Turhan Büyük Müjdeyi Verdi! Açılıyor - Sayfa 2 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Turhan Büyük Müjdeyi Verdi! Açılıyor


Halkali - kazlicesme , ayrilikcesme - gebze arasi sorunsuz ve kesintisiz 3 hat , bazi ana istasyon ve mumkun olan yerlerde 4+ hat ve farkli peron tipleri var

Su sekilde aciklayim , cogu istasyonda sadece banliyo duracagi icin tek peron ve sagli sollu durus olacak , 3 uncu hat ise peronla alakasiz sadece gecip gidecek

Ana duraklarda ise (bostanci , bakirkoy gibi) birden cok peron olacak ve hem trenler duraklama , birbirini gerekirse gecme yapabilecek hem de ana hat trenleri yolcu indirip bindirebilecek

Fakat ayrilik cesme kazlicesme arasi 2 hat olarak kalacak . Banliyo icin yeterli ama sehirler arasi trenler denkleme girince mutlaka bir dar bogaz olusacak

Bunu 3 hatli bolumlerde bizim jargonda sayding dedigimiz ek bolumlerle asmak mumkun iken , bahsettigim 2 hatli bolumde mukemmel ve hatasiz sinyalizasyon gerekli , ki buna ragmen bazi aksamalar ve gecikmeler olacaktir

Haydarpasa ileride tamamlandiginda anadolu yonlu trenler icin baslangic istasyonu olacak , sirkeci ise eskiden istanbul surlarinin hemen dibinden gecen yuzeysel hat kullanilarak kazlicesmeden makasla ayrilan avrupa gelisli gidisli trenlerin depo yeri olacak
 
Iyimis bakirkoyden ayrilikcesmesine giden adamin 50tane durakta durmak zorunda kalmasi sacma olurdu.
Birkac soru daha
Bu hat nereleri rahatlatacak tam olarak?
Tahmini yolcu sayisi nedur
 
Hat yapisi itibariyle bildigin uzre dogu bati aksina hitap eden ve metrobus gibi bizim bogazgec dedigimiz bir guzergahta

Yolcu kapasitesi zamanla oldukca yukselen ve metrobuse benzer sahnelerin yasanacagi bir rakama ulasabilecektir , tahminim suan yaklasik 200-250 bin olan rakam hizla 600-700 binlere yaklasacaktir , suanki bolumde 5 li setler kullaniliyor ama sistem tamamiyle acilinca 10 vagonlu setler ile hizmet verecek

Metrobusun hem guneyi hem kuzeyi oldukca yogun yerlesimli oldugu icin o kapasiteye ulasmaz , cunku marmarayin guney bolumunde yolcu kapasitesi dusuk , bir cok yerde (orn kucukyali , bostanci , yenikapi gibi) denizle arasinda yapilasma yok , kiyidan gidiyor gibi dusunulebilir , o yuzden guneyden cok yolcu toplayamayacaktir

Simdilik metrobusle entegrasyonu da parlak gorunmuyor , kucukcekmecede bir entegrasyon dusunuluyor , yaya yolu gibisinden , oradan catallanarak metrobus ile giden onunla ,marmaraya gecmek isteyen marmarayla devam edebilecek

Yazdiginda elli durak demissin , onu anlamadim , banliyo kullanan kisiler her durakta duracaklar , ana hat trenleri ise gebze kartal bostanci sogutlucesme bakirkoy halkali seklinde olacak diye biliyorum (1-2 eksik olabilir aklima gelmeyen)

Haydarpasa ve sirkeci garlarinin duzenlemesi bitmeden proje de tam sonuclanmis sayilmaz

Yht yi getirecekler ama tam kapasite istanbul cikisli-varisli bir cok trenin sehre girmesi icin haydarpasanin bitmesi lazim
 
Hat yapisi itibariyle bildigin uzre dogu bati aksina hitap eden ve metrobus gibi bizim bogazgec dedigimiz bir guzergahta

Yolcu kapasitesi zamanla oldukca yukselen ve metrobuse benzer sahnelerin yasanacagi bir rakama ulasabilecektir , tahminim suan yaklasik 200-250 bin olan rakam hizla 600-700 binlere yaklasacaktir , suanki bolumde 5 li setler kullaniliyor ama sistem tamamiyle acilinca 10 vagonlu setler ile hizmet verecek

Metrobusun hem guneyi hem kuzeyi oldukca yogun yerlesimli oldugu icin o kapasiteye ulasmaz , cunku marmarayin guney bolumunde yolcu kapasitesi dusuk , bir cok yerde (orn kucukyali , bostanci , yenikapi gibi) denizle arasinda yapilasma yok , kiyidan gidiyor gibi dusunulebilir , o yuzden guneyden cok yolcu toplayamayacaktir

Simdilik metrobusle entegrasyonu da parlak gorunmuyor , kucukcekmecede bir entegrasyon dusunuluyor , yaya yolu gibisinden , oradan catallanarak metrobus ile giden onunla ,marmaraya gecmek isteyen marmarayla devam edebilecek

Yazdiginda elli durak demissin , onu anlamadim , banliyo kullanan kisiler her durakta duracaklar , ana hat trenleri ise gebze kartal bostanci sogutlucesme bakirkoy halkali seklinde olacak diye biliyorum (1-2 eksik olabilir aklima gelmeyen)

Haydarpasa ve sirkeci garlarinin duzenlemesi bitmeden proje de tam sonuclanmis sayilmaz

Yht yi getirecekler ama tam kapasite istanbul cikisli-varisli bir cok trenin sehre girmesi icin haydarpasanin bitmesi lazim

Ana hat dedigin treni express gibi birsey sandim ondan dedim yanlis anlamisim
 
O tip bir isletme de isteniyor ama yapilacagini sanmiyorum , yani sadece 6-7 durakta duran. Belki yapilir

Yedikule sahil kolunun akibeti de henuz belli degil . Bolge halkindan yogun talep var.

Ihtiyaca gore metrobus gibi farkli isletme senaryolari olabilir , bostanci bakirkoy arasi cok yogun , gebze sogutlucesme , halkali yenikapi vb .. ic ice gecmis farkli isletme senaryolari olabilir belki
 
O tip bir isletme de isteniyor ama yapilacagini sanmiyorum , yani sadece 6-7 durakta duran. Belki yapilir

Yedikule sahil kolunun akibeti de henuz belli degil . Bolge halkindan yogun talep var.

Ihtiyaca gore metrobus gibi farkli isletme senaryolari olabilir , bostanci bakirkoy arasi cok yogun , gebze sogutlucesme , halkali yenikapi vb .. ic ice gecmis farkli isletme senaryolari olabilir belki

Metrolar ne durumda
Mahmutbey-Kabatas acilis tarihi belli oldu mu
Ordada ciddi yolcu potansiyeli var
 
Şuan bu hatta (Marmaray) atıl kalan tek bir nokta var, Sirkeci - Kazlıçeşme arası ve bu hatta nostaljik banliyö hattı yapılacaktı ama ihale maalesef iptal edildi. Şu an durum belirsiz.

İptal sebebi de Bakım Atölyesi'nin ihale dosyasına konulmasının unutulması.
 
Üst Alt