Türk Savunma Sanayi Genel Başlığı

F35 verilmesi için kongreden bizim için geçen yasayı ihlal ettiğimiz konunun çözülmesi gerekiyor. O çözülmeden f35 dediğiniz gibi verilmez.

Ama s400'lerden kurtulursak (ki Siper sistemleri blok blok hizmete alınıyor. Neden olmasın?) O zaman f35'in gelmesinin önündeki yasa engeli de ortadan kalkar.

Ha israil ve yunan lobisi boş durmaz. O zaman başka bir neden ararlar. Ya da Akdeniz veya Ege'de bizi kışkırtıp üzerlerine gitmemize neden olup başka yollardan engellemeye çalışırlar orasını bilemem. O her zaman ihtimaller dahilinde.

Ama dediğim gibi s400'ün ya abd'ye ya da 3. bir ülkeye verilmesi söz konusu olmadan f35 gelmez. Depoda tutacağız deseler bile kabul etmezler.
Mesele s400 değil. Ondan alt kalır yanı olamayan s300 Lee var Yunan'da. F35 verilecekse bizim lehimize olmayacaksa almanın alemi yok. Euro figthter uzerinden Avrupa ile ilişkilere devam. ABD her zaman yahudi lobisinin tasmasini taşıyor.
 
Mesele s400 değil. Ondan alt kalır yanı olamayan s300 Lee var Yunan'da. F35 verilecekse bizim lehimize olmayacaksa almanın alemi yok. Euro figthter uzerinden Avrupa ile ilişkilere devam. ABD her zaman yahudi lobisinin tasmasini taşıyor.

Orası öyle. Yunanistan'ı bırakın hindistan'a elinde bir çok s400 bataryası olmasına rağmen f35 teklif etti abd. Hindistan kabul etmedi onu da.

Ben kağıt üzerindeki söyledim. O çözülse bile bu yüzden başka bir neden bulurlar vermezler de dedim mesajımda.

İlk 40 adet Kaan için F110 motorları versinler. Bir de eldeki f16 blok 50'ler için viper kitini alabilsek aslında süper olur. İngiltere'den sıfır, Katar ve Umman'dan ikinci el Ef tr4 ile yola devam edelim yeter bize.

TF 10000 motoru ile Kızılelma zaten bir miktar yükü de üzerine alacak.
 
Biz güçlendikçe mecbur kalacaklar o uçakları vermeye. Savunma sanayinde güzel işler çıkartıyoruz.

SM-G990E cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Seçim öncesi kamuoyuna pompalamak icin guzel haberler havada ucusacaktir
 


Beklenen olacak gibi.

F35 olayının çözümü aslında bir çok yönden çok karışık gözükse de bir taraftan bu noktadan sonra çokta basit olabilir.

Mesela Kaan için verilecek F110 motorlarında Trump kongre basamağını atlayabiliyor. Abd yasaları bu ayrıcalıklı imkanı başkana sağlıyor. Geçmişte bunun örnekleri oldu. Caatsa yani Abd'nin düşmanlarına karşı yaptırımlar yasasını F110 motoru temini için bir şekilde aşabilir Trump.

Ama F35’in verilmesini doğrudan engelleyen başka bir yaptırım var. NDAA adlı Ulusal Savunma Yetkilendirme Yasası. Bu yasanın aşılması için doğrudan kongre onayı gerekiyor. Abd başkanı bunu arka kapıdan ilerleyerek aşamaz.

Ama söz konusu Abd ise her an her şey olabilir. Bunu da göz ardı etmemek lazım. ABD'de de bazıları hariç yasalar ebedi veya kesinlikle değiştirilemez değildir. Kongre yasaları değiştirebilir, istisnaları oylayabilir, yeni yetki verebilir ve koşulları değiştirebilir.

Bugün bile Washington'da, Türkiye'nin yeniden sisteme dahil edilmesi veya belirli koşullar altında F-35 satılması olasılığı hakkında tartışmalar hala devam ediyor. Abd başkan yardımcısı Vance birkaç gün önce bunun yasa çerçevesinde nasıl mümkün olabileceğine dair bir incelemenin devam ettiğini özellikle belirtti.

Washington ve kongre stratejik çıkarlarının bunu gerektirdiğine karar verirse, yasaları değiştirebilirler. Bu, bir konuda hem aşırı iyimserlerin hem de aşırı kötümserlerin genellikle gözden kaçırdığı nokta. Ve gördüğüm kadarıyla Trump açıklamaları sonrası öyle çokta aşırı bir tepki olmadı.

Ayrıca kongrede israilin lobi gücü muazzam yüksek olsa da son zamanlarda bunda azalmalar söz konusu. İran savaşının çok uzaması, aşırı derece sivil ölümleri, iran'ın beklentilerin aksine anlaşmalara yanaşmaması, Hürmüz boğazı sorununu çözememeleri, savaşın uzaması nedeni ile Abd'nin bölgedeki ortaklarından gelen rahatsızlıklar, Abd’nin silah stoklarının ciddi bir şekilde azalması ve başka tehditlere karşı şu anda daha savunmasız olmaları ve Abd ekonomisine gelen inanılmaz yük. Say say bitmez. Bir sürü neden var. Abd kongresinde israil'in onları bu kaosun ortasına düşürmeleri nedeni ile de son dönemde artan bir tepki var. Bu yüzden kongre de bizim için beklenmedik bir sürpriz gerçekleşebilir.

Bir diğer konu bizimkiler s400 konusunda bir taviz verdiler mi? Zaten verdiler ise ortada yasanın bağlayıcısı olan en önemli sorun ortadan kalkıyor demektir.

Şunun şurası sayılı gün kaldı Nato zirvesine. Hep birlikte neler olacağını göreceğiz.
 
Tei tesislerinde f110 motorlarının montajı, ve bazı kritik parçalarını üretme kapasitesi vardı. Şimdi belkide izin verilirse moturu tamamen Türkiye'de üretme durumu bile olabilir.
 


Dışişleri bakanlığının yani Trump yönetiminin kongreye ben bu motorları Türkiye'ye satacağım bilgisini kongreye vermesinden sonra,

Eğer kongre bu satışı veto etmek isterse izleyeceği yol şu. Ama ben olacağını sanmıyorum. Kongre ve temsilciler meclisindeki koltuk dağılımı ile bu ihtimal çok zor.

15 gün içinde kongre ve temsilciler meclisinin ikisinde birden belli bir oy sayısı ile motorları satamazsın kararını almaları gerekiyor.

Çünkü bu oy sayısına ulaşamaması durumunda sadece salt çoğunluk onlara yetmeyecek. Trump kongre ve temsilciler meclisinin aldığı satmama kararını salt çoğunluk durumunda bile veto edip satışa devam edebilir. Her iki mecliste daha yüksek bir oy sayısı ile satmama kararı çıkması da pek ihtimal değil.

Böylece motor konusu şu gidişata göre çözülmüş olacak gibi duruyor.

Ama daha önce de dediğim gibi f35 konusu bambaşka bir şey. Onda kongre onayı gelmeden satışa izin veremezler. Nato zirvesinde bakalım orada da bir gelişme olacak mı?
 
Tei tesislerinde f110 motorlarının montajı, ve bazı kritik parçalarını üretme kapasitesi vardı. Şimdi belkide izin verilirse moturu tamamen Türkiye'de üretme durumu bile olabilir.

Çok zor bir ihtimal ama imkansız değil.

Burada kritik olan konu tek kanatlı kristal tribün parçalarına ait alaşımın formülü.

Artık Tei'de bunları dökme ve üretme yeteneği var. Eskiden yoktu. Ama bunun için alaşımın formülünü bize açıkça vermeleri gerekiyor.

Ben olacağını pek sanmıyorum. Ne olursa olsun orada yılların birikimi ve bilgisi var. Her ne kadar GE, TEI'nin ortağı bile olsa bu formülü vermek istemeyecektir. Devlet sırrı gibi bir şey bu formül.

Büyük ihtimal ile bu tarz kritik parçalar gene yurtdışından gelir. Lisans altında motor birleştirilmesi TEI'de yapılır.
 
Daha ihalar icin motor uretemezken, sağdan soldan alıyoruz, kaan icin ismi gecen motoru uretirsek buyuk is başarırız gercekten ama sanki bizimkilerde bu motor işlerini ağırdan aliyor gibi geliyor ,motoru dışarıdan alip daha hızlı imalat yapalım dusuncesimi var acaba
 
Daha ihalar icin motor uretemezken, sağdan soldan alıyoruz, kaan icin ismi gecen motoru uretirsek buyuk is başarırız gercekten ama sanki bizimkilerde bu motor işlerini ağırdan aliyor gibi geliyor ,motoru dışarıdan alip daha hızlı imalat yapalım dusuncesimi var acaba

Şu anda envanterimizde olan hangi ihalar için motor üretemiyoruz?

Bence envantere aldığımız tüm ihaların motorlarını kendimiz yapabiliyoruz.

Henüz test aşamasında olan yani envantere almadığımız Kızılelma ve Anka-3 içinde TF6000 motoru geliştirme aşaması da son seviyelerde.

Hatta bu sene içinde Kızılelma ve Anka 3 üzerinde TF6000 ile test uçuşları da başlayacak.
 
Şu anda envanterimizde olan hangi ihalar için motor üretemiyoruz?

Bence envantere aldığımız tüm ihaların motorlarını kendimiz yapabiliyoruz.

Henüz test aşamasında olan yani envantere almadığımız Kızılelma ve Anka-3 içinde TF6000 motoru geliştirme aşaması da son seviyelerde.

Hatta bu sene içinde Kızılelma ve Anka 3 üzerinde TF6000 ile test uçuşları da başlayacak.
Bu işlerin bencesi vs yok ben uzman değilim ama araştırmayı seviyorum baykarin ürettiği ihalar dahil tusasa ait olanlar dahil su anda hiçbirinde yerli motor yok benim gördüğüm tb 2 icin yerli motor olacak diye genel müdürleri söylemiş 1 2 yil once ama güncel hiçbir haberde su modeller yerli motor ile uçuyor diye haber görmedim hiçbir sitede sadece çalışmalar sürüyor haberi var tabi kolayda degil hem uçağı yapmak hem motor yapmak ama özetle bu motor olayina cok önemli vermeliyiz cunku ihalari cogu ulke yapiyor artik ama motor yapan ulke cok az ve motor yapan ülkeye muhtaçsın günün sonunda ve Trump gibileride bunu cok iyi biliyor cunku adamin eli guclu ,su an Ukrayna harici sorunsuz motor alabildigimiz yer pek yok diye biliyorum belki italyayi ekleyebiliriz
 
Geri
Üst Alt