Abimm..!

Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



SABAH Gazetesi : Yüksel Aytuğ' Alıntı:






"Abimm"in ardındaki ekstra "m" harfi

Bir hafta içinde iki ayrı Türk filminin bende duygu fırtınaları yaratacağı aklımın ucundan geçmezdi. Zira mesleki kaygılarla, eleştirel gözle izlemek, insanı filmin "büyüsünden" uzaklaştırıyordu. Ben uzun süredir teknik ve içerik analizi yapmaktan filmlerdeki öykülerin içine bir türlü giremiyordum. İşte bu nedenle, benim için bir sinema filminin başarı kriteri, "Beni iki saatliğine gerçek dünyadan uzaklaştırıp, uzaklaştıramadığı"dır. Önce "Neşeli Hayat"ta, ardından "Abimm" filminde uzun süredir unuttuğum bu duyguyu yaşadım. "Abimm"in senaryosu, "Yağmur Adam"dan başlayan ve pek çok versiyonunu izlediğimiz klasik bir öyküyü eksen alıyordu.



Filmi benim için değerli kılan ise muhteşem oyunculuklardı. Levent Üzümcü eğer bu performansıyla da ödül almazsa, ilgili jüri üyelerinin topluca göz kontrolüne gitmelerini önereceğim. Ancak Levent'in oyunculuğunu büyüten nedenler arasında rol arkadaşları Mustafa Üstündağ ve Selen Seyven'in olağanüstü performanslarının da etkisi vardı. Bu üçlüyü alınlarından öpüyorum. Peki neden "Abim" değil de "Abimm?" Film bunu öyle güzel anlatıyor ki... Hani ünlü bir hipermarketin şubelerine, büyüklüklerine göre "m" harfi veriliyor ya, üç "m"li, ya da dört "m"li gibi... İşte bizim sevgi sözcüklerimizin sonuna eklediğimiz "m" harfleri de o sevginin büyüklüğünü ifade etmeye yarıyor. "Canımmm" diyoruz mesela, "Aşkımmm" diye sarılıyoruz sevdiğimize... "Abimm" de öyle... Hele ki benim gibi, hayatınızın her döneminde varlıklarından güç ve cesaret aldığınız ama hayat gailesi yüzünden ayrı düşüp, birlikte yeterince vakit geçiremediğiniz "dağ gibi" ağabeyleriniz varsa, filmin içine daha bir gömülüyorsunuz...



Bu filme gidin ve bütün ağabeylerin aslında "abimm" olduğuna bir de siz şahitlik edin!..



SABAH Gazetesi : Yüksel Aytuğ' Alıntı:
"



Dünya gözü ile Evren

Abimm filmini görme engelli sevgili kardeşim Evren Doğru ile beraber izlemek benim için müthiş bir hayat tecrübesi oldu. Evren'i film ve tiyatro gösterilerinde pek çok kez görmüştüm. Ama ilk kez yan yana oturup, filmi birlikte izledik... Şimdi "izledik" kelimesine takılmış olabilirsiniz. Eminim, "Görme engelli biri, sinema filmini nasıl izleyebilir?" diye soruyorsunuzdur kendi kendinize...



Eğer gönül gözünüz ve algılarınız Evren kadar açıksa, çok daha "net" görebiliyorsunuz her şeyi... İşte ben bu olağanüstü tecrübeyi yaşadım. Evren'e filmdeki görsel detayları usul usul anlatırken, o sordu: "Yüksel Ağabey, şu andaki sahnede gece değil mi?" Yanıt veremedim. Zira iç plan çekimiydi. Sonra arka fonda bahçedeki karanlığı fark ettim. "Nasıl anladın?" diye sordum Evren'e... "Ağustos böceklerinin sesi geliyor da ondan" dedi... Sonra duygusal sahnelerdeki tüm detayları ondan dinlemeye koyuldum. Ben filme bakıyordum, o görüyordu, duyuyordu, hissediyordu... "Levent'inki muhteşem bir oyunculuk. Hepsi harika oynamışlar" dedi. Filmin en duygusal sahnelerinin tahlilini yaptı.



O kareler perdeye düşerken, Evren, gözünü karanlığa dikip, "Ya, çok muhteşem bir sahne bu... Çok etkilendim" diyordu... Bir ara gözümü kapayıp, filmi Evren gibi "duyumsamak" istedim. Beceremedim... Ve Evren'de daha keşfedilecek çok şey olduğuna hükmettim...



Bugün basında çıkan birkaç köşe yazısı.
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Bir sözde benden.



Ekranlarda gördüğümüz ' eniştesinin sevgilisini becermeli dizileri, vurdulu kırdılı Gladio'nun,bol küfürlü Kolpaçino'nun +7 aldığı bir dönemde , bu filme verilen +13 yaş tamamen haksızlıktır. Bu kararı veren her kimse Kültür Bakanlığı veya Rtük yazıklar olsun Türk yapımcıların önlerini kapttırdıkları için.
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



insAllah Bu Filme Gidecem..
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Biran önce vizyona girsede forumu her açtığımda şunları görmesem artık. :D
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Biran önce vizyona girsede forumu her açtığımda şunları görmesem artık. :D



Olmuyor ama, bu bedeli ödenmiş ticari bir reklamdır. Hem GSC üyelerinden birinin aktif görev aldığı bir filmdir.



Yorumunuz beni üzmüştür.
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Üzgünüm ama benim yapabileceğim birşey yok ne yazık ki:)
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Elbette birileri beğenmeyecek o gülüşü , ki ona karşı çıkan beğenenlerin ortaya çıkması için . Ayrıca film vizyonda kabuğundan kalkıp çevreye bakmak isteyenler için. :)
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Filmin konusunu okursanız ya da filme giderseniz ya da Levent Üzümcü'nün ne gibi bir rol üstlendiğini öğrenirseniz o sahte gülüşün ( ! ) nedenini öğrenirsiniz ;)



Sahte mi?Hadi canım sende.Konusu,içeriği,bilmem emekleri,çekimleri herşeyi güzel olabilir de ben beğenmek zorunda değilim arkadaşım.Gülüşümün nedeni de odur zaten.Ha senin bu söylediğine cidden gülerim işte.:evilsmile:
 
Cevap: Abimm..! | 4 Aralıkta sinemalarda!



Sahte mi?Hadi canım sende.Konusu,içeriği,bilmem emekleri,çekimleri herşeyi güzel olabilir de ben beğenmek zorunda değilim arkadaşım.Gülüşümün nedeni de odur zaten.Ha senin bu söylediğine cidden gülerim işte.:evilsmile:



Levent Üzümcü filmde özürlü birini canlanrıdıyor.

Bu sebeple anormal bir yüz ifadesiyle çıkmış bu afişte karşımıza.





Yoksa çokta normal bir insan kendisi .





cem.jpg
 
Cevap: Abimm..!



Bizim amcamızın filmi yokki galasına gidip selen seyvenle röpörtaj yapalım.
 
Cevap: Abimm..!



Çokta avantaj değil . :) Konu , tek afişten ibaret veya Levent Üzümcü'nün gülüşünden ibaret değildir. Burada filmi izleyenlerin ; beğenip , beğenmeyenlerin tepki veya desteklerini alsak daha güzel olur görüşündeyim.



Afişi de beğenmeyenler olacaktır ama Abdullah Abi'nin de dediği gibi ticari bir reklamdır.ha yapılan yorumlarda da gülüncek birşey bulamadım orası da ayrı. :evilsmile:
 
Cevap: Abimm..!



Ben ilk fırsatta izleyeceğim. Güzel iş çıkarttığınıza eminim.
 
Cevap: Abimm..!



Aslında gitmek istediğimiz filmin seansını kaçırıp en yakındaki sinema gidilmeyecek kadar uzak olunca gitmeye karar verdik arkadaşımla.Eh bende Türk filmlerine karşı ister istemez bir ön yargı var,son zamanlarda çıkan "Destere" gibi filmlerde bu önyargımı parçalayacak kalitenin yanına bile yaklaşamazlar.



Gittim filme,evet yağmur adamdan esinlemeler var.Olabilir,bugünki bir çok senaryoda rastlıyoruz buna.Ama oyuncusuluklar gerçekten çok sağlam,özellikle Levent Üzümcü'nün böyle zor bir rolü hatasız oynayabilmesi gerçekten çok iyiydi.Güzel bir film,ben de tavsiye ediyorum :)
 
Cevap: Abimm..!



Boş oldugum bir gün gidip izleyeceğim , fragmanlardan izlediğim kadarıyla sürükleyici bir filme benziyor.Mutlaka gideceğim.
 
Geri
Üst Alt