Saç Yoksa Günah da Yok!

Elmalılı tefsiri.Bizzat Atatürkün yazdırdığı tefsir
90- Ey iman edenler! Helâl olan güzel şeyleri haram etmediğiniz gibi, haram olan pisliklerden de iyi sakınınız. Bu cümleden olarak muhakkak ki hamr, yani sarhoş edici şeyler ve meysir, yani piyango ve kumar (Bakara Sûresi 2/219. âyetin tefsirine bkz.) ensâb yani tapılmak için dikilmiş taş vesâir putlar, kumar ve piyango kalemleri, okları, zarları, bütün bunlar başka bir şey değil, ancak birer ricstir, aklınızın tiksineceği, iğreneceği pis, murdar bir şeydir, şeytanın işlerindendir. Şeytanın işi, şeytanın teşvikidir. O halde bu pislikten çekininiz, uzak durunuz ki kurtuluşa eresiniz.

Bu âyet, müskirât (şarhos edici şeyler)ın yasaklanması ve haram edilmesi hakkında üçüncü ve son olarak nazil olan âyettir ki birincisi Nisâ Sûresindeki "Sarhoş olduğunuz zaman namaza yaklaşmayın." (Nisâ, 4/43) ikincisi de Bakara sûresindeki "Senden içki ve kumarı sorarlar. De ki: Onun ikisinde büyük bir günah vardır." (Bakara, 2/219) âyeti idi. (Oraya bkz.) Allah Teâlâ bu âyette içki ve kumarın haramlığını çeşitli yönleriyle tekit etmiştir. Birinci olarak cümlenin başı ile başlanmış; ikinci olarak putlar ve fal okları ile beraber zikredilerek, "Şarap içen puta tapan gibidir" hadis-i şerifi delaletince puta tapıcılık kabilinden gösterilmiş; üçüncü olarak "pislik" adı verilmiş; dördüncü olarak başlı başına şer veya galip olduğuna tenbih edilerek "şeytanın işlerinden" buyurulmuş; beşinci olarak bizzat kendilerinden çekinilmesi emredilmiş; altıncı olarak, bu çekinme, kurtuluş ümidine bir sebep yapılmıştır.
 
Son düzenleme:
Ayrica alkol almanin direk bir kotu yani yok. Kac kere sarhos oldum ben, gidip kimseyede kotulugum olmadi. Alkol icemeyenler icmesin tabi, icmeyi bilenlerin guhani ne? :)
 
Taberi tefsiri En eski tefsir

0- Ey iman edenler, içki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları, sadece Şeytanın işinden birer pisliktirler. Bu pislikten kaçının ki kurtuluşa eresiniz.

Allah teala bundan önceki .âyetlerde, insanlara helal kıldığı temiz şeyle*ri, bir kısım insanların, kendilerine haram kılmalarının caiz olmadığını beyan et*tikten sonra bu âyet-i kerimede de insanlara haram kıldığı şeyleri beyan etmekte ve buyurmaktadır ki: "Ey, Allah´ı ve Peygamberini tasdik eden müminler, şim*diye kadar içtiğiniz içkiler, oynadığınız kumarlar, önünde kurbanlar kestiğiniz dikili taşlar ve kendileriyle şans aradığınız fal okları Şeytanın yaptığı ameller*den murdar olan, günaha vesile olan ve Allah´ın gazabını celbeden amellerdir. Siz, içki içmekten kumar oynamaktan, dikili taşların önünde putlara kurban kes*mekten ve fal oklanyîa şans tayin etmekten kaçının ki rabbiniz katında kurtulu*şa ermiş olasınız.

Ayet-i kerimede geçen ve "Pisliktir" diye tercüme edilen ke*limesi, Abdullah b.Abbas tarafından "Allah´ı gazaplandiran" mânâsına, İbn-i Zeyd tarafından "Kötü şey" mânâsına yorumlanmıştır.

Âyet-i kerimede görüldüğü gibi içki ve kumar haram kılınmıştır putlar yapıp taşlar dikerek önünde kurbanlar kesmek ve oklar çekerek falcılık yapmak yasaklanmış ve bunların, şeytanın işinden birer pislik oldukları ifade edilmiştir. Haram kılman bu şeylerin izahları kısaca şöyle yapılabilir:

a- İÇKİ: Bu konuda Peygamber efendimiz (s.a.v) bir hadis-i şeritlerinde şöyle buyuruyor:

"Sarhoşluk veren her şey içkidir. Ve sarhoşluk veren her şey de haramdır. Kim dünyada içki içer de tevbe etmeden ve içkiyi bırakmadan ölürse âhirette cennet şarabını içmekten mahrum kalacaktır. [222]

Ebu !Iureyre(r.a.) diyor ki: içki üç aşamada kesin olarak haram kılındı. Resulullah (s.a.v.) Medi*ne ye hicret ettiğinde Medineliler içki içiyor ve kumar parası yiyorlardı. Bunlar .ı^Kimla Resulullah´a som sordular bunun üzerine Allah Teala: "Ey Muhammed sana içki ve kumardan soruyorlar. De ki: "Onlarda büyük günahlar vardır. İnsanlar için bazı dünyevi faydalan da vardır." [223]âyet-i kerimesini indirdi. Bunun üzerine insanlar: "Allah bize içkiyi haram kılmadı. Sadece onda büyük günahlar ve insanlar için bazı menfaatlar olduğunu beyan etti." dediler. Ve içki*yi içmeye devam ettiler. Bir gün muhacirlerden bir kişi akşam namazında arka*daşlarına iman olup namaz kıldırırken âyetleri yanlış okudu ve bunun üzerine de Allah teala birincisinden daha sert bir hüküm getiren şu âyeti indirdi: "Ey iman edenler, sarhoşken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. [224] Bundan sonra da insanlar yine içki içmeye devam ettiler. Nihayet içkiyi ta*mamen yasaklayan ve daha sen bir hüküm getiren: "Ey im denler, içki, kumar, putlar ve fal okları sadece şeytanın işinden birer pisliktirler. Bu pislikten kaçının ki kurtuluşa eresiniz. Artık bundan vaz geçmez misiniz [225]âyet-i kerimesi gelince de insanlar "Ey rabbimiz, artık vaz geçtik." dediler. Sonra da Resulul*lah´a "Ey Allah´ın Resulü, daha önce Allah yolunda cihad ederken öldürülmüş veya yatağında Ölmüş müslümanlar içki içiyor ve kumardan kazandıklarını yi*yorlardı. Allah teala bunların, şeytanın işinden birer pislik olduklarını beyan et*ti. Şimdi onların hali ne olacaktır´ " diye sordular. Bunun üzerine şu âyet-i keri*me indi. "İman edip iyi amel işleyenler Allah´tan korktukları, imanlarında sebat ettikleri, iyi amel işlemeye devam ettikleri sonra Allah´tan sakındıktan, imanla*rından ayrılmadıkları, yine Allah´tan korktukları ve iyilikte bulundukları müd*detçe daha önce yediklerinden dolayı kendilerine bir günah yoktur. Allah iyilik*te bulunanları sever." [226] Resullullah (s.a.v.) de şöyle buyurdu: "Eğer içki on-larm zamanında haram kılınmış olsaydı sizin terkettiğiniz gibi elbette ki onlar da terkederlerdi. [227]Resuulallah (s.a.v.) efendimiz içkinin içilmesi haram ol*duğu gibi onunla ilgili her türlü muamelenin de haram olduğunu beyan ederek buyurmuştur ki:

"İçki on cihetten lanetlenmiştir. İçkinin bizzat kendisi, onu içen, sunan, satan, satın alan, imal eden, imal ettiren, taşıyan, taşıttıran ve ondan ekle edilen kazancı yiyen. [228]

Abdullah b.Abbas diyor ki:

"Bu âyet-i kerime, Nisa suresinin içki ile ilgili olan kırk üçüncü âyetini ve Bakara suresinin iki yüz on dokuzuncu âyetini neshetmiştir." [229]

b- KUMAR: Her türlü şans oyunu kumardır ve bu kumarın da her çeşidi yasaktır. Hatta tavla oyunu hakkında Peygamber efendimiz (s.a.v.) şöyle buyur*muştur:

"Kim tavla oynarsa ellerini domuzun etine ve kanına bulamış gibidir"[230]

c- DİKİLİ TAŞLAR: Abdullah b.Abbas, Mücahid, Ata, Said b.Cübeyr ve Hiisan-ı Basriye göre buradaki dikili taşlardan maksat, önünde kurban kesi*len dikili taşlardır.

d- FAL OKLARI: Bu hususta Maide suresinin üçüncü âyetinin izahına bakınız . [231]

- See more at: Haznevi.Net : TABERİ TEFSİRİ : Maide Suresi
 
Son düzenleme:
Bak Kardeşim 1-söylediklerim kulaktan duyma şeyler değil günümüze kadar gelen rivayetlerdir. 2-kuran bazı şeyleri ayrıntıya girmeden açıklar.örneğin nmaz farz kılınır ancak bunun kaç rekat olacağı nasıl kılınacağını peygamber belirler. 3-maide 90-91 de elmalı mealinde "onlardan kaçının ki kurtuluşa ereseniz "buyuruyor. Kurtuluş nereden... cehennemden .4-Allah kaçının diyorsa o zaten yasaklanmıştır ,ve peygamberde onu öyle uygulamıştır. 5-islam tarihi boyunca peygamber dahil bütün islam alimleri içkinin haramlığı konusunda ittifak etmişlerdir. 6-islam fıkhında "seddi zerai"tabiri vardır. Yani insanı günaha götüren şeylerin yasaklanmasıdır. 7-içkinin haramlığı konusunda birsürü hadisler vardır. Araştırırsan bulursun. 8-hadislere inanmam diyorsan zaten başta namazın nasıl kılınacağı, zekat gibi meseleleri de atmış olursun...

HUAWEI Y541-U02 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Söylediklerini madde madde gidelim

1)rivayet kelime anlamı söylenti yada bir haberi, bir olayı ya da bir sözü aktarma, nakletme.

Şimdi bu durumda kuranı atalım ve söylentilere yada başkalarının anlattıklarına bakalım diyorsun öylemi?

2)Evet haram konusunda ayrıntıya girmeden çok net bir şekilde neyin haram olduğunu kuran çok net bir şekilde belirtiyor.Tekrar belirtiyorum haram dinen yasak demekti.Yani yasak olanı Allah çok net yine aynı ayette belirtmiştir.Ve sen hala şu yasak bu yasak diyorsan senin bileceğin birşey.

3)Maide 90-91 içkiyi şeytan işi olarak tanımlamıştır peygamber döneminde bunu önceki postumdada belirttim içinde faydada olan içki senin kullanımınla ilgili günaha yada sevaba dönüşür sen onu içip milletin malına ırzına göz dikersen bu günahtır bunu daha önceki postumda açıkladım.

4)Yasak haramdır tekrar belirtiyorum haram olan açıkça belirtilmiştir.Peygamberimiz içinde bulunduğu dönemde gerektiği gibi uygulamayı yapmıştır zaten sapkın bir topluma gönderilmiş bir peygamber için ulan ey müminler diyecek hali yok.

5-6-7)Peygamberimiz allahın haram kıldığı şeyler dışında hiçbir söz söylememiştir varsa lütfen buraya koyunuz.Sizin gibi içki haramdır diyen birisi bunu hadis diye ortaya attı diye önümüzdeki Allahın yüce sözlerini hiçe saymak çokda akıllıca değil.

8)Namazın nasıl kılınacağı ile ilgili olarakta kuranda tek birşey yoktur bu konuda haklısınız tam tersine namaz kılanların nasıl bir durumda olduğu ile ilgili birçok ayet vardır.Namaz Allah ile iletişime geçilen bir meditasyondur herkes dilediği gibi bu kontağı kurabilir Allah bu konudada bir hüküm getirmeyerek bunu insanlara bırakmıştır.

Son olarak şunu söylüyorum hala kendi kafandan şu haramdır bu haramdır diye ahkam kesiyorsun bak Allahın içkinin haram olduğuna dair kurana tek bir ayet koymaktan aciz olduğunu düşünüyorsun anladığım kadarı ile.Bu yoldan vazgeç ve gerçek bir müslüman ol.
 
Bende bu ateistlerle uzun uzun ayetler yazıp din tartışanlara hastayım. Lan adam o ayetleri uydurma buluyor. Sen uzun uzun yazıyorsun adam bu uydurma diyor, "dinime hakaret ediyor" diye raporluyorsunuz :) Tuhafsınız vesselam
 
Söylediklerini madde madde gidelim

1)rivayet kelime anlamı söylenti yada bir haberi, bir olayı ya da bir sözü aktarma, nakletme.

Şimdi bu durumda kuranı atalım ve söylentilere yada başkalarının anlattıklarına bakalım diyorsun öylemi?

2)Evet haram konusunda ayrıntıya girmeden çok net bir şekilde neyin haram olduğunu kuran çok net bir şekilde belirtiyor.Tekrar belirtiyorum haram dinen yasak demekti.Yani yasak olanı Allah çok net yine aynı ayette belirtmiştir.Ve sen hala şu yasak bu yasak diyorsan senin bileceğin birşey.

3)Maide 90-91 içkiyi şeytan işi olarak tanımlamıştır peygamber döneminde bunu önceki postumdada belirttim içinde faydada olan içki senin kullanımınla ilgili günaha yada sevaba dönüşür sen onu içip milletin malına ırzına göz dikersen bu günahtır bunu daha önceki postumda açıkladım.

4)Yasak haramdır tekrar belirtiyorum haram olan açıkça belirtilmiştir.Peygamberimiz içinde bulunduğu dönemde gerektiği gibi uygulamayı yapmıştır zaten sapkın bir topluma gönderilmiş bir peygamber için ulan ey müminler diyecek hali yok.

5-6-7)Peygamberimiz allahın haram kıldığı şeyler dışında hiçbir söz söylememiştir varsa lütfen buraya koyunuz.Sizin gibi içki haramdır diyen birisi bunu hadis diye ortaya attı diye önümüzdeki Allahın yüce sözlerini hiçe saymak çokda akıllıca değil.


8)Namazın nasıl kılınacağı ile ilgili olarakta kuranda tek birşey yoktur bu konuda haklısınız tam tersine namaz kılanların nasıl bir durumda olduğu ile ilgili birçok ayet vardır.Namaz Allah ile iletişime geçilen bir meditasyondur herkes dilediği gibi bu kontağı kurabilir Allah bu konudada bir hüküm getirmeyerek bunu insanlara bırakmıştır.

Son olarak şunu söylüyorum hala kendi kafandan şu haramdır bu haramdır diye ahkam kesiyorsun bak Allahın içkinin haram olduğuna dair kurana tek bir ayet koymaktan aciz olduğunu düşünüyorsun anladığım kadarı ile.Bu yoldan vazgeç ve gerçek bir müslüman ol.
llahü teâlâ, Resulünü kendi ile beraber bildirirken şu âyetlerde de sadece Resulünü bildiriyor:
(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158]

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]

(İhtilaflarda seni hakem edip verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmeyen iman etmiş olmaz.) [Nisa 65]
 
Söylediklerini madde madde gidelim

1)rivayet kelime anlamı söylenti yada bir haberi, bir olayı ya da bir sözü aktarma, nakletme.

Şimdi bu durumda kuranı atalım ve söylentilere yada başkalarının anlattıklarına bakalım diyorsun öylemi?

2)Evet haram konusunda ayrıntıya girmeden çok net bir şekilde neyin haram olduğunu kuran çok net bir şekilde belirtiyor.Tekrar belirtiyorum haram dinen yasak demekti.Yani yasak olanı Allah çok net yine aynı ayette belirtmiştir.Ve sen hala şu yasak bu yasak diyorsan senin bileceğin birşey.

3)Maide 90-91 içkiyi şeytan işi olarak tanımlamıştır peygamber döneminde bunu önceki postumdada belirttim içinde faydada olan içki senin kullanımınla ilgili günaha yada sevaba dönüşür sen onu içip milletin malına ırzına göz dikersen bu günahtır bunu daha önceki postumda açıkladım.

4)Yasak haramdır tekrar belirtiyorum haram olan açıkça belirtilmiştir.Peygamberimiz içinde bulunduğu dönemde gerektiği gibi uygulamayı yapmıştır zaten sapkın bir topluma gönderilmiş bir peygamber için ulan ey müminler diyecek hali yok.

5-6-7)Peygamberimiz allahın haram kıldığı şeyler dışında hiçbir söz söylememiştir varsa lütfen buraya koyunuz.Sizin gibi içki haramdır diyen birisi bunu hadis diye ortaya attı diye önümüzdeki Allahın yüce sözlerini hiçe saymak çokda akıllıca değil.

8)Namazın nasıl kılınacağı ile ilgili olarakta kuranda tek birşey yoktur bu konuda haklısınız tam tersine namaz kılanların nasıl bir durumda olduğu ile ilgili birçok ayet vardır.Namaz Allah ile iletişime geçilen bir meditasyondur herkes dilediği gibi bu kontağı kurabilir Allah bu konudada bir hüküm getirmeyerek bunu insanlara bırakmıştır.

Son olarak şunu söylüyorum hala kendi kafandan şu haramdır bu haramdır diye ahkam kesiyorsun bak Allahın içkinin haram olduğuna dair kurana tek bir ayet koymaktan aciz olduğunu düşünüyorsun anladığım kadarı ile.Bu yoldan vazgeç ve gerçek bir müslüman ol.
Yanılıyorsunuz.Allah cebrail ve paygamberi vasıtasıyla nasıl Allaha ibadet edileceğini Bildirmiştir.
 
Konuda muhtemelen diyen olmamıştır zira işin aslını bilmeden yorum yapmak Türkiye'ye özgü bir zevktir.

Lösemili çocuklara yardım amacıyla kesiliyor saç. Sonra da saçım yok ki neden başımı kapatayım tar
zı bir düşünce ile başörtüsü kuralına karşı olan bir facebook sayfasına ilgili fotoğraf gönderiliyor.

Eylem protest ö
zelliği sonradan kazanıyor yani.

Edit: İlgil sayfa:
https://www.facebook.com/StealthyFreedom

Bu 2. oluyor forumda geçende salavat konusu vardı tubitak ile alakası yoktu ama sayfalarca tartışıldı kişiler ceza aldı

Sırf İslam ile ilgili haber çıkınca buraya yetiştirmenin manası yok bu 2. oluyor belki bilmediğim kaçıncı olmuştur

Acaba bu konulara açan kişilere gerekli uyarılıyor yapılıyor mu , çünkü insanlar forumu bırakıyor , ceza alıyor

Düşüncelerim bu konu üzerine değil fakat araştırmadan atv haberciliği gibi foruma konu açmada belirli cezalar gelmesi lazım
 
Bakın beyler; Hepinizden bir istirhamım var. Özellikle dinci gerici baskıyı yoğun şekilde hisseden ateist kardeşlerimden özellikle ricam olacak. Düşüncelerinizi elbette ifade ediniz, yalnız bunu yaparken bazen öyle ifadeler kullanıyorsunuz ki, tartışma seyrinden çıkıyor. Böylece karşı tarafa da oksijen taşıyorsunuz. Size verecek cevap bulamayan arkadaşlar, denize düşen yılana sarılır misali anında hakaret vesaire gibi söylemlere sarılıp konuyu saptırıyor ve böylece konuştuğunuz, söylediğiniz şeyler güme gidiyor. Zaman zaman sinirlerinize hakim olamıyor olmanızı da inanın anlıyorum zira bu yoğun baskıyı en çok siz yaşıyorsunuz. Ramazan'da oruç tutmadığı için öldürülen, fikirlerini dile getirdiği için dövülen sövülen, ölümle tehdit edilip öldürülen yığınla insan var. Baskıdan bunaldınız, inançlı inançsız çok insan bunaldı. Bu yüzden de burada deşarj olmak istiyorsunuz biraz da bu yüzden hepinizi anlıyorum.

Fakat şunun altını çizmek lazım. Bu ülkede Turan Dursun her türlü tehdit ve saldırıya karşı canı pahasına üslubunu asla bozmadı. Fikirlerini, düşüncelerini somut temellere dayandırıp cesurca yazdı. Canını aldılar ama ortaya koyduğu eserler, duruşu ve üslubu gün gibi ortada. Ha keza İlhan Arsel hoca yıllarca ölüm tehditleri ile yaşadı. Çıkıp bir tane küfür etmedi. Hakaretamiz sözler kullanmadı. Örnekler arttırılabilir.

Ha ama şu noktanın altını çizmek lazım. ''Tanrıya inanmıyorum.'' yada ''Dinlere inanmıyorum.'' demek hakaret değildir. Kimse sizin yada benim inandığıma inanmak zorunda değil. Bu konular hassas konular adam gibi tartışma iradeniz yoksa dine küfür edildi diye ortaya çıkmayın. Karşıt görüşteki insan zaten kendince dinlerin ve tanrının yokluğu üzerine tezlerini yazıyor/yazacak. Aldığınız abdestten şüpheniz yoksa nedir bu saldırganlık, nedir bu çekememezlik. Ha ama kendi dininizi adam gibi bilmiyorsanız, tanımıyorsanız, kulaktan dolma bilgilerle birilerinin oralarını buralarını üfleyenleri din alimi sayıp onların söyledikleri ile hareket ediyorsanız Emir gibi arkadaşlar karşısında köşeye sıkışmanız çok doğal. Evvela ilk iş ''Oku'' emrini bir yerine getirseniz hem daha anlayışlı hem daha sakin, hem de daha olgun tartışabilirsiniz diye düşünüyorum.

Ve şunu da asla unutmayın karşınızdaki insanlar kim ne derse desin dürüst insanlar. Çünkü onlar ahiret kavramına inanmıyorlar. Bir ödül beklentisi ile cennet vaadi ve cehennem korkusu ile yazmıyorlar yazdıklarını. Hiç bir beklentileri yok. Sadece düşündüklerini söylüyorlar. Ateistlerle uğraştığınız kadar İslamı yozlaştıran ''Emevi İslamı''nı bu ülkede kutsayıp bambaşka bir din yaratan insanlarla uğraşmış olsaydınız. Bugün bu tartışmaların çoğunu yapmıyor olurdunuz. Neyse inandığınızı düşündüğünüz yaradan sizlerin getirdiği dini kan dökmek, insanları baskı altında tutmak, çalmak çırpmak için kullandığınız için öte tarafta sizden hesap sorarsa burada onun adını kullanarak ve arkasına sığınarak yaptıklarından ötürü hesap sorarsa ne yapacağınızı da bir düşünün derim. Ha buna da vicdan muhasebesi deniyor bu arada.
 
Bende bu ateistlerle uzun uzun ayetler yazıp din tartışanlara hastayım. Lan adam o ayetleri uydurma buluyor. Sen uzun uzun yazıyorsun adam bu uydurma diyor, "dinime hakaret ediyor" diye raporluyorsunuz :) Tuhafsınız vesselam
Kendi inanmadığı ayetleri Kenidini savunmak için bize getirmeyecek o zaman Oda çelişkidir....
 
Bakın beyler; Hepinizden bir istirhamım var. Özellikle dinci gerici baskıyı yoğun şekilde hisseden ateist kardeşlerimden özellikle ricam olacak. Düşüncelerinizi elbette ifade ediniz, yalnız bunu yaparken bazen öyle ifadeler kullanıyorsunuz ki, tartışma seyrinden çıkıyor. Böylece karşı tarafa da oksijen taşıyorsunuz. Size verecek cevap bulamayan arkadaşlar, denize düşen yılana sarılır misali anında hakaret vesaire gibi söylemlere sarılıp konuyu saptırıyor ve böylece konuştuğunuz, söylediğiniz şeyler güme gidiyor. Zaman zaman sinirlerinize hakim olamıyor olmanızı da inanın anlıyorum zira bu yoğun baskıyı en çok siz yaşıyorsunuz. Ramazan'da oruç tutmadığı için öldürülen, fikirlerini dile getirdiği için dövülen sövülen, ölümle tehdit edilip öldürülen yığınla insan var. Baskıdan bunaldınız, inançlı inançsız çok insan bunaldı. Bu yüzden de burada deşarj olmak istiyorsunuz biraz da bu yüzden hepinizi anlıyorum.

Fakat şunun altını çizmek lazım. Bu ülkede Turan Dursun her türlü tehdit ve saldırıya karşı canı pahasına üslubunu asla bozmadı. Fikirlerini, düşüncelerini somut temellere dayandırıp cesurca yazdı. Canını aldılar ama ortaya koyduğu eserler, duruşu ve üslubu gün gibi ortada. Ha keza İlhan Arsel hoca yıllarca ölüm tehditleri ile yaşadı. Çıkıp bir tane küfür etmedi. Hakaretamiz sözler kullanmadı. Örnekler arttırılabilir.

Ha ama şu noktanın altını çizmek lazım. ''Tanrıya inanmıyorum.'' yada ''Dinlere inanmıyorum.'' demek hakaret değildir. Kimse sizin yada benim inandığıma inanmak zorunda değil. Bu konular hassas konular adam gibi tartışma iradeniz yoksa dine küfür edildi diye ortaya çıkmayın. Karşıt görüşteki insan zaten kendince dinlerin ve tanrının yokluğu üzerine tezlerini yazıyor/yazacak. Aldığınız abdestten şüpheniz yoksa nedir bu saldırganlık, nedir bu çekememezlik. Ha ama kendi dininizi adam gibi bilmiyorsanız, tanımıyorsanız, kulaktan dolma bilgilerle birilerinin oralarını buralarını üfleyenleri din alimi sayıp onların söyledikleri ile hareket ediyorsanız Emir gibi arkadaşlar karşısında köşeye sıkışmanız çok doğal. Evvela ilk iş ''Oku'' emrini bir yerine getirseniz hem daha anlayışlı hem daha sakin, hem de daha olgun tartışabilirsiniz diye düşünüyorum.

Ve şunu da asla unutmayın karşınızdaki insanlar kim ne derse desin dürüst insanlar. Çünkü onlar ahiret kavramına inanmıyorlar. Bir ödül beklentisi ile cennet vaadi ve cehennem korkusu ile yazmıyorlar yazdıklarını. Hiç bir beklentileri yok. Sadece düşündüklerini söylüyorlar. Ateistlerle uğraştığınız kadar İslamı yozlaştıran ''Emevi İslamı''nı bu ülkede kutsayıp bambaşka bir din yaratan insanlarla uğraşmış olsaydınız. Bugün bu tartışmaların çoğunu yapmıyor olurdunuz. Neyse inandığınızı düşündüğünüz yaradan sizlerin getirdiği dini kan dökmek, insanları baskı altında tutmak, çalmak çırpmak için kullandığınız için öte tarafta sizden hesap sorarsa burada onun adını kullanarak ve arkasına sığınarak yaptıklarından ötürü hesap sorarsa ne yapacağınızı da bir düşünün derim. Ha buna da vicdan muhasebesi deniyor bu arada.
Baskı altında derken bu ülkede müslümanlar ataistlerden daha çok aşağılandılar .Bunu unutma.Başörtülü diye oğlunun yemin törenine alınmadılar.okuyamadılar.Okul bırakmak zorunda kaldılar.Devlet dairelerine alınmadılar.Kuran öğrenmesi dahi yasaklandı.Sen gelmişsin baskıı.Hakkaniyetli olun.
 
Son düzenleme:
llahü teâlâ, Resulünü kendi ile beraber bildirirken şu âyetlerde de sadece Resulünü bildiriyor:
(Resulüme uyun ki, doğru yolu bulasınız!) [Araf 158]

(Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

(Peygamberin verdiğini alın, yasak ettiğinden sakının!) [Haşr 7]

(İhtilaflarda seni hakem edip verdiğin hükmü tereddütsüz kabullenmeyen iman etmiş olmaz.) [Nisa 65]

Evet ben ne demişim tekrar okuyalım peygamberimiz Allahın yasak ettiklerinin dışında tek bir şey söylememiştir demişim.Yani Peygamberimiz çıkıp alkol haramdır dememiş.Tam tersine Allah ona içki ile ilgili söylemesi gerekenleri söylemiştir.

Yine postumda belirttim o dönemde yoldan çıkmış sapkın bir topluma için kafayı bulun diyecek hali yok peygamberin içmemeleri konusunda teşvik ediyor olması müminleri şaşılacak bir durum değil.
 
Baskı altında derken bu ülkede müslümanlar ataistlerden daha çok aşağılandılar .Bunu unutma.Başörtülü diye oğlunun yemin törenine alınmadılar.okuyamadılar.Devlet dairelerine alınmadılar.Kuran öğrenmesi dahi yasaklandı.Sen gelmişsin baskıı..... Yok yyyaaaaaaa

:) Okudun ve yazdıklarımdan çıkardığın bu mu ? Bence sen Kuran-ı da böyle okuyorsan çok doğal bu tepkileri vermen. İnsanların yaşadıkları acıları yarıştırmayı sevmem ama sen Başörtülü anne oğlunun yemin törenine giremedi diyorsun. Bu yapılan yanlış. Hem de çok yanlış. Fakat öte tarafta anneler çocuklarını yok yere toprağa verdi. Sen bu ülkede oruç tuttuğu için öldürülen insan gördün mü ? Elma ile armudu bile ayırmakta zorluk çekiyorsunuz. Allah ıslah etsin.
 
Evet ben ne demişim tekrar okuyalım peygamberimiz Allahın yasak ettiklerinin dışında tek bir şey söylememiştir demişim.Yani Peygamberimiz çıkıp alkol haramdır dememiş.Tam tersine Allah ona içki ile ilgili söylemesi gerekenleri söylemiştir.

Yine postumda belirttim o dönemde yoldan çıkmış sapkın bir topluma için kafayı bulun diyecek hali yok peygamberin içmemeleri konusunda teşvik ediyor olması müminleri şaşılacak bir durum değil.

Tamam kardeşim Sen bilirsin.Ben hadisleri de koyayım buraya .Belki alan olur.
1- "Sarhoşluk veren her şey haramdır." (Buhari, Müslim)

2- "Bir şeyin çok miktarda alınması insana sarhoşluk veriyorsa, onun azı da haramdır." (Ebu Davud, No: 3681, Tirmizi, No:
1865)
3- "İçki kötülüklerin anasıdır." Diğer bir rivayete göre de, "İçkiden sakınınız. Çünkü içki her türlü kötülüklerin anasıdır."
(Hz. Osman (r.a)'dan nakledilmiş. Sünen-i Nesai eşribe, 44.)
4- "Ümmetimden bir taife olur ki; alkollü içki içerler ve içkinin namını tebdil edip, istedikleri bir ismi ona takarlar." (Ebu
Davud, Nesai, eşribe, 41.)
5- "Şu muhakkak ki hamr (içki) deva değildir, bilakis marazdır (hastalık vericidird)." Müslim, Ebu Davud, Tirmizi.)
6- "Üç grup Cennet'e giremez: 1) Minnet edici (başa kakıcı), 2) Anne, babasına isyankâr olan, 3) İçkiye müdavim olan
(devam eden)." (Nesâi, zekat, 69.)
7- "Cenab-ı Hak, şaraba, içene, dağıtana, satana, alana, saklamasını isteyene, yüklenip götürene, satıp parasını yiyene lânet ediyor." (İbn-i Ömer (r.a.)'dan naklen Ebu Davud ve Tirmizi'de)
8- "Sarhoşluk veren şeyler on yönden lanet edilmiştir. Bizzat sarhoşluk veren şeye, hammaddesini ezen veya sıkana, ezip
sıktırana, satıcısına, satın alana, nakliyesi ile uğraşana, kendisine götürülen kimseye, bütün bu işlerden elde edilen kazancı yiyene,
içene, içilmek üzere ikram edene." (S. İbn-i Mace, Eşribe/6, Hadis No: 3380)
9- "İçkiden kaçınınız. ALLAH'a yemin ederim ki, içki ile iman bir yerde birleşmez. Yani biri diğerini çıkarır." (Hz. Osman
(r.a.)'dan nakledilmiş. Nesai, Eşribe, 44.)
10- "Alkollü içkiler yasaklandığına dair vahiy geldiğinde, Rasûlullah (s.a.s.) pazara çıktı ve bunun alışverişinin de yasaklandığını bildirdi." (İbn-i Mâce, Eşribe, 7.)
 
:) Okudun ve yazdıklarımdan çıkardığın bu mu ? Bence sen Kuran-ı da böyle okuyorsan çok doğal bu tepkileri vermen. İnsanların yaşadıkları acıları yarıştırmayı sevmem ama sen Başörtülü anne oğlunun yemin törenine giremedi diyorsun. Bu yapılan yanlış. Hem de çok yanlış. Fakat öte tarafta anneler çocuklarını yok yere toprağa verdi. Sen bu ülkede oruç tuttuğu için öldürülen insan gördün mü ? Elma ile armudu bile ayırmakta zorluk çekiyorsunuz. Allah ıslah etsin.
Ben bu ülkede dini için asılan ve öldürülen insan gördüm.Tonla sayarım. Ha bundan onlara yapılanları onayladığım çıkmasın kesinlikle. bence herkesin hayatı kendine... Her insan istediği gibi yaşamalı hayatını
 
Ben bu ülkede dini için asılan ve öldürülen insan gördüm.Tonla sayarım. Ha bundan onlara yapılanları onayladığım çıkmasın kesinlikle. bence herkesin hayatı kendine... Her insan istediği gibi yaşamalı hayatını

Samimi olarak bu bilinci taşıyan bir insanla zaten benim tartışacak bir şeyim olmaz. Doğru kelam üzerine tartışılmaz malum ;)
 
Tamam kardeşim Sen bilirsin.Ben hadisleri de koyayım buraya .Belki alan olur.
1- "Sarhoşluk veren her şey haramdır." (Buhari, Müslim)

2- "Bir şeyin çok miktarda alınması insana sarhoşluk veriyorsa, onun azı da haramdır." (Ebu Davud, No: 3681, Tirmizi, No:
1865)
3- "İçki kötülüklerin anasıdır." Diğer bir rivayete göre de, "İçkiden sakınınız. Çünkü içki her türlü kötülüklerin anasıdır."
(Hz. Osman (r.a)'dan nakledilmiş. Sünen-i Nesai eşribe, 44.)
4- "Ümmetimden bir taife olur ki; alkollü içki içerler ve içkinin namını tebdil edip, istedikleri bir ismi ona takarlar." (Ebu
Davud, Nesai, eşribe, 41.)
5- "Şu muhakkak ki hamr (içki) deva değildir, bilakis marazdır (hastalık vericidird)." Müslim, Ebu Davud, Tirmizi.)
6- "Üç grup Cennet'e giremez: 1) Minnet edici (başa kakıcı), 2) Anne, babasına isyankâr olan, 3) İçkiye müdavim olan
(devam eden)." (Nesâi, zekat, 69.)
7- "Cenab-ı Hak, şaraba, içene, dağıtana, satana, alana, saklamasını isteyene, yüklenip götürene, satıp parasını yiyene lânet ediyor." (İbn-i Ömer (r.a.)'dan naklen Ebu Davud ve Tirmizi'de)
8- "Sarhoşluk veren şeyler on yönden lanet edilmiştir. Bizzat sarhoşluk veren şeye, hammaddesini ezen veya sıkana, ezip
sıktırana, satıcısına, satın alana, nakliyesi ile uğraşana, kendisine götürülen kimseye, bütün bu işlerden elde edilen kazancı yiyene,
içene, içilmek üzere ikram edene." (S. İbn-i Mace, Eşribe/6, Hadis No: 3380)
9- "İçkiden kaçınınız. ALLAH'a yemin ederim ki, içki ile iman bir yerde birleşmez. Yani biri diğerini çıkarır." (Hz. Osman
(r.a.)'dan nakledilmiş. Nesai, Eşribe, 44.)
10- "Alkollü içkiler yasaklandığına dair vahiy geldiğinde, Rasûlullah (s.a.s.) pazara çıktı ve bunun alışverişinin de yasaklandığını bildirdi." (İbn-i Mâce, Eşribe, 7.)

Heh geldik işte zurnanın zırt dediği yere hadis ve sünnet, Kur’an-ı Kerimin emir ve tavsiyeleri neticesi, ilk Müslümanlar arasında en yüksek mertebeye ulaşmış ve onları aralarında müzakere ve münakaşa etmek suretiyle hâfızalarına yerleştirmişlerdir.

Ben elimde kuran gibi açık bir kaynak varken kalkıpta ilk tercih olarak hadisleri kullanmam ki bu hadisler kulaktan kulağa hafızalara kaydedilmiş sonradan türetilmeyede gayet açık bir durumdaysa.

Dediğim gibi sapkın bir topluma gönderilmiş peygamber o topluma için kafayı bulun demez ama bu kuranda haram demekte değildir saygılar.
 
Bu 2. oluyor forumda geçende salavat konusu vardı tubitak ile alakası yoktu ama sayfalarca tartışıldı kişiler ceza aldı

Sırf İslam ile ilgili haber çıkınca buraya yetiştirmenin manası yok bu 2. oluyor belki bilmediğim kaçıncı olmuştur

Acaba bu konulara açan kişilere gerekli uyarılıyor yapılıyor mu , çünkü insanlar forumu bırakıyor , ceza alıyor

Düşüncelerim bu konu üzerine değil fakat araştırmadan atv haberciliği gibi foruma konu açmada belirli cezalar gelmesi lazım

Arkadaşım ne uyarı alıcaz ben birisine hakaret mi ediyorum tartışmak istemeyen adam gelmesin bir konunun konunun özü bu eyleme dönüşmüş bir hareket ve gerçekliği ortada.Yani bir konu açarken sana göre yada ona buna göre sakıncalımı diye düşünüp mü açacağız?
 
Geri
Üst Alt