TOGG'dan Çekilen İnan Kıraç: "Elektrikli otomobiller Türkiye için erken" - Sayfa 4 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

TOGG'dan Çekilen İnan Kıraç: "Elektrikli otomobiller Türkiye için erken"


Yahu 1-2 kişi hariç hiçkimse adamın ne dediğini tartışmamış, söylediği gerçekten öyle mi, doğru mu yanlış mı bunları sorgulamamış dahi

Çoğu kimse neden geri kalmışız da, bunlar beceremez de, bilmem ne zihniyetiydi, siyasetti, yok mühendis çocuklar çok çalışıyormuş da nerelere gitmiş

Adam şunu diyor; arabayı 3 saat kullanacaksın sonra en az 1 saat şarj etmen gerekiyor

Teknoloji şu anda bu kadarına izin veriyor

Ama proje hibrit olsaydı yetmediği yerde benzine geçersin, bu dezavantaj olmazdı

Bunlar doğru mu ben de bilmiyorum ama bence tartışılması gereken kısım burası
Şu kısır siyasi hamasi kısımları geçelim artık

Hadi şarj istasyonları çabuk yaygınlaşır, o çok büyük problem değil diyelim

Ama gerçekten öyleyse şarjın 1 saat sürmesi bence çok ciddi problem
Akünün ağır olmasını da bu yüzden söylüyor sanırım, öyle yedek koyarım bagaja falan olmuyor belki de

Evet ucuz olacak ama gün içi aracı 3 saat kullanacaksın, sonra 1 saat bir yerlerde şarj olmasını bekleyeceksin

Şu anda depoyu doldurmak birkaç dakika, ama hibrit olmayan elektrikli araç 1 saatse bu iş olmaz, mesela acil işin çıktı ama bekleyeceksin

Hamdicim şu müşteriye de uğrayın mutlaka
Gidemem patron, şarj az kaldı, mesaiye yetişmez, yarın sabah erkenden bakarım
Haydaaaa

Abi burdan bastık mıydı bodrum 7 saat
Berkecancım benim araç elenktirinkli, 9 saaatte varırız ama
Hoppaaaa

Tamam teknoloji hızlı gelişiyor, çocuklar çok çalışıyor ama hiç kimse hazır olmayan teknolojiye “yav 2-3 yıla bulur bizim çocuklar” diye milyon dolarları gömmez

Para bu arkadaşlar para, evet zengin ama o adam da çöpten toplamıyor paraları, zaten ilk araç satılmaya başlayana kadar bilmem kaç yıl sürekli para verip yatırımın geri dönmeye başlamasını bekleyecek, arabalar tercih edilmezse çöp olacak para

Dediğim gibi bilmiyorum doğru mu söyledikleri ama doğruysa bu yatırım hibrit olmalıymış

Ben böyle anladım söylediklerini
 
2014ten beri elektrikli araçlarla ilgileniyorum, üzerine çalışıyorum, sektörün önde gelen temsilcilerinin konferanslarına katıldım, Türkiye'de nereden nereye gidilebilir, şarj teknolojisi ile ilgili neler yapılıyor hepsini biliyorum.

Kimse merak etmesin neyin ne olduğunu biliyorum yani, herhalde neyin ne olduğunu bilince yorum yapma şansımız oluyor 10 yıllık adminim benim forumumda ben öğreniyorum ne konuşacağımı. Neyin ne olduğunu bilmeyenler hayal satanlar. Gerek elektrikli araç gerek de otonom aracın yaygınlaşması konusunda hem maddi hem manevi hem de sistemsel bir çok engel mevcut.

Lansmanda hedef 250 binken, çıktığında 1 milyon olacak, üstüne diğer firmalarla yüksek ihtimalle teknoloji anlamında rekabet edemeyecek dolayısıyla da seri üretim rakamlarını arttırıp baz fiyat maliyetini düşüremeyecek. Kritik nokta maliyet zaten, bunu düşürseler illaki satılır ama seri üretim rakamları yüksek olmazsa maliyeti düşürmek imkansız ki bence ÖTVden muaf da olmayacaktır. Zaten devlet hali hazırda araba firmalarından daha fazla geliri ÖTVden elde ediyor. Almanya'da fabrika çıkışı 10 bin euro olan aracın ikinci eli burada 20 bin euro.

Tek avantaj ÖTV olur o da belki zira ülkede hibrit araçtan benzinliye göre daha fazla vergi alınıyor motor hacmi yüksek diye.
 
Son düzenleme:
2014ten beri elektrikli araçlarla ilgileniyorum, üzerine çalışıyorum, sektörün önde gelen temsilcilerinin konferanslarına katıldım, Türkiye'de nereden nereye gidilebilir, şarj teknolojisi ile ilgili neler yapılıyor hepsini biliyorum.

Kimse merak etmesin neyin ne olduğunu biliyorum yani, herhalde neyin ne olduğunu bilince yorum yapma şansımız oluyor 10 yıllık adminim benim forumumda ben öğreniyorum ne konuşacağımı. Neyin ne olduğunu bilmeyenler hayal satanlar. Gerek elektrikli araç gerek de otonom aracın yaygınlaşması konusunda hem maddi hem manevi hem de sistemsel bir çok engel mevcut.

Lansmanda hedef 250 binken, çıktığında 1 milyon olacak, üstüne diğer firmalarla yüksek ihtimalle teknoloji anlamında rekabet edemeyecek dolayısıyla da seri üretim rakamlarını arttırıp baz fiyat maliyetini düşüremeyecek. Kritik nokta maliyet zaten, bunu düşürseler illaki satılır ama seri üretim rakamları yüksek olmazsa maliyeti düşürmek imkansız ki bence ÖTVden muaf da olmayacaktır. Zaten devlet hali hazırda araba firmalarından daha fazla geliri ÖTVden elde ediyor. Almanya'da fabrika çıkışı 10 bin euro olan aracın ikinci eli burada 20 bin euro.

Tek avantaj ÖTV olur o da belki zira ülkede hibrit araçtan benzinliye göre daha fazla vergi alınıyor motor hacmi yüksek diye.

Bu 3 saat kullandıktan sonra 1 saat şarj süresi kısmı doğru mu?
Çünkü eğer öyleyse devlet ihtiyacı araçların çoğunda da çalışmaz bence bu.

Bu arada sanırım arada bana sitem var ama keşke üstünüze alınmasaydınız. Kimin ne konuşacağını söylemek benim haddim değil fakat bazı başka yorumları görünce asıl tartışılması gereken noktaya işaret etmek, kısır tartışmalar yerine rasyonel bilgileri tartışmaya, öğrenmeye ve herkesin akıl ile doğru noktaya bakmasına ve görmesine vesile oluyor. En azından ben öyle düşünüyorum.
 
Bu 3 saat kullandıktan sonra 1 saat şarj süresi kısmı doğru mu?
Çünkü eğer öyleyse devlet ihtiyacı araçların çoğunda da çalışmaz bence bu.

Bu arada sanırım arada bana sitem var ama keşke üstünüze alınmasaydınız. Kimin ne konuşacağını söylemek benim haddim değil fakat bazı başka yorumları görünce asıl tartışılması gereken noktaya işaret etmek, kısır tartışmalar yerine rasyonel bilgileri tartışmaya, öğrenmeye ve herkesin akıl ile doğru noktaya bakmasına ve görmesine vesile oluyor. En azından ben öyle düşünüyorum.
Saatten ziyade menzil oluyor araçlarda, Derindere var mesela Toyota şasisi kullanıyor, onlarınki 400-500 kilometre idi, bu menzille Karadeniz turu yaptırıyordu, o yöne doğru bir kaç istasyon var. Tesla en son 600ü geçmişti menzilde gerçi burada da yol eğimi önemli, Derindere'nin Arge Müdürüne bunu sorduğumda etkilemiyor demişti ama daha fazla güç harcanacağı bariz yani, herhalde ortalama olarak bakıyorlar.

Şarj süresi verilen akıma bağlı, bu akımın da bataryayla uyumuna bağlı yani yüksek akımla hızlı şarj yapılır ama batarya ömründen yemeye sebep olabilir, 1 saat full dolum için iyi süre bencs. Japonya'da bu araçlar şehir içi verimli kullanılabiliyordu mesela ama uzun menzilde şu an tercih edilen ülke yok, kısa menzil olunca da akşam şarj istasyonuna bırakılabiliyor araçlar.

Diğer alternatif wireless şarjlı yol projeleri var ama bildiğim kadarıyla henüz istenilen verim alınamadı.

Hatta en net şöyle söyleyeyim elektrikli araçların yaygınlaşması için yeni bir pil teknolojisine ihtiyaç var, malzemenin hafiflemesi şart ama bu henüz bulunamadı, eldekiler modifiye ediliyor.

Dizel araçlar 2025 sonrası binek araçlardan tamamen kalkacak, 2030a kadar da hibrit geçişinde ilerleme öngörülüyor.

Ford Amerika'da çalışan bir mühendisle konuştuğumda elektrikli araçla ilgili esas çalışmaların 2025ten sonra duruma göre yapılacağını söylemişti.

Mesela Tesla bu işten para kazanmıyor, neyden para kazanıyor? Emisyon hakkını sstabiliyorsun Amerika'da, emisyon sınırını geçen firmalar Tesla'nın kirletme hakkını milyar dolarlara alıyor ve o şekilde kar edebiliyorlar anca ki en çok satan firma Tesla sanırım.

Zaten bu durum da elektrikli araç kullanımının gelecek 5 yılını bence ortaya koyuyor.

Ha yeni teknoloji bulunursa işler değişir ama yıllardır harcanan büyük bütçelere rağmen istenen gelişme gerçekleşmedi.
 
Turkiyede elektrikli arabalar için altyapi mevcut mu? Hizli sarj imkanlari yeterince mevcut mu? Akaryakit istasyonlari buna göre dizayn edildi mi acaba. Bilmedigimden soruyorum. 2 yildir falan vatan hasreti cekiyoruz da

Daha Avrupa'da bile dogru dürüst altyapi olusturamadilar hem de elektri araba satislari gittikce yükselmesine ragmen. Türkiye'de elektrikli arabayi birak daha normal araba alacak imkan sunulmuyor ki insanlara. Yazik günah ya paranla rezil oluyorsun resmen, 200-300 bin TL'ler havada ucusuyor yarisi bile etmeyecek arabalar icin.
 
Saatten ziyade menzil oluyor araçlarda, Derindere var mesela Toyota şasisi kullanıyor, onlarınki 400-500 kilometre idi, bu menzille Karadeniz turu yaptırıyordu, o yöne doğru bir kaç istasyon var. Tesla en son 600ü geçmişti menzilde gerçi burada da yol eğimi önemli, Derindere'nin Arge Müdürüne bunu sorduğumda etkilemiyor demişti ama daha fazla güç harcanacağı bariz yani, herhalde ortalama olarak bakıyorlar.

Şarj süresi verilen akıma bağlı, bu akımın da bataryayla uyumuna bağlı yani yüksek akımla hızlı şarj yapılır ama batarya ömründen yemeye sebep olabilir, 1 saat full dolum için iyi süre bencs. Japonya'da bu araçlar şehir içi verimli kullanılabiliyordu mesela ama uzun menzilde şu an tercih edilen ülke yok, kısa menzil olunca da akşam şarj istasyonuna bırakılabiliyor araçlar.

Diğer alternatif wireless şarjlı yol projeleri var ama bildiğim kadarıyla henüz istenilen verim alınamadı.

Hatta en net şöyle söyleyeyim elektrikli araçların yaygınlaşması için yeni bir pil teknolojisine ihtiyaç var, malzemenin hafiflemesi şart ama bu henüz bulunamadı, eldekiler modifiye ediliyor.

Dizel araçlar 2025 sonrası binek araçlardan tamamen kalkacak, 2030a kadar da hibrit geçişinde ilerleme öngörülüyor.

Ford Amerika'da çalışan bir mühendisle konuştuğumda elektrikli araçla ilgili esas çalışmaların 2025ten sonra duruma göre yapılacağını söylemişti.

Mesela Tesla bu işten para kazanmıyor, neyden para kazanıyor? Emisyon hakkını sstabiliyorsun Amerika'da, emisyon sınırını geçen firmalar Tesla'nın kirletme hakkını milyar dolarlara alıyor ve o şekilde kar edebiliyorlar anca ki en çok satan firma Tesla sanırım.

Zaten bu durum da elektrikli araç kullanımının gelecek 5 yılını bence ortaya koyuyor.

Ha yeni teknoloji bulunursa işler değişir ama yıllardır harcanan büyük bütçelere rağmen istenen gelişme gerçekleşmedi.

Ben de biraz ilgiliyim bu konuya. Pil teknolojisi gercekten yaygin kullanim icin daha cok ama cok eksik.

AB CO2 kisitlamalari falan getirdi ama bakalim araba üretecileri ne yapacaklar. Piyasaya sürülecek yeni arabalarda uyamadiklari CO2 kisitlamalari icin agir ceza ödemeleri gerekecek. 2030 ve 2050 icin hedeflenen emisyon beklentilerinin en azindan arac sektöründe karsilanabilecegini sanmiyorum simdilik.
 
Saatten ziyade menzil oluyor araçlarda, Derindere var mesela Toyota şasisi kullanıyor, onlarınki 400-500 kilometre idi, bu menzille Karadeniz turu yaptırıyordu, o yöne doğru bir kaç istasyon var. Tesla en son 600ü geçmişti menzilde gerçi burada da yol eğimi önemli, Derindere'nin Arge Müdürüne bunu sorduğumda etkilemiyor demişti ama daha fazla güç harcanacağı bariz yani, herhalde ortalama olarak bakıyorlar.

Şarj süresi verilen akıma bağlı, bu akımın da bataryayla uyumuna bağlı yani yüksek akımla hızlı şarj yapılır ama batarya ömründen yemeye sebep olabilir, 1 saat full dolum için iyi süre bencs. Japonya'da bu araçlar şehir içi verimli kullanılabiliyordu mesela ama uzun menzilde şu an tercih edilen ülke yok, kısa menzil olunca da akşam şarj istasyonuna bırakılabiliyor araçlar.

Diğer alternatif wireless şarjlı yol projeleri var ama bildiğim kadarıyla henüz istenilen verim alınamadı.

Hatta en net şöyle söyleyeyim elektrikli araçların yaygınlaşması için yeni bir pil teknolojisine ihtiyaç var, malzemenin hafiflemesi şart ama bu henüz bulunamadı, eldekiler modifiye ediliyor.

Dizel araçlar 2025 sonrası binek araçlardan tamamen kalkacak, 2030a kadar da hibrit geçişinde ilerleme öngörülüyor.

Ford Amerika'da çalışan bir mühendisle konuştuğumda elektrikli araçla ilgili esas çalışmaların 2025ten sonra duruma göre yapılacağını söylemişti.

Mesela Tesla bu işten para kazanmıyor, neyden para kazanıyor? Emisyon hakkını sstabiliyorsun Amerika'da, emisyon sınırını geçen firmalar Tesla'nın kirletme hakkını milyar dolarlara alıyor ve o şekilde kar edebiliyorlar anca ki en çok satan firma Tesla sanırım.

Zaten bu durum da elektrikli araç kullanımının gelecek 5 yılını bence ortaya koyuyor.

Ha yeni teknoloji bulunursa işler değişir ama yıllardır harcanan büyük bütçelere rağmen istenen gelişme gerçekleşmedi.

Valla çok teşekkürler bilgiler için

Aslında menzil olarak 500-600 km.ler kötü değil sanki ama şarj süresi demek ki gerçekten sıkıntıymış
Aslında bu menzil limiti de pilin büyüklüğü/ağırlığı/şarj süresi arasında bir optimizasyon gibi anlıyorum, ağırlığın düşürülmesi gerekir demenden
Teknolojinin gereksinimlere hazır olmadığı çok net yani

Başka detaylar illa vardır, bilmiyorum ama teknoloji daha yeterli değilken hibrit tercih edilmemesi de umarım duygusal alınmış bir karar değildir
Hatta bir yerde elektrikli arabaların yeni birşey olmadığı, 1900’lerin başlarından itibaren olduğu ama maliyet nedenli yaygınlaşamadığını okumuştum

Tesla hakkındaki bilgi benim için ufuk açıcı oldu cidden
Bunu bilmeden önce “yapılabiliyorsa biz de yapabiliriz” gibi düşünüyor çoğu insan, yine duygusal davranarak
Ama meğer adamlar zaten emisyon hakkını satmak için zararına yapıyorlarmış bu işi
 
Alt yapı sorunu her yerde var.
Elektrikli arabasını dolduran, çarşı ortası ücretsiz park edebiliyor.
Yeterli mi bana sorarsan hayır, çünkü şarj istasyonu adeti çok az.
1 sene önce araba aldım, elektrikli arabada 6 bin Euro teşvik vardı, yine dizel aldım.
Yolda kalmaya hiç niyetim yok.
1 saat şarjın dolmasını da bekleyemem.
Bir ara hybrid düşündüm ancak benim tercih ettiği markaların hybrid modelleri yoktu.





Gscimbom mobil
 
Elon Musk'un kendi Tesla si hakkindaki bir sözü var: yeni cıkmış Tesla serisini kesinlikle direkt almayin. Aradan biraz zaman gecsin (1 sene falan). O esnada yeni sürümde gorunen sorunlar ortaya cikip hal edilir ve 1 seneden sonra daha oturmuş bir arabaya binersiniz.

Bu elektrikli arabalarin software paketine gelen updateler gercekten efsane. Normalde arabalar zamanla zaman aşımından deger kaybederken boyle kasalar zamanla kendini yenileyip bir nebze degerini korumayi biliyor gerçekten.

Konuyla ne alakasi var diyen olabilir. Vallahi doğru. Aklima geldi laf kalabaligi edeyim dedim
 
Elektrikli otomobile geçip benzin kokusunu özleyenlere özel parfüm üretildi

Şirketin düzenlettiği ankette, sürücülerin yüzde 70'i elektrikli araçları kullanırken sıradan otomobillere dair en çok özledikleri şeyin benzin kokusu olduğunu söyledi

ABD'li otomobil üreticisi Ford, elektrikli araç satın alsa da benzin kokusunu kaybetmek istemeyenler için tam da bu kokuya sahip bir parfüm üretti.

The Mach-Eau GT adlı parfümün lansmanı, Ford'un Mustang Mach-E model elektrikli otomobilini tanıttığı, Britanya'da düzenlenen Goodwood Festival of Speed etkinliğinde yapıldı.

Ford, parfümü yapma kararını ilginç bir anket çalışmasının ardından vermiş.

Şirketin düzenlettiği ankette sürücülere benzinliden elektrikli otomobile geçişlerinde yaşadıkları deneyimler soruldu.

Sürücülerin yüzde 70'i elektrikli araçları kullanırken sıradan otomobillere dair en çok özledikleri şeyin benzin kokusu olduğunu söyledi.

Şirketin sözcüsü Jay Ward, "Anket sonuçlarına göre benzinle çalışan araçların duyusal cazibesi sürücülerin hala vazgeçmek istemediği bir şey. The Mach-Eau parfümü, sürücülere açlığını hissettikleri benzin kokusundan bir nebze verebilmek için tasarlandı" dedi.

Ford, parfümde tütsülü bir his, lastik kokusu ve hatta "hayvansı" unsurların bir araya getirildiğini ve ürünün Mustang model araçların mirasına bir saygı duruşu niteliğinde olduğunu söyledi.

Olfiction adlı parfüm şirketiyle ortak üretilen parfümdeki benzin kokusu, otomobillerde gerçekten bu kokuyu veren benzaldehit ve para-cresol gibi kimyasalların lavanta, havlıcan, turnagagası ve sandal ağacı bitkilerinin aromalarıyla karıştırılması sayesinde elde edildi.

Ancak şirket, benzinli otomobil tutkunlarını hayal kırıklığına uğratarak parfümün sadece promosyon amaçlı üretildiğini ve satışa sunulmadığını açıkladı.



Independent Türkçe, Motor 1, Fox
 
Turkiyede elektrikli arabalar için altyapi mevcut mu? Hizli sarj imkanlari yeterince mevcut mu? Akaryakit istasyonlari buna göre dizayn edildi mi acaba. Bilmedigimden soruyorum. 2 yildir falan vatan hasreti cekiyoruz da
aytemiz mi ne öyle bir akaryakıt firması istasyon kuruyordu güya ne oldu şuan bir bilgim yok. Muhtemelen kendi benzinliklerinde sınırlı sayıda şarj istasyonu vardır.

Bu arada konuda inan kıraç'a niye bok atıldı onu da anlamadım adamın normal yaşamı geçmişi bu konudan bağımsız değerlendirilmeli.
Adam elektrikli araç üretilmemeli demiyor türkiye için erken diyor nedenini de sıralamış. 5 sene sonra şartlar değişir tekrar durum değerlendirilmesi yapılır. hala 1970'lerden kalma akaryakıt istasyonlarının olduğu bir ülkeyiz sonuçta.
Önce altyapı kardeşim, otomobil yapman altyapı çalışmaları yapmamana engel değil. Her istasyona en az 2 tane elektrikli araç şarj ünitesi koyma zorunluluğu gelsin bunlar yapılsın duruma sonra bakarız.

Ayrıca çıkacak ürün halkın refahını sağlayacak üründen ziyade en üst segment fiyatına çıkacak. Kime neyi ispat etme çabasındayız onu merak ediyorum.

Biraz bütçe ve uygun ortam oluştuğunda kendi aracını üretmemen için hiçbir engel bulunmamakta.
Seri üretim diye günde 10 tane araç üreteceksen üretme kalsın tüm yatırımı/harcamayı bu işe daha önceden başlamış hali hazırda üretim yapan bir yabancı firmayı alarak başlayabilirdin. En azından aynı miktarda para harcayıp çoktan üretime başlamış görünürdün.
Amaç kaynakların sömürülmesine doğru gitmekte. Hayırlısı.
 
Elon Musk'un kendi Tesla si hakkindaki bir sözü var: yeni cıkmış Tesla serisini kesinlikle direkt almayin. Aradan biraz zaman gecsin (1 sene falan). O esnada yeni sürümde gorunen sorunlar ortaya cikip hal edilir ve 1 seneden sonra daha oturmuş bir arabaya binersiniz.

Bu elektrikli arabalarin software paketine gelen updateler gercekten efsane. Normalde arabalar zamanla zaman aşımından deger kaybederken boyle kasalar zamanla kendini yenileyip bir nebze degerini korumayi biliyor gerçekten.

Konuyla ne alakasi var diyen olabilir. Vallahi doğru. Aklima geldi laf kalabaligi edeyim dedim
Senin bahsettiğin husus otonomi ile ilgili daha çok, elektrikli olmasından ziyade.

Otonomi büyük bir problem çünkü karar mekanizması kimin vicdanına göre olacak o muamma.

Mesela ailenle arabadasın, yoldan da insanlar geçiyor araba kaza yapacak, yolda mı devam edersin bariyerlere mi kırarsın, ya da aracın yazılımı hangi kararı vermeli? Bu ve bunun gibi konular şu an için risk barındırıyor.

Keza direksiyonu olmayan bir arabaya biner misin, bu da şu an için çoğu insanın kabul etmeyeceği bir husus.
 
Türkiyedeki elektrikli araç gelişiminde öne çıkan sorun ne vergilendirme ne şarj süresi ne de istasyonu kurulumu en basta. 1 milyona mondeo satılan bir ülkede suan 400 bin-700bin bandinda bulunan elektrikli araçlar çok rahat satılabilir, günde en fazla 150 km-200 km yapılan sehirici sürümünde de elektrikli araçlar çok rahat satılabilir, 1 haftada her yerde cok rahat şarj istasyonuda kurulabilir.
Ancak buradaki asıl mesele şarj sırasında anlık çekilen elektrik gücüdür. Binlerce elektrikli aracın aynı anda şarj edildiğini düşünelim ki gece saatleri kuvvetle muhtemel olmakla beraber gündüz belli saatlerde de elektrik sisteminden çekilen güçler pik noktaya çıkabilecektir. Burada önemli olan 2 büyük sorun şu. Birincisi sehirlerimizdeki elektrik dağıtım alt yapıları bu cekisi saglayacak trafo kapasitelerine sahip mi. Yatirimlarini ne kadar artirabilirler.
Ikincisi kapasite isini hallettik diyelim, artacak elektrik puant talep( anlık çekilen maksimum elektirik gücü) icin elektrik üretim santralleri optimizasyonu buna ne kadar hazır. Gecen hafta elektrige gelen zamin temelinse hidro kaynakli santrallerin kuraklik nedeniyle calisamamasindan kaynakli dogal gaz santrallerinin uretiminin artmasi bulunmakta. Yani belli saatlerde artacak elektrik talebi ithal kaynakli elektrik uretiminide artiracagi icin elektrige gelecek zamlari bi dusunmenizi tavsiye ederim. Bu anlamda ne yazikki Türkiye gibi ülkelerde sorunlar cok boyutlu olmaktadir
 
Neyse İnan Kıraç sayesinde bilgilenmis olduk, konuya yazı yazan arkadaşlara teşekkürler bize hayaller, afaki vaatler yerine gerçekçi, hayata gecebilecek halkın refahını artıracak projeler gerekiyor. Ve mümkünse de devlet zoruyla halkın vergisiyle falan degil
 
Elektrikli arabayı kim sürebilir şöyle bir ele alalım.
Bir kere evin önünde özel park yerin olması lazım, daha iyisi garajın olması lazım.
Iş yerin yakın olup orada da şarj imkanın olması lazım.
Yani bir nevi özel park imkanın olması lazım.
Ya mesafe kısa olması lazım ya da gidilecek yere 2 saat önceden çıkılması lazım.


Şimdi bu kadar zaman ve imkan kim de var?
Evet doğru bildiniz, kimsede yok.


Elektrikli arabanın 20 sene de gelişme imkanı da yok, çünkü şu anki global dünya da, ya bir şey yararlıdır insanlar deli gibi alır, ya da bir şey kullanışlı değildir bir kaç kişi alır memnun kalmaz ve piyasa başka arayışlara girer.

Hidrojen bazlı arabalar test ediliyor bile ve bir çok konuda elektrikli arabalardan daha önde.

Gscimbom mobil
 
Üst Alt