Evet biraz gec kaldim ama tabiki her zamanki gibi bölümü yorumlamak isterim.
gec olsun - lafimi olur - bastan belirteyim ; kalemine saglik sevgili tuncay .
Öncelikle, 8. Bölüm fragmaninda Sadi Derya sahnesi vardi Cicek verdigi ve yüzlestigi , ben mi kacirdim yoksa o sahneyi *silmisler mi bölümden?
evet silinmis. bende fark ettim. onun yerine *cicegi servis vb gondermeyi secmisler sahne kurgusu olarak.
Evet gecelim dizimize, bu bölüm güzel olsa da bana biraz yogun gibi geldi, sanki cok farkli konulari daldan dala ziplar gibi bir bölüme koymaya calismislar, ilk defa bazi sahnelerde aman ne gerek var geciniz Sadi Songüle dedigim oldu.
bende kimi sahneleri gereksiz buldum. < > asagida daha sonra belirtirim.
Sadinin kurtarma sahnesi duygusallikla keyifli anlari birlestirmeleri güzel olmus, kursun cikarma sahnesin de caktirmadan bir birine laf sokmalar bakismalar enfes di cok hosuma gitti. Sadi Songül diyip geciyorum her sahneleri cok ama cok güzel oluyor, insanin haydi be hep bu ikiliyi gösterin diyor resmen. Tam bir kari koca gibiler, yaver bile bunu söyledi bu bölümde , yaver demiskene ne diye tekrar iceriye patladin ,birbirilerine yakinlasacaklardi ama yirtik dondan cikar gibi ciktin yine ortaya olmadi bu yaver hic olmadi.
sadi songul dolayli gecmis bolumler ozelinde hem burda hem youtube resmi sayfa yorumlarinda en begeni gormus *tepede olan yorumlarda bu ikilinin sahnelerinin bol *olmamasi elestirisi baki idi. . .
bu bolum adeta dizi senaristleri resmen alin size sadgul'unuz der gibi ; bolumun ilk *30 dakikasinda 1,2 dakika haric tamamen bu ikiliye ayrilmasi ~ tek kelime ile *alfa bir hareket idi diziyi yapanlar adina . tskler.
*yaver ekstra nesesi oldu dizinin - dedigin gibi. bayagi pozitif yorumlar mevcut~kendisinin sahnelerine dair...
Songülün tekrar kendi basina ailesinin olayin pesine düsüp kendini tekrar tehlikeye sokup Sadinin son anda tekrar bomba teklikesinden kurtarmasinda bile güzel atismalari hic bitmedi, yanliz burda bir hayal kirikligi yasmadim desem yalan olur, bu kirdan lojistik midir nedirin sahibini ben simdiye kadar göstermedikleri icin heralde ünlü biri cikacak sandim ama malesef öyle olmadi. Neyse okadar olsun bombayi yani hediyeyi sahibine iadeli taahhütli bir sekilde geri göndermeli güzel bir hareket olsada bakalim bu hareket nelere gebe olacak.
produksiyon ile alakali bir durum olsa gerek - taninmis unlu bir yuz /villain kullanmama karari... sayet bu konu bir kac bolumluk islenecekse, bende unlu ,taninmis birinin olmasini isterdim. << * halbuki songul ozelinde-dolayli yoldan sadi nin de alakadar olacagi aksiyon ,dram,trajedi ,versuslar ozelinde villain'in bu onemli aile trajik olay vakasinda ana merkeze konumlandirilip > dizinin yaz sezonu skalasindan siyriilip > normal sezon dizi envanterine gecisine entegresine kolay gecis yapmalarina kopru olabilecek bir kritik donemec idi villain baglaminda islenecek bu gizemli , songul'un ailesi konusu. . .velhasil, *villain unlu biri olmaliydi madem trajedi nin detayina inilecekse...
Nedense Songülün Sadiyi tras etmesi beni benden aldi cok hos romantik bir sahne olmus, arka planda calan Piyano da tam uymus enfes bir sahne daha izledim kendi adima.
aynen bu sahne.yakin cekimler,gozler,mimikler detayi,<sessiz film~fakat alttan muzigin ruh verdigi haz muazzmdi.
Sadinin Songüle bir gül getirmesi ve bu son güldü demesi sahnesi de cok hosuma gitti,
kesinlikle iyi yazilmis sekans.
ya genel olarak bu bölümde her Sadi Songül sahnesi cok duygusal anlamli olmus.
dizinin genel ana imza senarist ; gani mujde olarak geciyor. fakat, jenerikte dikkatini cektiyse, 5,6 kisilik senarist ismi mevcut.youtube dan izlerken jenerigi yavas plan yaparak isimleri gormek mumkun.
kanimca, tum hikayenin tek kafadan cikmasi fazla mesakkatli olur bu tur konseptte ,okul bolumu var, bireylerin her birinin kendi hikayesi var , sadgul var , derya sadi, derya,mert,sadi var, karanlik aksiyonu bol konular var,.. dolayisiyla bir ekip isi olarak yapmalarini anliyorum - senarya senarist denkleminde.
Bu bölümde tam olarak Sadinin gönlü sirf Songülde oldugu belli oldu, yaverin konusmasindan sonra carsi pazar karisti helalik almak lazim demesi bize gösteriyorki evet Deryaya karsi birseyler hissediyor ama Sevgi den cok pismanlik ve yaptigi hatanin altinda ezilmesi ve bundan dolayi helalik istemesi gerektigini söyledi.
sadi nin adimi dedigin gibi gerekli idi, bayagi beklendi bu tur bir sahne. devamli songul dolayli girisim yazilmasi bir yerden sonra sadi nin iki kisiye de sans verecegi gibi bir muallak var idi,,en azindan bu bolum ozelinde anlams olduk. kursun sahnesinde, sari mamba ,kara mamba detayi gerekli mi yoruma acik.
songul'un sadi uyurken gosterdigi hissiyat ve hal ve hareketler,,akabinde muthis yazilmis dokunakli mektup,.. ikili ozelinde bugune dek yazilmis en iyi bolum sahneleri diyebilirim....
derya konusunda son yazdigin sekilde belirtilmesi, olumlu bir durum sadgul ozelinde. hatirlarsan onceki bolumlere yonelik yorumlarimda , fanlardan bagimsiz ilerlerse dizi, bu hikayenin yanan tarafi songul'un aski olacak,vurgusunu bir kac kez tekrarlamistim bolumler ertesi.... dizinin fanlari hardcore sekilde sadgul ikilisini benimseyip istediklerinden dolayi > senaryo da bu minvalde dokunuslar olmasi kacinilmazdi - sayet fanlar dikkate alindigini goz onune alirsak-son yillarda dikkate bayagi aliniyor bu tur fans dolayli dokunuslar.
dizinin matematigi dolayli,uzun surmesi icin(1den fazla sezon) bu iliskiyi gelgitli ,bir iyi bir kotu veya soru isaretli ve veya romkom kafasinda ev arkadasiyiz kafasinda sakasi humoru tatli atismalari bol olarakta devan ettirebilirler askmesk'e ciddi anlamda girilmeden. . .<*simdilik tam emin degilim, hangi yonden ilerleyecekler sadgul ozelinde.
Evet bu bölümdeki son Sadi Songül sahnesi de ayrilik sahnesi olmasi tabiki cok aci oldu, Songülün de Sadiye sevdigini mektupda aciklmasi artik herseyi ortaya döktü. Mektubun icerigi okurkene yine arka planda güzel bir sarki ile duygusalik tavan yapti. Bu dizi sirf Ertan Saban icin bile izlenir, oynamiyor resmen yasiyor rolünü, mektubun son gül ile bitmesi de anlamliydi gitme kara mamba demesi de öyle.
kesinlikle. benzeri yorumu ustteki alintiya yorum yazarken belirttim. cok guzel yazilmis bu sahneler.
ertan saban 'in tum islerini basarili bulurum. eskiden bir dizisi vardi, benzer bir guzel eslesme orada da vardi,dizi kisa surdu, bi ara konusuruz. izlediysen yorumunu okumak isterim.
Evet gelelim yan karakterlerin hikayelerine.
Mert ile gizem, ya ben bilemedim, bu senarist heralde bayiliyor bir birini sevenlere aci cektirmeye, tekrar ben kendimi digerine sogutmam gerek onun iyiligi icin sahnesini daha kac kere acaba izleyecegiz bu dizi de merak ediyorum?
gizem rolundeki genc kardesimizin yetenekli bulurum hem bu hem onceki isinden. buyuk potansiyeli mevcut. ekrana yakismasi -zaten onemli artisi olan yetenegine de - ekstra avantaj katiyor. kendisininin bu tur gelgitli ,kararsiz islenmesi, dizinin bu uclu ozelinde dolayli yoldan aksiyonlarin olusmasina /cekilmesine kapi aciyor gibi~ ileriki bolumlerde birbirine yaklasan ikiliyi *ayiran araz karakterinin_hinlikleri vb gibi hikaye yolundan ilerler sokak aksiyonlari sinif okul aksiyonli elde edilmis olur gibi...
Yani okadar mi zor acaba Gizemin evet, sana karsi birseyler hissediyorum ama Derya ablan aramiza engeller koyuyor, beni suclayarak senden uzak durmami istiyor dese ne olur? Simdi tam olarak ne izliyecegiz? Eskiden Araz ile Gizemin arasinda birseyler olmus ayrilmis Gizem Araz dan, simdi tekrar Araza sirf Merti kendinden uzaklastirmak icin yönelmesi kendinin de biraz acimasiz biri oldugunu göstermiyor mu bize?
gizem ,karakter olarak fazla keskin *hemen *acele karar veren bir durumda ozellikle bu ucgen denkleminde.
Sonucta Araz bir sahnede Gizeme anlatiyordu sen beni birakinca yikildim diye, peki bu durumda ne yapacak Gizem? Arazla bir yere kadar oyun mu oynuyacak? Sonuc olarak Gizemin tekrar Arazi sevecegini sanmiyorum. Bu da ilerde demek oluyorki Derya konusu hal olunca Gizem Arazi bir cöp gibi kullandiktan sonra yere atacak ve Araz o vakit iyice kötü rolle bürünecek
ustte bir onceki alintina verdigim yanit - simdi alintiladigim mesajina da benzer yanit olarak gorebilirsin.
ama biz Arazin hayat hikayesini isterkene ya bu arkadas kötü görünse de aslinda cok iyi bir insanmis sahnesini nezaman görecegiz?
cok dogru nokta. kac bolumdur yaziyoruz hatirlarsan, araz'in hatta ekurilerinin de arka planlarina ne zaman girilecek senaryo baglaminda,,diye diye, bi turlu olusmuyor bu durum... kliseden ask ucgeninden ve dolayli aksiyonlardan ilerlemeyi seciyorlar gibi senaristler.simdilik. potansiyele yazik oluyor malesef.
Bu bölümde beni haydi abi ya gecsin su sahne denilen olay Zülfikarin Melek arasindaki deliler Hastanesiydi, Zülfikar birine Kafa atar sen hapise gireceksen bende girerim den sonra da, deliler hastanesinde Meleki göremeyince beni de alin buraya demesi, sonra zor ikna edip disariya cikmasindan sonra artik kendi basina mi planladi, yoksa diger arkadaslari mi akil verdi hic göstermediler Meleki kurtarmaya girmesi beni benden alip ya neredeyse yeter be kardesim, anladik cok seviyorsun ama yolu bumu dedirtti,
malesef dizinin en zayif durum tespiti : flash backlerin neredeyse olmamasi,tek tuk,o da sadderya dolayli yapildi.
hastanede ugrasmak yerine annesine gitsene arkadaslarinla onu *ikna etmeye calismis olsaydin zaten ögrenirdin ki, üvey babanin istegi ile annesi zaten cikaracakti Meleki.
bence yapmamalari daha saglikli idi. annesi malesef laf dinleyecek sagduyu sunacak bakista veya yapi da degil.
bosa kurek sallamak olurdu bir anlamda. keskin donus yapacak bir sekilde cizilmemis anne figuru.. trajik bir donus olur - ya kiz evi terk eder - ya bir sey olur - is isten gecer anne figuru dank eder.
Tuafima da giden arkadaslarin hic biri bu kiz neden buraya düstü neden böyle oldu diyen olmamasi ilgincti.
*can haric,biraz da zulfikar disinda gerisi hic alakadar degil. bu denklem zayif cizilmis yazilmis,yaziliyor malesef. . .
Melek Anne üvey baba üclüsüne gelirsek, Melek cidden akillanmiyacak, odasina girip heryeri öyle görünce ne diye herseyi toplamaya calisirsin, neden direkt annene gitmesin, karsina alip ben burda degildim, sende bunlari yapmadiysan kim yapti demek okadar mi zordu? Sonraki üvey babanin seni istiyorum not sahnesi ayni sacmalik olamsi da cabasi, notu elinden almak yerine anneni o an cagirmak zor mi geldi? Zaten anne her konuda Meleki sucluyor ama Melekte resmen annesine koz veriyor.
bu noktalari youtube en begenilen tepe yorumlarda dikkate alinmis, dizi den birileri kesin gorur elbet. asiri irrite ve yok artik denecek kivamda anne figuru,, diziyi birakanlar bile olacak boyle gidilirse. . .
Üvey baba zaten seytanin önde gideni hic yanlisi olmuyor olsa bile hemen düzeltiyor.
bu noktaya ilk bolum yorumumdan beri deginiyorum nacizane. ilginc bir figur secmisler bu role, gecmiste benzer yuz hatti olan bu tur bir rol karakter yok idi yanlisim yoksa - yazilim olarak konu cokca islenmistir uvey baba,uvey anne vs vb kliseleri . . . *oyuncu secimi avrupai olmus *yuz_hatti,goz,hat sekil vs ozelinde. ters kose bir durum.
davranislari ise tipleme olarak gizemli,soguk, sinir edici rahatlik ve de her detayi hesaplayan ici kotu bir karakter olarak cizilmis.
malesef bu konu daha dogrusu uvey baba figuru ozelinde de *arkasi nedir necidir bilemiyoruz, hikaye olarak derinine inilmesi gerekir, nasil boyle olmus,niye kizi rahat birakmiyor, urkutucu bir hava oluyor ev ici sekanslar... anne desen -anneelik olarak sifir emare malesef. kanimca anne figuru bir sekilde yumusatilmali,sevkat,duygu ,empati vs yuklemesi yapilmali. diger turlu yanitim ; diziden ciksin veya sahneleri cok az olsun.onceden de dedigim gibi....- genel olarak anne ,uvey baba ve melek ucgenine *yogun tepki var ,yazilan senaryoya yonelik - .
bir seyler yapmali senaristler,izleyicinin kacmamasina yonelik.
Bir önceki bölümde demistim Melek üvey babasini bicakliyacak diye ama fikrimi degistiriyorum eninde sonunda annesi kocasini bicakliyacak, cünkü oda bir yere kadar herseyi icine atip inkar edebilir, nekadar antipatik bir insan olsada nekadar hep kizini suclasada bir zaman annelik hissi daha üstün basacak ve oda icindeki süpheyi ve herseyi üst üste katinca Melekin yalan söylmedigi anladigi gün kocasini bence tam Meleke saldirmasini görüp bicakliyacaginin kesinlikle inaniyorum.
keskin bir donus olur mu ,anne figuru ozelinde yumusama tandansli, yoruma acik. bir ustte detaylica degindim nacizane tespitimi... *cinnet gecirip dalabilir dedigin gibi - *veya benim dedigim gibi > kizi evi terk eder veya kizinin basina bir sey gelir- anca oyle dank eder. vs vb. bakalim hangisi olacak,veya baska ihtimal . . .
Aylin de herzamanki gibi sinir olmaya devam ediyorum, Gizemin Arazla takilmasi Aylini tabiki cok mutlu etti. Cikolata endorfin sahnesinde Mert den bekledigi tepkiyi almayinca baya bozuldu.
aylin'in onceden de dedigim gibi, dizi de devam etmesi icin bu *platonik durumundan baska bir b plani yapmamis senaristler malesef... cok bos sahneler oluyor haliyle,,,, ki, oyunculugunu vasat ve alti buldugumdan sahnelerinin az olmasi olumlu olur demistim onceki yorumlarimda.
Sanemin cep telefonunda ozani askim olarak hala kayitli birakmasi babasini bunu görüp annesine söyleyip bir yemek daviyetine Aylinin *babasinin israrla sende arkdaslarini cagir demesinde aman insallah simdi o yemek sahnesinde bir Zülfikar Ozan rezilligi cikmaz dedim cünkü cekilecek bir durum olmazdi ikinci bir kavga sahnesi, sükür de öyle olmadi bir kac igneli laflarin arkasindan sonra o sahne bitmesi beni mutlu etti de beni sasirtan Sanemin annesinin hic Ozana kimlerden sin bilmem daha detayli sorular sormamasi beni sasirtti.
sanem'in yetenek baglaminda > ablasindan daha iyi oyunculuk yaptigini nacizane belirtebilirim.
baba figuru cok yetenekli bir oyuncudur. onceki islerine denk gelmistim. bu dizi de olmasina cok memnun olmustum. kanicma bolumler ilerledikce sahneleri artacaktir/artmali da. elinde bu denli yetenekli,skalasi genis bir oyuncu varken, tek kare ile gecistirmek amatorluk olur senaristler adina.... neyseki bu boludme sahnesi cogalmisti,,,daha da artmari gerekir. ses tonu,tiplemesi, karaktere hayat vermeyi transitions olarak akici sekidle yansitmasi degerli nuanslar oyunculuk sanatinda. umarim daha cok yazilir sahneleri.
yemek sahmesi gerginlik ha oldu olacak derken, neyseki melek >zulfikar'i az da ols dizginledi,... anne tarafini da baba dizginledi bir bakima... araya mert,can vs nin dokunakli mesajsal misafir vs kavrami yanitlari da iyi di.
Annesi demiskene burdada yeni bir senaryo cikti ortaya, demek ki Sanem Aylinin babasinin gercek Kizi degilmis, annesi cocugu baska birinden yapip heralde Aylinin babasina ben senden hamile kaldim rolü ile evlenmeye ikna etmis. Cünkü gercek baba annesinden para koparmak istiyor ve sonundada kizimi istiyorum demesi bu konuda ciddi sikintilara yol acacak gibi duruyor. Aklimda olan Senaryo, baba ortaya cikacak git geller tehtitlerle birseyler yasanacak olay ortaya cikinca Aylinin babasi karsisini bosayacak ve ortada bes parasiz kalacak diye düsünüyorum, Sanemin annesi o hor gördügü insanlardan bir olacak.
ilginc bir senaryo yaptin- izlenir bu sayet *yayina cikarsa
annesinin diger hayati konusu bu bolumde yeni yan konu diye ortaya atildi,,bence de alti islenir,, kalemin becerisine bagli nasil islenecegi .
Aylinle devam edersek, kiz kardesine öyle sert tepki vermesi hic hosuma gitmedi, ozanla görüsme sahnesini cok daha ilimli bir sekilde anlatmak yerine, konu sen hirsizsin haddini bileceksine kadar uzamasi nekadar kötü bir insan oldugunu bize gösterdiler, sonradan pisman oldumu mimiklerinden tam cikarmadim ama Aylin konusu bence dedigim gibi devam edecek, iyice sert ve kötü karakter olmaya devam edecek. Istedigini almayinca bence iyice zivanadan cikmaya basliyacak, eger Mertle Gizem tekrar beraber olurlarsa bence o zengin züppe cocugu tekrar ön plana cikaracak olan kisi Aylin olacak.
babasi klas bir figur, iyi de yazilmis karakter. aylin icin ayni seyi demek mumkun degil. zaten yetenegi cok kisitli buldugumdan , ne kadar dogru bir aile figurleri birlesimi olmus yoruma acik. aylin fazla irrite edici duruyor...anne figuru ise bir o kadar uvey gibi mesafeli - bir kizina sevgi digerine soguk bakma isini oyunculuk olarak iyi yansttigini dusunuyorum *anne rolundeki oyuncunun... ozetle, evdeki dortluden performans ve hikaye olarak en zayif halka *aylin'i goruyorum ilk donemden beri.
dedigin sahne kiskanclik vs dolayli aksiyonlarin olmasi icin aylin *x denklem teskil ediyor,. yani bir nevi kendini dusundugunden sonraki olacaklarin fitilini atesleyen -fakat bundan da rahatsiz olmayan bir sekilde yaziliyor.
< bi nevi ,karakter yazilimi ;istedigim olmali, olmazsa digeri de mutlu olmasin olamasin...gibi gibi...
Okul tayfaya gelirsek, haydi bir yerde bulusup konusacagiz icabinda kavga edecegiz sahnesine pes dedim, Arazgil bizim üc kafadari tekrar hapise atirmak icin, hirsizlik yapar gibi kuyumcuya girip sonra polise yakalanma pahasina kacmaya calisip bizim üc kafadarin oraya cekmesine yuh artik demek zorunda kaldim. Yani okadar da olmaz be kardesim, peki siz kuyumcuya girerkene haydi polis den kacarkene sizi yakalasalar ne olacakti? Hani ben arazi daha akili sanirdim, madem bu üclüyü hapise atirmak istiyorsunuz neden bulusmak istediniz yere calinmis bir sey koyup polise ihbar verip baskin yaptirmadiniz? Kafaniz okadar mi calismadi?
bu sahneye bastan sona vasatlik elestirisi bayagi bayagi yapilmis youtube da. inanilmaz tepki olusmus. gerek varmiydi boyle vasat bir sahneye,,kim bu sahneyi yazdi gibi gibi sert elestiriler getirilmis tepe yorumlarda.
hak veriyorum, cok kotu yazilmis ve gereksiz bir sahne idi,.. < bu sekilde -hic cekilmese daha iyi olurdu.
Bu sahnede tahmin ettigim gibi kurtaricilari Ozan oldu veya olacak, abisini arayip tuzak kacin ordan demek icin neden bu kadar beklemis oda ayri bir tuaflik, önceden arayip desene Araz ve arkadaslari sizi tuzaga cekecek diye? Bu senaryo biraz ucuz olmus, daha farkli ve daha akili bir senaryo yapilabilirdi.
noktasi virgulune katiliyorum. bir ustteki mesajimla beraber. halbuki daha guzel yazilabilirdi bu sahne. ozan abisine haber verme sahnesi ~hatta duygusal abi kardes barismasi da yasabilirdi cekilebilirdi, bunlari en azindan flash back olarak da verebilirlerdi. dedigin gibi gec haber verme durumu da sacma idi... yazik oldu potansiyel olasi saglam sahnelerin cekilemiyor olusu... ozan ve zulfikar dolayli cevredekilerden yakinlarindan bagimsiz,abi kardes sahneleri ic dis mekan muthis islenebilirdi. bu da senarist dili ile olur genelde, ornk diziler mevcut,bu turu durumlari dogru ve doyurucu zengin ceken ve karsiligini alan....
Bölüm olarak tabiki en cok Sadi Songül sahnelerini sevdim, bu sefer daha uzun olmasi beni cok sevindirdi, bir kac tuaf ve daha cabuk gecse sahneler disinda bölüm basarili buldum.
mesajimin en basinda da dedigim ; harika oldu 30 dakikalik giris sekansinin nerdeyse tamaminin bu ikiliye ayrilmasi. tek kelime ile ; leziz di .
Fragman ciktimi bilmiyorum izlemedim daha bazen diyorum Fragmani izlememek daha mantikli degilmi ? Cünkü o vakit yeni bölüm hakkinda hic birsey bilmeden bakmak daha heycanli olmuyormu?
goreceli. bende bazen oyle dusunuyorum. cunku , matematigi iyi islenip yapilan bir bakis acisi bulunmuyor yerli tv dizilerindeki - fragmana bakis olgusu.
<=> dolayisiyla, cogu yerli dizi,kimi istisnalar disinda - bir sonraki bolumde ne olacagini resmen fragmanda yansitiyor- ve veya bolumun sonunu fragmanda gosteriyor. bu kabul edilemez bir durum.
bu bakisi begenen de vardir saygi duyarim. fakat, sonraki bolumun gizemi,heyecani ve aurasini bitiren adimlar oluyor fragmanda bolumu -bold spoiler tandansli vermeleri .
sahsen, fragmanin icerigini izlemesekte olur,*dedigin gibi....
forumumuzda ,diziyi en azindan *diger takip edenlere yonelik <-> *fragmanin vidyosunu yine de ekleyelim basliga mumkun oldugunca.
tekrardan ellerine saglik. sozun ozu; genel anlamda leziz ve de guzel bir bolumdu.
saygi ve selamlarimla