Scuderia Ferrari Takip Başlığı

tek turda yarım saniye fark var red bull yarın 1 dk fark atar ferrariye
 
Leclerc 12. sıradan başlayacak fena değil aracı bir de dolu depo ve yarış temposunda görmek lazım tüm hafta sonu tek tur yerine bunun üzerine çalıştılar podyumu zorlayabiliriz güvenlik aracına göre farklı şeylerde konuşabiliriz..
 
Perezin yarış temposu pek iyi değil. alonso yarışın ilerleyen dönemlerinde onu avlayabilir. perez sürekli üst düzey süremiyor. bi zaman sonra race pace düşer yarışta. hele güvenlik aracı olursa alonso ya da max kazanır. çünkü vasfinin dediği gibi yarım sn fark var rb ile diğer büyükler arasında. bu da yarışa vurduğumuzda 1 dk civarlarında süre yapar. yarış sonlarına doğru max, leclerci geçecektir. matematik bunu söyler
 
bu sainz ne tezek yiyo
 
Perezin yarış temposu pek iyi değil. alonso yarışın ilerleyen dönemlerinde onu avlayabilir. perez sürekli üst düzey süremiyor. bi zaman sonra race pace düşer yarışta. hele güvenlik aracı olursa alonso ya da max kazanır. çünkü vasfinin dediği gibi yarım sn fark var rb ile diğer büyükler arasında. bu da yarışa vurduğumuzda 1 dk civarlarında süre yapar. yarış sonlarına doğru max, leclerci geçecektir. matematik bunu söyler
Leclerc'in tek tur yerine tüm hafta yarış ayarlarını hazırladı sıralama için ayar denemediler bence ferrari bu sene sıralama turlarından çok yarışta rekabetçi olma yolunda hareket edecek ben bir sürpriz bekliyorum sıralamada ayarsız bu kadar rekabetçi olmakta büyük başarı yarış için umut vadediyor.
 
Ferrari düzlükte fena olmayan bir hızı var bunun yanında frenleme ve minimum hızlarda da iyileşme var bu hafta gelen güncellemeler aracın dengesini bulmasını sağlamış olabilir Sainz Q3'de 2 viraj hakkında oversteer olduğunu söylemişti bu da güncellemelerin Leclerc'e oranlı ilerlediğini gösterir.

Muhtemelen Verstappen ve Leclerc çok hızlı bir şekilde yükselecekler tabi start anında ilk virajı düşünürsek Verstappen orta bölümde kalacak iki pilotun ilk tur dikkat etmesi lazım.

FrhVwqdXgAAozPr
 
Leclerc'in tek tur yerine tüm hafta yarış ayarlarını hazırladı sıralama için ayar denemediler bence ferrari bu sene sıralama turlarından çok yarışta rekabetçi olma yolunda hareket edecek ben bir sürpriz bekliyorum sıralamada ayarsız bu kadar rekabetçi olmakta büyük başarı yarış için umut vadediyor.

Sadece leclerc değil ferrari buna yöneldi. ama zaten rb, ferrarilerden daha hızlı bi araç olduğu için en iyi ihtimalde bile aradaki fark 15-20 sn olsun hadi. yine maxın geçmemesi için bir neden yok. tek turda 0.100 sn bile olsa 10 turda 1 saniye yapıyor. 0.050 olsa 10 turda yarım sn yapıyor. otomobil spotlarının kötü yanı bu. tek turda pek hız farkı olmasa da milimetrik farklar hele de o farkları çıkarabilecek kadar sürücün varsa belirleyici oluyor.

muhtemelen ferrari qualide daha kötüydü ama leclerc biraz suyunun suyunu çıkardı aracın. pereze yaklaşabildi. normalde 0.6 ila 0.8 fark olması lazımdı. işte ferraride aracın suyunu çıkaran leclerc naptıysa rbde de max onu yapıyordu. şuan fark 0.155 ama max olsaydı o da kendi aracının suyunun suyunu çıkaracaktı ve fark 0.4 ile 0.6 arasında olacaktı.

sainz de aynı şekilde ferrariyi standart hızında sürdü, mercedes ve astonun suyunu sıkıp çıkaran russell ve alonso geçti sainzi
 
Sadece leclerc değil ferrari buna yöneldi. ama zaten rb, ferrarilerden daha hızlı bi araç olduğu için en iyi ihtimalde bile aradaki fark 15-20 sn olsun hadi. yine maxın geçmemesi için bir neden yok. tek turda 0.100 sn bile olsa 10 turda 1 saniye yapıyor. 0.050 olsa 10 turda yarım sn yapıyor. otomobil spotlarının kötü yanı bu. tek turda pek hız farkı olmasa da milimetrik farklar hele de o farkları çıkarabilecek kadar sürücün varsa belirleyici oluyor.

muhtemelen ferrari qualide daha kötüydü ama leclerc biraz suyunun suyunu çıkardı aracın. pereze yaklaşabildi. normalde 0.6 ila 0.8 fark olması lazımdı. işte ferraride aracın suyunu çıkaran leclerc naptıysa rbde de max onu yapıyordu. şuan fark 0.155 ama max olsaydı o da kendi aracının suyunun suyunu çıkaracaktı ve fark 0.4 ile 0.6 arasında olacaktı.

sainz de aynı şekilde ferrariyi standart hızında sürdü, mercedes ve astonun suyunu sıkıp çıkaran russell ve alonso geçti sainzi
Perez ile Verstappen arasında bu pistte 0.4-0.6 saniye fark olduğunu sanmıyorum geçen sene Perez burada pole almıştı sezon başında Redbull daha çok understeer yaşıyordu Verstappen'de araçtan çok memnun değildi sıralamalarda 0.3 saniyeye yakın fark yemişti fakat güvenlik aracını iyi kullanıp yarışı Verstappen kazanmıştı strateji çok belirleyici olmuştu. Tahminim Verstappen sorun yaşamasa bugün pole alırdı 0.2 saniye Perez'e 0.3-0.35 Leclerc'e fark atardı.

Sainz durumu gelen güncellemelerle beraber araçta rahat olmadığı hissiyatını uyandırdı Leclerc her araca uyum sağlayabiliyor ama Sainz pek uyum sağlayamıyor aracın Leclerc'in istediği seviyelere gelmesi de ya da güncellemelerle desteklenmesi de bence gereken mesajı veriyor Sainz 2-3 sektörde iyi derece yaparken virajlı 1. sektörde 0.4-0.5 saniye fark yiyor o fark olmasa zaten Leclerc'e yakın olabilirdi. Hatta yalnış hatırlamıyorsam Sainz Q3'de 8-9'ncu virajda oversteer'den bahsetmişti.

En azından geçen hafta gibi olmayacak bu konuda ümitliyim strateji + pitstop belki bir ihtimal lastik kullanımı çok iyi hale geldiyse o zaman işler değişir. Belki yarış kazanılmaz ama ön bölgeyle fark ne kadar azalırsa 1-2 yarışa işleri değiştirebiliriz.
 
Perez ile Verstappen arasında bu pistte 0.4-0.6 saniye fark olduğunu sanmıyorum geçen sene Perez burada pole almıştı o dönem Redbull daha çok understeer yaşıyordu Verstappen'de araçtan çok memnun değildi sıralamalarda 0.3 saniyeye yakın fark yemişti fakat güvenlik aracını iyi kullanıp yarışı Verstappen kazanmıştı strateji çok belirleyici olmuştu. Tahminim Verstappen sorun yaşamasa bugün pole alırdı 0.2 saniye Perez'e 0.3-0.35 Leclerc'e fark atardı.

Sainz durumu gelen güncellemelerle beraber araçta rahat olmadığı hissiyatını uyandırdı Leclerc her araca uyum sağlayabiliyor ama Sainz pek uyum sağlayamıyor aracın Leclerc'in istediği seviyelere gelmesi de ya da güncellemelerle desteklenmesi de bence gereken mesajı veriyor Sainz 2-3 sektörde iyi derece yaparken virajlı 1. sektörde 0.4-0.5 saniye fark yiyor o fark olmasa zaten Leclerc'e yakın olabilirdi.

En azından geçen hafta gibi olmayacak bu konuda ümitliyim strateji + pitstop belki bir ihtimal lastik kullanımı çok iyi hale geldiyse o zaman işler değişir.
perez ile leclerc arasındaki fark 0.155, max hata yapmadığı zaman pereze 2x atıyor nerdeyse. Sainz ve lecelercin olayı gibi. tabi bazen bu değişiyor. iyi sürücüler hata yapınca ortam perez ve sainze kalabiliyor.

Verstappenin 2021'de meşhur turu var arabistanda. pereze 0.100 bile atsa leclerc ile max farkı 0.255 olacaktı.

üstelik ben yarış temposundan bahsediyorum. RB 1 pitstop yapıp 2 soft yapsa bile yarış temposundan neredeyse bir şey kaybetmeyen bir araç. yarış, işin ilginci aracın hızından çok lastiğe davranışının şekillendirdiği bir aşama.

Geçen yıl monzayı hatırlayalım. Ferrari her türlü alanda, her türlü turda RB'den daha hızlıydı. Polü de almıştı. Ama yere basma kuvveti az şekilde ayarlandığı için RB'lerden sadece lastikler yenilendikten sonraki 5-10 tur kadar hızlı oluyordu. Arabanın bütün o korkutucu hızı yerini virajlarda yavaşlamaya bırakıyor. bu sefer italya gp için daha yavaş bir şekilde ayarlanan otomobil olan RB, yavaş olmasına rağmen lastikleri yıpratmayarak, ferrariye karşı 10-15 tur sonra feci şekilde üstünlük kuruyordu stintlerde. hatta bu bazen tur başına 1sn kadar bile çıkmıştı. en hızlı araç, 2. araçtan 1 sn fark yiyebiliyor.

zaten telemetrilere baktığımızda da otomobiller arasında ahım şahım hız farkları olmuyor. dediğin gibi ferrari lastik sorununu çözerse rekabetçi olabilir. ki dehşet bir şekilde açık ara en kötü lastik yönetimine sahip bir araç olmasına rağmen ve üstelik piste uygun olmayan bir setupa rağmen leclerc 3.lüğü almak üzereydi DNF'ye kadar. Burada rekabetçi olmaları beklenir. ama RB ile fark da göz ardı edilmemeli. çünkü RB otomobilleri standart bir mercedes ya da aston gibi değil. hem çok hızlı, hem çok çabuk hem de lastik yemiyor.
 
zaten telemetrilere baktığımızda da otomobiller arasında ahım şahım hız farkları olmuyor. dediğin gibi ferrari lastik sorununu çözerse rekabetçi olabilir. ki dehşet bir şekilde açık ara en kötü lastik yönetimine sahip bir araç olmasına rağmen ve üstelik piste uygun olmayan bir setupa rağmen leclerc 3.lüğü almak üzereydi DNF'ye kadar. Burada rekabetçi olmaları beklenir. ama RB ile fark da göz ardı edilmemeli. çünkü RB otomobilleri standart bir mercedes ya da aston gibi değil. hem çok hızlı, hem çok çabuk hem de lastik yemiyor.
Geçen sene kırılma noktası İmola oldu o ana kadar her şey iyiydi fakat bence farkı yaratan konu sizin de bahsettiğiniz kural TD39'un gelmesiydi aslında Mercedes de bu kuralın gelmesini istemesiyle kendi ayağına sıkmış oldu bizim araç lastik yeme makinasına dönüştü fark burada başladı. Bizimkiler sezon başı her ne kadar fazla porpoising yaşasa da bir şekilde Leclerc idare edebiliyordu ama Redbull ilk yarışlarda bile yağ gibi akıyordu kural sonrası en çok Ferrari etkilendi hiç etkilenmeyen de Redbull oldu.

Sonuçta bu iş gelişim işi doğru verilerle doğru analizler yapılıp doğru parçaları getirirsen rekabetçi seviyen artıyor geçen sene Redbull sezon başı Ferrari'ye göre 10 kg daha ağırdı parça parça getirdikleri güncellemelerle şampiyonluğu aldılar sezon başı understeer yaşarken aracı Verstappen'e göre geliştirdiler ferrari de dayanıklılık, getirilen güncellemeler ve fia'nın kuralları sonrası şampiyonluğu verdi.

Geçen sene daha çok tek tur odaklanılırken bu sene tamamen yarış temposu ve araç tanıma üzerine odaklanmanın doğru olduğunu düşünüyorum. Pit stop ve strateji konusunda da her ne kadar 1 yarış olsa da iyi gözüktü sonuçta pit ekibinin double pit stop denediği ve başarılı olduğu çok az pit stop vardı.

Yarın strateji önemli olacak en az 1 VSC ve 1 SC görebiliriz hatta Red Flag da görebiliriz umarım bu sefer sıralamada değil yarışta rekabetçi oluruz. Her ne kadar Redbull şu an halen önde olsa da sürpriz bir galibiyet takıma da güzel motivasyon olur en kötü 2-3 olsak bile yeter.
 
Leclerc'in tek tur yerine tüm hafta yarış ayarlarını hazırladı sıralama için ayar denemediler bence ferrari bu sene sıralama turlarından çok yarışta rekabetçi olma yolunda hareket edecek ben bir sürpriz bekliyorum sıralamada ayarsız bu kadar rekabetçi olmakta büyük başarı yarış için umut vadediyor.
EXqrhUBXkAEoghm
 
Geçen sene kırılma noktası İmola oldu o ana kadar her şey iyiydi fakat bence farkı yaratan konu sizin de bahsettiğiniz kural TD39'un gelmesiydi aslında Mercedes de bu kuralın gelmesini istemesiyle kendi ayağına sıkmış oldu bizim araç lastik yeme makinasına dönüştü fark burada başladı. Bizimkiler sezon başı her ne kadar fazla porpoising yaşasa da bir şekilde Leclerc idare edebiliyordu ama Redbull ilk yarışlarda bile yağ gibi akıyordu kural sonrası en çok Ferrari etkilendi hiç etkilenmeyen de Redbull oldu.

Sonuçta bu iş gelişim işi doğru verilerle doğru analizler yapılıp doğru parçaları getirirsen rekabetçi seviyen artıyor geçen sene Redbull sezon başı Ferrari'ye göre 10 kg daha ağırdı parça parça getirdikleri güncellemelerle şampiyonluğu aldılar sezon başı understeer yaşarken aracı Verstappen'e göre geliştirdiler ferrari de dayanıklılık, getirilen güncellemeler ve fia'nın kuralları sonrası şampiyonluğu verdi.

Geçen sene daha çok tek tur odaklanılırken bu sene tamamen yarış temposu ve araç tanıma üzerine odaklanmanın doğru olduğunu düşünüyorum. Pit stop ve strateji konusunda da her ne kadar 1 yarış olsa da iyi gözüktü sonuçta pit ekibinin double pit stop denediği ve başarılı olduğu çok az pit stop vardı.

Yarın strateji önemli olacak en az 1 VSC ve 1 SC görebiliriz hatta Red Flag da görebiliriz umarım bu sefer sıralamada değil yarışta rekabetçi oluruz. Her ne kadar Redbull şu an halen önde olsa da sürpriz bir galibiyet takıma da güzel motivasyon olur en kötü 2-3 olsak bile yeter.

Bu yıl yarış temposuna odaklanılması konusuna katılıyorum. Ferrari Cumartesileri RB pazarları seviniyordu. Umarım artık tersi olur, yeni bir dominasyona hazır değilim Mercedesten sonra.
 
Geri
Üst Alt