Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?

Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



şiir parcacıkları ???



Anlamdığım şu, video falan mı koymam lazımdı ispat için ? Tarihi belgeler zaten ya devlet arşivinden, ya şiirlerden ya paralardan ya da destanlardan yola çıkılarak ispatlanır.



Ayrıca küçük bir not;

1- Eski Osmanlıca (Eski Anadolu Türkçesi): 11.yy.’dan, 15.yy. sonuna kadar

2- Klasik Osmanlıca: 16.yy.’dan, 19.yy.’ın ikinci yarısına kadar,

3- Yeni Osmanlıca: 19.yy.’ın ikinci yarısından 20.yy.’a kadar.



Kullanılmış. Anlamışsındır umarım



Bakın sizin oradan buradan kopyala yapıştırla buraya koyduğunuz o bilgileri ben ders olarak gördüm :) O saydıklarınız Batı Türkçesi'nin bir kolu olan Osmanlıca'nın evreleridir. Osmanlıca'yı bana anlatmayın lütfen.



Tarihi bilgiler tabiki şiir, destan vsden de yararlanılarak ispatlanır fakat bunlarla kesin kanıya varmak doğru olmayabilir.Şairler veya yazarlar kendi inanç, düşünce, duygularına göre çeşitli bilgiler verebilir.Örneğin Pir Sultan Abdal için ''Yezid'' olan Kanuni Sultan Süleyman Bakî için ''Aslanpençeli Padişah''tır.Kanuni'yi sevmeyenler P.S.Abdal'ı sevenler Bakî'yi kaynak gösterir.Sizinki de aynen o hesap, ayıklama :)



Şeyhülislam Esad Efendi'nin 1725-32 yılları arasında yazılan Lehcet-ül Lugat isimli sözlüğünün önsözü



"Amed-i medid ve ahd-i ba'iddir ki daniş-gâh-ı istifadede nihade-i zanu-yı taleb etmekle arzu-yı kesb-i edeb kılıp gerçi irre-i ahen-i berd-i gûşiş-i bî-müzd zerre-i fulad-ı fu'ad-ı infihamı hıred edemeyip şecere bî-semere-i isti'daddan yek-bar-ı imkân intişar-ı nüşare-i asar-ı hayr-ül me'ad as'ab-ı min-hart-ül katad olup ancak piş-nigâh-ı ihvan ve hullanda hem-ayar-ı nühas-ı hassas olan hey'et-i danişveriyi zaharif-i tafazzul ile temviye ve tezyin edip bezm-gâh-ı sühan-gûyanda iksar-ı sersere ile ser-halka-i ihvab-ı hava-ayin olmuş idim."

Artık buna da belge değil demessiniz umarım. Hatta buna da inanmazsan ^ Mehmed Esad Efendi, Lehcetü'l-Lügat, haz. Ahmet Kırkkılıç, TDK Yay. Ankara 1999, s. 5. bakabilirsin.



İstersen Osmanlı yemek kitabından da bir parça koyabilirim bakalım ne anlıyorsun.



O yazdığınız eser Türkçe hazırlanan ilk sözlüktür farkında mısınız ? :) Önsözüne bakmayın, içerisinde Şeyhülİslam Beyefendi Allah yerine Tanrı kelimesini kullanır.Yani o kadar Türkçe'dir :)



Hatta tanzimat fermanını yazıyım buraya :D Çok Türkçe...

Benim vezîrim;

Cümleye ma’lûm olduğu üzere Devlet-i Aliyyemiz’in bidâyet-i zuhûrundan beri ahkâm-ı celîle-i Kur’âniyye ve kavânîn-i şer’iyyeye kemâliyle riâyet olunduğundan saltanat-ı seniyyemizin kuvvet ve miknet ve bi’lcümle tebe’asının refâh u ma’mûriyyeti rütbe-i gâyete vâsıl olmuş iken yüz elli sene vardır ki, gavâ’il-i müte’âkıbe ve esbâb-ı mütenevviaya mebnî ne şer-i şerîfe ve ne kavânîn-i münîfeye inkıyâd ü imtisâl olunmamak hasebiyle evvelki kuvvet ve ma’mûriyyet bilakis za’f u fakra mübeddel olmuş ve halbuki kavânîn-i şer’iyye tahtında idâre olunmayan memâlikin pâyedâr olamayacağı vâzıhâttan bulunmuş olup cülûs-ı hümâyûnumuz rûz-ı fîrûzumdan beri efkâr-ı hürriyet-âsâr-ı mülûkânemiz dahi mücerred i’mâr-ı memâlik ve enha ve terfîh-i ahâlî ve fukarâ kazıyye-i nâfi’asına münhasır ve Memâlik-i Devlet-i Aliyyemiz’in mevki-i coğrafîsine ve arâzî-i münbitesine ve halkın kâbiliyet ü isti’dâdlarına nazaran esbâb-ı lâzımesine teşebbüs olunduğu halde beş on sene zarfında bi-tevfîkihî te’âlâ sûret-i matlûbe hâsıl olacağı zâhir olmakla avn ve inâyet-i Hazret-i Bârî’ye itimâd ve imdâd-ı rûhâniyet-i cenâb-ı Peygamberî’ye tevessül ve istinâd birle bundan böyle Devlet-i Aliye ve Memâlik-i Mahrûsemiz’in hüsn-i idâresi zımnında bazı kavânîn-i cedîde vaz’ ve te’sîsi lâzım ü mühim görünerek işbu kavânîn-i mukteziyyenin mevâdd-ı esâsiyyesi dahi emniyet-i can ve mahfûziyyet-i ırz u nâmûs u mal ve tayîn-i vergi ve asâkir-i mukteziyyenin sûret-i celb ve müddet-i istihdâmı kazıyyelerinden ibâret olup şöyle ki, dünyada can ve ırz u nâmûsdan e’azz bir şey olmadığından bir adam onları tehlikede gördükte hilkat-i zâtiye ve cibillet-i fıtriyesinde hıyânete meyl olmasa bile muhâfaza-i can ve nâmusu içün elbette bazı sûretlere teşebbüs edeceği ve bu dahi devlet ve memlekete muzır olageldiği müsellem olduğu misillü bilakis can u nâmûsundan emîn olduğu halde dahi sıdk u istikâmetten ayrılmayacağı ve işi gücü hemân devlet ve milletine hüsn-i hizmetten ibâret olacağı dahi bedîhî ve zâhirdir ve emniyet-i mâl kazıyyesinin fıkdânı halinde ise herkes ne devlet ve ne milletine ısınamayub ve ne i’mâr-ı mülke bakamayup dâima endişe ve ıztırabdan hâlî olamadığı misillü aksi takdîrinde yâni emvâl ü emlâkinden emniyet-i kâmilesi olduğu halde dahi hemân kendi işiyle ve tevsî-i dâire-i taayyüşüyle uğraşup ve kendisinde gün-be-gün devlet ve millet gayreti ve vatan muhabbeti artıp ona göre hüsn-i harekete çalışacağı şübheden âzâdedir ve tayîn-i vergi maddesi dahi çünkü bir devlet muhâfaza-i memâlikiyçün elbette asker ü leşkere ve sâir masârif-i mukteziyyeye muhtac olarak bu ise akça ile idâre olunacağı ve akça dahi tebeanın vergisiyle hâsıl olacağına binâen bunun bir hüsn-i sûretine bakılmak ehemm olup gerçi mukaddemlerde vâridât zannolunmuş olan yed-i vâhid beliyyesinden lehü’l-hamd Memâlik-i Mahrûsemiz ahâlisi bundan evvelce kurtulmuş ise de âlât-ı tahrîbiyyeden olup hiçbir vakitte semere-i nâfiası görülemeyen iltizâmât usûl-i muzırrası el-yevm cârî olarak bu ise bir memleketin mesâlih-i siyâsiye ve umûr-ı mâliyesini bir adamın yed-i ihtiyârına ve belki pençe-i cebr u kahrına teslîm demek olarak ol dahi eger zâten bir iyice adam değilse hemân kendi çıkarına bakıp cemî-i harekât ü sekenâtı gadr u zulmden ibâret olmasıyla bad ez-în ahâlî-i memâlikten her ferdin emlâk ve kudretine göre vergi-i münâsib tâyin olunarak kimseden ziyâde şey alınmaması ve Devlet-i Aliyye’mizin bahran ve beren masârif-i askeriye ve sâiresi dahi kavânîn-i îcâbiyye ile tahdîd ü teybîn olunup ona göre icrâ olunması lâzımedendir ve asker maddesi dahi ber-minvâl-i muharrer mevâdd-ı mühimmeden olarak egerçi muhâfaza-i vatan için asker vermek ahâlinin farîza-i zimmeti ise de şimdiye kadar cârî olduğu vechile bir memleketin aded-i nüfûs-ı mevcûdesine bakılmayarak kiminden rütbe-i tahammülünden ziyâde ve kiminden noksan asker istenilmek hem nizâmsızlığı hem de zirâat ü ticâret mevâdd-ı nâfiasının ihlâlini mûcib olduğu misillü askerliğe gelenlerin ilâ-nihâyeti’l-ömr istihdamları dahi fütûru ve kat-ı tenâsühü müstelzim olmakta olmasıyla her memleketten lüzûmu takdîrinde taleb olunacak neferât-ı askeriye içün bazı usûl-i hasene ve dört yahud beş sene müddet istihdâm zımnında dahi bir tarîk-i münâvebe vaz u te’sîs olunması îcâb-ı haldendir. Ve’l-hâsıl bu kavânîn-i nizâmiye hâsıl olmadıkça tahsîl-i kuvvet ve ma’mûriyyet ve âsâyiş ü istirâhat mümkün olmayup cümlesinin esası dahi mevâdd-ı meşrûhadan ibâret olduğundan fî-mâ-bad ashâb-ı cünhanın davâları kavânîn-i şer’iyye iktizâsınca alenen ber-vech-i tedkik görülüp hükm olunmadıkça kimse hakkında hafi vü celî idâm ü temsîm mu’âmelesi icrâsı câiz olmamak ve hiç kimse tarafından diğerinin ırz u nâmûsuna tasallut vukû’bulmamak ve herkes emvâl ü emlâkine kemâl-i serbestîyle mâlik ve mutasarrıf olarak ona bir tarafdan müdahale olunmamak ve farazâ birinin töhmet ve kabâhati vukû’unda onun veresesi ol töhmet ve kabahatten berî’üz-zimme olacaklarından onun malını müsâdere ile veresesi hukûk-ı irsiyyelerinden mahrum kılınmamak ve tebe’a-i saltanat-ı seniyyemizden olan ehl-i İslâm ve milel-i sâire bu müsâ’adât-ı şâhânemize bilâ-istisnâ mazhar olmak üzre cân ve ırz ve nâmus ve mâl maddelerinden hükm-i şerî iktizâsınca kâffe-i memâlik-i mahrûsemiz ahâlisine taraf-ı şâhânemizden emniyet-i kâmile verilmiş ve diğer hususlara dahi ittifak-ı ârâ ile karar verilmesi lâzım gelmiş olmağla Meclis-i Ahkâm-ı Adliye a’zâsı daha lüzûmu meretebe teksir olunarak ve vükelâ ve ricâl-i Devlet-i Aliyyemiz dahi bazı tâyin olunacak eyyâmda orada ictimâ ederek ve cümlesi efkâr u mütâla’âtını hiç çekinmeyüp serbestçe söyleyerek işbu emniyet-i cân ve mâla, ta’yîn-i vergi hususlarına dâir kavânîn-i mukteziye bir taraftan kararlaştırılıp ve Tanzîmât-ı askeriye maddesi dahi Bâb-ı Seraskerî dâr-ı şûrâsında söyleşilüp her bir kânun karargîr oldukça ilâ-mâşâallâhu te’âlâ düstûru’l-amel tutulmak üzre bâlâsı hatt-ı hümâyûnumuz ile tasdik ve tevşîh olunmak için taraf-ı hümâyûnumuza arzolunsun ve işbu kavânîn-i şer’iyye mücerred dîn ü devlet ve mülk ü milleti ihyâ için vaz’ olunacak olduğundan cânib-i hümâyûnumuzdan hilâfına hareket vukû bulmayacağına ahd ü mîsâk olunup Hırka-i Şerîfe Odası’nda cemî-i ulemâ ve vükelâ hazır oldukları halde kasem-i billâh dahi olunarak ulemâ ve vükelâ dahi tahlîf olunacağından ona göre ulemâ ve vüzerâdan ve’l-hâsıl her kim olur ise olsun kavânîn-i şer’iyyeye muhâlif hareket edenlerin kabahat-ı sâbitelerine göre te’dîbât-ı lâyıkalarının hiç rütbeye ve hatır ve gönüle bakılmayarak icrâsı zımnında mahsûsan cezâ kânunnâmesi dahi tanzîm ettirilsin ve cümle memûrînin el-hâletü hâzihî mikdar-ı vâfî ma’aşları olarak şâyed henüz olmayanları var ise onlar dahi tanzim olunacağından şer’an menfûr olup harâbiyyet-i mülkün sebeb-i a’zâmı olan rüşvet mâdde-i kerîhesinin fî-mâ-ba’d adem-i vukû’ı maddesinin dahi bir kânun-ı kavî ile tekîdine bakılsın ve keyfiyyât-ı meşrûha usûl-i atîkayı bütün bütün tağyîr ü tecdîd demek olacağından işbu irâde-i şâhânemiz Dersa’âdet ve bilcümle Memâlik-i Mahrûse’miz ahâlisine i’lân ve işâ’a olunacağı misillü düvel-i mütehâbbe dahi bu usûlün inşâallâhu te’âlâ ile’l-ebed bakâsına şâhid olmak üzre Dersa’âdetimiz’de mukîm bi’l-cümle süferâya dahi resmen bildirilsin. Hemân Rabbimiz teâlâ hazretleri cümlemizi muvaffak buyursun ve bu kavânîn-i müessesemin hilâfına hareket edenler Allâhu te’âlâ hazretlerinin la’netine mazhar olsunlar ve ile’l-ebed felâh bulmasınlar. (Âmîn)



Bu da mı belge değil şimdi. Tanzimat fermanı Türkçe diyebiliyor musun ?



Ben Öz Türkçe demedim ki zaten.Yalnız bu siz kabul etseniz de etmeseniz de Türkçe'dir. Bence siz Divan-ı Lugatit Türk'ü ve Kutadgu Bilig'i de okuyun :) Onlarda Türkçe değil sizin mantığınızla.



Keldi maŋa TatAydım emdi yatKuşka bolup etSeni tiler us böri :) :)















Beylik dediğiniz, Türk beyliği. Sence kendi ırkından olmayan bir hükümdara destek vermesinin sebebi, sadece beylik hakkının geri verilmesi olduğunu düşünüyorsanız, lise kitaplarını yakınız, belli ki etkilenmişsiniz çok.



Bence paketleyip size göndereyim :) Çünkü Timur Devleti Türk'tür daha bunun farkında değilsiniz.Cumurbaşkanlığı forsunda bile vardır hatta. İşte bu kötü oldu :)







Bir Türk bizanslı ile evlendi, çocuğu bulgarla, onuın çocuğu da bulgarla onun çocuğu yine yabancıyla onun çocuğu sırpla onun çocuğu yabancıyla onun çocuğu rumla onun çocuğu yahudiyle onun çocuğu yinr yahudiyle onun çocuğu da yahudiyle onun çocuğu venedikliyle onun çocuğu yunanla, onun sırpla onun çocuğu da sırpla onun çocuğu rusla onun çocuğu sırpla onun çocuğu yahudiyle onun çocuğu rumla onun çocuğu da rumla onun çocuğu yabancıyla onun çocuğu sırpla onun çocuğu fransızla onun çocuğu yine fransızla onun çocuğu cenevizliyle onun çocuğu bulgarla onun çocuğu fransızla onun çocuğu fransızla onun çocuğu yahudiyle onun çocuğu romanla onun çocuğu fransızla onun çocuğu ermeniyle onun çocuğu arnavutla onun çocuğu çerkesle evlenmiş..Bu son çocuk Türkmüdür (:

Veya dna'sında kayı boyuna ait ne kalmıştır.





Şimdi dna'larında Türklük kocaman bir SIFIR



Türklere hakaret eden saray yazarları var



Akılsız Türk diye kanunnamelerde kalıp var



On binlerce Türk öldürülmüş. (hepsi mi isyan etmiş) İsyanın cezası da bayağı bi ilginçmiş



Nüfusunun %20 si Türk



Saray eşrafında nedense Türk'ten çok Ermeni var.



Konuştukları dile tanzimat fermanından bakabilirsiniz.



Yahu neden Dna'sında Türklük olmasın.Baba her zaman Türk oluyor işte.



Türklere hakaret eden saray yazısı diye bir şey yok.Defalarca yazdım o kelimeler devlete ihanet edenler için kullanılmıştır diye.



Ben o kadar Türklüğü savunan örnek ekledim onlara cevap nerde ? Hep iddiada bulunuyorsunuz, keşke cevap da verseniz de biz de bilgilensek..Neyse elinize sağlık :)
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Moğolları da Türk yaptın ya (: Bundan sora pek de konuşma gereği yok (:



Bu arada Tanzimat Fermanına da Türkçe demen gerçekten ilginç olmuş. Senin koyduğun Fatih Sultan'ın şiiri ile otur karşılaştır bence. Farsça-Arapça-Türkçe kırması dili (:



En sonunda pes ettirdin



1 /2 üzeri 32 kadar Türklük dna sı var. Bunu hesapla bari, bu kadar olmayın. babası dediğinde de 1 / 2 üzeri 16 oranında Türklük var.Basit bir matematik hesabı.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Arkadaslar yazilarinizi keyifle okuyorum. Bende sizin kadar bu konularda bilgili olsaydim bende katilmak isterdim tartismalara. :)

Bu konuda cok az bilgim var ve gercekten utanc verici bir durum aslinda..belkide yurtdisinda dogup, büyümenin verdigi dezavantaj..yinede bu bahane olmamasi lazim.

Yazilarinizin devamini dilerim.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Moğolları da Türk yaptın ya (: Bundan sora pek de konuşma gereği yok (:



Timur'un kendisi de Türk'tür devleti de.Çağatay Türk'ü yani şimdiki Özbekler :) Bu arada resmi dilleri de Farsça'ydı galiba :) Ama devlet de halk da Türk.



T.C. CUMHURBAŞKANLIĞI : Cumhurbaşkanlığı Forsu



Bu arada Tanzimat Fermanına da Türkçe demen gerçekten ilginç olmuş. Senin koyduğun Fatih Sultan'ın şiiri ile otur karşılaştır bence. Farsça-Arapça-Türkçe kırması dili (:



En sonunda pes ettirdin



Bak bende Orhun Yazıtlarından bir parça koyuyorum :)



Barduk yirde edgüg ol erinç: kanıng subça yügürti sönüküng tağça yattı. Beglik urı oğlın kul boldu, işilik kız oğlun küng boldı.



Dil canlı bir varlıktır.Değişim gösterebilir.Arı dil zaten yok gibi bir şey.

1 /2 üzeri 32 kadar Türklük dna sı var. Bunu hesapla bari, bu kadar olmayın. babası dediğinde de 1 / 2 üzeri 16 oranında Türklük var.Basit bir matematik hesabı.



Hani Türklük kültür işiydi :) Rüzgar nereye dönerse...



Ayrıca bu hesapla dünyada Türk kalmaz :)



Kafataslarını ölçelim bence :p



Hun Hanları Çinli sultanlarla evlendi diye evlatlarına Türk değil diyebilir misiniz ? Yapmayın etmeyin yahu :)
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Daha basit bir yol var Özgür. Atatürk'ün "Nutuk"unu al ve oku. Ama eskilerinden bul. Anlayabilecek misin bakalım...

Bir de benim bildiğim kadarıyla Timur Devleti'nin halkı genelde Moğoldur. Timur Türk'tür tabii.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Daha basit bir yol var Özgür. Atatürk'ün "Nutuk"unu al ve oku. Ama eskilerinden bul. Anlayabilecek misin bakalım...

Bir de benim bildiğim kadarıyla Timur Devleti'nin halkı genelde Moğoldur. Timur Türk'tür tabii.



3,31MB lik pdf dosyası olarak, aynı sayfada hem orjinal metin ve hem de günümüz Türkçesine uyarlanmış hali ile elimde mevcut. İsteyene gönderebilirim.



Örnek 1.sayfa :

nutuk1.png
[/URL][/IMG]
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Osmanlıca; Türkçe, Arapça ve Farsa kelimelerin karışımıyla oluşmuştur. Şu anda kullandığımız dilde bile Arapça ve Farsça dilinin esintileri mevcuttur. Fazla kurcalanacak bir husus değil.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Çoğu Türk gencinin unuttuğu bir kavramdır.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Mükemmelliği tek bir kelime ile söylemek gerekirse: "ATATÜRK"
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Daha basit bir yol var Özgür. Atatürk'ün "Nutuk"unu al ve oku. Ama eskilerinden bul. Anlayabilecek misin bakalım...

Bir de benim bildiğim kadarıyla Timur Devleti'nin halkı genelde Moğoldur. Timur Türk'tür tabii.



Mogollar Turk degildir Ahmet Reis. Turklesmislerdir sonradan daha dogrusu Turk gelenekleri ve yasama tarzini tamamen benimsedilerki aslinda ikisi de bozkir toplulugu zaten temel ozellikleri benzerdi. Fakat Turklerden ayri bir irktir. Zaten Turk tarih yazimi kabul eder bunu. Hatta tarihte Turk kabul edilen ne denir kavimler mi denir ya da topluluklar mi denir hepsinin kesin Turk oldugu bile belli degil. Kim hatirlamiyorum milliyetci bir yazarin kitabini okumustum. Sanirsam Kumanlar ya da Kipcaklar tam hatirlamiyorum simdi. Ne olduguna dair mesala tarihte 5-6 tane kayit var hatta kitapta da belirtmis su kaynak sunu der bu kaynak bunu der bu topluluk icin diye. O donemde yani yasadiklari donemde tutulan kayitlar sonradan tutulan kayitlar degil. Kayitlardan mesala sadece teki Turklerdir diyor ve Turk kabul ediliyor o bahsi gecen topluluk icin simdi hatirlamiyorum Kipcaklar miydi yoksa Kumanlar miydi. Diger secenekler goz ardi ediliyor.

Bu konu gayet atmanin serbest oldugu bir konu. Zaten bozkir kavmi olmasi Islamiyetten sonra yerlesik hayata gecmesi ve ondan sonra bir sehir kulturunun dogmasi Uygurlar falan sayilmazsa ki onlarda Cin kulturunu kabul ettiklerinden yerlesik hayata gectiler bozkir kavminin ozelliklerinden dolayi fazla eser birakmiyor Turkler. O yuzden hangi topluluk ne idi ya da ne degildi tarihte takip etmek zorlasiyor.

Carr der mesala tarih bir kurgudur diye. Burda kurguyu yapan da istedigi gibi yapar. 3-4 senecek vardir hangi secenegi ispatlamak isterse o noktada veri toplar diger verileri goz ardi eder. Kisaca tarih objektif bir bilim dali degil.

O yuzden de temelde metodoloji cok onemli. Mesala kitabi okurken bilgi veriyor guzel de fakat onun arkasindaki mesala hangi verileri kullanmis, yazarin siyasi gorusu nedir, nasil bir metod izliyor kitabinda vs. vs. cok onemli. Zaten tarih cok bilimsel olsaydi Abdulhamit ile ilgili bu kadar fazla anlatim cikmazdi. Istersen cok iyi yaparsin Abdulhamit'i istersen cok kotu yaparsin. Ikisine dair de veriler var cunku. Biraz konudan sapildi ama olsun.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Mogollar Turk degildir Ahmet Reis. Turklesmislerdir sonradan daha dogrusu Turk gelenekleri ve yasama tarzini tamamen benimsedilerki aslinda ikisi de bozkir toplulugu zaten temel ozellikleri benzerdi. Fakat Turklerden ayri bir irktir. Zaten Turk tarih yazimi kabul eder bunu. Hatta tarihte Turk kabul edilen ne denir kavimler mi denir ya da topluluklar mi denir hepsinin kesin Turk oldugu bile belli degil. Kim hatirlamiyorum milliyetci bir yazarin kitabini okumustum. Sanirsam Kumanlar ya da Kipcaklar tam hatirlamiyorum simdi. Ne olduguna dair mesala tarihte 5-6 tane kayit var hatta kitapta da belirtmis su kaynak sunu der bu kaynak bunu der bu topluluk icin diye. O donemde yani yasadiklari donemde tutulan kayitlar sonradan tutulan kayitlar degil. Kayitlardan mesala sadece teki Turklerdir diyor ve Turk kabul ediliyor. Diger secenekler goz ardi ediliyor.

Bu konu gayet atmanin serbest oldugu bir konu. Zaten bozkir kavmi olmasi Islamiyetten sonra yerlesik hayata gecmesi ve ondan sonra bir sehir kulturunun dogmasi Uygurlar falan sayilmazsa ki onlarda Cin kulturunu kabul ettiklerinden yerlesik hayata gectiler bozkir kavminin ozelliklerinden dolayi fazla eser birakmiyor Turkler. O yuzden hangi topluluk ne idi ya da ne degildi tarihte takip etmek zorlasiyor.

Carr der mesala tarih bir kurgudur diye. Burda kurguyu yapan da istedigi gibi yapar. 3-4 senecek vardir hangi secenegi ispatlamak isterse o noktada veri toplar diger verileri goz ardi eder. Kisaca tarih objektif bir bilim dali degil.

O yuzden de temelde metodoloji cok onemli. Mesala kitabi okurken bilgi veriyor guzel de fakat onun arkasindaki mesala hangi verileri kullanmis, yazarin siyasi gorusu nedir, nasil bir metod izliyor kitabinda vs. vs. cok onemli. Zaten tarih cok bilimsel olsaydi Abdulhamit ile ilgili bu kadar fazla anlatim cikmazdi. Istersen cok iyi yaparsin Abdulhamit'i istersen cok kotu yaparsin. Ikisine dair de veriler var cunku. Biraz konudan sapildi ama olsun.

Ben demedim ki pampa Türk'tür diye:) Timur için söyledim. O bildiğim kadarıyla Türk ama halkın geneli Moğol.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Timurlenk yani kişiden bahsediyorum yanlış anlaşılmaya müsait bir kullanım olmuş.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Timur, osmanlılar'dan kat kat daha Türktür.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Mogollar Turk degildir Ahmet Reis. Turklesmislerdir sonradan daha dogrusu Turk gelenekleri ve yasama tarzini tamamen benimsedilerki aslinda ikisi de bozkir toplulugu zaten temel ozellikleri benzerdi. Fakat Turklerden ayri bir irktir. Zaten Turk tarih yazimi kabul eder bunu.



Olaya dil açısından bakıp Moğolları Türk sayan bilim adamları da mevcut. Hatta Korelileri bile. :) Kesin bir ayrım yapılması güç dediğiniz gibi.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Bu arada Nutuk. Mesala Osmanlida dil calismalari 1840'larda basliyor. Daha dogrusu dil meselesi tartisilmaya baslaniyor. Mesala klasik donemde Osmanli sarayi Farsca ve Arapca siirler yazarken Iran sarayi Turkce siirler yaziyordu neredeyse. Mesala ilk milliyetcilik akimi da dil uzerinden gelisiyor aslinda. Ilk Turkculugun dogdugu yer dil meselesi. Ilk Turkculuk izleri orda goruluyor. Okuyan insanlarin kendini Osmanli olarak tanimlamasi yavas yavas Turk tanimlamasina birakiyor. Zaten genelde uluslasmada dil ve anlatim tartismalari cok onemli bir asama bir ulusun kendini tanimlamasi icin. 1908 devriminden sonra dil tartismalari artiyor bizim dilimiz ne bu dil ne vs. vs. tarzinda. Ve o surecin sonunda Latin alfabesi kabul ediliyor cok daha sonralari da o gelisim surecinden sonra kabul ediliyor. Dil de o atilimlar olmasa idi bir ulusu insa etmek cok zor olurdu. Zaten dil ortak tarih vs. vs. bir ulusun tanimlanmasinda cok onemli.

Yani Ataturk'un Latin alfabesini getirmesinin sebebi cok basit bir sekilde okuma yazma oranini arttirmak falan degil tek sebebi. Hem gecmisten kopusun bir simgesi hem de bir ulus yaratma surecinin parcasi. O harfler ayni zamanda aslinda Osmanli kimliginin bir disavurumu Arap harfleri. Latin harfleri ise Turk kimliginin. Hatta Ataturk cok ileri noktaya tasiyip bir ara tamamen Arapca ve Farscadan arindirmaya calisip tamamen Turkce kelimeler kullanilmasini istiyor. Tabi bazilari tutuyor o kelimelerin bazilari tutmuyor.
 
Cevap: Atatürkçülük (Kemalizm) Nedir?



Olaya dil açısından bakıp Moğolları Türk sayan bilim adamları da mevcut. Hatta Korelileri bile. :) Kesin bir ayrım yapılması güç dediğiniz gibi.



Koreliler biraz zorlama olmus gibi (: Roma'ya bir donem hakim olan Etruskler uzerinden gidip Roma'da Turk yapilabilir ki yapilmaya calisildi. Etrusk-Turk baglantisi falan kurup. Ya takip edilmiyor. Ben bir ara Finlandiyali bir tarihci ile tesadufen konusmustum. Hersey yapabiliriz dil uzerinden gidip Turktur de diyebiliriz atalari ki ortak dil ailelerinde olmasi Turk diye sunulan tezleri dogru gostermez o zaman ortak dil ailesinde olan herkes ayni irktan geliyordur seklinde de gosterebiliriz ayni mantiklar falan demisti sonrasinda bilmem kac yillarindaki su anlatiya gore Rus oteki anlatiya gore farkli hatta sinirlari zorlarsak Vikinglerle ortak atalardan geliyorlar falan da diyebiliriz demisti.

Zorlarsak her turlu sonucu aliriz.
 
Geri
Üst Alt