Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının yeni yayın ihalesi için teklif verme süresi sona erdi. Firmalar, kapalı zarf usülü veya e-mail yoluyla tekliflerini Türkiye Futbol Federasyonu'na (TFF) iletti.
4 ana paket var, süre 3 ya da 5 yıl
Yeni yayın ihalesinde 2022-23, 2023-24, 2024-25, 2025-26 ve 2026-27 sezonlarının ilk 3 sezonu veya 5 sezonunun tümü için hazırlanan 4 ana paket var. Paket 1-A'da 8’i hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 210 (2022-23 sezonu için 238 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları bulunuyor.
Canlı yayının alt kategorileri
Paket 1-B'nin içeriği ise şöyle: 4’ü hafta sonuna denk gelen derbi olmak üzere, toplam 60 (2022-23 sezonu için 68 maç) hafta sonu Süper Lig maçının canlı yayın hakları.
Paket 1-C'de 4’ü hafta içine denk gelen derbi olmak üzere, 36 hafta içi Süper Lig maçının canlı yayını hakları var.
Paket 1-D ise TFF 1. Lig maçlarının canlı yayın hakları ve özetleriyle Süper Lig maçlarının geniş özetleriyle haber amaçlı görüntü haklarını kapsıyor.
Paket 1-E'de dijital platformlardan Süper Lig kısa özet hakları bulunuyor.
Paket 1-F'nin içeriği ise Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının radyo yayın hakları.
Paket 4 bütün paketleri kapsıyor
Paket 2'de Süper Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında canlı yayın hakkı var.
Paket 3 Süper Lig ve TFF 1. Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında düşük çözünürlüklü olarak İnternet TV ve GSM şebekeleri canlı yayın hakkını kapsıyor.
Paket 4'te ise paket 1, paket 2 ve paket 3’e giren yayın haklarının tamamı bulunuyor.
Yayın ihalesine teklif veren firmalar
Alınan bilgiye göre yayın ihalesine Saran Group, Sportsradar, Türk Telekom, BeIN, Turkuaz ve TRT teklif verdi. Firmalar ihalede farklı paketlere talip oldu. Paket 1’e dolar veya TL şeklinde teklif verilebilirken uluslararası içeriği olan Paket 2 ve 3’eyse sadece dolar üzerinden teklifler iletildi.
3 şirket genel pakete talip
Gelen bilgilere göre genel paketler için 3 firma teklif verdi. Bu firmaların isimleri şöyle: Saran Group, BeIN ve Türk Telekom. İçindeki her bir alt pakete açık açık değer biçmek kaydıyla, firmalar, tek bir teklif sundu.
1.Lig ve Süper Lig özetlerine talip olanlar
Turkuaz ve TRT'nin ise Paket 1-D için teklif verdiği belirtiliyor. Paket 1-D'nin içeriği TFF 1. Lig maçlarının canlı yayın hakları ve özetleriyle Süper Lig maçlarının geniş özetleriyle haber amaçlı görüntü haklarını kapsıyor. Alınan bilgiye göre Sportsradar Paket 2'ye teklif verdi. Paket 2'de Süper Lig maçlarının uluslararası bahis platformlarında canlı yayın hakkı bulunuyor. Böylece ihaleye 6 firmadan 15 paket teklifi gelmiş oldu.
4. paketi alan tüm hakların sahibi olacak
Firmalar, birden fazla pakete teklif verebilecek. Fakat alt paketler de dahil olmak üzere, teklif verdikleri her bir pakete biçtikleri değeri de detaylı şekilde belirtmek zorunda. Paket 4, ilk üç Paket’in tümünü kapsıyor. İçindeki her bir alt pakete açık açık değer biçmek kaydıyla, firma veya firmalar, Paket 4’e de tek bir teklif sunabilecek. Bu paketi kazanan Süper Lig ve TFF 1. Lig’en tüm haklarına sahip olacak.
Dolar sabitlenmeyecek, TL’ye çevrilemeyecek
Paket 1’e dolar veya TL şeklinde teklif verilebilecek. Uluslararası içeriği olan Paket 2 ve 3’eyse sadece dolardan fiyat verilebilecek. Son ihalenin aksine bu ihalede dolar kuruyla verilen teklifler daha sonra TL’ye çevrilemeyecek. Dolar kuru da sabitlenmeyecek ve sözleşme süresince güncel döviz kurundan işlem yapılacak.
İsim hakkını TFF ayrı satacak
TFF, son ihale döneminde sorun olan Süper Lig ve TFF 1. Lig isim haklarını ihale dışında tuttu. Bu hak, ayrıca pazarlanacak ve buradan elde edilen gelir de kulüplere bir kaynak oluşturacak. Mevcut yayıncı kuruluş Digitürk, isim hakkını aldığı halde satmaya yanaşmamıştı. Yayın gelirlerinin düşmesi sonrası isim hakkının Spor Toto’ya verilerek ek gelir sağlanmasını kabul edilmek zorunda kalınmıştı yayıncı tarafından.