Scuderia Ferrari Takip Başlığı - Sayfa 19 | GSCimbom - En İyi Galatasaray Taraftar Portalı ve Forumu

Scuderia Ferrari Takip Başlığı


hayırlı olsun, sorunun büyük kısmı taban olduğu için imolada asıl olayın görüleceğini tahmin ediyorum. Sen ne düşünüyorsun?

ayrıca barcelonadaki side-pod işe yararsa Drs açıklen düzlüklerde hızlanabilirler.
Araç baştan aşağıya değişiyor tahminim bu güncellemeler çalışırsa tur başı 0.2-0.25 sn kazanırız DRS kullanımını daha efektik hale getirirsek toplam 0.4-0.45 arası olur.
 
Ferrari başarılı olduğunda hollanda ya da ingilterede ofisleri oluyordu. Motoru geç en kötü aero ünitesini ingiltereye taşımaları gerek. Bunu sayfalar öncesi dedik. İtalyaya büyük mühendis getiremezsin. Hemen hemen her takım ingiltere merkezli çalışıyor. RB'nin baş aero şefi senin sürücünden fazla para kazanıyor.

Ayrıca italyada kalmak istiyorlarsa ona da çare bulduk. Marenello denilen kırsal kasaba değil de milano'ya falan taşısalar merkezi yine kadro konusunda rahatlarlar.

bunları hep dedik, gelmeyeceğini de söyledik sebeplerini de söyledik. Bu takımı herhangi bir aklı çalışan arkadaş şampiyon yapar.
 
Son düzenleme:
Araç baştan aşağıya değişiyor tahminim bu güncellemeler çalışırsa tur başı 0.2-0.25 sn kazanırız DRS kullanımını daha efektik hale getirirsek toplam 0.4-0.45 arası olur.
Düzlük hızı tur sürelerinde kayda değer artış sağlamıyor. F1 viraj performansına dayalı. Eski jenerasyon araçlar şimdikilerden çok daha güçlü ve hızlı. Ama günümüz araçlar bir turu eski araçlardan daha kısa sürede tamamlıyor. Zaten ferrarinin yarış temposunun kötü olma sebebi lastiklerinin aşırı ısınma sonucu yol tutmaması ve virajlarda çok süre kaybetmeleri. Çabuk araç öndekini yakalamanı sağlar, düzlük hızı ise öndekini geçmeni sağlar.

Dengesi iyi olmalı, bu yıl AM geçen yıl ferrariler çabuk araçlardı ama düzlük hızı rezil olduğu için DRS açık olunca ancak rb'ye yetişebiliyorlardı. DRS ile geçilmiyordu bile. 2023 ferrarisi aracı düşük çalıştırdığınız zaman en iyi yarış arabası haline geliyor. ama o yüksekliğe göre zemin üretmeleri lazım.
 
Düzlük hızı tur sürelerinde kayda değer artış sağlamıyor. F1 viraj performansına dayalı. Eski jenerasyon araçlar şimdikilerden çok daha güçlü ve hızlı. Ama günümüz araçlar bir turu eski araçlardan daha kısa sürede tamamlıyor. Zaten ferrarinin yarış temposunun kötü olma sebebi lastiklerinin aşırı ısınma sonucu yol tutmaması ve virajlarda çok süre kaybetmeleri. Çabuk araç öndekini yakalamanı sağlar, düzlük hızı ise öndekini geçmeni sağlar.

Dengesi iyi olmalı, bu yıl AM geçen yıl ferrariler çabuk araçlardı ama düzlük hızı rezil olduğu için DRS açık olunca ancak rb'ye yetişebiliyorlardı. DRS ile geçilmiyordu bile.
Sezonun başından beri hiç güncelleme getirmeyip bu kadar beklenildiyse çok fazla veri toplanılmıştır gerek yarış gerek simülasyonlarda her türlü veri vardır. Sevindirici nokta geçmişte çok fazla panik güncellemeleri oluyordu her seferinde araç ileri gideceğini geri gidiyordu bu sefer sakin ve mantıklı bir şekilde ilerleniyor belki dönüm noktası bu sakinlik olur.
 
Sezonun başından beri hiç güncelleme getirmeyip bu kadar beklenildiyse çok fazla veri toplanılmıştır gerek yarış gerek simülasyonlarda her türlü veri vardır. Sevindirici nokta geçmişte çok fazla panik güncellemeleri oluyordu her seferinde araç ileri gideceğini geri gidiyordu bu sefer sakin ve mantıklı bir şekilde ilerleniyor belki dönüm noktası bu sakinlik olur.
ilgini çekerse azerbaycan istatistiklerini paylaşayım. o tür veriler benim ilgimi çekiyor. başka birilerinin çeker mi bilmem.
 
Tabanın altına gelecek güncellemeyle beraber tek sütunlu arka kanatın daha uyumlu çalışması bekleniyormuş. Akşama bakalım ne gibi farklar olacak 1. antrenmanda ayarları bulurlarsa 2. antrenman da uzun stintlerde daha iyi anlaşılır.
 
Bu 3 yarisa getirilen buyuk guncellemeler ise yaramak zorun da sezonu tersine cevirmese bile ki cevirmesi cok zor 2024 icin dogru saglam bir temel bulmak icin cok onemli.eger 2024 de bosa gecerse akli olan hic bi takim 2025 icin zorlamaz zira 2026 da kurallar yeniden degisecek.1 seneyi kazanmak icin yeni kurallar icin odun vermek aptalca olur ki buda 2026 ya kadar redbull dominasyo u demek bence bu guncelemeler cok buyuk kirilma noktasi.
 


hocam bu paylaşıldı hatta sayfanın üst kısmında bu konuyu değerlendirdik. Dahası, ilk üye olduğumda da söyledim. Maranello denilen köye kimse gelmeyi istemiyor diye. İlla italya diye direteceklerse emilya ve rumagna dışına çıkıp lombardiya, piemont hatta ligurya gibi gelişmiş ve isviçre ve french riviera kısmına yakın bölgelerine gitmeliler. Hatta lazio ve tozcana bile olur lazio bölgesinde roma gibi bir memleketleri var. Ama emilia ve romagnaya kimseyi zaten çekemediğin gibi küçük bir kasaba olan maranelloya kendi vatandaşını da çekemezsin. Türkiye'de kilis, yozgat gibi bir şeye denk gelir.

Bunları da yine daha önceden belirtmiştik:

Abim şu lanet takımı maranello denilen kasabadan İngiltereye, Hollandaya taşıyın yahu kim gelir allahın köyüne be? Yerel mühendislerle bu kadar yapabiliyorsunuz işte. İtalyanın hakkarisi olan calabria'nın üniversitesi universita per stranieri dante alighieri di reggio calabria'dan mezun olmuş 24 yaşındaki veletlerin yapabildiği araba bu, iyi bile yapmışlar. italyadan çıkan adamların iyileri bile mercedese gidiyor redbulla gidiyor. sana da italyanın hakkari üniversitesi mezunları kalıyor. Ne kadar para verirsen ver abi maranello gibi köylük yerde tutamazsın kimseyi.

RB'nin elindeki Aero patronu Newey için Ferrari bir ton para dökmüştü. Adam gelmedi, gelmez de ne yapsın köyde?
İlla italya diyorsanız takımın merkezini milanoya taşıyın.
Gelenekselcilik kaybedecek! Renovasyon kazanacak!


Allah, kitap, muhammed, isa aşkına bu köye mi getireceksiniz F1'in en iyi mühendisleirini?

maxresdefault.jpg
 
Fia denilen lanet olası liyakatsız türkiye kılıklı kuruluş Miami'de yine DRS mesafesini kısaltacakmış tıpkı azerbaycanda yaptıkları gibi.
Spor daha rekabetli olsun, Mercedes diğer iki takıma karşı zayıf kaldı, mercedes onları yakalayamıyorsa öyleyse diğer hızlı olanları mercedese yaklaştıralım mantığı yüzünden; enfes bir 5 sezon izleyecekken, iğrenç kararlarla RB zirvede yanlız bırakıldı. Şimdi aldıkları karardan köpek gibi pişman olmuş olacaklar ki RB'nin avantajlarını ortadan kaldırmaya çalışıyorlar.

RB'nin itiraz edeceğini sanmam, Alonso dışında bunun hakkında yorum yapanı da görmedim. Astona saldıran ferrarilerin işini zorlaştıracağı için astona biraz yarayabilir. Ama RB'nin hiç bir şekilde zarar görmeyeceğini söylemeliyim. Ferrariler 8 tur RBler ile başa çıkabiliyor. Maksimum 10 tur. Ama artık onu denemiyorlar bile. Sonra zaten komik bir şekilde fark açılıyor. Bunun sebebi RB'nin düzlük hızı değil. Ferrarinin virajlarda vakit kaybetmesi, termal aşınma nedeniyle. Bunu bile anlamadan aptal gibi kararlar alıyorlar. Umarım Mercedes döneminden daha iğrenç bir dominasyon izleriz. 2026'ya kadar maxtan başka hiç kimse galibiyet alamaz da şu fia'nın yönetimi değişir.

bu spor 2021'den itibaren tekrar popülaritesini artırmaya başladı. çünkü millet hamilton zaferleri görmekten gına geldiği için spordan çok uzaklaşmıştı. 2021'de max'ın bu düzeni sarsması sonrası, Bugün f1 bugün popülerse bu max sayesindedir. futboldan bile çok izleyici çekmeye başlamıştı. Ama korkarım bu popülarite de yine FIA'nın aptallıkları sonucu dolaylı yoldan maxın ardı arkası kesilmeyecek zaferleri ve sıkıcı yarışlar sonrası duraklayacaktır.
 
Miami'de zemin güncellemesinin üzerine İspanya'da da zemin güncellemesi devam edecekmiş büyük aşama kaydedileceği söyleniyor.
Benim duyduğum sadece 1 arabaya getirecekleri yönünde. Duruma göre ispanya'ya iki araca uygulayarak çıkabilirler. Ama sürekli değişiyor takvimleri. Normalde Miami için zemin paketi tanıtmamışlardı. Muhtemelen öne çekme çabaları var. Çünkü fark da epey açıldı
 
küçük detaylar ne kadar süreler kazandırıyor. Yıllardır anlatmak istediğim şey de buna benziyor. Bir aracın hızı drag yarışı yapmıyorsak viraj performansı kadardır. 2019 ferrari aracının düzlük hızına bakın. monza ve spa gibi bol düzlüklü yerler dışında yarış kazanamadı. düzlükte akıl almaz hızı vardı virajda rezildi. Dolayısıyla biraz viraj olduğunda araç monza ve spadaki dominantlığından eser kalmıyordu.
Basit bir örnek,

Düzlükte bu kadar fark yaratan RB'nin qualilerde neden ferrari tarafından mağlup edildiğini inceleyelim. Dediğim gibi bu sporun detay ve veri kısmını seviyorum.

leclerc 1.png


leclerc 2.png




leclerc-3.png


8liWWrj.png



Gördüğün gibi Sainz'e boşuna sövüyorsunuz derken bunu kastediyorum. Sainz mükemmel demiyorum. Ama ortalama, perez gibi bir şey. Sainz'i bu kadar kötü gösteren ve ferrari'yi olduğundan daha iyi gösteren buradaki yetenekte gizli. Viraja girmeden de, virajdan çıkınca da rb her türlü daha hızlı, üstelik azerbaycanın o son düzlüğünde bir sürü vakit çalıyor verstappen leclerc'ten. Pistin her düzlüğünde Verstappen daha hızlı olmasına rağmen virajın içerilerinde Leclerc agresif sürüşüyle çok fazla süre kazanıyor. Hatta bir üsteki viraja girişte 50 km fark var. Bu çok büyük fark. Bunu sainz yapamıyor diye kimsenin onu b0klamaya hakkı olduğunu düşünmüyorum.

Video'nun tamamı burada:
Viraja girmeden önce, viraj çıkışında, düzlüklerde daima RB'ler daha hızlı. Buna rağmen nasıl oluyor da Pole pozisyonu ferrari alıyor. Bu tamamen Leclerc'in viraj performansıyla alakalı. Bunu leclerc'in yetenekleriyle değil de aston martin gibi virajda iyi performans sergileyen arabanın yetenekleriyle yaparsan şampiyon olursun. Leclerc'in pole pozisyonları tamamen yanıltmaca ve hepsi de kendi yeteneği. Ferrari'nin asıl performansı Sainz'in performansının biraz daha üzerinde. Tabi Leclerc burada trailbraking yapıyor. Ayrıca hem gaza hem de frene aynı anda basıyor, garajda ekranda baktıklarında tüm verileri görüyorlar. Viraj çıkışındaki zaman kaybını biliyordur bunu gidermek için de frene bastığı zaman gazdan ayağını çekmiyor ki motorun devri düşmesin ve bir de bunu en aza indirmek için bir vites yukarı da çıkış yapıyor. Ancak bu kadar kurtarabiliyorlar durumu.



mantıklı olan gerçekleri görür, sizin bu araçtan fazla umudunuz olmasın diye diyorum. çünkü RB'ye göre sandığınızdan daha geride

wew.png
 
Son düzenleme:
Üst Alt