Scuderia Ferrari Takip Başlığı

ben de hatırlayabildiklerimi yazdım. Hatta hatırlayamadığım azerbaycan sonradan aklıma geldi.
Araçların birbirine yakın olduğu zaman aralığı bahreynden başlayarak macaristan'a kadardır.

Bu süre içerisinde olan yarışların sadece 5 tanesi sorunsuz geçti. Kalan hepsinde sorun yaşadı. Üstelik bunların %80 %90 kadarında lider gidiyorken 0 çekti. RB dominasyonu Macaristandan sonra başladı. Zaten bu hatalar zinciri olmadan önce Leclerc sorunsuz geçen ilk 5 yarışta arayı çok açmıştı. zaten ilk yarışta bir de avustralyada olması lazım Verstappen 2 kez güç sorunu yaşadığı için 0 çekti. Fark burada çok rahat açıldı. Yalnız İspanya dahil olmak üzere, aralıksız belçikaya kadar sürekli yarış dışı kaldı ya da strateji hatasına kurban gitti. Geçen yıl araçlar, sürücüler aynı kalmak süretiyle takım yönetimleri değiştirmiş olsak ferrari rahatça şampiyon olurdu.

son 5-6 yarış değil, son 11 yarış kala birbirlerine yakındı. son 11 yarış RB'nin rakibi falan yoktu. Kaldı ki macaristan ile gelen yeni reg. sonrası zaten ferrari gelişimleri de durdurdu. Yukarda saydığım tabloda kendisinin yapabilecek hiç bir şeyi yoktu. Bırakın strateji hatalarını arabası bu kadar yolda kalmasa, en azından verstappen gibi sadece 2 kez yolda kalsa şampiyonluk yarışında tutunurlardı. Yine kaybederlerdi, çünkü RB ile Ferrariyi strateji konusunda birbirleriyle kıyaslayamayız. RB hiç bir şekilde hata yapmıyor. Ferrari'de ise hata yapılmayan hafta bayram kabul ediliyor. O yüzden heyecanlandırmayan kısım takım desen anlardım. Leclerc şampiyonluk kumaşı olan çok kaliteli sürücü

Yalnız bu spor acımasızdır, aracın kadar adamsın burada. Allah'tan alonso kendisini az da olsa kanıtladı da es kaza 2 şamp. aldı. Yoksa şuan şampiyonluğu olmasa çok kötü şeyler okurduk hakkında. Leclerc de bir an önce şampiyon olmalı. Bu yüzden 2028'de Verstappen büyük iht. bırakacak. o yıl Leclerc de RB'ye geçmeli. Yoksa şamp. olamaz
Haber mi cikti 2028'de birakma ihtimali var diye? Bu dominasyon ile ben 8 sampiyonluk rekorunu kovalayacagini dusunuyorum. Bakalim.
 
Haber mi cikti 2028'de birakma ihtimali var diye? Bu dominasyon ile ben 8 sampiyonluk rekorunu kovalayacagini dusunuyorum. Bakalim.

Kesin değil tabi, ama farklı şeyler yapmak istiyor alonso gibi. Bi de çok sevmiyor yarışmayı. Gridde yarışmayı en sevmeyen sürücü max. Yarış sayısı arttığında da sinir olduğunu dile getirmişti. Lemans 24 hours falan kazanmak istiyor alonso gibi.



 
Kesin değil tabi, ama farklı şeyler yapmak istiyor alonso gibi. Bi de çok sevmiyor yarışmayı. Gridde yarışmayı en sevmeyen sürücü max. Yarış sayısı arttığında da sinir olduğunu dile getirmişti. Lemans 24 hours falan kazanmak istiyor alonso gibi.

Tıpkı Hamilton gibi onunda içten içe hayali kırmızı tulumdur. :asd:
 
Kesin değil tabi, ama farklı şeyler yapmak istiyor alonso gibi. Bi de çok sevmiyor yarışmayı. Gridde yarışmayı en sevmeyen sürücü max. Yarış sayısı arttığında da sinir olduğunu dile getirmişti. Lemans 24 hours falan kazanmak istiyor alonso gibi.



Tam 8. sampiyonlugu alip birakacak demek ki :berkan:
 

hocam başka çaresi kalmadı ki adamların, Ferrari'nin kendi konsepti de çok başarılıydı ve RBler ile kapışacak kadar gelişmişti. burada ferrari'yi suçlamak mantıksız çünkü td039 regülasyonu tamamen ferrari'nin konseptini hedef aldı ve RB'nin önünü açtı.

TD039 sadece geçen yıl macaristandan sonraki yarışlarda ferrari'yi etkilemekte kalmadı, aynı zamanda bu yılı da etkiledi. Çünkü zemin regülasyonu tamamen ferrari'nin konseptini hedef almakta. takımların 2022'den 2026'ya kadar devam edecek olan araç konsepti bunlar. 2022 de o kadar başarılıydı ki 2026'ya kadar ferrari en azından 2 şampiyonluk alabilecek güçlü bir konsepte sahipti. Bu regülasyonla ferrari'nin konsepti çöp oldu. Çünkü çalışmıyor, hala da çalışmıyor. Ya bu regülasyon kalkacak ve aracı yere yaklaştıracaklar tekrardan ya da boştan yere konsept değiştirecekler.

RB'nin tasarımına geçmesinin şöyle dezavantajları var, regülasyon ile FIA, Ferrari'nin hem geçen yılını hem bu yılını çöpe attığı gibi araç geliştirirkenki milyon eurolarını da çöpe atmıştır. Gelecek yıl RB konseptine geçtiğinde evvela o konsepti anlayacaklar, ve 3,5 yıl üzerinde ilerleme kaydetmiş RB'nin 3,5 yıl gerisinden başlayacaklar. RB ve A.M araçlarını hızlandırmaya çalışırken Ferrari o konsepte yeni girmiş olacak. Zemin regülasyonu masum değildir. Ferrari'nin 2022-26 arası şampiyonluk için çekişeceği 5 sezonu kaldırıp çöpe atmış ve Ferrari'yi podyum için zor yarışır hale getirmiştir.

Bu kadar marka gücü olan bir şirketin kendi açık tekerli motor yarışı organizasyonu yapmaması akıl alır gibi değil. Resmen F1 adamları para vererek organizasyonda tutuyor.
 
togg f1 olsa geçer bunları
 
we need to see the big picture here and stop directing so much hate to the team. Ferrari did a good job of developing a championship contender car for 2022. it was fast and it was winning races.

90% percent of the blame is to FIA. They cancelled our concept overnight wasting the team's 4 year development plan and hundreds of millions of Ferrari $.

Our car was meant to be run as low as possible for the concept to work. We were managing porpoising and our drivers were good with it, it wasnt affecting them nor the car or performance. And they cancelled us simple as that.

It was meant to be a great year... RB and Ferrari were exchanging "blows" and wins and it we were all set for a thriller of a year. They introduced TD039 and they achieved what ??? from the expected thriller they set RB to break the record of wins in a calendar year...even more dominant that Mercs. They destroyed the sport. Sadly nothing can be done before 2026. Its not easy to produce a championship contender car. It took almost 4 years to design and produce that car do you think is easy to redesign in now with the budget cap in place ?

The only blame to Ferrari is why the didn't protest and resist it when they knew it would destroy them.

Tifosilerdeki genel kanı da bu yönde.

Mercedes bu sporun en aşağılık yapısıdır, fenerbahçe futbolda neyse, formula 1de mercedes o.
Mercedes'in konsepti o kadar dandik, o kadar rezildi ki, Ferrari ve RB'lerin kendi tasarımları geliştirilmeye bir o kadar açık olmasının yanında zaten inanılmaz çabuk ve hızlılardı. Her iki tasarım şekli de kusursuza yakındı. Artık RB ve Ferrari çekişecekti. Eğer oyunu rb ve ferrari oynasaydı Mercedes silinip gidecek ve aşağılanmış olacaktı.

sezon başında inanılmaz ağlayarak bu saçma sapan regülasyonu getirttiler. Kendileri bu seviyeye çıkamayınca diğerlerini kendi seviyelerine çekmek istediler. Bu da ters tepti. Araçlar yükselince RB ve Ferrari yavaşlayacak sandılar, ama ferrari tasarımcıları kendi konseptleri için kusursuz bir hava akışı sağlayan zemin tasarımı yapmışlar. araç yükselince bu akış sistemi bozularak önce lastiklerin aşınmasına sonra da hız kaybına neden oldu. Bir günde 2 yılın emekleri nasıl çöp edilir toto denilen ağlak herifin lobisiyle görmüş olduk.

Mercedes için kötü olan şey ise, rb'nin bu kuraldan hiç etkilenmemesi ve zirvede yalnız kalması. Mercedes, bu reg. gelmeseydi, her iki rakibine belki 2-3 şampiyonluk kaptıracaktı ve bu ağır olmazdı. ama 8 yıldır direkt olarak ezdiği RB'nin zirvede tek kalmasıyla önümüzdeki 5 yıla kesin olmak üzere 10 yıla net bir ambargo koyma ihtimali var. Eğer sporu rahat bıraksaydı RB ile benzer güçteki ferrari onlarla çekişip zirvede yalnız kalmalarını engelleyebilirdi. Ferrari'nin para sorunu hiç olmadı, şamp. kazanıp kaybetmemesi sorun olmaz. ama rb kılı kılına bütçesini döndüren bir ekipti. Onların markalar şampiyonluklarını alması demek Mercedes'in fişinin çekilmesi demektir.

Ferrari'nin eleştirilecek tek yanı geçen yıl strateji ve pit ekibiydi. Bu yıl onu düzeltmişler. Bu traktörün ortaya çıkma nedeni tamamen Fia'nın payınadır. Burada sokak otomobili yapmıyoruz, konsept üzerinde totalde bilmem kaç bin saat çalışılmış kafa yorulmuş hesaplar var. Sporu yönetenler senin konseptini devre dışı bırakmışsa bir günde, gelecek yıl tüm üzerinde çalışılmış projelerinizi bilgi birikimlerinizi çöpe atıp başka şeyler bulmak zorundasınız. Bu araç yüzünden takıma yüklenmek de saçma olur artık
 
hocam başka çaresi kalmadı ki adamların, Ferrari'nin kendi konsepti de çok başarılıydı ve RBler ile kapışacak kadar gelişmişti. burada ferrari'yi suçlamak mantıksız çünkü td039 regülasyonu tamamen ferrari'nin konseptini hedef aldı ve RB'nin önünü açtı.
Fia yağmurda sürülmesine izin vermez, aracın zıplaya zıplaya gitmesine izin vermez, bu sporu her geçen gün el birliğiyle mahvettiler.
 
2007/08'den beri şamp olamayan bi ekip.
 
Geri
Üst Alt