Scuderia Ferrari Takip Başlığı

Ferrari motoru konusunda hoşuma giden bir konu var hız olarak baya iyiyiz Ferrari motorlu 3 takım ilk 10'a 6 araç sokmuş aslında bu önemli bir istatistik hatta hiç küçümsenmemesi de lazım ilk hafta Leclerc hariç şu ana kadar hiçbir dayanıklılık sorunu ortaya çıkmadı ki bu da bence olumlu olarak görüyorum.

Mercedes motorunun ne kadar güçsüz olduğunu da görüyoruz geçen seneden beri Mercedes motorlu takımların durumu ortada ciddi sorun yaşıyorlar Aston Martin motor gücüyle değil frenleme, hızlanma, lastik kullanımı ve viraj performanslarıyla geçen haftaki performans sergiledi. Formula 1 de güçlü motor + lastik kullanımı = şampiyonluktur belki şu an erken ama ilerisi için rekabetçi olunabilir.

1- PER 337 km/h(Honda motoru)
2- VER 337 km/h(Honda motoru)
3- ZHO 335 km/h(Ferrari motoru)
4- MAG 335 km/h(Ferrari motoru)
5- HUL 334 km/h(Ferrari motoru)
6- LEC 332 km/h(Ferrari motoru)
7- SAR 332 km/h(Mercedes motoru)
8- SAI 332 km/h(Ferrari motoru)
9- ALB 331 km/h(Mercedes motoru)
10- BOT 330 km/h(Ferrari motoru)
11- RUS 330 km/h(Mercedes motoru)
12- HAM 329 km/h(Mercedes motoru)
13- GAS 328 km/h(Renault motoru)
14- ALO 327 km/h(Mercedes motoru)
15- OCO 327 km/h(Renault motoru)
16- TSU 326 km/h(Honda motoru)
17- DE V 325 km/h(Honda motoru)
18- STR 325 km/h(Mercedes motoru)
19- PIA 320 km/h(Mercedes motoru)
20- NOR 316 km/h(Mercedes motoru)
 
Adsız.png


geçen yıla göre kim ne kadar top-speed kazanmış?

Aston Martin en dikkat çekeni. Top-speed konusunda yerlerinde saymalarına rağmen, müthiş çabuklaşmışlar. İşte hız ve çabukluk farkı burda. Geçen yılki ferrari araçları da hızlı değildi ama çabuklardı. Bu grafik bize gösteriyor ki Formula 1 tamamen virajlarda çabuk olmaktan ibaret. Aston nasıl bir şasi ve Aero paketi atılımı yaptıysa son 2 sıra kavgası verirken bugün şampiyonluk ihtimallerini konuşabiliyorlar. Üstelik top-speed konusunda 1 gram ilerlememelerine rağmen.


Pistlerin en hızlı turlarına baktığımızda sadece bir pist dışında, takvimde yer alan tüm pistlerde hibrit motorlu araçlar v8 ve v12 klasik dönemlerden daha iyi turlar atmışlar. Sadece 1 pist dışında. Orada hibrit motorlular hala en hızlı turu alamadılar. Orası da saf hız isteyen the temple of speed olarak anılan Monza GP. Düzlük sayısı ve uzunluğu arttıkça eski araçlar hibritlere üstünlük kurarken, virajların bollaştığı ve top speed yerine hızlanmanın önemli olduğu pistlerin hepsinde hibritler daha çabuk araçlar. Biraz lastik avantajları da var tabi. Klasik araçlar oluklu lastik kullandığı için virajda daha yavaşlardı. Ama yine de top speede ulaşma konusunda hibritler daha çabuk davranıyor. Yalnız eski araçların top speedleri daha fazla. Bu yüzden eski araçlar mı yeni araçlar mı hızlı sorusuna, eski f1 araçları daha hızlı, yeni nesil hibritler daha çabuk diyebiliriz.

Hatta bu örneği şöyle gösterelim:

Bugatti'nin top speed, f1 aracından daha hızlı. ama o top speede çıkmak için biraz süre istiyor. F1 aracının ise top speedi Bugattiden daha az, ama o da kendi topspeedine daha çabuk çıkabiliyor. Düzlük mesafesi az ise f1 aracı Bugattiyi yenerken, düzlüğün boyutunu artırdığımızda Bugatti'nin düzlük hızını kullanabileceği bir fırsat doğuyor, ve gerilerden gelerek formula 1 aracını geçiyor. Çünkü f1 aracı zaten top-speede erken ulaşarak daha fazla hıza ulaşma şansına sahip olamıyor.

Şimdi bu iki aracı virajlı pistte yarıştırsak, bugatti f1 aracından çok çok daha hızlı olmasına rağmen bir kaç tur sonra, f1 otomobili bugattiye tur bindirecek, çünkü f1'in olayı virajlarda hızlı olması.

 
Leclerc buna cevip verip Sainz'a senin yetenek sınırın bu fazla zorlama yoksa ya çakıl havuzuna girersin ya da bariyerlere demesi lazım.


bunu kabul etmesi güzel. Sainz özünde iyi bir adam. Sainzin babası ve arkasındakiler sıkıntılı. Sainz, Leclerc'in çok hızlı olduğunu defalarca kabul etti zaten. Ama sainzin babası señor sainz kabul etmiyor.
 
bunu kabul etmesi güzel. Sainz özünde iyi bir adam. Sainzin babası ve arkasındakiler sıkıntılı. Sainz, Leclerc'in çok hızlı olduğunu defalarca kabul etti zaten. Ama sainzin babası señor sainz kabul etmiyor.
Yarın Sainz'dan Leclerc'in önünü açacak mı yoksa arkasında mı tutacak göreceğiz muhtemelen SC girdikten sonra arkasında başlarsa yol vermesi lazım bakalım yarın teknik açıdan nasıl olacak.
 
Yarın Sainz'dan Leclerc'in önünü açacak mı yoksa arkasında mı tutacak göreceğiz muhtemelen SC girdikten sonra yol vermesi lazım bakalım yarın teknik açıdan nasıl olacak.

Sahada yaptıkları değişir. O konuda hak veririm. Sainz Ferraride kalmak için elinden geleni yapması gerekiyor. Leclerc'in hızlı olduğunu kabul etmesi farklı, sahada onunla savaşması farklı bir olay. Mutlaka savaşmak isteyecek, hatta takımdan süre isteyecektir bir kaç tur.



Bunlar daha medyaya verdikleri demeçler, kendilerini yabana atmazlar pek. Ferrarinin quiz oyunları oluyor. Orada pek çok videoda birbirlerine şaka yapıp, bu çocuk çok hızlı falan diyordu.

c2 challenge var onları izleyebilirsin, şu videoda bile iki sürücünün tarzlarını görüyorsun. birisi smooth operator olduğunu diğeri pure speed olduğunu gösteriyor.

 
Sahada yaptıkları değişir. O konuda hak veririm. Sainz Ferraride kalmak için elinden geleni yapması gerekiyor. Leclerc'in hızlı olduğunu kabul etmesi farklı, sahada onunla savaşması farklı bir olay. Mutlaka savaşmak isteyecek, hatta takımdan süre isteyecektir bir kaç tur.



Bunlar daha medyaya verdikleri demeçler, kendilerini yabana atmazlar pek. Ferrarinin quiz oyunları oluyor. Orada pek çok videoda birbirlerine şaka yapıp, bu çocuk çok hızlı falan diyordu.

c2 challenge var onları izleyebilirsin, şu videoda bile iki sürücünün tarzlarını görüyorsun. birisi smooth operator olduğunu diğeri pure speed olduğunu gösteriyor.


Benim için kriter 1. pilot 2. pilot belirlemekten geçiyor mesela Vettel'in kaza yaptığı Almanya 2018'i hatırlıyorum çoğunluk o yarış kazayı hatırlar ama daha yeni lastiklerle Vettel Raikkonen'in arkasında kaldı ve neredeyse 7-8 tur geçmesine izin vermedi belki orada geçişine izin verseydi kaza olmayacaktı tabi varsayım üzerinde ilerlemek olmaz netice var ama ufakta olsa ihtimal olabilirdi o kaza olmasa sene sonu şampiyon Vettel olurdu diye tahmin ediyorum. Perez'in 2021 Abu Dabi performansı olmasa Hamilton arayı açacak güvenlik aracı girdiği an rahatlıkla pit stop aralığı bulacaktı. Sainz'ın yapması gereken tamamen yancı olduğunu kabul edip rekabet yerine Leclerc'i şampiyon yapmak olmalı.
 
Martin Brundle:
“I don’t think we’ve seen Ferrari’s full potential. For whatever reason, they’re nursing their power unit.”

hocam motor patlamasın diye low mode açıyorlar geçen yılki gibi :D bu yıl 30 hp gelecekti, motor patlayınca tekrar fullpower modunu kapattılar sanırım :D
 
Martin Brundle:
“I don’t think we’ve seen Ferrari’s full potential. For whatever reason, they’re nursing their power unit.”

hocam motor patlamasın diye low mode açıyorlar geçen yılki gibi :D bu yıl 30 hp gelecekti, motor patlayınca tekrar fullpower modunu kapattılar sanırım :D
Bizim açmamıza gerek yok Redbull motoru patlatsın yeter böyle de yarışırız. :asd:
 
Leclerc bana Alonso'nun Ferrari'de yaptıklarını hatırlatıyor umarım kaderleri benzemez. 1 sektörde virajda full limitte dönmüş Sainz denese bariyerlere girerdi.
 
Leclerc bana Alonso'nun Ferrari'de yaptıklarını hatırlatıyor umarım kaderleri benzemez. 1 sektörde virajda full limitte dönmüş Sainz denese bariyerlere girerdi.


max 2015'ten beri f1de ve 2016dan sonra RB sürdü. 165 yarışta 21 pole var, leclerc 108 yarışta 18 pole var. 2018den beri f1de ilk yıl sauberdeydi 2019dan beri ferraride ki 2020de ferrari 6. sırada 2021de 3. sırada bitirdiğini unutmamak gerek.

tarihin görmüş olduğu en iyi tek tur sürücüsü konusunda ısrarım kesin ve net. Benim 8 TB'lık formula 1 arşivim var. 1930 yılları dahil olmak üzere. (o zamanki ismi gpx) 1970 sezonundan 2023'e kadar aralıksız bir arşivim var. 70 öncesi kesintisiz değil. parça parça var. izlemediğim çok az sezon ve sürücü vardır.
 
max 2015'ten beri f1de ve 2016dan sonra RB sürdü. 165 yarışta 21 pole var, leclerc 108 yarışta 18 pole var. 2018den beri f1de ilk yıl sauberdeydi 2019dan beri ferraride ki 2020de ferrari 6. sırada 2021de 3. sırada bitirdiğini unutmamak gerek.

tarihin görmüş olduğu en iyi tek tur sürücüsü konusunda ısrarım kesin ve net. Benim 8 TB'lık formula 1 arşivim var. 1930 yılları dahil olmak üzere. (o zamanki ismi gpx) 1970 sezonundan 2023'e kadar aralıksız bir arşivim var. 70 öncesi kesintisiz değil. parça parça var. izlemediğim çok az sezon ve sürücü vardır.
Avusturalya ve Bakü de gelecek güncellemelerle daha da rekabetçi olabilir belki 2-3 yarış daha zorlanır ama sonrasında en azından rekabetçi olabileceği bir araca dönüşür 2020'de o araçla podyumu görebildiyse zaten büyük saygı duyulması lazımdı traktörle kafa tutmuştu. Umarım yarın podyuma bir şekilde çıkar oralarda olmayı fazlasıyla hak ediyor.
 


Buradaki görünüşe göre Ferrari hala aston ve rbden geride. zaten sainzin bu kadar geride kalması bunu doğruluyor.

leclerc son virajdaki ustaca frenlemesiyle 2.liği alabilmiş. ki karşısındaki adam da alonso.

leclercin olayı bu zaten inanılmaz geç ve düzgün frenleme yapıyor. macaristanda russelli geçişi, amerikada perezi geçişi kitap diye okutulur
 


Buradaki görünüşe göre Ferrari hala aston ve rbden geride. zaten sainzin bu kadar geride kalması bunu doğruluyor.

leclerc son virajdaki ustaca frenlemesiyle 2.liği alabilmiş. ki karşısındaki adam da alonso.

leclercin olayı bu zaten inanılmaz geç ve düzgün frenleme yapıyor. macaristanda russelli geçişi, amerikada perezi geçişi kitap diye okutulur

Aston viraj çıkışlarında Redbull düzlüklerde Ferrari de ikisinin ortasını yapıyor bir nevi doğru yoldayız. :asd:
 
Aston viraj çıkışlarında Redbull düzlüklerde Ferrari de ikisinin ortasını yapıyor bir nevi doğru yoldayız. :asd:
atladığın bir şey var. bu performansı ferrari ve aston'un en iyi sürücüsü yaparken, RB'nin 2. sürücüsü yapıyor. max muhtemelen 1.27.850 civarını görecekti. en kötü 0.350 atardı pereze.

Ferrari bu kadar, daha fazla iyi süre yapması zor. çünkü limiti bu kadar limitini son raddede zorladı leclerc, ama RB'nin son limiti perezin attığı tur değil. perezin attığı tur, perezin kendi limitlerinin son raddesiydi.

Tabi ferrari'nin hala full-power yapamadığı söyleniyor korkudan. daha unleash olacak güç var diyorlar. bunun açılması demek de farklı bir senaryo demek.
 
atladığın bir şey var. bu performansı ferrari ve aston'un en iyi sürücüsü yaparken, RB'nin 2. sürücüsü yapıyor. max muhtemelen 1.27.850 civarını görecekti. en kötü 0.350 atardı pereze.

Ferrari bu kadar, daha fazla iyi süre yapması zor. çünkü limiti bu kadar limitini son raddede zorladı leclerc, ama RB'nin son limiti perezin attığı tur değil. perezin attığı tur, perezin kendi limitlerinin son raddesiydi.

Tabi ferrari'nin hala full-power yapamadığı söyleniyor korkudan. daha unleash olacak güç var diyorlar. bunun açılması demek de farklı bir senaryo demek.
Aslında sıralamalar çok önemli değildi tüm hafta boyunca yarış ayarları üstüne çalışılmasına rağmen Leclerc'in 2. olup 12. sıradan başlamak olması da güzel oldu. Yarış temposunda görmek lazım ön kanat, arka kanat, taban vs bir çok şey değişti hız olarak çok fazla kaybımız yok ama aracı kontrol etmek daha mümkün kılınmış sıralamalarda gördüğüm kadarıyla Leclerc'in son turunda sadece 1. sektörde 1 kez kontra vermiş.

Avusturalya-Bakü arası 1 ay zaman olacak en azından farkı kapatabilirsek araç gelişimi konusunda daha da iyi adımlar atılabilir.
 
Geri
Üst Alt