1) Diziler şu anda Türkiye için değil ihraç etmek için yapılıyor. Nasıl Türkiye ve kısmen batıda Kore dizisi çılgınlığı varsa, Arap ve Balkan ülkelerinde Türk dizisi çılgınlığı var. Çoğu ürün pazarlama maksatlı, biz sevelim diye değil.
2) Özgün içerik üretilemiyor. Çünkü seri üretim gerekiyor. Eskiden Tatlı Hayat gibi yabancı kökenli çevirme bir diziyi bile dibine kadar yerelleştirebilen, pek çok da özgün içerik üretebilen senaristler artık seri üretim gerektiği için ya birbirinin kopyası senaryolara ya da doğrudan Kore ve benzeri dizilerini bire bir çevirmeye gitmeyi tercih ediyor.
3) Yeni içerik üretmek zor olduğu için kanal ve reklam verenleri tatmin etmek adına farklı ve çok sayıda içerik yerine az ve uzun süreli içerikler üretmek gerekiyor. Mesela piyasadaki dizilerin %80'i Kore çakması ise, Kore dizileri genelde 1 sezon ve 16-20 bölüm arası sürüyor tanesi 40-60 dakikadan. O konuyu alıp 70 bölüm tanesi 2.5 saat hale getirmek için boş ve sürekli tekrarlanan müzik, boş bakışmalar, manasız yanlış anlaşılma sahneleri ile dizi şişiriliyor.
Özetle amaç içerik üretmekten önce sineğin yağını çıkarmak haline gelince Türk dizi sektörünün içi boşalıyor.