Bu sektor hakkinda hicbir bilgim yok ama numarasiz koltuk nasil bir maliyet avantaji saglayacak anlayamadim
Ayrica maliyet kalemlerinin toplam icindeki payi burada avrupa ve abd’ye gore eminim cok farklidir, en azindan Turkiye’de ana maliyet kalemi mazot, sofor ve otobusun amortismanidir diye tahmin ediyorum
Yani avrupada otobuse muavin koymayinca atiyorum %30 tasarruf ediyorsan bu Turkiye’de %15 bile olmayabilir
Otobusun amortismani da vergi gibi sebeplerden burada maliyet icnde daha yuksek bir kalemdir diye dusunuyorum
Mutlaka hesabini yapmislardir ama daha baska farkliliklarla da karsilasirlar eminim
Yani kesinlile tasarruf edemeyecekleri kalemletin payi bizde cok daha yuksektir, tasarruf edebilecekleri kalemlerin payi da disariya gore cok kucuktur bence
Bir de Turk’ler evet disariya gore fakirdir ama 20-30 TL icin cok boktan bir seyahate katlanmaz gibi geliyor
Bizdeki para mefhumu onlara gore cok farkli
Bir sure sonra “Ölsem bir daha binmem” seklinde bir solganlari olabilir