Galatasaray, NEF'le Sözleşme İmzaladı: Üç Sene İçin 31 Milyon TL!

büyük başkan ünal aysal hazretleri zamanında 31milyonu 1 yılda alıyorduk
 
Ürün gelirleri acayip arttı , yayın gelirleri , TFF alınan pay ve diğer reklam gelirleri hızla artmaktadır.

Store gelirleri geçmiş yıllara göre yaklaşık yüzde 300 artmış.

Egriyi takip etmek ve kiyasi futbol sektorundeki diger hacimlerle yapmak lazim . Aysal doneminde de zirve yapmisti , onemli olan karlilik . Yayin gelirlerinin artmasi (ya da azalmasi) icin yayin ihalesinin yenilenmesi gerekir . Henuz bu olmadan benim yorumum da karsit yorum da havada kaliyor aslinda

Futbol ekonomisinin buyumesi ile gelirlerin "buyuyor gibi gorunmesi" , nihayetinde giderlerin de buyumesi ile aslinda marjinal olarak buyumemekte
 
Ekonomi bilgim yoktur ama herhalde bu sponsorluk veren şirketler bir geri dönüş olup olmadığına bakıyorlardır. Harcamalarına karşılık daha geniş bir kitleye ulaşabilmişlerse reklam ve sponsorluk masrafları işe yaramış olur mantıken. Ama zannediyorum ki özellikle Türk sporunda sponsorlar pek de bir geri dönüş alamıyorlar. Öyle ki ligin sponsoru bile (Spor Toto) devletin kendi markası. Bir zamanlar Turkcell vardı geri çekildi. Büyük takımların göğüs sponsoru Türk Telekom geri çekildi. Bu noktada belki de sponsorluk harcamaları yük haline geliyordur bu markalar için. Böyle bir tabloda bizim de yüksek gelir getiren sponsorlar bulamıyor olmamız çok da garip değil gibi.

Bu söylediklerimde tamamen saçmalamış da olabilirim. Pek anlamam bu işlerden. Kusura bakmayın. :D
 
Ekonomi bilgim yoktur ama herhalde bu sponsorluk veren şirketler bir geri dönüş olup olmadığına bakıyorlardır. Harcamalarına karşılık daha geniş bir kitleye ulaşabilmişlerse reklam ve sponsorluk masrafları işe yaramış olur mantıken. Ama zannediyorum ki özellikle Türk sporunda sponsorlar pek de bir geri dönüş alamıyorlar. Öyle ki ligin sponsoru bile (Spor Toto) devletin kendi markası. Bir zamanlar Turkcell vardı geri çekildi. Büyük takımların göğüs sponsoru Türk Telekom geri çekildi. Bu noktada belki de sponsorluk harcamaları yük haline geliyordur bu markalar için. Böyle bir tabloda bizim de yüksek gelir getiren sponsorlar bulamıyor olmamız çok da garip değil gibi.

Bu söylediklerimde tamamen saçmalamış da olabilirim. Pek anlamam bu işlerden. Kusura bakmayın. :D

Bunun nedeni belli. Takımlar Avrupa'da başarılı değil. Düzenli bir planla gidilmediği için paralar çar çur ediliyor ve kalıcı başarı alınmıyor. Şimdi Türkiye'de neredeyse tekel haline gelmiş bir Türk Telekom Galatasaray'a veya diğer bir takıma sponsor olsa ne olur olmasa ne olur. Marka değerinden veya pazar payından bir şey kaybetmez veya kazanmaz. Asıl sıkıntı burada.

Halbuki yatırdıkları para ile takım Avrupa'da başarılı olabilse, kalıcı olabilse bu başarı, firma adını tüm Dünya'ya yaysa, marka itibarını yükselmiş olsa o gelirler katlanarak artar.Sonuç olarak sadece anamızın ligindeki başarı ile büyük firmaları çekmek zor. Bak aklıma TORKU falan geliyor, Türkiye'de markasını daha da ileri seviyeye çıkarmak isteyen bir firma. Onlar sponsor olurlar işte.

Bizim başarıyı kalıcı hale getirmemiz lazım artık. 1 sene şampiyon öbür sene 6.lık olmuyor, Yakışmıyor. Her sene Avrupa'da. Olabiliyorsa Ş.Ligi olmuyorsa UEFA'da çeyrek final yarı final yapabiliyor olmamız lazım. O zaman gelirler de artar, furbola olan ilgi de.
 
Buyuk ihtimal ile performans geliri Avrupaya bagli. Avrupaya gittigimizde ekstra gelir alacagiz...
 
Vallaha hala zoruma gidiyor koca galatasaray'a yıllık 3 yıllık 9 milyon avro yıllık sadece 3 milyon avro çapsız herif yav
 
Bunun baskan ile alakasi yok yalniz. Turk futboluna kimse cok iyi paralar karsiliginda sponsor olmaz.

Bakiniz Unal Aysal gibi adam bile iyi sponsor anlasmasi yapamadi o kadar baglantisi oldugu halde. Ve ceyrek final oynamis takim oldugumuz halde...

Birakin Pollyanna'cilik oynamayi


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Geri
Üst Alt