Hat yapisi itibariyle bildigin uzre dogu bati aksina hitap eden ve metrobus gibi bizim bogazgec dedigimiz bir guzergahta
Yolcu kapasitesi zamanla oldukca yukselen ve metrobuse benzer sahnelerin yasanacagi bir rakama ulasabilecektir , tahminim suan yaklasik 200-250 bin olan rakam hizla 600-700 binlere yaklasacaktir , suanki bolumde 5 li setler kullaniliyor ama sistem tamamiyle acilinca 10 vagonlu setler ile hizmet verecek
Metrobusun hem guneyi hem kuzeyi oldukca yogun yerlesimli oldugu icin o kapasiteye ulasmaz , cunku marmarayin guney bolumunde yolcu kapasitesi dusuk , bir cok yerde (orn kucukyali , bostanci , yenikapi gibi) denizle arasinda yapilasma yok , kiyidan gidiyor gibi dusunulebilir , o yuzden guneyden cok yolcu toplayamayacaktir
Simdilik metrobusle entegrasyonu da parlak gorunmuyor , kucukcekmecede bir entegrasyon dusunuluyor , yaya yolu gibisinden , oradan catallanarak metrobus ile giden onunla ,marmaraya gecmek isteyen marmarayla devam edebilecek
Yazdiginda elli durak demissin , onu anlamadim , banliyo kullanan kisiler her durakta duracaklar , ana hat trenleri ise gebze kartal bostanci sogutlucesme bakirkoy halkali seklinde olacak diye biliyorum (1-2 eksik olabilir aklima gelmeyen)
Haydarpasa ve sirkeci garlarinin duzenlemesi bitmeden proje de tam sonuclanmis sayilmaz
Yht yi getirecekler ama tam kapasite istanbul cikisli-varisli bir cok trenin sehre girmesi icin haydarpasanin bitmesi lazim