ateizm

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Emir ,benim neye inanip inanmadigimin senin icin bir onemi varmi demek istemistim ama eksik yazmisim.
Yoksa benim icin tabiki bir onemi var. Ve tabiki gercegi bilmek istiyorum inancli biri olsamda inancsiz biri olsamda istiyorum, en koyu dindarda aslinda gercegi bilmek ister Allaha ulasmak ister ben Allaha inandim gercek olduguna adim gibi eminim dese bile icten ice gormek gercek oldugunu bilmek ister ve bunu kendine bile itiraf edemez, en azindan ben sohbet ettigim insanlarda bunu gozlemliyebiliyorum.

Kabe konusuna gelince sen kin yaptigindan cok neyi temsil ettigiyle ilgili bilgiler vermisin ve fikir yurutmussun ama kesin bir delilin yok. Kaldiki yahudilik ibrani bir din olarak gecer, kasttetigin yahudilik cok daha eski kulturlerden etkilenmis bir yahudilikse o zaman şu denilebilir, kurana gore tanri eski medeniyetlerede elci gondermistir ve eski medeniyetlerde elcilerden etkilemis olabilir ayrica kuran elciler vasitasiyla insanlara bildirimde bulundugu halde insanoglunun surekli olarak kotuye meyil ettigini ve mudahelede bulundugunu soyler.
Kisaca bir inanan insanlik var oldugundan beri yaraticinin bilgi verdigini ama insanlarin surekli hataya dustugunu ama bu arada kendilerine medeniyetler kurdugunu ve medeniyrtlerinde birbirinden etkilenecebilegini hatta birbirlerinin devami oldugunu soyleyebilir...
 
hz. muhammet sadece 1 kuzeni ile evlendi ama evet kuzenleri dahil olmak üzere coklu eş hakkı verildi. coklu eş olayından osmanlı'daki cariye sistemi akıllara gelmemeli. neden gememesi gerektigini acıkladım zaten.

tabi buradan güzel bir sonuc daha cıkıyor. kuran'ı hz muhammet yazdı diyenlere;

arabistan'da zaten cok esli evlilik vardı, kuran'ı yazan peygamber neden kendine özel böyle bir madde koydursun ? ileride insanlar hakkımda yanlıs düsünür diye hesap edemez miydi ?




kardesim ayetleri farklı yerlere cekmeyin lütfen. hediye etmek ne demek ?

bir kadın mehirsiz olarak peygamber ile evlenmeyi kabul edebilirdi. bunu söylemek istiyor.
Adam evlatlığının karısıyla bile evlendi. Hatta Zeyd de hayattaydı.. Zeynep'ten hoşlanınca "Evlatlık karısını almada yanlışlık yoktur, evlatlık gerçek evlat değildir zaten" manasında ayet bile yazdı kendine. İşi ayetlere dökünce Muhammed Zeyd boşanmak zorunda kaldı karısından Muhammed evlenebilsin diye :D
 
Ben Serhan'ı mantıklı tartışan biri olarak görüyordum başlarda ama çok saygılı biri olduğu için öyle görünüyor sanırım. Sunduğu gerekçeler, yorumlar mantığa uygun değil hiç. Ya ayetleri çarpıtıyor, ya durumu anlamamazlıktan geliyor ya da kendisine sunulan gerekçeleri anlamamazlıktan geliyor/çarpıtıyor.
Yok mu şöyle somut kere somut gerekçelerle tartışabilecek yürekli bir ehli müslim? :D
 
Son düzenleme:
Bu cevap benim değil, vahyin bildirdiği.
Düşünce benim olmamasına rağmen, bence çok adil.
Adil değil abicim. Öss bile yabancı dil okumuş adama sınavda sayısal sormuyor; ki sen burada tanrıdan bahsediyorsun. Asıl saçmalık zaten senin bu cevabı vermen değil, dinin durumu adil görmesi. Saçmalığın daniskası... Neresi adil bu durumun?
 
Mehmet Han' Alıntı:
kuran'ı yazan peygamber neden kendine özel böyle bir madde koydursun ? ileride insanlar hakkımda yanlıs düsünür diye hesap edemez miydi ?

Edemez tabi.. nereden bilecek çok eşli evliliğin ileride ayıplanacağını.. bilse zaten kaldırır ve aklınca ilk devrimi kendi yapardı..


Ya siz bu adamı ne zannediyorsunuz? Einstein mi?

:)
 
Edemez tabi.. nereden bilecek çok eşli evliliğin ileride ayıplanacağını.. bilse zaten kaldırır ve aklınca ilk devrimi kendi yapardı..


Ya siz bu adamı ne zannediyorsunuz? Einstein mi?

:)
Bence asıl neden bu değil. Konu seks olunca beyin iptal oluyor malum :D
Önünde bir sürü kadın var, kim takar geleceği ahaha
 
Adam evlatlığının karısıyla bile evlendi. Hatta Zeyd de hayattaydı.. Zeynep'ten hoşlanınca "Evlatlık karısını almada yanlışlık yoktur, evlatlık gerçek evlat değildir zaten" manasında ayet bile yazdı kendine. İşi ayetlere dökünce Muhammed Zeyd boşanmak zorunda kaldı karısından Muhammed evlenebilsin diye :D

Hz. Zeynep asıl ve soylu bir aileden geldiği icin Zeyd ile asla evlenmeyi kabul etmemistir. Onu kücük görmüstür.

Kölelelik, rütbe, sınıf sisteminin kalkması adına Zeyd ile evlendirilmesinde Hz. Muhammet ısrarcı olmus ve evlilik böyle gerceklestirilmistir. Sonrasında aralarında anlasamadıkları icin bosanmak durumunda kaldılar.

Hz. Muhammet isteseydi zaten Zeyd'den önce Hz. Zeynep ile evlenebilir, Hz. Zeynep'e Zeyd ile evlenmesinde ısrarcı olmazdı.

Hz. Muhammet'in bir cok tepki alacagını bildiği halde evlatlıgının eski eşi ile evlenmesinin sebebi ise;

''evlatlık cocukların öz cocuklar hükmünde olmadıgı'' gercegini acıklamaktır.



 
la fonten aramızda..

zeyd hikayesini hiç bu kadar çarpıtarak anlatan olmamıştı..
 
Emir ,benim neye inanip inanmadigimin senin icin bir onemi varmi demek istemistim ama eksik yazmisim.

senin neye inandiginin benim icin bir onemi var mi

tabi ki var, duyarli biri olmasam neden bu topige efor sarfedeyim ki?

Yoksa benim icin tabiki bir onemi var. Ve tabiki gercegi bilmek istiyorum inancli biri olsamda inancsiz biri olsamda istiyorum, en koyu dindarda aslinda gercegi bilmek ister

dindar gercek ile ilgilenmez, inanc ile ilgilenir. inanc ise benligin egilimlerini temsil eden bir zaafiyettir.

gercek inanc ile bulunmaz, kesif ile bulunur, kesfin yolu felsefedir. senden inanc isteyen seni uyutur. cunku inanc, mental imgeye tutunmadir, dolayisiyla, sadece vakit kaybidir, gerceklik tabanindan bir sey ifade etmedigi icin, seni uyandirmaz.

Allaha ulasmak ister ben Allaha inandim gercek olduguna adim gibi eminim dese bile icten ice gormek gercek oldugunu bilmek ister ve bunu kendine bile itiraf edemez, en azindan ben sohbet ettigim insanlarda bunu gozlemliyebiliyorum.

allah kelimesi, sosyo kulturel ve bos bir ifadedir. asli gerceklikte isim, renk, nitelik vb turevi unsurlar mevcut degildir. dolayisiyla dindarlik, cahilin hayatini niteleyen psikolojik bir seruvendir, otesi degil.

Kabe konusuna gelince sen kin yaptigindan cok neyi temsil ettigiyle ilgili bilgiler vermisin ve fikir yurutmussun ama kesin bir delilin yok.

kabenin ne oldugu seni neden ilgilendiriyor? bu durumun bilincinde misin? kabe ile ilgili bir takim aksiyonlarda bulununca kuranin sana enjekte ettigi cennet hayaline ulasacagini mi dusunuyorsun?

kabe'nin ne oldugu ile ilgili delile ihtiyacin mi var?

ama madem var, o halde hacer'ul esved'in ne oldugunu arastir, rigveda ve ghagghar isimlerini zaten sana verdim, gorevimi yaptim, innit?

Kaldiki yahudilik ibrani bir din olarak gecer, kasttetigin yahudilik cok daha eski kulturlerden etkilenmis bir yahudilikse o zaman şu denilebilir, kurana gore tanri eski medeniyetlerede elci gondermistir ve eski medeniyetlerde elcilerden etkilemis olabilir ayrica kuran elciler vasitasiyla insanlara bildirimde bulundugu halde insanoglunun surekli olarak kotuye meyil ettigini ve mudahelede bulundugunu soyler.

'elcilik' dusuncesi, kuransal, daha net bir ifade ile siyasal bir yalan, ve dunyayi bu perspektiften gormek, sana sadece vakit kaybettirir. 'sectigi insanlara elcilik gorevi veren yaratici-tanri' dusuncesi sadece sosyal duzlemler icin turetilmis politik bir safsatadir, su an sozume gelmek gibi bir mecburiyetin de yok elbette, fekad gercek arayici bir eleman isen nihayet gelmemen de imkan dairesinde degil.

Kisaca bir inanan insanlik var oldugundan beri yaraticinin bilgi verdigini ama insanlarin surekli hataya dustugunu ama bu arada kendilerine medeniyetler kurdugunu ve medeniyrtlerinde birbirinden etkilenecebilegini hatta birbirlerinin devami oldugunu soyleyebilir...

yaratici yok, benlik yok, asli gercek bu. evrim var, 'buyuk tasavvufi sir'.

hikayeleri gec o yuzden, kendini bil demisler. bu baglamda, dis dunyadan duyacagin masallarin seni sadece oyalamaktan baska herhangi bir islevleri olmayacaktir, sonuc itibariynen. din afyondur.
 
Son düzenleme:
Aslında konu Muhammed'in kötü biri ya da sapık biri olması da değil bence. Adam 1400 yıl öncesinin Arabistan'ında büyümüş biri; normal böyle davranması. Din diye evrensel bir olay olmadığı için bize şu an çoğu olayın yanlış gelmesi normal. Bizim tatlı su müslümanları 1400 yıl öncesinin olaylarını bugüne uygun çarpıtarak yorumlamaya çalışınca komik oluyor sadece. Aslında tartıştığımız nokta burası.. Muhammed iyi biridir belki; belki de kötüdür bilemeyiz onu cidden. Belki de Kuran'da sürekli sövdüğü Ebu Leheb falan iyi biridir. Kuran subjektif bir kaynak sonuçta. KEşke bir de Muhammed'in karşısındakiler bir kitap yazsaydı bir de onlardan dinleseydik olanları :)
 
Hz. Zeynep asıl ve soylu bir aileden geldiği icin Zeyd ile asla evlenmeyi kabul etmemistir. Onu kücük görmüstür.

Kölelelik, rütbe, sınıf sisteminin kalkması adına Zeyd ile evlendirilmesinde Hz. Muhammet ısrarcı olmus ve evlilik böyle gerceklestirilmistir. Sonrasında aralarında anlasamadıkları icin bosanmak durumunda kaldılar.

Hz. Muhammet isteseydi zaten Zeyd'den önce Hz. Zeynep ile evlenebilir, Hz. Zeynep'e Zeyd ile evlenmesinde ısrarcı olmazdı.

Hz. Muhammet'in bir cok tepki alacagını bildiği halde evlatlıgının eski eşi ile evlenmesinin sebebi ise;

''evlatlık cocukların öz cocuklar hükmünde olmadıgı'' gercegini acıklamaktır.



:D :D :D :D :D
Cool story bro.
 
-Alıntı-
Simdi size cok ilginc bir masal anlatacagim sevgili Meraklinin Guncesi okurlari… Muslumanlar’in efendisi, ugruna kainatlar yaratilan Muhammed, Muhammed’in 7. karisi Zeynep ve yine Muhammed’in evlatlik edinip sonra da olume gonderdigi zavalli oglu Zeyd uzerine…

Hikayemiz Muhammed’in kendisinden 15 yas buyuk karisi Hatice’yle evlendigi gun baslar. Henuz 25 yasinda bir delikanlidir Muhammed. Patronunun kalbini calmistir ve evlenme teklifi almistir bu saygin is kadinindan. Hani Muslumanlarin inandirildiklari o unlu Cahiliye devrinde gecer, bukadindan gelen evlilik teklifi. Hem de cok zengin bir is kadinindan, altinda calisan, gelecegiyse pek bir parlak delikanliya. Hani guya kizlarini dogar dogmaz canli canli gomerlermis de, Muhammed gelmis kurtarmis ya bu cahil Araplari… Iste Hatice demek gomulmeyenlerdenmis… Neyse.. Genc Muhammed, dugun heyecaniyla o zamanki tek kolesini azat eder ve kolesiz kalir. Mutlu ve zengin gelin de genc kocasini sevindirmek ister ve ona genc bir oglan kole hediye eder. Zeyd’dir bu kolenin ismi ve Kuran’da ismi gecen “sansli” azinliktandir. Ama hayati pek de herkesin yasamak isteyecegi tarzda bir hayat degildir bence…
Zeyd aslinda bir ailesi olan, pek de onemsiz sayilmayacak bir isme sahipken bir sekilde kacirilir ve kole olarak satilir pazarda. Muslumanlarin anasi Hatice, neyse parasi verir ve alir bu kole cocugu. Cocugun ana babasi cok arar ogullarini, ama yillarca izini bulamazlar. Cocuk, Muhammed’in kolesi olduktan sonra da hayatindan pek memnundur. Yillar sonra bir gun ailesi bulacaktir Zeyd’i. Ama Zeyd, Muhammed’le kalacagini soyleyerek oz anne babasini saskinlik ve gozyaslari icerisinde birakir. Muhammed de pek keyiflenir bu duruma. Sonra o tarihlerdeki usulle (tebenni), halka seslenir ve Zeyd bundan boyle benim oglumdur der. Evlatlik almak boyle yapilirmis o tarihlerde… Ilginc.. Artik o bir kole degil, Zeyd ibn Muhammed’dir. Ne karizma… Zamaninin en korkulan, ve kendi taraftarlari arasinda en saygi ve sevgi duyulan lideri, artik onun sahibi degil, uvey de olsa babasidir. Ugruna oz babasina sirtini doner Zeyd. Bilemeyiz tabii cocuklugundan itibaren bir mal gibi alinip satinlan bir insanin psikolojisini…
Hatice’nin olumuyle cok uzulen Muhammed, cozumu seri evliliklerde arar. Artik o bir peygamberdir. Her kadin onun karisi olmak istemektedir. Allah da bu durumu ozetleyen guzel bir ayet indiriverir hemencecik:
Ey Peygamber! Biz sana mehirlerini verdiğin eşlerini, Allah’ın sana ganimet olarak verdiklerinden elinin altında bulunan kadınları; seninle beraber hicret eden, amcanın kızlarını, halalarının kızlarını, dayının kızlarını ve teyzelerinin kızlarını sana helal kıldık. Ayrıca, diğer mü’minlere değil de, sana has olmak üzere, mehirsiz olarak kendini Peygamber’e bağışlayan, Peygamber’in de kendisini nikahlamak istediği herhangi bir mü’min kadını da (sana helal kıldık.) Mü’minlere eşleri ve sahip oldukları cariyeleri hakkında farz kıldığımız şeyleri elbette bilmekteyiz. Bütün bunlar, sana herhangi bir zorluk olmaması içindir. Allah çok bağışlayıcıdır, çok merhamet edicidir. (Ahzab – 50)
Bu kadinlardan bir tanesi de Zeynep’tir. Halasinin kizidir Zeynep ve guzelligiyle nam salmistir. Muhammed Zeynep’in evine gittiginde beklenti, Zeynep’in Muhammed’le evlenmesidir. Ama buyuk bir supriz yapar Muhammed. Zeynep’i “oglu” Zeyd’e ister. Zeynep asildir, zengindir, guzeldir. Zeyd ise alti ustu bir koledir ozunde. Zeynep cok bozulur bu duruma. Yine de evlenir Zeyd’le. Emir buyuk yerden neticesinde… Kimbilir Zeyd ne dusunur, bilemeyiz. Ama hos duygular olmasa gerek. Evlendigin kadin aslinda babanla evlenmek istiyor, korkunc… Eh, boyle bir evliligin cok uzun surmesi beklenemez elbette; nihayetinde bosanirlar. Film iste bu noktadan sonra kopacaktir. Zeynep Muhammed’i hala ister, ve hali hazirda 6 tane karisi olan Muhammed de pek bos degildir Zeynep’e… Ama nasil olur? O, evlatliginin, oglunun eski karisidir. Hem de daha yeni bosanmislardir. Hem kulturde yoktur boyle bir sey, hem yasada… Yasaktir acikcasi, insanin birinci derecede akrabasinin eski esini almasi. Kahrolur Muhammed. Eh boylesine guzel ve cekici bir kadin da nasil bir etki yapmistir, kimbilir…
Ama insan peygamber olunca olaylar filmlerde oldugundan daha farkli gelisebilir elbette… Allah imdada yetisir ve Ahzab suresinin o muhtesem ayetlerine bir yenisi ekleniverir:
– Hani sen Allah’ın kendisine nimet verdiği, senin de (azat etmek suretiyle) iyilikte bulunduğun kimseye, “Eşini nikahında tut (onu boşama) ve Allah’tan sakın” diyordun. İçinde, Allah’ın ortaya çıkaracağı bir şeyi gizliyor ve insanlardan çekiniyordun. Oysa kendisinden çekinmene Allah daha layıktı. Zeyd eşinden yana isteğini yerine getirince (eşini boşayınca), onu seninle evlendirdik ki, eşlerinden yana isteklerini yerine getirdiklerinde (onları boşadıklarında), evlatlıklarının eşleriyle evlenmeleri konusunda mü’minlere bir zorluk olmasın. Allah’ın emri mutlaka yerine getirilmiştir. (Ahzab – 37)
Muhammed’in icinde gizledigi buyuk arzu, Allah’in da dikkatinden kacmaz ve ugruna kainat yarattigi bu insanin arzusu ugruna hemen anayasada bir degisiklik yapiverir. Bundan boyle evlatliklarin bosadiklari esle evlenmek yasaldir der, is biter. Biter dedik de, tam olarak bitmez. Dugun gecesi misafirler yerler, icerler ve o gunu uzun suredir sabirsizlikla bekleyen Muhammed, bir turlu yeni karisiyla basbasa kalamaz. Saatler gecip gitmez. Sonra yeni bir mucize olur ve hem de dugun sofrasinda, misafirlerin yaninda bir ayet daha iniverir Muhammed’e.. O da aynen soyledir sevgili okurlar:
Ey iman edenler! Yemek için çağrılmaksızın ve yemeğin pişmesini beklemeksizin (vakitli vakitsiz) Peygamber’in evlerine girmeyin, çağrıldığınız zaman girin. Yemeği yiyince de hemen dağılın. Sohbet için beklemeyin. Çünkü bu davranışınız Peygamber’i rahatsız etmekte, fakat o sizden de çekinmektedir. Allah ise gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamberin hanımlarından bir şey istediğiniz zaman perde arkasından isteyin. Böyle davranmanız hem sizin kalpleriniz ,hem de onların kalpleri için daha temizdir. Allah’ın Resûlüne rahatsızlık vermeniz ve kendisinden sonra hanımlarını nikahlamanız ebediyyen söz konusu olamaz. Çünkü bu Allah katında büyük bir günahtır. (Ahzab – 53)
Epey gergin bir ayet gibi geliyor benim kulagima…
Artik evlatliklar ve oz cocuklar arasindaki ayirim Allah tarafindan konmustur. Zeyd’in kalan cok kisa omru de yine Muhammed’in ilginc bir savas stratejisiyle sonlanacak, ve evlatlik edindigi, azat ettigi kolesini, Bizans sinirina adeta bir intihar saldirisina gonderdigi bir bolugun basina komutan olarak atayacaktir. Islami kaynaklara gore 3000 kisilik bir ordu, ya 100,000 ya da 200,000 kisinin karsisina cikacaktir. Mute savasi diye gecen bu savasta, Zeyd ile birlikte diger 2 kumandan da olecektir. Zeyd oldugunde 41 yasindadir.
Hani Muslumanlar galeyana gelip birbirlerini oldurmese, Musluman olmayan insanlarin arasina intihar komandolari gonderip cennet’te 72 bakire huriyi garantilemese, eminim bu hikaye coktan bir Hollywood filmi olmustu. Ben sahsen izlerdim. Pek severim tarih filmlerini… Sanki Roma zamanlarindaki gibi.. Karin cok buyuk iktidar ve karizma sahibi uvey babani arzuluyor ve sen bunu bile bile evleniyorsun bu kadinla… Sonra bastan kaybettigin bu evlilik bitince de eski karin yasak olmasina ragmen uvey babanla evleniyor. Sonra da ugruna oz anne babani reddettigin uvey baban once senin evlatlik oldugunu ve asla bir oz ogul gibi sayilmayacagini kutsal kitapla bildiriyor, sonra da seni goz gore gore olume gonderiyor. Ne aci, ne aci…
 
Edemez tabi.. nereden bilecek çok eşli evliliğin ileride ayıplanacağını.. bilse zaten kaldırır ve aklınca ilk devrimi kendi yapardı..


Ya siz bu adamı ne zannediyorsunuz? Einstein mi?

:)

Kur'an'da zaten cok eşli evlilik acıklanmıs. dört eşe kadar bayan ile evlenilebilir ama bunun çok zor hatta mümkün olamayacagını gene kur'an acıklamıs.

neden ?

eşler arasındaki adalet sağlanamayacagı icin en güzeli bir eş ile evlenmektir.

eş sınırı zaten Hz. Muhammet döneminde koyulmus. ileriye gerek yok, o zaman da yogun tepki alabilirdi. gectim ileriyi o günün şartlarınıda mı hesap edemedi ?

Kur'an-ı Kerim'i Hz. Muhammet yazdı diyorsunuz. Peki üst düzey zekası olmayan bir insan nasıl böyle evrensel bir kitabı yazabilmiş ?
 
kuran'daki cok esle evlilik, ev hanimlarinin ev islerinde birbirlerine yardimci olmalari ve yorulmamalari temelinde rabb'ul-alemin tarafindan dizayn edilmis ilahi bir yasadir.
 
MUHAMMEDIN KADINLARI
01-Hatice

02- Sevde binti Zem'a el-Amiriye (Sevde binti Zama)
* Meydan Larousse C.11, s.22

03- Ayse (Aise) Ummu'l-mu'min Aise bint Ebi Bekr es Sidîk el-Kuresiyye
· Ayse'nin 6 yasinda iken Muhammed'e nikah olduguna dair hadisler icin
bak. Sahi-i Buhari Muhtasari C. 10, s.77-79, Hadis no 1553
· Islam AnsIklopedisi C.2, s.201-205, Diyanet Vakfi
04- Safiye binti Huyey bin Ahtâb en-Nadriye el-israilliyye el-Haruniye
· Safiye binti Huyey bin Ahtar, Meydan Larousse C. 10, s. 822
· Seriat ve Kadin-Ilhan Arsel s. 246-247
· Seriat ve Kadin-Ilhan Arsel s. 265
· Sahi-i Buhari Muhtasari C. 8, s.429, Hadis no 1286
· Seriat ve Kadin-Ilhan Arsel s. 285

05- Cuveyriye binti Haris ibn Ebi Dirar el-Mustalikiye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 490

06-Zeynep binti Huzeyme b. Haris b. Abdullah b. Amr b. Abdumenaf b. Hilal b.
Amir b. Sa'saa el-Hilaliyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.4, s. 157

07- Meymune binti Haris el-Hilaliyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 490

08- Mariye binti Sem'un el-Kiptiye el-Misriyye (Cariye, olen oglu Ibrahim'in
anasi)
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s.485, 502,509

09- Reyhane binti Sem'un el-Kurziye (Cariye)
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 485, 491, 538

10-Zeynep binti Cahs el-Esediyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.2, s. 284, 380
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.3, s. 261
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.4, s. 248-251, 253, 275, 426
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 435, 485, 486, 489, 497
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.6, s. 161, 276, 277, 378, 513, 515
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.7, s. 59, 169, 173, 174, 521,
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.8, s. 162
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.9, s. 181

11-Ummi Seleme Hind binti Umeyye el-Mahzumiyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.3, s. 98, 99, 138
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.4, s. 157
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 496

12- Aliye b. Zebyan b. Amr b. Avf b. Ka'b b. Abd b. Ebibekir b. Kilab
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 491

13- Esmabinti Ka'b el Cevniyye (Umeyme)
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 494
14- Ummi Habibe Remle binti Ebi Sufyan Sahr b. Harb ibn Umeyye el-Umeviyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.3, s. 100
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.4, s. 244, 245,-247, 397, 496
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 496, 497
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.8, s. 53
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.10 90, s.

15- Hafsa binti Omer b. Hattab el-Adeviyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.3, s. 265, 477
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.4, s. 294, 346
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 244, 253, 268, 269, 391, 434,
485, 486, 488, 496, 497, 536, 538
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.6, s. 24
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.7, s. 229, 230, 349, 373, 544,
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.8, s. 57
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.9, s.12,13,
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.10, s.542
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.12, s. 146
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.14, s. 330

16- Muleyka binti Ka'b
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 495

17- Leyla binti Hatim el-ensâriye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 498-499

18- Gaziyye binti Cabir b. Hakim
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 497, 500

19- Ummu Serik el-Ensariye en-Ensariye en-Neccariye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 494, 498

20- Senba
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 486

21- Ali b. Zebyan b. Amr b. Avf b. Ka'b b. Abd b. Ebibekir b. Kilab
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s.491

22- Havle binti Hakim es-Sulemi
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 17, 18 492, 497

23- Amre binti Yezid el-Gifariyye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 486

24- Katile binti Kays
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 494

25- Esma binti Salt
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 494

26- Hamze binti Haris el-Muzeniye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 494 (nisanlandi)

27- Havle binti Huzeyl b. Hubeyre et-Taglibi
· Samdan Muhammed'in yanina gelirken vefat etti.
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 491

28- Saraf binti Fudale b. Halife
· Havle binti Huzeyl bi. Hubeyre et-Taglibi'nin teyzesi, Samdan
Muhammed'in yanina gelirken vefat etti.
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 491

29- Emine
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 492

30- Umeyme binti Numan b. Serahil
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 492, 493

31- Fatima binti Dahhak b. Sufyan
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 59, 493

32- Amre binti Yezid el-Kilabiye
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 494

33- Amre binti Zeyd
· Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 492
Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 485 . . .

Bazi Cariye isimleri:
- Havle
Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 537
- Rezine
Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 537
- Reyhane binti Sem
Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 491
- Meymune binti Sa'd
Ibni Kesir, Buyuk Islam Tarihi, C.5, s. 541
 
Son düzenleme:
Kur'an'da zaten cok eşli evlilik acıklanmıs. dört eşe kadar bayan ile evlenilebilir ama bunun çok zor hatta mümkün olamayacagını gene kur'an acıklamıs.

neden ?

eşler arasındaki adalet sağlanamayacagı icin en güzeli bir eş ile evlenmektir.

eş sınırı zaten Hz. Muhammet döneminde koyulmus. ileriye gerek yok, o zaman da yogun tepki alabilirdi. gectim ileriyi o günün şartlarınıda mı hesap edemedi ?

Kur'an-ı Kerim'i Hz. Muhammet yazdı diyorsunuz. Peki üst düzey zekası olmayan bir insan nasıl böyle evrensel bir kitabı yazabilmiş ?

Evrensel değil işte onu anlatmaya çalışıyoruz :D
Şu bulunduğumuz zaman için çelişkili, bilime ters saçma bir kitap.
 
Cüveyriye bint-i Haris, Mustalik oğullarının reisi el-Haris’in kızıdır.[SUP][3][/SUP] İlk evliliğini Müsafi b.Saffan’la yapmıştı.[SUP][4][/SUP]Kocası Müsafi b.Saffan, İslam ve Müslüman karşıtıydı. [SUP][5][/SUP]
Cüveyriye bint-i Haris, kocası Müsafi b.Saffan’ın Müslümanlarla Beni Müstalık arasındaki Müreysî (Beni Müstalik) savaşında, Hicretin 6.senesi Şaban ayında, öldürülmesi üzerine Müslümanların eline esir düştü.[SUP][6][/SUP] Fidye yoluyla esirlikten kurtulmak için İslam Peygamberinden yardım istedi. İslam Peygamberi Muhammed, Cüveyriye bint-i Haris'in fidyesini ödeyip, kendisiyle evlenmek istediğini bildirince kabul etti ve evlendiler.[SUP][7][/SUP][SUP][8][/SUP]
Cüveyriye bint-i Haris; Peygamberle evlenince, o kabileyle akrabalık bağı tesis edilmiş oldu. Bu evliliğin üzerine müslümanlar da diğer esirleri serbest bıraktılar.
asdasdasdasd
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Geri
Üst Alt