Max Leclerc'ten daha iyi sürücü diyenler var bir de.
Her araç aynı olacak, her takıma aynı lastikler verilecek o zaman f1 heyecanlı olur işte.
Bir sürücünün ne kadar iyi olduğu nereden baktığımıza ve beklentilerimize göre kişisel olarak şekil alabilir. Ama en hızlı diyorsak tıpkı otomobiller gibi sürücülerin virajdaki performanslarını incelemek gerek. Yarış içerisinde bir çok faktör var en basiti lastik performansı. Qualiler daha saf, zamana karşı en hızlı olanın kazandığı ve lastik faktörünü devre dışı bırakan bir sistem. Yani sizden al bu arabayı, içerisinde 2 turluk yakıtı var. bunun canını çıkar deniliyor. Saf hızdır, üstelik bir çok zaman q3, yarışlardan daha zevklidir.
Mesela bugattiler F1 araçlarından daha hızlıdır. Ama bir pistte f1 aracı ile bugattiyi yarıştırın f1 araçları tur bindirir bir kaç tur içerisinde. Bu, f1'in tamamen virajlardaki hızından kaynaklı. Drag yarışında bugatti parçalar geçer f1 aracını. hatta bugattiye de gerek yok. Üst model bir ferrari bile daha hızlıdır.
Schumacher rainmaster olarak bilinir ama yağmurda onu en çok avlayan fernando alonsodur. Sadece 2 şampiyonluğu var diye ismi gölgede kalmıştır. Aslında yağmurda Michaelden farklı değildir hatta bir çok zamanlar da ondan iyi olmuştur. Tarih, alonso'yu michael'in isminin altında ezmiştir. Çünkü kariyer seçimi berbattı. Günümüzde artık telemetri verilerine ulaşmak standart bir izleyici için oldukça kolay. kimin ne yaptığını çok rahat görüyoruz. Aynısını verstappen'in şampiyonluklarının diğer genç sürücülere yapılmasına izin vermemeli bilinçli izleyiciler. Birisi bana çıkıp diyebilmeli ki, Fernando Alonso, Michael'dan daha iyiydi, ya da daha hızlıydı. Bunu günümüzde verstappen fanları bize söyletmiyor.
Gibi:
Son düzenleme: