- 12 Haziran 2015
- 35.860
- 31.500
- 2.693
Bu kısa vadede olabilecek iş değil bence çok zor.
Sitemizi ana ekranınıza bir web uygulaması olarak nasıl yükleyeceğinizi görmek için aşağıdaki videoyu izleyin.
Not: Bu özellik bazı tarayıcılarda kullanılamayabilir.
Bu işlerin bencesi vs yok ben uzman değilim ama araştırmayı seviyorum baykarin ürettiği ihalar dahil tusasa ait olanlar dahil su anda hiçbirinde yerli motor yok benim gördüğüm tb 2 icin yerli motor olacak diye genel müdürleri söylemiş 1 2 yil once ama güncel hiçbir haberde su modeller yerli motor ile uçuyor diye haber görmedim hiçbir sitede sadece çalışmalar sürüyor haberi var tabi kolayda degil hem uçağı yapmak hem motor yapmak ama özetle bu motor olayina cok önemli vermeliyiz cunku ihalari cogu ulke yapiyor artik ama motor yapan ulke cok az ve motor yapan ülkeye muhtaçsın günün sonunda ve Trump gibileride bunu cok iyi biliyor cunku adamin eli guclu ,su an Ukrayna harici sorunsuz motor alabildigimiz yer pek yok diye biliyorum belki italyayi ekleyebiliriz
Uçak gemisi çalışmaları ne aşamada acaba ?
Nasıl olacak görsel var mı?Mugem'in ön tasarım ve detay tasarım aşamaları tamamlandı. İlk blokların inşaatlarına başlanıldı. İstanbul Tersanesi Komutanlığı başta olmak üzere Sedef ve Sefine tersaneleri blok inşaatlarını yapacak. Montaj İstanbul Tersane Komutanlığında olacak.
Yalnız bizim CDR dediğimiz tasarımın son aşaması olan Kritik Tasarım Aşaması tamamlanmadı. Türünün ilk gemisi olması nedeniyle bu normal bir işleyiş.
Bu aşama inşaat boyunca devam edecek ve birlikte yürüyecektir.
Proje takvimine göre 2031 yılında inşası ve tüm donanımın tamamlanması ve sonrasında 1 yıl sürecek olan açık deniz test faaliyetlerinin başlanması planlanmaktadır. 2032 yılında DZKK teslim edilmesi planlanıyor.
Nasıl olacak görsel var mı?
Anadolu ya benzettim ama muhakkak fark vardır
Vallaha aynı anda 40 kusur çeşitli siniflarda gemi insalari var. Bunun içinde uçak gemiside vardı.Uçak gemisi çalışmaları ne aşamada acaba ?
Trump Nato görüşmeleri için Ankara'ya geliyor o tarihte. İtiraz çıkmaz kısacası. İnce düşünülmüş bir zamanlama.2) Kongrenin 15 günlük resmi itiraz süresi bulunuyor. Bu sürede itiraz gelmez ise 705 milyon dolarlık sözleşme 10 Temmuz'da yürürlüğe girecek.

TurAF için F35 artık olmazsa olmaz bir çözüm değil.
EF
Kaan
F16
İle devam edecek TurAF.
Ancak mesele fighter filosu değil, tranport filomuz zayıf. Katar-Somali gibi yerlerde üsleri olan bir kuvvet için sayı az. Ancak pahalı uçaklar olduğundan öyle alım da yapılamıyor.
Biz niye 10 adet A400M aldık? Avrupa mı bize o kadar alabilirsiniz dedi yoksa biz mi o kadar istedik? Embraer 'in jet motorlu kc390 airbus a400 muadili mı?Aslında acil ihtiyaç o kadar fazla ki. Hangilerini saysam bilemedim.
Kargo uçağı olarak asıl size bombayı söyleyeyim. 11 kasım 2025 kazası sonrası yere indirilen c130 lar hala uçamıyor ve bir daha uçamama sorunu ile karşı karşıya.
Biz Abd'den 8 adet c-130e ve 6 adet c-130b aldık. Bunlara ilaveten Suudi Arabistan'dan 6 adet C-130e alındı. 1968'te 1 adet c-130e kaza kırıma uğradı. Kalan 19 uçak için Erciyes modernizasyonuna 2007 yılında başladık ve tamamladık. Ama Erciyes yapısal modernizasyon yerine ağırlıklı aviyonik modernizasyon üzerineydi.
Dolayısı ile 1970'lerden beri uçan elimizdeki C-130 lar ciddi bir yapısal modernizasyon görmediler.
Bunun sonucu olarak 11 Kasım 2025 kazası yaşandı ve tüm C-130 lar şu anda yerde. Yani bir nevi Erciyes modernizasyonu boşuna yapılmış oldu. Çünkü bu modernizasyon ile hedef bu uçakları 2040 yılına kadar uçurmaktı. Şu anki duruma göre 2026 yılı ile emekli etme durumu var.
C-160'lar zaten emekli oldular. CN-235 hafif nakliye sınıfında bir kargo uçağı. Ancak sınırlı personel taşırsınız.
Bu yüzden İngiltere'den apar topar ikinci el 12 adet C-130J aldık. C-130j ler ne e serisi ne de b serisi gibi değiller. Her şeyleri farklı aslında. Daha yeni aviyonikler, uçuş sistemleri. Bambaşka bir uçak gibi.
Şimdilerde deli gibi ikinci el ilave C-130j arıyoruz. Ama zor maalesef.
A400M bandı kapanırsa o fırsat kaçacak. Zamanında Embraer Kc390 için kapımıza kadar geldi. Red ettik.
Burada ciddi bir planlama sıkıntısı var. Ve bunun ön görülememesi cidden üzücü.
Şu anda değil ama yakın zamanda tanker uçak, ağır sınıf nakliye helikopteri ve marine edilmiş deniz kuvvetleri için orta sınıf helikopter seçimlerini yapmadığımız için de sorunlar yaşayacağız.
Bizim kuvvet komutanlıklarında bir tek denizciler ve sahil güvenlik komutanlığı ne istediklerini tam biliyorlar ve olması içinde bastırıyorlar. Artık ne koparırlarsa.
Ne hava kuvvetleri, ne kara kuvvetleri ne de jandarma genel komutanlığı bunun yanına yaklaşamıyor bile.
Tabi burada denizcilerin içinde ağırlıklı üniversite mezunu mühendis sınıfının yani teknik personelin sayıca çok olması ve buna bağlı öngörüleri de onlara fark yarattırıyor.