Yok yok kesin Müslüman bir terörist yapmıştır (!)Tamirat varmis, birseyler yanlis gitmis olabilir diyorlar.
Yok yok kesin Müslüman bir terörist yapmıştır (!)Tamirat varmis, birseyler yanlis gitmis olabilir diyorlar.
Notre yı çekme ayakları bırak. Kızları çektin net ortada. Yeme bizi İbrahim.
Yorum alalım
Burada kim demiş?
Olmayacak tabii ki. Tarihi eserler için bu sorunun cevabı net bence. Tamamen yıkılsa da aynısını yaparlardı ama gerçekten aynısı olamaz maalesef.Anladigim kadariyla tum sanat eserlerini kurtarmislar ve binanin temeli restore edilebilecek haldeymis
Bir sene sonra eskisi gibi olur ozetle
Ama bu bir deconstruction sorusudur ya, ornegin bir geminiz var, her ay basi bir tahtasi degistiriliyor onarim amacli, belirli bir surecin sonunda tum tahtalari degistirilmis oluyor, o gemi hala eski gemi midir?
Ya da bizim durumumuzda, Ali Sami Yen bugunku GS Oteli ve Quasar kulesi midir, yoksa GS Store'da satilan insaat tas parcalari midir, yoksa Seyrantepe'deki stadyum mudur?
Yani Notre Dame bir daha Notre Dame olacak midir?
Olmayacak tabii ki. Tarihi eserler için bu sorunun cevabı net bence. Tamamen yıkılsa da aynısını yaparlardı ama gerçekten aynısı olamaz maalesef.
Şöyle bir durum da var:
Restore edilmesi hakkında da aynı fikirdeyim ama güvenliği için yapılmak zorunda sonuçta yapacak bir şey yok. Tarihi binaların en önemli özelliği tarihi dokusu yani sadece görüntü değil.Tarihi eserlerden kastin tablo heykel vs. ise katilirim buna ama sonucta bina dedigimiz yapi safi estetik bir sey degil, fonksiyonu olan bir nesnedir. O yuzden ilk yaraticisinin "firca darbeleri" ve gozunden baska kriterlerle degerlendirilebilir.
Zaten Notre Dame daha eski kiliselerin ustune yapilmis ve yapimi 200 sene surmus bir yer, yillar icinde parcalari da degismis.
Yani bu yangindan oturu degismese de ornegin yapinin guvenligi icin parca parca degistirilse eskisi gibi olmayacak miydi?
Vitray mevzusu net yanlis bilgi. Oyle kayip bir orta cag teknigi falan yok.
Restore edilmesi hakkında da aynı fikirdeyim ama güvenliği için yapılmak zorunda sonuçta yapacak bir şey yok. Tarihi binaların en önemli özelliği tarihi dokusu yani sadece görüntü değil.
Vitray mevzusunu yazan Ahmet Altunbaş ülkedeki en önemli Orta çağ tarihçilerinden birisi ve daha yeni eski Fransızcadan çok önemli bir kaynağı Türkçeye çevirdi. Başka bir modern dile çevrilmemiş henüz.
Orta Çağ ve Haçlı seferleri üzerine sürekli çalışmalar yapan birisi. Aynı zamanda cam ustası. Kısaca söyledikleri yanlış ise baya ilginç olur hamz
Fransa çalkalanıyor. Bir sürü komplo teorileri üretiyorlar.
Hyr.Can alıcı olanları bizimle paylaşır mısın?
Benim için eskiden beri orada duruyor olmasıdır ve tarihi eser için mühimdir. Farklı düşünenler olabilir tabii ki. Bahçedeki taş o kadar mühim olmasa da yapıdaki tuğla mühimdir diye düşünüyorum.Tamam da kaybolan sey teknik degil, renkler. Cok fazla eski renk dogal pigmentlerden geldigi icin ve bu pigmentlerin kaynagi kayboldugu icin bire bir aynisini uretmek mumkun degil ama insan gozunun kolayca bir gelistirme olmadan ayirt edemeyecegi sekilde bir rengi yeniden olusturmak mumkun.
Zaten burada soru ayni seye geliyor, bir seyin bire bir aynisi kendisi disinda bir sey olabilir mi? Yani sonucta restorasyon amacli bir tugla degistirdigimizde de orta cagdan kalma tas ocaklari artik olmadigi icin bire bir aynisini yerine koyamiyoruz.
Tarihi dokudan kastin eskiden beri o tasin orada duruyor olmasi midir? Bu neden muhimdir?
Eger butunuyle tarihi dokuyu korumak sartsa eseri korumak icin, ben simdi gidip Ayasofya'nin bahcesinden bir tas calsam Ayasofya artik Ayasofya olmayacak midir?