Türk Savunma Sanayi Genel Başlığı

F35 verilmesi için kongreden bizim için geçen yasayı ihlal ettiğimiz konunun çözülmesi gerekiyor. O çözülmeden f35 dediğiniz gibi verilmez.

Ama s400'lerden kurtulursak (ki Siper sistemleri blok blok hizmete alınıyor. Neden olmasın?) O zaman f35'in gelmesinin önündeki yasa engeli de ortadan kalkar.

Ha israil ve yunan lobisi boş durmaz. O zaman başka bir neden ararlar. Ya da Akdeniz veya Ege'de bizi kışkırtıp üzerlerine gitmemize neden olup başka yollardan engellemeye çalışırlar orasını bilemem. O her zaman ihtimaller dahilinde.

Ama dediğim gibi s400'ün ya abd'ye ya da 3. bir ülkeye verilmesi söz konusu olmadan f35 gelmez. Depoda tutacağız deseler bile kabul etmezler.
Mesele s400 değil. Ondan alt kalır yanı olamayan s300 Lee var Yunan'da. F35 verilecekse bizim lehimize olmayacaksa almanın alemi yok. Euro figthter uzerinden Avrupa ile ilişkilere devam. ABD her zaman yahudi lobisinin tasmasini taşıyor.
 
Mesele s400 değil. Ondan alt kalır yanı olamayan s300 Lee var Yunan'da. F35 verilecekse bizim lehimize olmayacaksa almanın alemi yok. Euro figthter uzerinden Avrupa ile ilişkilere devam. ABD her zaman yahudi lobisinin tasmasini taşıyor.

Orası öyle. Yunanistan'ı bırakın hindistan'a elinde bir çok s400 bataryası olmasına rağmen f35 teklif etti abd. Hindistan kabul etmedi onu da.

Ben kağıt üzerindeki söyledim. O çözülse bile bu yüzden başka bir neden bulurlar vermezler de dedim mesajımda.

İlk 40 adet Kaan için F110 motorları versinler. Bir de eldeki f16 blok 50'ler için viper kitini alabilsek aslında süper olur. İngiltere'den sıfır, Katar ve Umman'dan ikinci el Ef tr4 ile yola devam edelim yeter bize.

TF 10000 motoru ile Kızılelma zaten bir miktar yükü de üzerine alacak.
 
Biz güçlendikçe mecbur kalacaklar o uçakları vermeye. Savunma sanayinde güzel işler çıkartıyoruz.

SM-G990E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seçim öncesi kamuoyuna pompalamak icin guzel haberler havada ucusacaktir
 


Beklenen olacak gibi.

F35 olayının çözümü aslında bir çok yönden çok karışık gözükse de bir taraftan bu noktadan sonra çokta basit olabilir.

Mesela Kaan için verilecek F110 motorlarında Trump kongre basamağını atlayabiliyor. Abd yasaları bu ayrıcalıklı imkanı başkana sağlıyor. Geçmişte bunun örnekleri oldu. Caatsa yani Abd'nin düşmanlarına karşı yaptırımlar yasasını F110 motoru temini için bir şekilde aşabilir Trump.

Ama F35’in verilmesini doğrudan engelleyen başka bir yaptırım var. NDAA adlı Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasası. Bu yasanın aşılması için doğrudan kongre onayı gerekiyor. Abd başkanı bunu arka kapıdan ilerleyerek aşamaz.

Ama söz konusu Abd ise her an her şey olabilir. Bunu da göz ardı etmemek lazım. ABD'de de bazıları hariç yasalar ebedi veya kesinlikle değiştirilemez değildir. Kongre yasaları değiştirebilir, istisnaları oylayabilir, yeni yetki verebilir ve koşulları değiştirebilir.

Bugün bile Washington'da, Türkiye'nin yeniden sisteme dahil edilmesi veya belirli koşullar altında F-35 satılması olasılığı hakkında tartışmalar hala devam ediyor. Abd başkan yardımcısı Vance birkaç gün önce bunun yasa çerçevesinde nasıl mümkün olabileceğine dair bir incelemenin devam ettiğini özellikle belirtti.

Washington ve kongre stratejik çıkarlarının bunu gerektirdiğine karar verirse, yasaları değiştirebilirler. Bu, bir konuda hem aşırı iyimserlerin hem de aşırı kötümserlerin genellikle gözden kaçırdığı nokta. Ve gördüğüm kadarıyla Trump açıklamaları sonrası öyle çokta aşırı bir tepki olmadı.

Ayrıca kongrede israilin lobi gücü muazzam yüksek olsa da son zamanlarda bunda azalmalar söz konusu. İran savaşının çok uzaması, aşırı derece sivil ölümleri, iran'ın beklentilerin aksine anlaşmalara yanaşmaması, Hürmüz boğazı sorununu çözememeleri, savaşın uzaması nedeni ile Abd'nin bölgedeki ortaklarından gelen rahatsızlıklar, Abd’nin silah stoklarının ciddi bir şekilde azalması ve başka tehditlere karşı şu anda daha savunmasız olmaları ve Abd ekonomisine gelen inanılmaz yük. Say say bitmez. Bir sürü neden var. Abd kongresinde israil'in onları bu kaosun ortasına düşürmeleri nedeni ile de son dönemde artan bir tepki var. Bu yüzden kongre de bizim için beklenmedik bir sürpriz gerçekleşebilir.

Bir diğer konu bizimkiler s400 konusunda bir taviz verdiler mi? Zaten verdiler ise ortada yasanın bağlayıcısı olan en önemli sorun ortadan kalkıyor demektir.

Şunun şurası sayılı gün kaldı Nato zirvesine. Hep birlikte neler olacağını göreceğiz.
 
Geri
Üst Alt