Son yıllarda ne zaman bir Beşiktaş taraftarıyla konuşsam, ağzından dökülen ilk sözler. “Şu Gökhan ZAN dan ne zaman kurtulacağız” olmuştur.
Beşiktaş taraftarının büyük bir hevesle beklediği Gökhan ZAN ayrılığı nihayet gerçekleşti. Ama önümüzde ki sezon herkese gösterecek ki Beşiktaş sözleşmede ki opsiyonu unutup Gökhan ZAN’ı ezeli rakibine hediye ederken hayatının hatasını yaptı.
Geçmiş sezonları bir kenara bırakalım. Antep’te kiralıkken geçirdiği şahane sezon ya da Beşiktaş takımı ile geçmiş yıllarda çıkarttığı iyi maçlara hiç bakmayalım.
Sadece geçtiğimiz 2008/2009 sezonunu analiz edelim.
Evet Gökhan ZAN, Beşiktaş takımı ile geçen sezon 19 Lig ve 7 kupa olmak üzere toplam 26 maça çıktı. Zaman zaman sakatlıklar bazen de Denizli rotasyonu yüzünden oynamadı.
Bu 25 maça bakıyoruz!
Evet Beşiktaş savunmasının göbeğinde Gökhan ZAN’ın oynadığı 26 maçta Beşiktaş ligde 3 kupa da 1 maç kaybetmiş.
İlk maçımız Mustafa DENİZLİ faciası olan Fenerbahçe deplasmanı Denizli derbi maçlarda yapmayı sevdiği gibi ilginç bir takımla sahaya çıktı. Cisse de 10 dakika da 2 sarı karttan atılınca Beşiktaş’ın yenilgisi kaçınılmaz oldu.
Hakem ve Denizli birleşince Beşiktaş yenildi. Gökhan ZAN’lık bir olay yok.
İkinci maçımız Galatasaray deplasmanı!
Bu maç üzerinde fazla konuşmaya gerek yok. Delgado denen arkadaş her zaman olduğu gibi bir maçta daha Beşiktaş’a ihanet etti. Ağzını tutamadı ve atıldı. Lincoln ve Galatasaray gününde olunca zaten 2 Delgado gelsin kimse Ali Sami Yen de Galatasaray’ı yenemez. Bu maçta da ben Gökhan ZAN’lık bir olay göremedim.
Üçüncü maç Beşiktaş’ın Fenerbahçe ile sahasında oynadığı lig maçı…
Evet evet bütün Beşiktaş takımının tel tel döküldüğü. Şampiyonluk Stresinden ayaklarının titrediği maç var ya o maç…
O maçta hangi Beşiktaşlı oyuncu futbol oynadı ki Gökhan’ı eleştirelim.
Dördüncü maç Ankaraspor ile İnönü de oynanan Türkiye kupası maçı ilk maçta deplasman da rahatlayan Beşiktaş İnönü de gazozuna bir maç yapmıştı.
Madem bu Gökhan ZAN bu kadar kötü bu kadar rezil bir oyuncu neden onun oynadığı maçlarda Beşiktaş bu kadar az maç kaybetmiş?
Bu kadar kötü savunma oyuncusu neden takımına açık açık bir maç kaybettirmemiş?
Servet Galatasaray’a geldiği zaman herkesin aklına gelen bir Milan maçı vardı. Gökhan’ın öyle bir maçı aklıma gelmiyor. Guiza’nın arkasında kaldığı maçta tek ona ihale edilemez sahada sürünen bir Beşiktaş vardı.
Zaten böyle birkaç bakarak analizde yapılmaz ama skor taraftarları için yazdım bunları…
Gökhan ZAN çok kötü bir oyuncu ama Beşiktaş ile 120 maça çıkmış o zaman Beşiktaş’ta çok kötü bir takım Gökhan ZAN’ı 120 maç oynatmışlar…
Milli takım konusunu hiç açmıyorum o zaman bizim şu Avrupa 3.’sü olan Milli takımında çok kötü bir takım Gökhan ZAN’ı oynatıyorlar.
Adamın kafası patlıyor sargıyla oynuyor. Dizinden sakatlanıyor bandajla oynuyor. Beşiktaşlılara sorsan cam adam diyorlar.
Milli takımında bu kadar fedakarlık yapıp sahaya çıkıp Beşiktaş’ta sakatlandım diyip kenara çekiliyorsa bu Beşiktaş’ta ki bir sorundan kaynaklanıyordur.
Şimdi olaya başka bir açıdan bakalım. Taraftar ekonomik açıdan olaylara bakmayı sevmez ama biz yine de bakalım.
Galatasaray da ekonomik kriz var. Bu zaten belli bir şey aklım erdiğinden beri o kriz var.
Galatasaray birkaç sezondur Şampiyonlar Liginden uzak. Sıcak para akışından da uzaklar tabi
Ama Galatasaray yönetimi bunca zorluğa rağmen her sezon elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyor. Şimdi defansa stoper ihtiyacı olduğunu herkes biliyor.
Kayserispor’a gidiyorsun. Eren diyorsun. 5 milyon Euro diyorlar.
Ankaraspor’a gidiyorsun. Ediz diyorsun. 3 milyon Euro diyorlar.
Bunlara bu parayı vereceğime gidip yabancı getireyim diyorsun. Senderos’un bonservisinde anlaşıyorsun. Adam Türkiye’ye gelmem diyor.
Peki bu yönetim ne yapsın?
Bakıyorsun 45 Milli maça çıkmış. Beşiktaş ile 120’nin üstünde maç oynamış. Son sezonda 2 kupa kaldıran takımda kaptanlık yapmış bir adam Gökhan ZAN!
Hem de bu adam daha 1981 doğumlu. Rahat rahat 5-6 sene oynayacak durumda…
Galatasaray yönetimi hiç kaçırır mı? Hemen gidiyor 2 saatte işi bitiriyorlar. Gökhan oluyor Galatasaraylı…
0 Maliyet… Biraz garanti para gerisi maç başına imzalıyorsun adamla.
Cam adam dedikleri Gökhan dedikleri gibi çıkarsa zaten maç başı paralarını alamaz Galatasaray’a da yük olmaz.
Gökhan ZAN, Servet’in 2. versiyonu olur mu? Onu bende dahil olmak üzere kimse bilemez.
Servet’in ilk geldiği sezon gözümün önünde ilk 8 maç Servet ne hatalar yapmıştı. UEFA Elemesinde köy takımlarının forvetleri Servet’i peşinden koşturuyordu. Hocası güvendi. Kenara çekmedi. Servet bu hale geldi.
Rijkaard’ta milli stoperine öyle güvenirse ilk iki ıska da kenara çekmezse Gökhan’da iyi işler yapacaktır.
Hem önünde Ayhan gibi bir örnek var. Beşiktaş’tayken artık bu adam kendini gece hayatına saldı. Bundan bir numara olmaz denip Galatasaray’a gönderilen ve hala taş gibi futbol oynayan Ayhan…
Bu arada…
Kewell 0 maliyet
Leo 0 maliyet
Mustafa 0 maliyet
Gökhan ZAN 0 maliyet
Galatasaray yönetimini de ne kadar kutlasak az! Bu krizde Bosman kuralını bu kadar iyi kullanmak herkesin yapabileceği bir iş değil…
Analiz sırası Mustafa SARP’a geliyor. UEFA kupası alındığında hüngür hüngür ağlayan Mustafa bakalım hayallerinin takımında neler yapacak?
Bana sorarsanız sezonun en iyi transferlerinden biri Mustafa o yüzden en son onun analizini yapmayı düşünüyorum.
Ali Fuat BÜYÜKKESKİN