Gerçek Apaçi Kim ? - Sayfa 6 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Gerçek Apaçi Kim ?


Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Apaçiliği apaçi denilen kişilere verilen ad olarak yorumlayanlar bile çıktı ne diyim :)



Apaçilik ne kadar inkar etseniz de bu toplumun bir gerçeği. Ve bu sosyolojik bir olgudur. Dalga geçiyorsunuz ama sadece şekillerine bakarak falga geçiyorsunuz. Hangi ortam ve hangi koşullar onları bu şekle girmelerini ittiğini düşünmüyorsunuz. Buna tuzu kuru olmak derler. Düşünmekten aciz olmamalıyız bu kadar. Bu olguyu irdelemek lazım. Bunlar apaçi işte, ilgi çekmeye çalışıyorlar demek kolaycılıktır. Düşünmemiz olan nokta neden ilgi çekmeye çalışıyorlar.



Biraz geriden gelmek lazım . Türkiye sanayileşmeyi geç sağladı. Özellikle 60'larda büyük kentlere göç başladı. Bu göçler büyük şehirlerde genellikle sanayide çalışan işçilerin akrabalarıydı veya tanıdıkları. Sanayi bölgeleri de görece şehir dışındaydı ve bu fabrikaların etrafında gelip gitmek kolay olsun diye işçiler, çalışanlar bu fabrikaların etrafında ev yapmaya başladılar. Ev dediğim ise, baraka-gecekondu şeklinde. Ve bunlar çoğunlukla hemşerilerdi. Bu gece kondular, mahalle halini aldılar ve kent yaşamından uzak kaldılar. Sebebi ise bahsettiğim üzere fabrka etrafında oldukları için. Yalnız şöyle bir sorun oluştu uzun vadede. Şehirler genişledi, ve bu gecekondu mahalleleri şehrin içinde kaldılar. Şişli'ye bakabilirsiniz mesela. Bir taraf inanılmaz zenginlik içinde diğer tarafı gecekondular... Bunun üzerine, soso-ekonomik durumalrı olanlar, kendilerini bu mahallelerden ayırmak için yüksek duvarlı, güvenlikli site yaptılar. Lütfen düşünün. GEcekonuda yaşıyorsunuz, 5 metre ilerinizde sizden korunmak için koca koca duvarlar ve güvenlikler var. Nasıl hissedersiniz ? Ama biz empatiden yoksun bir millet olduğumuzdan dolayı bunları düşünmeyiz. Sadece aşağılarız. Saça bak-giysiye bak-gözlüğe bak... Peki neden bunlar bu kadar değişik giyiniyorlar ve kime özeniyorlar diye soru yok. Çünkü bizim için önemli olan nasıl olduğu değil ne olduğu. İşte bu yüzden toplum içinde kutuplaşmalar çok yaşanıyor.



Apaçilik bir tercih olmayabilir! Apaçilik o mahallelerde olmanın yaşamanın gerekliliğidir. Kendini topluma kabul ettirme çabasıdır. Yol yanlıştır belki, ama onları bu yanlış yola sokan kocaman kocaman duvarlar koyarak benden uzak dur çabası. O gecekondu mahallesinde siz doğsaydınız, siz büyüseydiniz, kabul gören şey o mahellede böyle giyinmek olsaydı, sizin de o apaçilerden farkınız olmayacaktı. Aslında yok da. Onlar nası görüp geçirmediyse, siz de o derece de empatiden yoksunsunuz ! Farklı bir kültürde büyümek, o kişinin kültürünün farklı olduğunu da gösterir. Ama siz sadece alay edin.. Ammman düşünmeyin
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Apaçiliği apaçi denilen kişilere verilen ad olarak yorumlayanlar bile çıktı ne diyim :)



Apaçilik ne kadar inkar etseniz de bu toplumun bir gerçeği. Ve bu sosyolojik bir olgudur. Dalga geçiyorsunuz ama sadece şekillerine bakarak falga geçiyorsunuz. Hangi ortam ve hangi koşullar onları bu şekle girmelerini ittiğini düşünmüyorsunuz. Buna tuzu kuru olmak derler. Düşünmekten aciz olmamalıyız bu kadar. Bu olguyu irdelemek lazım. Bunlar apaçi işte, ilgi çekmeye çalışıyorlar demek kolaycılıktır. Düşünmemiz olan nokta neden ilgi çekmeye çalışıyorlar.



Biraz geriden gelmek lazım . Türkiye sanayileşmeyi geç sağladı. Özellikle 60'larda büyük kentlere göç başladı. Bu göçler büyük şehirlerde genellikle sanayide çalışan işçilerin akrabalarıydı veya tanıdıkları. Sanayi bölgeleri de görece şehir dışındaydı ve bu fabrikaların etrafında gelip gitmek kolay olsun diye işçiler, çalışanlar bu fabrikaların etrafında ev yapmaya başladılar. Ev dediğim ise, baraka-gecekondu şeklinde. Ve bunlar çoğunlukla hemşerilerdi. Bu gece kondular, mahalle halini aldılar ve kent yaşamından uzak kaldılar. Sebebi ise bahsettiğim üzere fabrka etrafında oldukları için. Yalnız şöyle bir sorun oluştu uzun vadede. Şehirler genişledi, ve bu gecekondu mahalleleri şehrin içinde kaldılar. Şişli'ye bakabilirsiniz mesela. Bir taraf inanılmaz zenginlik içinde diğer tarafı gecekondular... Bunun üzerine, soso-ekonomik durumalrı olanlar, kendilerini bu mahallelerden ayırmak için yüksek duvarlı, güvenlikli site yaptılar. Lütfen düşünün. GEcekonuda yaşıyorsunuz, 5 metre ilerinizde sizden korunmak için koca koca duvarlar ve güvenlikler var. Nasıl hissedersiniz ? Ama biz empatiden yoksun bir millet olduğumuzdan dolayı bunları düşünmeyiz. Sadece aşağılarız. Saça bak-giysiye bak-gözlüğe bak... Peki neden bunlar bu kadar değişik giyiniyorlar ve kime özeniyorlar diye soru yok. Çünkü bizim için önemli olan nasıl olduğu değil ne olduğu. İşte bu yüzden toplum içinde kutuplaşmalar çok yaşanıyor.



Apaçilik bir tercih olmayabilir! Apaçilik o mahallelerde olmanın yaşamanın gerekliliğidir. Kendini topluma kabul ettirme çabasıdır. Yol yanlıştır belki, ama onları bu yanlış yola sokan kocaman kocaman duvarlar koyarak benden uzak dur çabası. O gecekondu mahallesinde siz doğsaydınız, siz büyüseydiniz, kabul gören şey o mahellede böyle giyinmek olsaydı, sizin de o apaçilerden farkınız olmayacaktı. Aslında yok da. Onlar nası görüp geçirmediyse, siz de o derece de empatiden yoksunsunuz ! Farklı bir kültürde büyümek, o kişinin kültürünün farklı olduğunu da gösterir. Ama siz sadece alay edin.. Ammman düşünmeyin



Eğitim ve kendini yetiştirme yaşam tarzıyla ilgili. Hiç mi hiç katılmıyorum. Varoş kesimlerde oturan, kendini çok güzel yetiştirmiş insanlar tanıyorum..
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Tabi ki var, ama kendini iyi yetiştirmiş insanlar var diye diğerlerini küçümsemek alay etmek ?



Küçümserim abi. Kimse alınmasın, gücenmesin. O tip ne öyle ya :eek: Allah aşkına? Saçma saçma figürler. Allah sana akıl-fikir vermiş. Beynin yoksa ben ne yapayım/yapalım? Onlar her zaman alt seviye olmaya mahkumdurlar.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Küçümserim abi. Kimse alınmasın, gücenmesin. O tip ne öyle ya :eek: Allah aşkına? Saçma saçma figürler. Allah sana akıl-fikir vermiş. Beynin yoksa ben ne yapayım/yapalım? Onlar her zaman alt seviye olmaya mahkumdurlar.



Keşke beyinle alakalı olsa... O kültürle yetişiyorsan öyle olursun.. sadece istisnalar çıkar farklı.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



:D



Gerçek apaçi tabiki Ronaldo'dur. :D Bu işin parayla alakası yok. Olay beyinle ve karakterle alakalı. Yukarıda Kaan eğitim demiş. Onun da başladığı yer kafadır. Hayatı başkasına özenerek yaşayanlar sahte dünyanın içindedir. Ben direk damgayı yapıştırırım ve gerizekalı derim onlara. Çünkü herkesin kendi stilini yaratması gerekir. Şöyle örnek vereyim: Bursalı ve Yalovalı Mehmet var. Biriyle tanıştığı zaman Bursalı insanın kalbinde hoş bir etki bırakmışken, diğeri kötü bir etki bırakıyorsa bu onun problemidir. O apaçidir, özentidir. Diğeri kendi stilini yaratmıştır. Saçları acayip acayip joleleyen ergen kafalı çocukların da genellikle problemi eğitim ve karakterdir.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



:D



Gerçek apaçi tabiki Ronaldo'dur. :D Bu işin parayla alakası yok. Olay beyinle ve karakterle alakalı. Yukarıda Kaan eğitim demiş. Onun da başladığı yer kafadır. Hayatı başkasına özenerek yaşayanlar sahte dünyanın içindedir. Ben direk damgayı yapıştırırım ve gerizekalı derim onlara. Çünkü herkesin kendi stilini yaratması gerekir. Şöyle örnek vereyim: Bursalı ve Yalovalı Mehmet var. Biriyle tanıştığı zaman Bursalı insanın kalbinde hoş bir etki bırakmışken, diğeri kötü bir etki bırakıyorsa bu onun problemidir. O apaçidir, özentidir. Diğeri kendi stilini yaratmıştır. Saçları acayip acayip joleleyen ergen kafalı çocukların da genellikle problemi eğitim ve karakterdir.



Aslında jöle sörmenin pekde apaçilikle alakası olmadığını düşünüyorum..:) Ama jöle sürüp o saçı değişik insan üstü hallere sokuyorlarsa oda ayrı elbette :D
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Şimdi tüm yorumları okudum. Özgür Aşık öyle bir ifade etmiş ki sanki tüm varoşlarda yaşayan gençler apaçi! Yok öyle bir şey. Fakir olup da böyle kendini abuk subuk kıyafetler, abuk subuk saç şekilleri, abuk subuk jest-mimiklerle ifade etmeyen, gayet normal, düzgün kişiler de var. Ve hatta böyle kişilerin sayısı apaçi dediğimiz kesimden çok daha fazla.



Fakir olup normal kıyafetleri, normal saç stili, normal ifadeleri olan birisi de bu kendini herkesten farklı kılmaya çalışan apaçi kesim ile dalga geçiyor. Sınıf farkı gözetmiyor yani, apaçilerle sadece orta-yüksek seviye yaşam standartına sahip olanlar dalga geçmiyor, aynı zamanda onlarla aynı yaşam statüsüne sahip kişiler de dalga geçiyor. Ki bu da zaten Özgür Aşık'ın tezini büyük oranda çürütüyor.









Ayrıca sadece dalga geçilecek kadar işler yapsalar iyi, aynı zamanda tepki de çekiyorlar. Bazı apaçileri görünce nedense dalga geçmekten çok ağızlarını burunlarını dağıtmak istiyorum. Adam saçını dikmiş, abuk subuk kıyafetler giymiş, elinde telefonla saçma müziklerinden birini dinleyerek yanımdan geçiyor, bir havalar bir havalar, bir de ters ters bakıyor, bana dönüp kaşını gözünü oynatıyor. Hay senin gibi apaçinin ben...

Açtığı müzikle de aklınca kızları tavlayacak. :asd:





Ayrıca Özgür Aşık ilk mesajında buradaki insanlara hitap ederek "Siz de ünlülere özenip, onlar gibi giyiniyorsunuz." demiş ki büyük bir pot kırmış bence. Şahsen hiç bir ünlünün üzerinde görüp de "Hemen gidip bundan alıyım." demedim.









Sözün özü; apaçiler bu kadar ciddiye alınıp da sonuna kadar savunulacak tipler değil.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Onlarla aynı yaşam standartlarına sahip kişiler de apaçilerle dalga geçiyor. Demek ki sosyal statü farkından kaynaklanmıyor.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Apaçi denilen kitle bir alt kültürdür. Alt kültürler marjinaldir. Marjinalite her zaman üst kültür tarafından olumlu-olumsuz eleştirilmiştir. Eleştirilmeye de devam edilecektir.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



- ganga napıyos bu aksam? kop kop mu gene?

- herıld ganga ne sandın. alem bizi bekler

- gangaaa iki kız ayarlarıs.

- herıld ganga, bu aralar burası rus kaynıyo zaten.

- he ya, olm butun karılar bize hasta

- hasta olmasada alayına gider!

- herıld ganga. kalbinde boş yer yoksa güzelim, ben ayaktada giderim.

- hahaha cak ganga! neyse gel ganga kınayt onlayna devam.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



- ganga napıyos bu aksam? kop kop mu gene?

- herıld ganga ne sandın. alem bizi bekler

- gangaaa iki kız ayarlarıs.

- herıld ganga, bu aralar burası rus kaynıyo zaten.

- he ya, olm butun karılar bize hasta

- hasta olmasada alayına gider!

- herıld ganga. kalbinde boş yer yoksa güzelim, ben ayaktada giderim.

- hahaha cak ganga! neyse gel ganga kınayt onlayna devam.



:)
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Emo kızlara laf edilmiş ama gözlemlediğim kadarıyla güzel oluyorlar. Varoşlardaki durumu bilmiyorum ama emoluğun varoş halinin çekilmez olacağını tahmin ediyorum.
 
Cevap: Gerçek Apaçi Kim ?



Oy oyoyyy şimdi de apaçilik tartışılmaya başlanmış. Niye böyle konular sürekli gündeme getiriliyorki :) Her kültürün ardında sosyolojik bir gerçeklik yatar. Apaçilerde sosyolojik bir grup tanımına girerler onlarla ilgili çok iyi verilere ulaşmak için takip etmek ve onlar hakkında veri toplamak gerekli. Hangi toplumsal katmandan geliyorlar, neden böyle davranıyorlar vs. vs. Daha çok Amerikan sosyolojik araştırmalarına uygun bir konu. Fakat genel olarak diyebilirimki öyle davranmalarının kökeninde kendilerine sunulan bir sanal dünya var ( televizyonlarda ünlülerin yaşamı-giyimleri vs . vs ) aslında bu dünyaya çok yakınlar yanlarından geçerler fakat görünmez duvarlar vardır onların içeri girmesine engel olur. Aslında bir nebze de olsun başkaldırma kültürü de olabilir bu. Burda Türkiye'nin toplumsal yapısından dolayı farklı başkaldırmalar mevcut. Mesala punk, rap v.b müzik tarzları ilk çıktığında alt katmanların daha çok ilgilendiği ve var olan sistem ile kültüre bir başkaldırı örneği gösterirler. Fakat Türkiye özelinde geçmiş yıllardan gelen sosyal ve ekonomik yapı nedeniyle başkaldırmalar bu şekilde olmamış da daha çok arabesk kültür gibi kendi kaderine isyan etme noktasında olmuştur. Burda belki din de punk müzik, ya da rap gibi belirli şekilde başkaldırı ifadelerini engellemiş olabilir. Apaçiler kendi hayatlarına, var olan olamamazlıklarına isyanlarını bu şekilde ifade ediyor olabilirler. Ayrı olarak aynı sosyolojik çevrede yetişen herkes benzer bir giyim-kültür ve davranış biçimi geliştirmez. Fakat bu durum bu şekilde davranış biçimleri geliştirenlerin bu davranışları sergilemesinde geldiği toplumsal sınıfın etkili olmadığı anlamına gelmez. Ben de fazla sevmem apaçileri fakat neden öyle davrandıklarını az çok anlayabilirim..
 
Üst Alt