle bizim takımı kaldıramaz keza ayhanı söylemiyorum bile çünkü saçmalamada ve top kaptırmada şu an açık ara takımın en kötüsü.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



==========ufuk==========

sabri==emra.g==servet=hakan=

==========linde==========

=====elano==============

============arda========

=keita=============kewell=

========nonda==========



bende boyle olmasini istiyorumda ya boyle ciktik diyelim simdi kim pres yapacak hadi linde tamam elano yapsa yapsa 10 dk yapar yorulur birakir yine arda yapsa yapsa 10 dk yapar oda yorulur keita az cok yapiyor kewell sahte pres yapiyor nondanin durumu belli yani simdilik bu duzenle oynamak hayalcilik ama ligin ikinci devresinde cok iyi bir defans oyuncusu soyle oyunu iyi kuran paslari cok iyi olan biri marquez belki zor ama collocini olabilir on libero ise lindenin durumuna bagli eger kendini gosterirse kalir ama mesela son macta iyi oynadi o gol olsaydi belkide suanda kraldi en azindan ikinci devreye girene kadar sarp topal baris ve ayhan ile oynacagiz cunku baska pres yapan yok
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Türkiye liginde fener,beşiktaş ve o sezon tehlikeli takımlara karşı çift ön libero ile oynanabilir ama diğer takımlara karşı tek ön libero yeterli. Ben şahsen Galatasaray'ın çift forvetle oynadığını da görmek istiyorum. Maça tek forvetle başlanmış olabilir ama maç içinde duruma göre çift forvete dönülebilsin. Türkiye liginde teknik kapasitesi sınırlı 3 ön liberolu bir orta sahan varsa hele 2 tanesi stoperden bozma ön libero ile çok puan kaybedersin. İleriye top taşıyamıyor bu takım buna çözüm bulunmalı. Buna şöyle bir çözüm olabilir mi 2 kazma ön liberonun önüne klasik bir 10 numara koyarsak belki bu hucüma hiçbir faydası olmayan orta sahanın kusurlarını saklayabilir. Bu ön liberoların önünde oynamasını istediğim isim kesinlikle Elano değil olsaydı bu iş için Lincoln biçilmiş kaftandı ama yok. Beşiktaş bunu Tabata ile uygulamaya çalıştı ama altından kalkamadılar.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



------------------Leo Franco



-----------Emre Güngör---Servet Çetin



Sabri Sarıoğlu-----------------------Hakan Balta



--------------Tobias Linderoth

---Elano Blumer----------Mustafa Sarp



Kader Keita----------------Arda Turan(Harry Kewell)

------------Shabani Nonda (Harry Kewell)



Bence bizim kadromuz bu olmalı.



Orta saha- Defans hattındaki pas alışverişlerini E.Güngör - Tobi - Elano- Sarp 4'lüsü çok rahat yapar. Orta sahadaki pres ve fizik gücü açısından da Sarp-Tobi ikilisi Elano'nun açığını kapatabilir. Orta sahadan son maçlarda servis yapılamamaya başladı kanatlara ve forvete. Bu sorunu Elano ve Tobi hayli hayli çözecektir. İkisinin de pas özellikleri çok üst düzey. Kanatlarda ise Keita - Arda ve Kewell'ı kullanmalıyız. Böylece takım daha kompak bir düzene girecektir.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Tüm yanıtlardan görebildiğim kadarıyla kontrollü orta sahadan kasıt çok koşan, yaratıcılığı az oyun zekası hemen hemen hiç olmayan bir orta saha....



Buna bir de geriden top çıkartamayan defans hattını eklediğimizde ortaya gerçekten "gol yememek" üzerine endekslenmiş ama çok etkili hücum oyuncuları olan bir takım çıkıyor...



Açıkçası Rijkaard'ın bu kontrollü denen orta sahadaki Barış, Mehmet Topal, Mustafa Sarp, Linderoth dan sadece birisini oynatmak istese de şu anda kadronun izin vermediğini düşünüyorum.... Kadro izin vermedi derken sadece önümüzdeki maçı değil tüm sezonu kastediyorum...



Dolayısıyla çaresizlik yüzünden kurulu bir orta sahaya "kontrollü" deyip fazla anlam yüklememek lazım diye düşünüyorum



Total futbolun orta sahası tempo yapan, pasa dayalı basit oynamayı bilen ve boşluk yaratan (yani burada da koşmak şart) bir orta saha olmalı...
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Öncelikle eğer büyük takımlarla mücadele etmek istiyorsak böyle bir sorunumumuz olmaması gerekir.Yani iyi oyun kuran,tempo yapabilen,iyi ara pas atabilen oyuncularımızla oynadığımız zaman ''şunu şunu koyarsak eksiğini kapatır'' dememeliyiz.Güntekin Onay'ın bir yazısı vardı ''artık üst düzey mücadele etmek çamaşır makinesi gibi oldu.Yani her evin zorunluluğu''.Tabiki herkes bir Barış kadar etkili pres yapmayacak,tabi ki Mehmet kadar iyi pozisyon bozamayacak.Ama elinden gelenin en iyi mücadelesini verecek.Ki zevk veren orta saha grubuna giren Elano ve Lineroth bunları yapan oyuncular.O yüzden içim rahat.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Valla ben Elano'nun oynadığı futboldan hiçbişey anlamıyorum ve oynamasını istemiyorum.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano bizim takıma uygun oyuncu değil.Uzun topları çok iyi tamam ama rakipler bunu analiz ettiği zaman bu uzun toplar bi yerden sonra anlam kazanmaz.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Yahu ne uzun topu? Bırakın bu uzun topları. Bu adamın olayı ne? Bizim takıma niçin alındı ve ne bekleniyor? Biz bunu tartışalım. Yok uzun top atıyormuş yok çok iyi pasları varmış. Boşverin bu işleri bende çok iyi paslar atarımda benim yapamayacağım neleri yapması için alınmış bu adam bunu tartışalım.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano bizim takıma uygun oyuncu değil.Uzun topları çok iyi tamam ama rakipler bunu analiz ettiği zaman bu uzun toplar bi yerden sonra anlam kazanmaz.



Adama formsuz felan dersniz, kötüoynuyor dersiniz ama ne açıdan sisteme uygun değil onu merak ettim? Elano bildiğiniz Alex tarzı değil, mücadeleci bi yapısı var. Orta sahada bize uygun en önemli oyunculardan bu sisteme göre. Ayrıca Rijkaard sisteme uygun olmayan boş adam almaz.



İkincisi Elano bizim sisteme çok çok uygun bi oyuncu. Mücadelesi var, pas tekniği var, uzun topları ve şutları var, duran topları var, çok yönlülüğü var.



Bakın şuanki durmundan değil genele alarak diyorum yani ki
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Adama formsuz felan dersniz, kötüoynuyor dersiniz ama ne açıdan sisteme uygun değil onu merak ettim? Elano bildiğiniz Alex tarzı değil, mücadeleci bi yapısı var. Orta sahada bize uygun en önemli oyunculardan bu sisteme göre. Ayrıca Rijkaard sisteme uygun olmayan boş adam almaz.



İkincisi Elano bizim sisteme çok çok uygun bi oyuncu. Mücadelesi var, pas tekniği var, uzun topları ve şutları var, duran topları var, çok yönlülüğü var.



Bakın şuanki durmundan değil genele alarak diyorum yani ki



Elano'yu 3 aydır izliyorum mücadele görmedim,bi tane frikik golü golü attı adamın ayağına çarpıp girdi o gol zaten,Çok yönlü diyorsun Elano varken Manisa hep soldan geldi,Keita girdi Keita oradan kaç defa bindirdi.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano'yu 3 aydır izliyorum mücadele görmedim,bi tane frikik golü golü attı adamın ayağına çarpıp girdi o gol zaten,Çok yönlü diyorsun Elano varken Manisa hep soldan geldi,Keita girdi Keita oradan kaç defa bindirdi.



Orta sahada göbekte de etkili değil bazı futbol alimi arkadaşlar çıkıp "Siz Elano'dan ne bekliyorsunuz" falan feşmekân vs. birşeyler diyorlar. Bunu açıklığa kavuşturalım biz Elano'dan yırta yırta futbol oynamasını istiyoruz. Madem forvet arkası değil ondan asist, gol beklemeyeceğiz ki beklemiyoruz da o zaman mücadele edecek orta sahada pas trafiğini düzenleyecek, pres yapacak top kapacak, güzel kullanacak kaptığı topları Ayhan'a bizi muhtaç etmeyecek tam manasıyla maestro görevi yapacak. Kanatta eğer Keita ile rekâbete girecekse başlamadan kaybetmiş saysın kendini çünkü Elano Keita'yı sakatlanmadıkça kesemez. Bu adamdan mücadele bekleme, top çalmaz, şık gol pası bekleme, gol hiç bekleme, orta kesmez, orta sahada atak başlatmaz topu ileri taşımaz soruyorum o zaman ne yapar bu arkadaş Brezilya milli takımında oynamaktan başka?



Arkadaşlar mevkisi değilde bilmem ne diye mazeret olmaz. Kaç yılın atak oyuncusu Hasan Şaş forvetten tutunda forvet arkasına arkasına, bugün Keita'nın oynadığı sağ ileri uca, Kewell'ın oynadığı sola uca kadar ileride her yerde oynayan bir futbolcu olarak yarım sezon sağ bek oynadı! İyi futbolcu hocası kaleye koysa bile oynar. Kewell'ın canı yok mu? Defansta bile oynarım diyor. Orta sahada bir 3 tane tekniği sıfır adam topla oynamak bir yana düzgün pas veremiyor, taç kullanamıyorlar birde üstüne Elano'yu kaldıramaz bu orta saha. Elano'nun derdi mevki falan değil ya uyum süreci biraz uzun olacak ya da aradığımız adam Elano değil. Yani Elano'nun sahadaki yerini değiştirince sihirli değnekle mi dokunacak Rijkaard Elano'ya? Elano yine hasta yatağından kalkmış gibi etkisiz olacaktır. Başka örnek vereyim Mustafa veya Mehmet'in yerini değiştirip biraz öne alsak pas vermeyi mi öğrenecekler, teknikleri tavan mı yapacak? Hepsinin cevabı hayır. Adama göre mevki olmaz, mevkiye göre adam olur. Eğer yapamıyorlarsa yapamıyorlardır ısrar etmenin faydası yok.



Türkiye ligine 1 ya da 2 ön libero kâfi 3. de ne oluyor anlayamıyorum. Bu kontrollü orta saha denen üçlünün hepsini birden oynatacağımıza orta saha oyuncularımızın ayaklarına çimento dökelim, ayaklarına ağırlık bağlayalım daha iyi. Bazı şeylerin ortası bulunmalı hem zevk veren hemde kontrollü bir orta saha organizasyonu bulunsun bu üçüde birbirinden yeteneksiz üç ön libero Galatasaray'a el freni olacak ilerleyen maçlarda.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano,Manisa maçının ilk yarısında,kalenin sol çapraz tarafında ki altı pas çizgisinin üzerinden çekilen şuta kayarak mudahale etti.



Mucadele etmiyor denmesi üzerine yazma ihtiyacı duydum.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano,Manisa maçının ilk yarısında,kalenin sol çapraz tarafında ki altı pas çizgisinin üzerinden çekilen şuta kayarak mudahale etti.



Mucadele etmiyor denmesi üzerine yazma ihtiyacı duydum.



Benim kastettiğim böyle numunelik değil hani ikili mücadelelerden galip çıkması, top kapması vs. gibi. İnamoto geliyor aklıma gördükçe.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano ilk geldigi gibi degil her geçen gün koşu temposu daha da artıyor,her geçen gün daha da artacaktır.



Az daha sabır.



Elano hazırlık kampı geçirmedi bunu unutmayalım,Emre Fenere ilk geldiginde hazırlık kampı geçirmemişti ikinci yarıya doğru açılmıştı,Nihat'da bu sene hazırlık kampı geçirmedi ve durumunu görüyorsunuz.



Az daha sabır.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano'dan Sabri olmasını da beklemeyin en fazla takım savunmadayken topun arkasına geçip alan daraltır dünyadaki her orta sahanın yaptığı gibi. Ne yazılsa abartılı beklentiler doğuyor forumda.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Bence ideal orta sahamız Rijkaard' ın sisteminede müthiş uyumlu olur bu kadro bence;



________Mehmet Topal_____

______Linderoth__Elano______



ideal orta saha 3 lüsü bu olmalıdır. Elano-Linde. total futbola uygun müthiş isimler. Linde. süper mücadelede eder preste yapar akıl dolu paslarda atar süper bi isim. Elano'nun özelliklerini zaten biliyoruz onunda mücadele eden bi yapısı var. Gerisini zaten biliyorsunuz. Ve bu Linde-Elano basit oynarlar yani eveleyip gevelemezler total futbol için biçilmiş kaftan bunlar.



Şu cümleyi fazla yazmayın. Herkes sabri gibi sanıyor sonra adamı.



- Savunma

- Fizik gücü

- Pres

- Topa sahip olma

- Pas

- Tempo

- Pozisyon hazırlama



Bu özelliklerin hepsi için kesinlikle bu 3'lü bu diziliş ile oynamalıdır. Birbirini tamamlayan özelliklere sahipler.



________Linderoth_____

______Elano___M.Sarp___
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



İkisinden de biraz olsun.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



Elano'yu 3 aydır izliyorum mücadele görmedim,bi tane frikik golü golü attı adamın ayağına çarpıp girdi o gol zaten,Çok yönlü diyorsun Elano varken Manisa hep soldan geldi,Keita girdi Keita oradan kaç defa bindirdi.



Bak lafımı anlamamışsın.



Genele al diyorum yahu. Geçmiş performanslar, önceki takımlarda oynadıkları. Yani oyuncu kapasitesi. Elano'da var mücadele etmek, kendi bölgesinde pres yapmak gibi şeyler. Buradaki oyunundada Ligtv ve Dsmart yok ondan bazı maçları izleyemiyorum ama Sturm Graz maçında mesela ufak örnek mücadele etmişti baya.



Zaten bi adamın oynadığı kötü yada iyi oynamadığı maç sayısı fazla ise, gerisi boş veriliyor ve "zaten bişey yapmadı ki" tarzı yorumlar yapılıyor her zaman.
 
Cevap: Kontrollü orta saha mı, zevk veren orta saha mı ?



kontrollü olsun ben zevk alırım;)
 
Geri
Üst Alt