Saç Yoksa Günah da Yok!

Heh geldik işte zurnanın zırt dediği yere hadis ve sünnet, Kur’an-ı Kerimin emir ve tavsiyeleri neticesi, ilk Müslümanlar arasında en yüksek mertebeye ulaşmış ve onları aralarında müzakere ve münakaşa etmek suretiyle hâfızalarına yerleştirmişlerdir.

Ben elimde kuran gibi açık bir kaynak varken kalkıpta ilk tercih olarak hadisleri kullanmam ki bu hadisler kulaktan kulağa hafızalara kaydedilmiş sonradan türetilmeyede gayet açık bir durumdaysa.
Dediğim gibi sapkın bir topluma gönderilmiş peygamber o topluma için kafayı bulun demez ama bu kuranda haram demekte değildir saygılar.

1-Peygamber zamanında Hadislerin yazılması için peygamberin izin verdiği biliyormusun.yazdığın yanıta göre bilmiyorsun.
2-Hadislerin toplanma kriterleri hakkında bilgin olmadığı yine yazdığından ortaya çıkıyor.
3-Sizin hadisler için yazdıklarınız avrupalı Müsteşriklerin söyledikleridir. Birazda islam alimlerine bak bence
[h=3]Örneğin:ngiliz Müsteşriklerden D.S. Margoliouth ise şu iddialarda bulunur:[/h]
1. Hz. Peygamber geriye ne bir hüküm, ne de dini bir karar bırakmıştır. Yani Kur’an dışında hiçbir hadis ve sünnet bırakmamıştır.

2. Hz. Muhammed’den sonra ilk İslam cemaatinin uyguladığı sünnet, O’nun sünnet’i olmayıp, Kur’an vasıtasıyla ta’dile uğrayan İslam öncesi Arapların örf ve adetleridir.

3. II. H. Yüzyıldan sonraki nesiller, Arapların bu örf ve adetlerine otorite ve bağlayıcılık kazandırmak amacıyla, Hz. Peygamber’in sünneti kavramını geliştirip, bu kavramı gerçekleştirmek için hadis mekanizmasını uydurdukları görüşündedir. son olarak islam sakinlerine göre içki içen insan dinden çıkmaz, günahkar olur. Allah c.c. affedebilir. Neyse Hakkını helal et.Gitmem lazım...Kırdıysam affola.
 
Son düzenleme:
Arkadaşım ne uyarı alıcaz ben birisine hakaret mi ediyorum tartışmak istemeyen adam gelmesin bir konunun konunun özü bu eyleme dönüşmüş bir hareket ve gerçekliği ortada.Yani bir konu açarken sana göre yada ona buna göre sakıncalımı diye düşünüp mü açacağız?

''Düşüncelerim bu konu üzerine değil '' alıntılanan mesajda böyle yazmışım

Yukarda da ifade ettiğim gibi meselem kişisel değil
 
Son düzenleme:
1-Peygamber zamanında Hadislerin yazılması için peygamberin izin verdiği biliyormusun.yazdığın yanıta göre bilmiyorsun.
2-Hadislerin toplanma kriterleri hakkında bilgin olmadığı yine yazdığından ortaya çıkıyor
.
3-Sizin bu hadis için yazdıklarınız avrupalı Müsteşriklerin söyledikleridir. Birazda islam alimlerine bak bence
[h=3]Örneğin:ngiliz Müsteşriklerden D.S. Margoliouth ise şu iddialarda bulunur:[/h]
1. Hz. Peygamber geriye ne bir hüküm, ne de dini bir karar bırakmıştır. Yani Kur’an dışında hiçbir hadis ve sünnet bırakmamıştır.

2. Hz. Muhammed’den sonra ilk İslam cemaatinin uyguladığı sünnet, O’nun sünnet’i olmayıp, Kur’an vasıtasıyla ta’dile uğrayan İslam öncesi Arapların örf ve adetleridir.

3. II. H. Yüzyıldan sonraki nesiller, Arapların bu örf ve adetlerine otorite ve bağlayıcılık kazandırmak amacıyla, Hz. Peygamber’in sünneti kavramını geliştirip, bu kavramı gerçekleştirmek için hadis mekanizmasını uydurdukları görüşündedir. Neyse Hakkını helal et.Gitmem lazım...Kırdıysam affola.

Evet boldağım alanlar ile ilgili bir sorum olacak

Paygamber bu hadisler yazılsın derken yanındamıydın? hadislerin bir kritere göre toplanması kuran ayetlerinin yerine geçme hakkına nereden sahip oluyor?
 
Avuc içim patladı güzel paylaşım


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
1 peygamberimizin yazdırdığı hadisler için gerçekten alim olan Muhammed hamidullah ın mecmuatul vesaikis -siyasiyye adlı kitabına hem de ilahiyat fakültelelerinin hadis usulü kitaplarına bakabilirsin.kaynaklarıyla bulabilirsin.
2 -hadisler zaten Kur'ana aykırı değildir ki birbirinin yerine geçsin. Sadece burada peygambersiz din olmayacağını ve olmadığı Kur'an da yer alan bazı anlaşılması zor ayetlerin(mütaşabih) ,ayrıntıya girilmeyen ayetlerin uygulamasının peygmber tarafından yapılması amaçlanmıştır.
Zaten peygamber yaşayan Kur'an demektir.




HUAWEI Y541-U02 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Ne kadar din düşmanı varsa aynı başlık altında toplanmış. Adam peygambere tövbe, haşa hakaret ediyor. Forumun modu da konuda bir hakaret goremedim yaziyor. Gerci forumda uzun suredir bulundugum icin zamaninda defalarca her konuda cıvıklığını, yuzsuzlugunu gosteren adamlari mod yapanlardan ne bekliyorsun da diyorum. Başortusu Kuranda geçmiyor da bir çok alim, tefsir yazari cahil de sen akillisin. Allah size akil, fikir versin demeyeceğim. Allah sizi ıslah etsin.Islahı mumkun degilse de bildigi gibi yapsin. O kotulediginiz İslam dini icin zamani geldiginde keske ben de bana indirilene iman etmis olsaydim diyeceksiniz. Allahu alem. Bu da son mesajimdir bu foruma, herkese iyi forumlar.

Helal olsun sana. Bosver kafayi takma. Iyilik yaparsan da kendine, kotuluk yaparsan da kendine. Zaten ateistler'le sabah'a kadar tartissan bile seni anlamazlar kardesim. Biz futbol konusalim, futbol ile ilgili yorum yapalim, takma bunlari. Kendini bilmezler dini'miz hakkinda boyle konusuyorlar iste. Rabbim boyle insanlari ıslah etsin.
 
1 peygamberimizin yazdırdığı hadisler için gerçekten alim olan Muhammed hamidullah ın mecmuatul vesaikis -siyasiyye adlı kitabına hem de ilahiyat fakültelelerinin hadis usulü kitaplarına bakabilirsin.kaynaklarıyla bulabilirsin.
2 -hadisler zaten Kur'ana aykırı değildir ki birbirinin yerine geçsin. Sadece burada peygambersiz din olmayacağını ve olmadığı Kur'an da yer alan bazı anlaşılması zor ayetlerin(mütaşabih) ,ayrıntıya girilmeyen ayetlerin uygulamasının peygmber tarafından yapılması amaçlanmıştır.
Zaten peygamber yaşayan Kur'an demektir.




HUAWEI Y541-U02 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Arkadaşım bana cevap verirken beni alıntıla ki konuştukların havada kalmasın bende senin fikrine saygı anlamında cevap verebileyim.

Gelelim söylediklerine şimdi sana göre alim olan kişi bana göre alim olmayabilir birileri cübbeli ahmet hocayı alim görüyor diye bende bunu böyle kabul etmeyebilirim.Dini kendi istek ve arzularına göre dizayn etmek isteyen insanlar alim yerine konulabilir islamın en büyük sıkıntısıda budur.Hep kendini alim diye tanımlayan kişiler herkese neyin haram neyin sevap olduğunu söylüyor ki bununla ilgili peygamberimizin bile Allahın söylediğinin üzerine tek bir sözü yoktur.

Tekrar söylüyorum haram olan şey Allah tarafından insanlığa indirilmiş kitapta son derece açık ve net bir şekilde ortadadır.Sen bunu dikkate almayıp ben şunun dediğine bakarım diyorsan oda senin inancındır ancak bu inanca islam inancı demek son derece yanlıştır.

Allahın haram olarak nitelendirmediği bir olaya bir hadis haramdır diyor ise ve bu hadis ayeti inkar ediyor ise burada bir aykırılık vardır.

(Âl-i İmran-7)

Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: “Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır” derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkür edebilir)


bak arkadaşım burada senin alim olarak kabul ettiklerinle ilgili olarak ta gereken Allah tarafından açıkça söylenmiş lütfen şu birlerinin söyledikleri yerine şu kitabı açın okuyun be kardeşim.
 
Sacma sapan tartismalar arkadas isteyen inanir isteyen inanmaz bu kadar basit
 
Ayrica dinimizde herkesi inandirmak zorundasin diye birsey yok

Sen kendin inan ve gerekenleri yap
 
Erhan Kucak forumu 94. Defa bırakmış bu defa sondur umarim. Hadi ins.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Helal olsun sana. Bosver kafayi takma. Iyilik yaparsan da kendine, kotuluk yaparsan da kendine. Zaten ateistler'le sabah'a kadar tartissan bile seni anlamazlar kardesim. Biz futbol konusalim, futbol ile ilgili yorum yapalim, takma bunlari. Kendini bilmezler dini'miz hakkinda boyle konusuyorlar iste. Rabbim boyle insanlari ıslah etsin.

:asd22::asd22::red:
 
Arkadaşım bana cevap verirken beni alıntıla ki konuştukların havada kalmasın bende senin fikrine saygı anlamında cevap verebileyim.

Gelelim söylediklerine şimdi sana göre alim olan kişi bana göre alim olmayabilir birileri cübbeli ahmet hocayı alim görüyor diye bende bunu böyle kabul etmeyebilirim.Dini kendi istek ve arzularına göre dizayn etmek isteyen insanlar alim yerine konulabilir islamın en büyük sıkıntısıda budur.Hep kendini alim diye tanımlayan kişiler herkese neyin haram neyin sevap olduğunu söylüyor ki bununla ilgili peygamberimizin bile Allahın söylediğinin üzerine tek bir sözü yoktur.

Tekrar söylüyorum haram olan şey Allah tarafından insanlığa indirilmiş kitapta son derece açık ve net bir şekilde ortadadır.Sen bunu dikkate almayıp ben şunun dediğine bakarım diyorsan oda senin inancındır ancak bu inanca islam inancı demek son derece yanlıştır.

Allahın haram olarak nitelendirmediği bir olaya bir hadis haramdır diyor ise ve bu hadis ayeti inkar ediyor ise burada bir aykırılık vardır.

(Âl-i İmran-7)

Kitab'ı sana indiren O'dur. Onun bir kısmı muhkem (hüküm ihtiva eden, mânâsı açık olan) âyetlerdir, onlar Kitab'ın esasıdır ve diğerleri, muteşâbihtir (yoruma açık âyetlerdir). Fakat kalplerinde eğrilik (bâtıla meyil) bulunanlar, bu sebeble muteşâbih olanlara (yorum gerektirenlere) tâbî olurlar. Ondan fitne çıkarmak için, onun te'vilini (yorumunu) yapmak isterler. Ve onun te'vilini Allah'dan başka kimse bilmez ve ilimde rusuh sahipleri ise: “Biz O'na îmân ettik, hepsi Rabbimizin katındandır” derler, onlar da tezekkür edemezler, sadece Ulûl'elbab (daimi zikrin ve sırların sahipleri) (tezekkür edebilir)


bak arkadaşım burada senin alim olarak kabul ettiklerinle ilgili olarak ta gereken Allah tarafından açıkça söylenmiş lütfen şu birlerinin söyledikleri yerine şu kitabı açın okuyun be kardeşim.
1-Ben sana 1 tane örnek getirdim.Muhammed hamidullah.
2-Benim alim dediklerim kimlermiş.Bilmiyorum.Sana göre cübbeli felan heralde
3-Ben sana 2 tane örnek getirdi.Çok net.birisi 863 yılında yazılan tefsir diğeri 1926 yılında yazılmış tefsir.
4 -Ayrıca meallerde maide 90 da kaçınırsanız kurtuluşa erersiniz kavramını iyi düşünün.
5-Zaten müslümanlara göre amaç kurtuluştur.
6-Kur'an "şeytan işi pislik diyor".Allah aşkına daha ne desin.
7-devam eden 91.ayette artık vazgeçtiniz değil mi? ifadesi manidardır.
8-Mütaşabihlere gelince Mütaşabih yorumlarla ilgili ben sana hiçbir alim ismi söylemedim.Ancak peygamberimizin kur'anı tefsir ettiği kaynaklarda çok açıktır..Yoksa peygamberliğinin amacı kalmaz.Örnek olarak :
Bu haber, Ahmed b. Habnel’in Müsned”inde başka râviler vasıtasıyla biraz değişik olarak geçmektedir. “Salâtu’l-Vustâ” orta namaz, geniş anlam ifade etmektedir. Bu orta namazın, beş vakit namazdan hangisi olduğunu tayin etmek lâzımdır. Bu hususta gelen haberler çok çeşitlidir. Âdetleri veçhile Araplar in*dinde gün, güneşin batması ile başlayacağına göre, orta namazın sabah namazı olması icâb ederdi. Hatta bu husustaki haberlerde, beş vakit namazın hepsi bi*rer birer zikredilmiş, bunlara âit deliller de nakledilmiştir. Fakat bu haberlerin sıhhat bakımından en kuvvetlisi onun ikindi namazı olduğuna işaret edenlerdir. Taberi İbn Kesîr ve cumhuru ulemâ bu görüşü kabul etmişlerdir.Burada bizim için mühim olan nokta, Hz. Peygamber’in Araplarca âdet olan gün başlangıcına muhalefet ederek, geniş anlamı ifade eden bu orta namazı, ikindi namazına hasretmesidir. Elbette müphem olan bu namazın hangisi ol*duğunu, Hz. Peygamber’in açıklaması gerekirdi. Eğer açıklanmamış olsaydı, on*ların âdetince bu, sabah namazı olabilirdi. İşte onları böyle bir yanlışlıktan kurtarmak için o namazın ikindi namazı olduğunu izah etmiştir. Hz. Peygamber*‘in, bunu ikindiye tahsis etmesinin sebebi, ikindi namazının insanlar için meşguliyet zamanına tesadüf etmesinden olabilir. Netice olarak şöyle söyleyebiliriz: Hz. Peygamber, Kur’ân’da müphem olan ve genişlik ifade eden bazı âyetleri, tahsis ederek açıklayabiliyordu.
9-bu şu fetvayı verdi bu şunu dedi kelimelerini hiç kullanmadım.hatırladığım kadarıyla.
10-İlahiyat okuduğum kadarıyla ben şunun dediğine değil bu güne kadar oluşmuş islam külliyatına bakacam tabiki. İslam külliyatında peygamberin uygulamalarına tabiki bakacam.Bundan daha doğal birşey olamaz.Çünkü senin okuduğun o meal bile Subjektif olabilir.
11-İçkiyle ilgili Hadisler kur'ana aykırı değildir..Peygamberimiz sadece o ayetleri tefsir etmiş ve öyle uygulamıştır.
 
Son düzenleme:
Bakın beyler; Hepinizden bir istirhamım var. Özellikle dinci gerici baskıyı yoğun şekilde hisseden ateist kardeşlerimden özellikle ricam olacak. Düşüncelerinizi elbette ifade ediniz, yalnız bunu yaparken bazen öyle ifadeler kullanıyorsunuz ki, tartışma seyrinden çıkıyor. Böylece karşı tarafa da oksijen taşıyorsunuz. Size verecek cevap bulamayan arkadaşlar, denize düşen yılana sarılır misali anında hakaret vesaire gibi söylemlere sarılıp konuyu saptırıyor ve böylece konuştuğunuz, söylediğiniz şeyler güme gidiyor. Zaman zaman sinirlerinize hakim olamıyor olmanızı da inanın anlıyorum zira bu yoğun baskıyı en çok siz yaşıyorsunuz. Ramazan'da oruç tutmadığı için öldürülen, fikirlerini dile getirdiği için dövülen sövülen, ölümle tehdit edilip öldürülen yığınla insan var. Baskıdan bunaldınız, inançlı inançsız çok insan bunaldı. Bu yüzden de burada deşarj olmak istiyorsunuz biraz da bu yüzden hepinizi anlıyorum.

Fakat şunun altını çizmek lazım. Bu ülkede Turan Dursun her türlü tehdit ve saldırıya karşı canı pahasına üslubunu asla bozmadı. Fikirlerini, düşüncelerini somut temellere dayandırıp cesurca yazdı. Canını aldılar ama ortaya koyduğu eserler, duruşu ve üslubu gün gibi ortada. Ha keza İlhan Arsel hoca yıllarca ölüm tehditleri ile yaşadı. Çıkıp bir tane küfür etmedi. Hakaretamiz sözler kullanmadı. Örnekler arttırılabilir.

Ha ama şu noktanın altını çizmek lazım. ''Tanrıya inanmıyorum.'' yada ''Dinlere inanmıyorum.'' demek hakaret değildir. Kimse sizin yada benim inandığıma inanmak zorunda değil. Bu konular hassas konular adam gibi tartışma iradeniz yoksa dine küfür edildi diye ortaya çıkmayın. Karşıt görüşteki insan zaten kendince dinlerin ve tanrının yokluğu üzerine tezlerini yazıyor/yazacak. Aldığınız abdestten şüpheniz yoksa nedir bu saldırganlık, nedir bu çekememezlik. Ha ama kendi dininizi adam gibi bilmiyorsanız, tanımıyorsanız, kulaktan dolma bilgilerle birilerinin oralarını buralarını üfleyenleri din alimi sayıp onların söyledikleri ile hareket ediyorsanız Emir gibi arkadaşlar karşısında köşeye sıkışmanız çok doğal. Evvela ilk iş ''Oku'' emrini bir yerine getirseniz hem daha anlayışlı hem daha sakin, hem de daha olgun tartışabilirsiniz diye düşünüyorum.

Ve şunu da asla unutmayın karşınızdaki insanlar kim ne derse desin dürüst insanlar. Çünkü onlar ahiret kavramına inanmıyorlar. Bir ödül beklentisi ile cennet vaadi ve cehennem korkusu ile yazmıyorlar yazdıklarını. Hiç bir beklentileri yok. Sadece düşündüklerini söylüyorlar. Ateistlerle uğraştığınız kadar İslamı yozlaştıran ''Emevi İslamı''nı bu ülkede kutsayıp bambaşka bir din yaratan insanlarla uğraşmış olsaydınız. Bugün bu tartışmaların çoğunu yapmıyor olurdunuz. Neyse inandığınızı düşündüğünüz yaradan sizlerin getirdiği dini kan dökmek, insanları baskı altında tutmak, çalmak çırpmak için kullandığınız için öte tarafta sizden hesap sorarsa burada onun adını kullanarak ve arkasına sığınarak yaptıklarından ötürü hesap sorarsa ne yapacağınızı da bir düşünün derim. Ha buna da vicdan muhasebesi deniyor bu arada.

Tam olarak bu abi ellerine sağlık.
 
1-Ben sana 1 tane örnek getirdim.Muhammed hamidullah.
2-Benim alim dediklerim kimlermiş.Bilmiyorum.Sana göre cübbeli felan heralde
3-Ben sana 2 tane örnek getirdi.Çok net.birisi 863 yılında yazılan tefsir diğeri 1926 yılında yazılmış tefsir.
4 -Ayrıca meallerde maide 90 da kaçınırsanız kurtuluşa erersiniz kavramını iyi düşünün.
5-Zaten müslümanlara göre amaç kurtuluştur.
6-Kur'an "şeytan işi pislik diyor".Allah aşkına daha ne desin.
7-devam eden 91.ayette artık vazgeçtiniz değil mi? ifadesi manidardır.
8-Mütaşabihlere gelince Mütaşabih yorumlarla ilgili ben sana hiçbir alim ismi söylemedim.Ancak peygamberimizin kur'anı tefsir ettiği kaynaklarda çok açıktır..Yoksa peygamberliğinin amacı kalmaz.Örnek olarak :
Bu haber, Ahmed b. Habnel’in Müsned”inde başka râviler vasıtasıyla biraz değişik olarak geçmektedir. “Salâtu’l-Vustâ” orta namaz, geniş anlam ifade etmektedir. Bu orta namazın, beş vakit namazdan hangisi olduğunu tayin etmek lâzımdır. Bu hususta gelen haberler çok çeşitlidir. Âdetleri veçhile Araplar in*dinde gün, güneşin batması ile başlayacağına göre, orta namazın sabah namazı olması icâb ederdi. Hatta bu husustaki haberlerde, beş vakit namazın hepsi bi*rer birer zikredilmiş, bunlara âit deliller de nakledilmiştir. Fakat bu haberlerin sıhhat bakımından en kuvvetlisi onun ikindi namazı olduğuna işaret edenlerdir. Taberi İbn Kesîr ve cumhuru ulemâ bu görüşü kabul etmişlerdir.Burada bizim için mühim olan nokta, Hz. Peygamber’in Araplarca âdet olan gün başlangıcına muhalefet ederek, geniş anlamı ifade eden bu orta namazı, ikindi namazına hasretmesidir. Elbette müphem olan bu namazın hangisi ol*duğunu, Hz. Peygamber’in açıklaması gerekirdi. Eğer açıklanmamış olsaydı, on*ların âdetince bu, sabah namazı olabilirdi. İşte onları böyle bir yanlışlıktan kurtarmak için o namazın ikindi namazı olduğunu izah etmiştir. Hz. Peygamber*‘in, bunu ikindiye tahsis etmesinin sebebi, ikindi namazının insanlar için meşguliyet zamanına tesadüf etmesinden olabilir. Netice olarak şöyle söyleyebiliriz: Hz. Peygamber, Kur’ân’da müphem olan ve genişlik ifade eden bazı âyetleri, tahsis ederek açıklayabiliyordu.
9-bu şu fetvayı verdi bu şunu dedi kelimelerini hiç kullanmadım.hatırladığım kadarıyla.
10-İlahiyat okuduğum kadarıyla ben şunun dediğine değil bu güne kadar oluşmuş islam külliyatına bakacam tabiki. İslam külliyatında peygamberin uygulamalarına tabiki bakacam.Bundan daha doğal birşey olamaz.Çünkü senin okuduğun o meal bile Subjektif olabilir.
11-İçkiyle ilgili Hadisler kur'ana aykırı değildir..Peygamberimiz sadece o ayetleri tefsir etmiş ve öyle uygulamıştır.

Arkadaşım sen müteşabih ayetlerin anlaşılamayacağı için peygamber sünnet ve hadislerinin yol gösterici olduğunu savundun ve bende sana bu mütaşabih ayetler ve muhkem ayetler ile ilgili Allahın kelamını aktardım.Hala kalkmışsın tefsir diyorsun.

Haram ile ilgili ayet muhkem bir ayettir ve kuranın dediği kitabın esasını oluşturur.Bu kadar bitti.Bununla ilgili fikir almaya gerek yok.

Müteşabih olan ayetler kuranın düzlemler halinde hazırlanması ile ilgili bir durumdur okuyabildiğin kısım kristal kadar nettir.

Gel gelelim senin çok takıldığın kurtuluşa eresiniz sözüne.Bunu defalarca söyledim ancak tekrar açayım senin için.Peygamberimiz ve ona indirilen kitap yoldan çıkmış bir topluma gönderilmiştir bu toplumda peygamberin bu ayetleri uygulama şekli o zamana göre olacaktır elbette.Daha öncedende belirttim yoldan çıkmış bir topluma paygamberimiz ''için ey müminler''diyecek hali yok.Bunu içmeyin demiş olması o zamanın durumu ile alakalı bir durumdur.

Ve peygamberimize bire bir gönderilen bir ayettir sözünü ettiğimiz ayet ''Sana şaraptan ve kumardan soruyorlar. De ki:'' diye başlar Allah burada bununla ilgili peygambere ne söylemesi gerektiğinide açıkça belirtmiştir.Sen kalkmış o şöyle tefsir etmiş diyorsun hala.

Peygamberin yaşadığı gibi yaşamak tabiiki önemlidir sana kimse iç demiyor ancak peygamber içki haramdır dememiş sana bunu deme hakkını kim veriyor?
 
Son düzenleme:
Arkadaşım sen müteşabih ayetlerin anlaşılamayacağı için peygamber sünnet ve hadislerinin yol gösterici olduğunu savundun ve bende sana bu mütaşabih ayetler ve muhkem ayetler ile ilgili Allahın kelamını aktardım.Hala kalkmışsın tefsir diyorsun.

Haram ile ilgili ayet muhkem bir ayettir ve kuranın dediği kitabın esasını oluşturur.Bu kadar bitti.Bununla ilgili fikir almaya gerek yok.

Müteşabih olan ayetler kuranın düzlemler halinde hazırlanması ile ilgili bir durumdur okuyabildiğin kısım kristal kadar nettir.

Gel gelelim senin çok takıldığın kurtuluşa eresiniz sözüne.Bunu defalarca söyledim ancak tekrar açayım senin için.Peygamberimiz ve ona indirilen kitap yoldan çıkmış bir topluma gönderilmiştir bu toplumda peygamberin bu ayetleri uygulama şekli o zamana göre olacaktır elbette.Daha öncedende belirttim yoldan çıkmış bir topluma paygamberimiz ''için ey müminler''diyecek hali yok.Bunu içmeyin demiş olması o zamanın durumu ile alakalı bir durumdur.

Ve peygamberimize bire bir gönderilen bir ayettir sözünü ettiğimiz ayet ''Sana şaraptan ve kumardan soruyorlar. De ki:'' diye başlar Allah burada bununla ilgili peygambere ne söylemesi gerektiğinide açıkça belirtmiştir.Sen kalkmış o şöyle tefsir etmiş diyorsun hala.

Peygamberin yaşadığı gibi yaşamak tabiiki önemlidir sana kimse iç demiyor ancak peygamber içki haramdır dememiş sana bunu deme hakkını kim veriyor?
Senin bahsettiğin ayet içki ile ilgili ilk inen ayettir. İçki ile ilgili 3 ayet inmiş ve gittikçe ağırlaşmıştır. Peygamber kur'anı ilk tefsir edendir. Bu tefsir hadislerle biz gelmiştir. Sen kabul etmesende.... Ben sana örnek getirdim. Orta namazı ile ilgili.... Hatta namazın kılınışı.çünkü peygamber o namazın şeklini ve zamanını ,rekatını vahyin gözetiminde belirleyendir.şunu baştan söyliyeyim. Namazın böyle kılınması tesadüfi değildir. Çünkü peygamberin kur'an-a yazılmamış genellikle hadisi kutsi denil vahiy çeşidi vardır. Bu vahiy çeşidine rahatlıkla Miraç hadisesini de koyabiliriz.
Ayrıca Evet hükümleri Allah koyar ancak vahyin gözetiminde peygamberimizin de koyduğu hükümler vardır.Dikkat Kur'an da yok..
Mesela:
Hz. Peygamber'in Kur'ân'da olmayan hususlarda koymuş olduğu hükümlere örnek olarak, beş vakit namazın zamanı, rekatları, nasıl kılınacağı, vitir namazının vacip oluşu, namazlarda Kabe'den önce Beyt-i Makdis'e yönelme, orucu bozan ve bozmayan şeyler, kimlere zekâtın farz olduğu, şer'î boşanmanın şekli, diyetlerle ilgili birçok hükümler, içki içmenin cezası, hırsız, hangi miktarda hırsızlık yaparsa cezâlandırabileceği, hayızlı kadının namaz kılamaması, oruç tutamaması, büyükannenin mirâsı gibi hususlardır.
Sonuçta Her şey Kur'an dan ibaret demek ,hadisleri ve peygamber uygulamalarını atmak son derece sakıncalıdır.çünkü yoruma açık olan birçok ayetin farklı anlamalara sebep olacağını öngörmek haksıZlık olmaz sanırım. Bu gün bunun en bariz örneği müslümnların durumu. Geçmişte hariciler bu gün işid.....
Diğer konu maide 90 da ki hükmü peygamber öyle olarak anlamış ki öyle uygulamış ve hadislerinde belirtmiştir.
Hadisi bu kadar önemsememin nedeni yaşantısı kuran olan peygamberin sözleri olmasıdır.






HUAWEI Y541-U02 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
Bakın beyler; Hepinizden bir istirhamım var. Özellikle dinci gerici baskıyı yoğun şekilde hisseden ateist kardeşlerimden özellikle ricam olacak. Düşüncelerinizi elbette ifade ediniz, yalnız bunu yaparken bazen öyle ifadeler kullanıyorsunuz ki, tartışma seyrinden çıkıyor. Böylece karşı tarafa da oksijen taşıyorsunuz. Size verecek cevap bulamayan arkadaşlar, denize düşen yılana sarılır misali anında hakaret vesaire gibi söylemlere sarılıp konuyu saptırıyor ve böylece konuştuğunuz, söylediğiniz şeyler güme gidiyor. Zaman zaman sinirlerinize hakim olamıyor olmanızı da inanın anlıyorum zira bu yoğun baskıyı en çok siz yaşıyorsunuz. Ramazan'da oruç tutmadığı için öldürülen, fikirlerini dile getirdiği için dövülen sövülen, ölümle tehdit edilip öldürülen yığınla insan var. Baskıdan bunaldınız, inançlı inançsız çok insan bunaldı. Bu yüzden de burada deşarj olmak istiyorsunuz biraz da bu yüzden hepinizi anlıyorum.

Fakat şunun altını çizmek lazım. Bu ülkede Turan Dursun her türlü tehdit ve saldırıya karşı canı pahasına üslubunu asla bozmadı. Fikirlerini, düşüncelerini somut temellere dayandırıp cesurca yazdı. Canını aldılar ama ortaya koyduğu eserler, duruşu ve üslubu gün gibi ortada. Ha keza İlhan Arsel hoca yıllarca ölüm tehditleri ile yaşadı. Çıkıp bir tane küfür etmedi. Hakaretamiz sözler kullanmadı. Örnekler arttırılabilir.

Ha ama şu noktanın altını çizmek lazım. ''Tanrıya inanmıyorum.'' yada ''Dinlere inanmıyorum.'' demek hakaret değildir. Kimse sizin yada benim inandığıma inanmak zorunda değil. Bu konular hassas konular adam gibi tartışma iradeniz yoksa dine küfür edildi diye ortaya çıkmayın. Karşıt görüşteki insan zaten kendince dinlerin ve tanrının yokluğu üzerine tezlerini yazıyor/yazacak. Aldığınız abdestten şüpheniz yoksa nedir bu saldırganlık, nedir bu çekememezlik. Ha ama kendi dininizi adam gibi bilmiyorsanız, tanımıyorsanız, kulaktan dolma bilgilerle birilerinin oralarını buralarını üfleyenleri din alimi sayıp onların söyledikleri ile hareket ediyorsanız Emir gibi arkadaşlar karşısında köşeye sıkışmanız çok doğal. Evvela ilk iş ''Oku'' emrini bir yerine getirseniz hem daha anlayışlı hem daha sakin, hem de daha olgun tartışabilirsiniz diye düşünüyorum.

Ve şunu da asla unutmayın karşınızdaki insanlar kim ne derse desin dürüst insanlar. Çünkü onlar ahiret kavramına inanmıyorlar. Bir ödül beklentisi ile cennet vaadi ve cehennem korkusu ile yazmıyorlar yazdıklarını. Hiç bir beklentileri yok. Sadece düşündüklerini söylüyorlar. Ateistlerle uğraştığınız kadar İslamı yozlaştıran ''Emevi İslamı''nı bu ülkede kutsayıp bambaşka bir din yaratan insanlarla uğraşmış olsaydınız. Bugün bu tartışmaların çoğunu yapmıyor olurdunuz. Neyse inandığınızı düşündüğünüz yaradan sizlerin getirdiği dini kan dökmek, insanları baskı altında tutmak, çalmak çırpmak için kullandığınız için öte tarafta sizden hesap sorarsa burada onun adını kullanarak ve arkasına sığınarak yaptıklarından ötürü hesap sorarsa ne yapacağınızı da bir düşünün derim. Ha buna da vicdan muhasebesi deniyor bu arada.

Hay beyin sag lobunu sevdigim :hat:
 
Yukarıda konu çok dağıldı. Karişti..Birbirine girdi.Kardeşim Kur"an ayetleri kaygan bir zemin .Özellik olarak farklı anlamlar çıkabilecek ayetler ve kelimeler var.Burada peygamberin uygulayışı ve hadisler büyük önem kazanıyor.Müslümanların başına ne geldiyse geçmişte hariciler bugün işid, kur'an ayetlerini istedikleri tarafa çekmelerinden dolayıdır.Eğer Kur'anın yanında peygamber uygulaması ve hadisler göz önüne alınsaydı bu gün müslümanlar bu hale düşmezdi....
Kısacası peygamber nasıl uyguladıysa ona inanmak zorundayım ve inanırım.
Kardeş çok uzadı inan ...Herkes inandığında hürdür.Herkes kendinden sorumludur.Dinde zorlama yoktur.......hakkını helal et benden bu kadar ....
 
Son düzenleme:
Cok sarhksm ve iranli kadinlati hala destikliyorum
herkes bol sanslar akmaya devam

Sent from my Nokia 3310 using tapatalk
 
Son düzenleme:
Geri
Üst Alt