Mercedes-AMG Petronas Takip Başlığı - Sayfa 2 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Mercedes-AMG Petronas Takip Başlığı


Bugünkü görüntü baya iyidi
bugün genel olarak üst kısım iyiydi f*rrari bile iyi gözüktü.
perez berbattı mesela, o kadar SC'ye rağmen ve en hızlı araca rağmen, bir sürü dnf'ye rağmen yükselemedi beceriksiz. Perez kadar rezil sürücü zor gelir. meksikanın köyüne deh edilmeli acilen. bottasa kızıyordum kendine saygısı yok diye, daha rezilini gördük
 
geçen yıl azeri q3

hamilton turu:
1:42.924
Rusell turu:
1:42.712

Bu yıl hamilton turu:
1:41.177

geçen yıl hamilton turunu baz alırsak geçen yıla oranla 1.74 saniye hızlanmışlar. Russell'in geçen yılki turunu baz alırsak 1.53 sn hızlanmışlar.

Büyük bir atılım ama araba ne kadar çöpse bir işe yaramadığı gibi önde olanlar da 1sn hızlanınca otomatikman 1.5 saniye hızlansan bile önlere sadece 0.5 yaklaşmış oluyorsun.
 
Gelen güncellemeler:

Rear Wing Endplate - Subtle changes to wing tip and endplate surfaces with infill options to shed drag.​


Front Corner - Increase duct exit area.

Rear Corner - Lower deflector endplate trim.

Rear Suspension - Lower wishbone outboard fairing reprofiled.
 
Hamilton'un yıllarca iyi arabaya sahip olduğu için şampiyon olduğunu ama normalde sıradan bir sürücü olduğunu iddia eden bir çok kesim var. tabi ki hızlı bir araba olmalı şampiyonluk için. sürücünün aracın potansiyelinin ne kadarını ortaya çıkardığı önemli. Mesela şu Redbull'u şampiyon yapmak için bir max kalitesine ihtiyacınız yok. Stroll de sürse şampiyon olur. Ama max gibi kaliteli bir sürücüye ihtiyaç duyacağınız senaryolar olabilir. Mesela RB gibi başka bir takım mesela ferrari ve mercedes de denk güçte olur ve aracın %100 potansiyelini çıkarmanız gerekir. işte kaliteli sürücü orada lazım. Şuan RB araçlarını kimin sürdüğünün bir önemi yok. zaten o araçları yapay zeka kullansın yine kazanacak.

Neyse, bugün görüldü ki, az bir tempo yapan araçla yetenekleri doğrultusunda neler yapabiliyor. aynı araçta kendisinden daha iyi olduğu iddia edilen russelli rezil etmeye devam ediyor. Russell genç bir sürücü tabi kat edeceği yol büyük, ama geçen yıl denek gibi kullanılan bu adamın yıllarca başardığı işleri göz ardı ederek yeteneklerine hakaret etmek iki yüzlülük idi. "araba şampiyonu" diye nitelendirmem, gayet yetenekleri üst düzey. Zaten Schumacher yarış pilotuyken hamilton o zaman küçük bir çaylaktı. belki f1'e bile çıkmamıştı. Hamilton için, "something special" ifadesini kullandı ve defalarca da övgüyle bahsetmişti. hatta kendi rekorlarını kırabileceğini de.


Bugünkü performansı başarılıydı. Sainzi geçememesinin elbette nedenleri vardı. özellikle 2. drs bölgesinde drsyi açtığı anda sainz ve hamiltonun hızlarına baktığınızda açık drsli mercedes, kapalı drsli ferrariden daha yavaş ivmeleniyor. Burada hamiltonun aracı düşük yere basma nedeniyle lastiğin yerle sürtünmesi (bir nevi patinaj gibi) fazla olabilir, ya da arka lastikleri aşınmış veya arka lastikleri çok fazla ısınmış olabilir. bir de sainze nazaran daha çok kişiyle savaştı ilk turlarda. yarışın başında geçiş yapmak için çok kez saldırdığı için lastiklerini erkenden tüketti, sainz ise lastiklerini korumuştu. sonuç: lastikleri yol tutmadığı için drs açık olduğu halde kapalı drsli ferrariden çok geç ivmeleniyordu. Geçememe sebebi tamamen yol tutuşun olmamasıydı.
 
21.5 e az kaldi o gün ve ondan sonrasi olmazsa kapattik bu seneyide
bu yıl ferrari ve mercedes için bitik yıl. bu yıl geliştirecekleri paketler gelecek yıl için tecrübe olacaktır.

eski jenerasyon araçlarda yani, 2020-2021 ERS gelişim paketleri nasıl ki ferrarinin yeni jenerasyon araçlarında fark yarattıysa, bu yılki hamleler gelecek yılları etkileyebilir. bitti diyorum ama imola miami gplerine öyle bir paket getirip araçları rb ile eşitlerse ferrari mercedes o zaman başka olur. ama bu kadar farkı bu sürede kapatmak da zor olduğundan ben bitti gözüküyle baktım. ama tecrübeli sürücülerin geri dönüşleri önemli. mesela mercedes'in bu kadar dominant sezonlar yaşamasının nedeni, araç gelişim temellerini m. schumacher atmıştı mercedeste. hamilton ve alonso da gridde araç geliştirme konusunda büyük tecrübelere sahip. onların verdiği geri dönüşler doğrultusunda güncellemeler gelecektir.
 
bu yıl ferrari ve mercedes için bitik yıl. bu yıl geliştirecekleri paketler gelecek yıl için tecrübe olacaktır.

eski jenerasyon araçlarda yani, 2020-2021 ERS gelişim paketleri nasıl ki ferrarinin yeni jenerasyon araçlarında fark yarattıysa, bu yılki hamleler gelecek yılları etkileyebilir. bitti diyorum ama imola miami gplerine öyle bir paket getirip araçları rb ile eşitlerse ferrari mercedes o zaman başka olur. ama bu kadar farkı bu sürede kapatmak da zor olduğundan ben bitti gözüküyle baktım. ama tecrübeli sürücülerin geri dönüşleri önemli. mesela mercedes'in bu kadar dominant sezonlar yaşamasının nedeni, araç gelişim temellerini m. schumacher atmıştı mercedeste. hamilton ve alonso da gridde araç geliştirme konusunda büyük tecrübelere sahip. onların verdiği geri dönüşler doğrultusunda güncellemeler gelecektir.
Hedef ikinci olmak yinede, prestij anlamda önemli. Iki sene üst üste top 3-4 olmak agirdir
 
Hedef ikinci olmak yinede, prestij anlamda önemli. Iki sene üst üste top 3-4 olmak agirdir

aslında 1. olamıyorsan 3. olmak daha mantıklı, daha fazla rüzgar tüneli süresi veriyorlar. :D

1. olamıyorsan 2. olmak rb gibi mali açıdan zayıf takımlar için geçerli olabilir. mercedes ve ferrari zengin oldukları için 3. olup daha fazla rüzgar tüneli süresi kazanmak da isteyebilirler. tabi insanların algısı farklı çalışıyor. mercedes 3. oluyor olaya bak gibi düşndürmemek için daha doğrusu taraftarlarının önündeki imajı için 2. de olmak isteyebilir. her ikisinin de avantajı ve dezavantajı var. ben mercedes olsam geçen yıl 5. 6. bitirirdim bilerek.
 
aslında 1. olamıyorsan 3. olmak daha mantıklı, daha fazla rüzgar tüneli süresi veriyorlar. :D

1. olamıyorsan 2. olmak rb gibi mali açıdan zayıf takımlar için geçerli olabilir. mercedes ve ferrari zengin oldukları için 3. olup daha fazla rüzgar tüneli süresi kazanmak da isteyebilirler. tabi insanların algısı farklı çalışıyor. mercedes 3. oluyor olaya bak gibi düşndürmemek için daha doğrusu taraftarlarının önündeki imajı için 2. de olmak isteyebilir. her ikisinin de avantajı ve dezavantajı var. ben mercedes olsam geçen yıl 5. 6. bitirirdim bilerek.
Gecen sene diger ekipler asiri kötülerdi diye Mercedes zaten 3. oldu. Yoksa o bile mucizeydi
 
Wolff: "Leclerc, Mercedes'in radarında"
Mercedes'in takım patronu Toto Wolff, son günlerde ortaya çıkan Mercedes - Charles Leclerc iddialarına cevap verdi. Wolff, Leclerc'in uzun vadede Mercedes'in seçenekleri arasında olduğunu kabul etti ancak hızlı bir gelişme olması ihtimalini reddetti.

Wolff, "Charles, süper bir adam ve uzun vadede her zaman radarınızda olması gereken birisi. Bu açık. Ancak kısa ve orta vadede bir seçenek değil." dedi.

Wolff, Leclerc ile son dönemde sadece Avustralya GP'den dönerken Melbourne'deki havaalanında görüştüklerini söyledi.

Leclerc'in Ferrari ile olan mevcut anlaşması 2024 sezonu sonunda bitiyor. Hamilton'ın ise mevcut anlaşması sene sonunda bitiyor.

Wolff, "Kimsenin Charles'in yetenekleri konusunda şüphesinin olmadığını düşünüyorum. Onunla konuştuğum tek an, Melbourne'den dönüşte uçağa doğru bindiğimiz zamandı. Onun dışında bir bağlantımız olmadı."

"Onun Ferrari ile olan anlaşmasına %100 sadık ve adanmış olduğunu düşünüyorum. Biz de Lewis ile anlaşma imzalamaya aynı şekilde %100 adanmış durumdayız." dedi.

Mercedes ve Hamilton, henüz 2024 anlaşması için bir araya gelmediler. Takım, şu an için W14'ü hızlandırmayı öncelikli tutuyor.


totonun ilgili olduklarını açıklaması büyük bir mesaj charles'a. bir o kadar da ilginç bir demeç. ferrari ile imzalamazsan seni alacağız demek bunun adı. redbull'un takım patronu da salça oluyor.


ferrari akademisinden yetiştiği ve amansız bir tifosi olmasından dolayı takımını değiştirme ihtimalini çok düşük görsem de her an her şey olma ihtimali her zaman vardır. Hele de ferrari böyle kariyerine büyük zarar vermeye devam ederse.
 
Üst Alt