Sanırım orada rest çektik, rest çekince de süreç uzadı. Bir de prototipi Otokar üretti, seri üretim ihalesini BMCye verdiler; ihale süreci uzadı böyle olunca firma da değişti ve yeni seri üretim hattına ihtiyaç duyuldu.Abi tankı seri üretime sokalım da ilk aşamada ihrac etmesek de olur deseydik sence daha mantıklı olmaz mıydı? Yani bu gecikmeye değecek mi? İhracat kısmındaki motor meselesi önümüzü kesmese bile biz bu tankı kime satacağız diye düşünmeden edemiyorum çünkü. Sözde 2020'ye kadar elimizde en az 100 tane tank olacaktı.
Hani şu anda modernize edilmiş M60'larla filan durumu kurtarıyoruz, sanıyorum direkt bir tank ihtiyacı yok ama eğer Altay'lar operasyonel hale gelseydi T-129'lar gibi, Bayraktar'lar gibi çok ciddi bir saha tecrübesi yaşayacaktı. Eksiklerini filan rahatça gözlemleyebilecektik. Rusya'nın Suriye'de denemediği prototip kalmadı yav.
Motor kısmında da mesela AVL diye bir Avusturya firması danışmanlık için başta ok dedi sonra Avusturya hükümeti izin vermedi deyince cüzi bir tazminat ödeyip çekildiler, bunun bedeli de 4-5 yıla yakın kayıp oldu. Sonrasında orada firma değişti