Scuderia Ferrari Takip Başlığı - Sayfa 18 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Scuderia Ferrari Takip Başlığı


Hadi insallah dediginiz gibi olur hocam.ama ben sizin kadar iyimser degilim malesef bu takim bize neler neler yasatti sizde biliyorsunuz oncelikle bu performansi yaris hizinda teyit etmeliyiz sonrasin da tabani daha alcak ayarlayip performans kazanabildigimize inanmaliyim ve en son gelecek guncellemelrin gercekten ise yaradigini net bi adim atildigini ikna olmaliyim o zaman daha umutla bakabilirim sezonun kalanina ve gelecege bu takim bizim agzimizi cok yakti zamanin da minimum beklentiyle takip etmeye devam edecegim
Avusturalya'da yarış temposunda ortalama turlarda Sainz Verstappen'e çok yakındı pazar yarışta halen Verstappen favori ama strateji belirleyici olabilir ufak da olsa Leclerc kazanma ihtimali var. Asıl büyük güncellemelerle beraber sezonun ortasına varmadan Imola'da duble yapma fırsatımız olabilir Miami ve Imola da aracın daha çok Redbull'a benzeyeceği konuşuluyordu ne kadar üstüne koyacağımız ya da ne durumda olacağımızı kestirmek zor güncellemeler çalışırsa sezon sonuna bambaşka bir hikaye olabilir. Bekleyip görmek lazım.
 
italyanca röportaj vermediği için ferrari içerisinde +10 nefret puanı kazandı bile.

alfa romeo'dan ayrıldıktan hemen sonra isviçreden italyaya taşınıp italyanca kursuna yazılmıştı. Anlaşılan konuşacak seviyeye gelememiş. İngilizce röportaj vermeye devam ederse burada ömrü uzun olmaz, şutlanır. Gözünün yaşına bakmazlar.
Zaten başımıza ne geldiyse sırf bu İtalyan sevdasından geldi. Derin Ferrari'yi kınıyorum. Umarım Vasseur başarılı olur da eli güçlenir. :asd:
 
Zaten başımıza ne geldiyse sırf bu İtalyan sevdasından geldi. Derin Ferrari'yi kınıyorum.
Bu c0marlar M. Schumacher'i bile kıçına teneke bağlayıp kovacaklardı. 2. mi 3. mü ne senesinde şampiyon olabildi hem de rekabetçi bir otomobil olduğu halde. O zaman shoemaker'i kovsalardı şuan ferrari efsanesi olarak bilinen gelmiş geçmiş en iyi sürücü olarak tanınan (pek çok tarafça) bir efsane belki hiç doğmayacaktı.

hep derim ferrarinin şampiyon olması için ç0marlıktan vazgeçip, modern bir takım görünümünü kazanmalı. Gelenekselci bir ekip, o yüzden bunların şampiyon olma olasılığı 3 büyükler içinde en az olanı. Burada şampiyon olan sürücü dünyanın en büyüğüdür. Merc'de RB'de şampiyon olmak kolay. burada zor. O yüzden Kimi raikkonen > hamilton+max
 
Bizimkiler umarım DRS'yi daha aktif kullanmayla ilgili çalışmalar yapıyorlardır Redbull DRS'yi acayip efektif kullanıyor farkı burada yaratıyorlar. Adamlar DRS'yi açtığı an jet gibi geliyorlar. Imola ve Barcelona'da zemin, sidepod ve arka süspansiyon değişimi olacaktı belki sürtünmeyi azaltırsak daha büyük bir kazanç sağlarız.
 
bazı istatistikler:

He was full throttle for 63.1% of the lap: 1.6% more than the second best! (VER)





🔵The RB is extremely efficient: great pace AND top speed
🔴Ferrari had average top speed but excellent pace
🟠McL must have had excellent downforce to be quick despite the horrible top speed!
🟢With a working DRS, Aston reached 333 in FP1



RB reached the highest average acceleration (1.59g vs 1.54g for Ferrari and Mercedes) and had very good braking

🔴Ferrari seems to have excellent motricity



-HAM was able to brake the latest AND for the least time, but this way, he also sacrificed his exit: he went full-throttle later than the others!
-LEC went full-throttle the soonest, gaining in the straight
-LEC and HAM were equally quick!


🔵RB was the king of the main straight

🟢Merc was quickest in just 11% of the lap: the first braking point, midway after turn 2 and in turn 15

🔴Ferrari was king of S2👑

LEC started being quicker than the RB after some time on the main straight: earlier ERS deployment?🤔


The 1:40.203 beat the previous track record of a 1:40.495 set by Valtteri Bottas in the Mercedes in 2019.


 
Ferrari DRS olmayan tüm düzlüklerde Redbull'dan hızlı gözüküyor. Uzun düzlükte DRS noktasına kadar hız olarak fena değil ama Redbull DRS açtığı an tüm pistte tur başına 0.1-0.15 saniye kazanıyordur. Lastik kullanımını görmek lazım Avusturalya da rakamlar fena değildi burada da rekabetçi olabiliriz.

Fu4av9CXsAMCc0v
 
yavaş virajlarda mercedeste gelişme var. ama başka verlerde top-speedde aston martinden bile geride en sonuncular. bu da akıllara yüksek down force nedeniyle mi düşük viraj performansları bu kadar iyi sorusunu akıllara getirmekte.

ferrarinin lastik sorunu devam ediyorsa, hiç bir şeyin önemi kalmayacak ve yarışı kaybedeceklerdir. umarım düzelmiştir de bir zafer görürüz leclaircden
 
yavaş virajlarda mercedeste gelişme var. ama başka verlerde top-speedde aston martinden bile geride en sonuncular. bu da akıllara yüksek down force nedeniyle mi düşük viraj performansları bu kadar iyi sorusunu akıllara getirmekte.

ferrarinin lastik sorunu devam ediyorsa, hiç bir şeyin önemi kalmayacak ve yarışı kaybedeceklerdir. umarım düzelmiştir de bir zafer görürüz leclaircden
Ferrari buraya sprint hafta sonu olduğu için güncelleme getirmeme kararı alıp ötelemişti strateji açısından ne kadar doğru yönetilmeye başladığını görebiliriz. Haftaya büyük güncellemeler gelmeye başlar 3 antrenman seansı varken getirmek çok daha mantıklı gözüküyor.
 

Leclerc: "Red Bull yarış temposunda hâlâ daha üstün"​


Yarışı Max Verstappen'in önünde ikinci bitiren Leclerc, bu yılki en iyi sonucunu almış oldu.

Sprint yarışında öğrendiği şeylerin, kendisini pazar günü için daha iyi hale getirip getirmeyeceği sorusuna Leclerc şöyle yanıt verdi: "Aracı değiştiremeyiz, bunu biliyoruz."

"Yani tabii ki kanatta ufak tefek değişiklikler yapabiliriz fakat büyük bir değişiklik yapamayız."

"Bugün gördüklerimiz bize Red Bull'un yarışta hâlâ bizden biraz daha üstün olduğunu doğruladı, ki biz de böyle olmasını bekliyorduk."

"Ancak yine de iki yarış önce ne kadar geride olduğumuzu unutmamalıyız. Yani ileriye doğru gitmeyi başardık."

"Hâlâ olmak istediğimiz yerde değiliz. Fakat dediğim gibi, eğer kazanmak mümkün değilse, o zaman maksimum puanı almamız gerekiyor."

"Bugün bizi ikincilikten daha mutlu edecek bir şey yoktu."

"Red Bull daha hızlı gibi görünse de yarın yine kazanmaya çalışacağız."

Leclerc, Perez'e daha yakın kalmayı bekleyip beklemediği sorulduğunda ise şöyle dedi: "Yarışa başlarken tam olarak ne bekleyeceğimi bilmiyordum."

"Checo ile çok fazla savaşmadım çünkü lastiklerimi korumak istedim. Sonuçta bunun zayıf noktamız olduğunu biliyordum."


aferin çocuğum, kimseye ve hiç bi takıma sataşma. böyle efendi efendi arabanı sürdüğün sürece biz senden razıyız. 20 kişi mücadele eder 1 kişi kazanır, senin de sıranın geleceği günler vardır elbet gelecekte.
 
Ufak bir analiz yapmakta fayda görüyorum.

RB ile kesinlikle rakip değiller. Dolayısıyla SC sonrası leclerc'in max'ın önünü açıp yol vermesinden hedeflerinin 3.lük olduğu anlaşılmıştı. ayrıca Sprint sonrası röportajda charles, doğrudan lastiklerinin "bitmiş göründüğünü", Redbull'unkilerin ise çok iyi durumda göründüğünü söylemişti. Yani kesin olarak hala bir derece sorunu var. Arka kanat güncellemesi sorunu sadece biraz hafifletmiş. ama lastiğin ısınma sorunu hala büyük bir problem.

Bu yüzden RB ile girişilebilecek herhangi gereksiz münakaşaya girmemek bugün mantıklı bir işti. Tutamayacağın pozisyon için savaşmazsın. hedef podyumdu, rakip A.M idi, Leclerc AM'nin birinci sürücüsü Alonso'yu mağlup ederek görevini yaptı. Sainz ise AM ikinci sürücüsü strollü yenerek o da görevini yaptı. Ama sainz, bugün başarılı oldu, çünkü stoll kendisinden daha kötü. geçen yıl başındaki gibi RBlerle denk bir araca sahip olsalardı Sainzin rakibi Perez olacaktı, dolayısıyla geçen yılki gibi pereze mağlup olacaktı. ferrarinin ikinci koltuğundaki adamın rakibi stoll olmamalı. her ne kadar günün başarılı isimlerinden biri de olsa bu onun yeterli olduğu anlamına gelmez. bir de istikrarlı değil, perez de öyle. bazen çok iyi bazen hiç yok.

Leclerc geçen yıl son yarışta 2.liği kazandığında da bugün de lastik koruma konusunda ne kadar geliştiğini ispatladı. Aslında Alonso bu kadar yaklaşamazdı ama leclerc'in önünde alfa romeo vardı sanırım bottas, o yüzden 1 saniye kadar süre kaybetti. yoksa alonso o kadar bile yaklaşamayacaktı.

Sonuç: Ferrari açısından eldeki imkanları göz önünde bulundurursak başarılı bir yarış. Hedef 3.lük idi ve hedefe ulaşıldı. Leclerc'in performansını çok olumlu buldum.
 
"Ferrari: discovered part of the problem that slows down the SF-23 with a full tank. A question of ground clearance and it is no coincidence that a change of rear shock absorber supplier is being considered. Miami important testing ground."

Sorun basit ama çözümü zor. Lastik ısınmasının nedeni arabanın yüksekte konumlandırılması. TD39'dan sonra arabayı yükseltmeleri gerekti çünkü o yükseklikte yunuslama oluyordu. TD39 biraz gevşetilince arabayı bir kaç mm daha indirebildiler. sorun sadece çok küçük bir miktarda azaltıldı. Öyle bir taban getireceksiniz ki araba geçen yıl başındaki gibi yere yakın konumlandırılmış ama yunuslamayacak şekilde kusursuz bir hava akışı verebilsin. tabi bu da yetmiyor, aynı zamanda sürtünmesi de az olmalı ve aracın hızını da yavaşlatmamalı.

leclerc'in dün dediği gibi, "sanırım redbullar bizim bulamadığımız bir şeyleri keşfettiler durdurulmaları zor" bu arabayı eski yüksekliğinde, yere yakın bir şekilde kusursuz çalıştıracak bir zemin. Tabi RB'nin aero muhendisi ferrari sürücülerinden fazla maaş alıyor. adrian boş adam değil.

şuanki araç yüksekliği lastiklerin ısısını optimal çalışma sıcaklık aralığında tutamıyor. en fazla 10 lap, sonrasında aşırı ısınma sorunu başlayıp yol tutuşta dramatik düşüşler peydah oluyor. FIA'nın getirdiği bu kural muhtemelen ferrarinin 5 yılını çöpe atmış gibi gözüküyor. yunuslamanın bir zararı yoktu oysaki, tüm şartları serbest bıraktığımızda en iyi yarış arabası da en iyi quali aracı da ferrarideydi. muhtemel bir 5 yıllık leclerc-ferrari şampiyonluğu izleyebilirdik.
 
Bu hafta sonu ilk kez büyük güncellemeler geliyor bakalım Redbull ile olan farkı eritebilecek miyiz yoksa olduğumuz yerde mi sayıklayacağız. Bu zamana kadar güncellemelerin bekletilmesinin sebebi fazlasıyla veri toplanılması için olabilir.
 
"Ferrari: discovered part of the problem that slows down the SF-23 with a full tank. A question of ground clearance and it is no coincidence that a change of rear shock absorber supplier is being considered. Miami important testing ground."

Sorun basit ama çözümü zor. Lastik ısınmasının nedeni arabanın yüksekte konumlandırılması. TD39'dan sonra arabayı yükseltmeleri gerekti çünkü o yükseklikte yunuslama oluyordu. TD39 biraz gevşetilince arabayı bir kaç mm daha indirebildiler. sorun sadece çok küçük bir miktarda azaltıldı. Öyle bir taban getireceksiniz ki araba geçen yıl başındaki gibi yere yakın konumlandırılmış ama yunuslamayacak şekilde kusursuz bir hava akışı verebilsin. tabi bu da yetmiyor, aynı zamanda sürtünmesi de az olmalı ve aracın hızını da yavaşlatmamalı.

leclerc'in dün dediği gibi, "sanırım redbullar bizim bulamadığımız bir şeyleri keşfettiler durdurulmaları zor" bu arabayı eski yüksekliğinde, yere yakın bir şekilde kusursuz çalıştıracak bir zemin. Tabi RB'nin aero muhendisi ferrari sürücülerinden fazla maaş alıyor. adrian boş adam değil.

şuanki araç yüksekliği lastiklerin ısısını optimal çalışma sıcaklık aralığında tutamıyor. en fazla 10 lap, sonrasında aşırı ısınma sorunu başlayıp yol tutuşta dramatik düşüşler peydah oluyor. FIA'nın getirdiği bu kural muhtemelen ferrarinin 5 yılını çöpe atmış gibi gözüküyor. yunuslamanın bir zararı yoktu oysaki, tüm şartları serbest bıraktığımızda en iyi yarış arabası da en iyi quali aracı da ferrarideydi. muhtemel bir 5 yıllık leclerc-ferrari şampiyonluğu izleyebilirdik.
Bu kurallar zaten Ferrari şampiyon olmasın diye getirildi tadı kaçtı F1 in.
 
Bu kurallar zaten Ferrari şampiyon olmasın diye getirildi tadı kaçtı F1 in.

bence mercedes'in de rb ve ferrariye yaklaşacağı ve hayal edilen 3 güçlü araç çekişmesi izleyeceğimizi düşündüler ve arkalarında patladı.

2022 sezon başlangıcını hatırlayın. ferrarinin çok güçlü olacağı 5 yıl öncesinden belliydi. çünkü 8 yıldır 2022 için hazırlanıyorlardı. Herkes emindi güçlü olacağına. RB ve Mercedes de 2021 çekişmesinde biri sürücü biri marka şampiyonu olmuş. hele mercedes'in bileğini bükmek ferrari ve rb açısından zor gibi gözüküyordu. Kimse Mercedesin berbat bir araba yapacağını sanmıyordu. 6 ay öncesinden konuşulmaya başlandı, önümüzdeki sezon tarihin en iyi sezonu olabilir. 3 takım 3 sürücü çekişecek diye.

Bir baktık mercedes 1.8 sn geride. zemini yükseltmek mercedesi ferrarilere ve rblere yaklaştıracaktı. ama ferrarinin yüksekliği artınca bu sefer ferrariler güç kaybedip rb seviyesinden uzaklaşıp mercedeslere yaklaştı. Eğer rb de güç kaybetseydi ferrari ve rbler merc.lere yaklaşacak ve 3ü benzer güce sahip olacaktı. ters tepti ve rb yalnız kaldı. inanılmaz bir sezon izleyebilecekken araplar buraya da kakasını yapıp bitime 8 hafta kaldığında zevksiz gazozuna yarışlar olmaya başladı.
 
Ferrari önümüzdeki 3 yarışta sezonun ilk güncellemelerini getiriyor muhtemelen Barcelona'ya kadar araç baştan aşağıya komple değişecek. Bu sene farkı ne kadar kapatırsak iyiye gidersek seneye o kadar avantajlı konuma geliriz belki bu sezonu kurtarmaya yetmeyebilir ama seneye için iyi bir temel olacak.

Miami'de Ön ve Arka Kanat
Imola'da Süspansiyon ve Taban
Barcelona'da Side-pod
 
Ferrari önümüzdeki 3 yarışta sezonun ilk güncellemelerini getiriyor muhtemelen Barcelona'ya kadar araç baştan aşağıya komple değişecek. Bu sene farkı ne kadar kapatırsak iyiye gidersek seneye o kadar avantajlı konuma geliriz belki bu sezonu kurtarmaya yetmeyebilir ama seneye için iyi bir temel olacak.

Miami'de Ön ve Arka Kanat
Imola'da Süspansiyon ve Taban
Barcelona'da Side-pod
hayırlı olsun, sorunun büyük kısmı taban olduğu için imolada asıl olayın görüleceğini tahmin ediyorum. Sen ne düşünüyorsun?

ayrıca barcelonadaki side-pod işe yararsa Drs açıklen düzlüklerde hızlanabilirler.
 
Aslında haber tam anlamıyla Ferrari'yi istememek değil asıl olay kimse İtalya'ya gelip çalışmak istemiyor kurtuluş yolu 2026'dan önce İngiltere'ye de ofis açılması olur başka çare kalmadı.
 
Üst Alt