- 6 Aralık 2009
- 14.445
- 818
- 1.738
Cevap: # Kim Kallström
Lyon'u 3-5 senedir düzenli olarak takip ederim. Özellikle transfer stratejileri sizin sandığınız gibi "sorun yoksa benim içinde sorun yok" mantalitesi ile değildir. Lyon kısa sürede büyük takım olma unvanına kavuşma sebebi de bu mantaliteden uzak bir görünüm çizmelerinden dolayıdır. Lyon her ne kadar bu sene şampiyonlar liginde yarı final oynasa da onlar için bu son 2 sezon başarısız geçmiştir. Bu yüzden yeni bir yapılanmaya gideceklerini düşünüyorum. Zaten yeni teknik direktör arayışlarına girdiler. Bu durumdan rahatlıkla anlayabiliriz, yeni hoca yeni kadro; yeni kadro, yeni yapılanma demek olduğunu...
Kallström meselesine gelirsek; ben bize geleceğini zaten düşünmediğimi söyledim. Ama siz bize gelemez, bize niye gelsin? gibi kendi takımınızı yerici sözler söyleyince kendi fikrimi ortaya koymak istedim. Yeni gelecek hocanın Kallström'ü istememe durumu olabilir. Lyon'da para vererek aldığı bir oyuncuyu bedavaya kaptıracak kadar umursamaz bir kulüp değildir. Gidecekse bile para kazandırarak gitmesini ister. Ben baştan beri sizin yaptığınız gibi varsayımlarla konuşuyorum. Sanırım sizin için sorun yaratan nokta da söylemlerimin değişmez olduğunu düşünmenizden kaynaklanıyor.
Sizin kafanızda nedense Lyon'un Kalström'ü satacağına/satmak istediğine dair bir fikir oluşmuş. Yoksa hiç kimse sözleşme uzatılmasını durduk yere transfer stratejisi olarak yorumlamaz. Eğer Lyon veya Kalström'ün ayrılmak isteyebileceğine dair bir ek bir bilginiz, tahmininiz varsa ne ala ama havadan "sözleşmeyi bonservisle satmak için yenilemişlerdir" demek çok mantıksız. Atıyorum, Lyon onun yerine daha iyi veya yıldız birini alacak gibi görünüyordur, taraftarla veya teknik direktörle arası iyi değil gibidir, performansı hayal kırıklığı yaratmıştır falan anlarım ama siz böyle bilgiler vermeden "bence onlar sözleşmeyi stratejik olarak uzattı" deyince manasız oluyor.
Elbette parasını verdiğiniz zaman oyuncu gelebilir, ancak iki taraf yakın ücret veriyorsa, şimdiki kulübü "gitmen işimize gelir" demiyorsa, o kulüpte forma bulmakta sıkıntı çekmiyorsa ve mutluysa tabi ki iki takım arasından daha göz önünde olanı tercih eder. Üstelik Şampiyonlar Ligi faktörü de varsa kesin onu tercih eder.
Durumlar böyleyken ve ayrılması için verdiğim örnekler gibi sebepler yokken bir oyuncuyu transfer etmek için birincisi takımını ikna etmek için en azından 8-9m civarında görünen bonservis bedelini, hatta belki de daha fazlasını ödemek, ikincisi oyuncuyu ikna etmek için oradan aldığına fark yaratan bir ücret teklif etmeniz gerekir. Bizde de öyle bir ekonomik güç yok gibi bu sene.
Tekrar ediyorum, ben "imkansız" demiyorum. Adamın gün yüzüne çıkmamış sorunları olabilir, Lyon ikinciliği başarısızlık olarak algıladığından yerine çok daha iyisini almaya çalışıyor olabilir, teknik direktörle arası açılmış olabilir, adamın Türk kız arkadaşı olabilir, yüzlerce sebep olabilir, veya Galatasaray sandığımızdan zengin olabilir ve parayı bastırıp alabilir ancak yukarıdakiler de gözde büyütme değil, transfer gerçekleridir ve bu tarz şartlar oluşmadan oyuncunun gelmesini ummak gerçekçi değildir.
Lyon'u 3-5 senedir düzenli olarak takip ederim. Özellikle transfer stratejileri sizin sandığınız gibi "sorun yoksa benim içinde sorun yok" mantalitesi ile değildir. Lyon kısa sürede büyük takım olma unvanına kavuşma sebebi de bu mantaliteden uzak bir görünüm çizmelerinden dolayıdır. Lyon her ne kadar bu sene şampiyonlar liginde yarı final oynasa da onlar için bu son 2 sezon başarısız geçmiştir. Bu yüzden yeni bir yapılanmaya gideceklerini düşünüyorum. Zaten yeni teknik direktör arayışlarına girdiler. Bu durumdan rahatlıkla anlayabiliriz, yeni hoca yeni kadro; yeni kadro, yeni yapılanma demek olduğunu...
Kallström meselesine gelirsek; ben bize geleceğini zaten düşünmediğimi söyledim. Ama siz bize gelemez, bize niye gelsin? gibi kendi takımınızı yerici sözler söyleyince kendi fikrimi ortaya koymak istedim. Yeni gelecek hocanın Kallström'ü istememe durumu olabilir. Lyon'da para vererek aldığı bir oyuncuyu bedavaya kaptıracak kadar umursamaz bir kulüp değildir. Gidecekse bile para kazandırarak gitmesini ister. Ben baştan beri sizin yaptığınız gibi varsayımlarla konuşuyorum. Sanırım sizin için sorun yaratan nokta da söylemlerimin değişmez olduğunu düşünmenizden kaynaklanıyor.