Türk Savunma Sanayi Genel Başlığı

Örneğin Hava Savunma muhribi için min 4 adet envantere planı var, o gerçekleştiği takdirde Donanma eşik atlyacak, keza 250 adetlik Altay tankıyla Kara Kuvvetleri.

Hava içinse Kaan bekleniyor, ama F16 ve EF ile hala muharip jet açısından iyi durumda kalacağız
 
EF bir gap filler değil nihai çözümdür ahb. Muht opsiyon vardır gelecekte HvKK için 60 70 sayılarında EF görebiliriz ki bu gap fillerin ötesinde bir konuma koyuyor uçağı.
Sayısal anlamda evet ama teknolojik olarak 5. nesil uçakların devri başlamışken ve biz de bu kervana Kaan ile 2028 sonu/2029 başı gibi katılacakken niteliksel manada gap filler statüsünde bence. Tabii minimum 30-40 yıl Kaan ile yan yana görev yapacak bir platforma gap filler demek çok doğru gelmiyor kulağa ama öyle yani. Ek olarak, Eurofighter niye alınıyor sorusunun cevabı da gap filler'a çıkıyor.
 
Sayısal anlamda evet ama teknolojik olarak 5. nesil uçakların devri başlamışken ve biz de bu kervana Kaan ile 2028 sonu/2029 başı gibi katılacakken niteliksel manada gap filler statüsünde bence. Tabii minimum 30-40 yıl Kaan ile yan yana görev yapacak bir platforma gap filler demek çok doğru gelmiyor kulağa ama öyle yani. Ek olarak, Eurofighter niye alınıyor sorusunun cevabı da gap filler'a çıkıyor.
Nesil olayına çok takılmamak lazım, EF T5 de muhtemelen isteriz. EF'ler çok yetenekli kuşlar ilerleyen dönemlerde daha da sayı olarak artacağını düşünüyorum.

Keza Kaan için 2028 tarihi bana göre çok iyimser kalıyor, en iyi ihtimalle 5-6 sapması olacaktır ki bu tür projelerde doğal da zaten.
 
0 uçak yerine neden 2.el uçakları tercih ediyoruz,cok mantiklimi sizce bu is ,0 yeni uçakları vermemeleri de ayrıca garip
Katar ve Umman'ın uçakları ikinci el değil reis. Katar uçakları 2 yıl önce teslim edildi adamlara. Umman da bu uçakları 2017'de envantere kattı. Daha jelatini bile üzerinde yani amiyane tabirle.
Niye tamamı İngiltere'den sıfır alınmadı sorusunun cevabı ise şöyle:
Bu uçağın seri üretim hattı 2028-2029'a kadar (hatta belki daha geç bile olabilir) dolu. Almanya, İtalya ve İspanya'nın siparişleri var halihazırda. Yani öyle bir durumda 1 filo uçağı adamlar sana teslim edene kadar, sen tam operasyonel kabiliyeti kazanana kadar sene 2035 filan olurdu.

Uçağı almakla bitmiyor. Envanterinde olmayan bir uçağı almak demek bakım ekiplerinin eğitimini, pilotların eğitimini, gerekli lojistik ağının kurulmasını gerektiriyor. Bu gibi etmenler sebepli olarak operasyonel kabiliyete erişmek demek yıllar süren bir iş.
Katar ve Umman uçaklarının alınması bu sebepten. Hızlıca envantere katıp operasyonel kabiliyete ulaşacağız. Akabinde de İngiltere'den sıfır uçaklar gelecek peyderbey.

Katar muhtemelen gidip ABD'den ek F15EX veya Fransa'dan ek Rafale sipariş edecek. Umman da ABD'den ek F16 siparişi veya ek Eurofighter siparişi verir 2030 sonrasına.
 
İngiltere'den alınacak 20 adet yeni Euro Fighter uçakları için 8 milyar pound ödeyecekmişiz
 
Nesil olayına çok takılmamak lazım, EF T5 de muhtemelen isteriz. EF'ler çok yetenekli kuşlar ilerleyen dönemlerde daha da sayı olarak artacağını düşünüyorum.

Keza Kaan için 2028 tarihi bana göre çok iyimser kalıyor, en iyi ihtimalle 5-6 sapması olacaktır ki bu tür projelerde doğal da zaten.
44'te kalmaz bence de o sayı. Özellikle yeni ECRS MK2 radarı hazır olunca direkt 20 tane daha T5 isteriz gibime geliyor. Mevcut Eurofighter'lara da o radarı isteriz hatta.

Kaan konusunda ise F110 ambargosu olmazsa sarkma beklemiyorum ben şahsen. Aselsan aviyonikleri bir bir yetiştiriyor. Diğer paydaşlar da aynı şekilde. 2026'da 3 tane yeni prototip ile çok hızlı bir test aşamasına gireceğiz. Şu an her şey yolunda gidiyor. Sarkar demek, hele hele 5-6 yıl vs demek için en ufak bir sebep yok şu an. Geciklemeler olabilir, olsa da dediğin gibi doğaldır ama havacılık endüstrisi eskisi gibi değil artık. Biz de bu işi kaptık artık.
 
Fiyata takılan çok olmuş Twitter'da, ama İngiltere ile imzalanan sözleşme kapsamı muhtemelen 20 kesin, 20 de opsiyon şeklindedir. O rakam da "up to" fiyatıdır.

Neyse, dün de yazdığım gibi; alınabilecek en iyi uçağı aldık F15EX haricinde. Kaan anlamlı sayılarda envantere girene kadar oluşabilecek hava gücü zaafiyeti giderilmiş oldu. Millî mühimmat entegrasyonu da olacakmış sanırım, bu da çok önemli. İlk defa ABD dışı bir ekolden uçak almış olduk.

Katar ve Umman uçakları 2026 başında peyderpey gelmeye başlar artık muhtemelen. Yıl bitmeden başlangıç seviyesi operasyonel kabiliyeti ilan etmiş oluruz diye tahmin ediyorum.
Tahmin ettiğim gibiymiş.
 
Geri
Üst Alt